memebuy23buy

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6780
    • PK-seutu

    Oma näkemys on, että nelivetoja on paljon enemmän markkinoilla ja todella monelle syntyy fiilis siitä, että "minä tarvitsen nelivedon". Vaikka totuus on se, että "minä haluan nelivedon". Siinä ei sinänsä ole mitään vikaa haluta ajaa millä ikinä haluaakaan, mutta tosiaan valloillaan on buumi ja hype vaikkei välttämättä oikeaa tarvetta.

    Itsekään en nelivedosta perusta. Hoidettujen teiden ulkopuolella voi sitten ajaa vaikka traktorilla. Ne hommat erikseen. Ja jos on valinnut tonttinsa jyrkän mäen päältä niin sitten tietysti jne...
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2373
      • Vantaa

      No en nyt näkisi että se nelikko on sen hankalampi myydä. Ei sitä nelikon olemassa oloa perustella "tarpeella", se tuo ajamisen helppoutta kaikkiin keleihin. Sama muiden varusteiden kohdalla. Nettiautossa myynissä olevat 5-sarjalaiset vm2010 alkaen; takavedot/nelivedot about 44/56%, eli samassa suhteessa kuin uutena myydyt.
      Last edited by VilleP; 18-04-2023, 12:58.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Hörhö
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 71
        • Lpr

        Jos xdrive olisi selvästi hankalampi myydä, luulisi sen näkyvän reilusti hintatasossa, näin ei kuitenkaan taida olla?

        Puuttuu kyllä omastakin mielestä sporttisuus ajo-ominaisuuksissa nelikossa, mutta korvaa sen kyllä talvella kun pääsee risteyksistä liikkeelle, takavetoinen on ihan umpisurkea siinä.Ihan onneton, olisi edes lukkoperä vakiona...

        Makuasioitahan nämä, eikai bemariakaan perustella tarpeella vaan halulla?
        Msporttikin toisille ehdoton, itseä ei kiinnosta pätkääkään jos muuten varusteet kunnossa.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Originally posted by Hörhö View Post
          Jos xdrive olisi selvästi hankalampi myydä, luulisi sen näkyvän reilusti hintatasossa, näin ei kuitenkaan taida olla?

          Puuttuu kyllä omastakin mielestä sporttisuus ajo-ominaisuuksissa nelikossa, mutta korvaa sen kyllä talvella kun pääsee risteyksistä liikkeelle, takavetoinen on ihan umpisurkea siinä.Ihan onneton, olisi edes lukkoperä vakiona...

          Makuasioitahan nämä, eikai bemariakaan perustella tarpeella vaan halulla?
          Msporttikin toisille ehdoton, itseä ei kiinnosta pätkääkään jos muuten varusteet kunnossa.
          Se näkyy siinä että liikkeestä takaveto lähtee noin 3 kertaa nopeammin kuin neliveto. Itse huomasin tämän kun kiinnosti ostaa g31 takaveto niin nelivedon seisoi listalla viikosta toiseen kun taasen vähääkään kiinnostavat takaveto m sportit katosi käytännössä parissa päivässä. Toki ylihintaa jos on niin ei se tietysti mene on se vetotapa sitten mikä hyvänsä.
          Eli vastaukseni on että ei näy hinnassa juurikaan se ettei niitä haluta käytettynä ja hiemankaan enemmän ajettuna vaan hinnan sijaan myyntiaika on usein luvattoman pitkä
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2373
            • Vantaa

            Spekulaatio melko turhaa. Ehkäpä autokauppiaalta kysymällä löytyy tarkempaa faktaa.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Originally posted by VilleP View Post
              Spekulaatio melko turhaa. Ehkäpä autokauppiaalta kysymällä löytyy tarkempaa faktaa.
              Ja meinaat etten oo kysyny?
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2373
                • Vantaa

                En meinannut mitään. Kerro toki?
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by VilleP View Post
                  Spekulaatio melko turhaa. Ehkäpä autokauppiaalta kysymällä löytyy tarkempaa faktaa.
                  Näin autokauppiana kommentointuna xDrive on selvästi helpompi myytävä kuin takaveto, ja xDrivestä saa paremman hinnan.

                  Tosin takavedoillekin on omat ostajansa, joko ne arvostaa sitä "ajettavuutta" tai sitten ovat niin pihejä ettei halua ylimäärästä 5-7 desin kulutusta nelikon takia
                  Last edited by MajorDrake; 19-04-2023, 07:20.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Kanerv4
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 985
                    • Tampere

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Näin autokauppiana kommentointuna xDrive on selvästi helpompi myytävä kuin takaveto, ja xDrivestä saa paremman hinnan.

                    Tosin takavedoillekin on omat ostajansa, joko ne arvostaa sitä "ajettavuutta" tai sitten ovat niin pihejä ettei halua ylimäärästä 5-7 deslin kulutusta nelikon takia

                    Ja sitten jollain on oikeasti pelko perseessä 60tkm ajetussa autossa mitä jos jakolaatikko menee rikki joskus Samaa itsekin mietin kun kävelen joka kerta ovesta ulos että mitä jos se tekokuu tällä kertaa osuukin.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Kanerv4 View Post
                      Ja sitten jollain on oikeasti pelko perseessä 60tkm ajetussa autossa mitä jos jakolaatikko menee rikki joskus Samaa itsekin mietin kun kävelen joka kerta ovesta ulos että mitä jos se tekokuu tällä kertaa osuukin.
                      Totta. Ja etuvetareita kuulemma pitää saada kaupan päälle nipullinen
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1762
                        • HKI/Orimattila

                        Originally posted by Kanerv4 View Post
                        Ja sitten jollain on oikeasti pelko perseessä 60tkm ajetussa autossa mitä jos jakolaatikko menee rikki joskus Samaa itsekin mietin kun kävelen joka kerta ovesta ulos että mitä jos se tekokuu tällä kertaa osuukin.


                        Ei ole mullekaan vielä yhtään osunut kohdille tai edes lähipiiriin, vaikka suuri osa ajeleekin xdrivella. Kaipa kaiken rikki saa teholla ja huoltamattomuudella, mutta jakolaatikon öljynvaihtokin on niin edullinen ja helppo operaatio, ettei sitä kannata pitkässä juoksussa skipata. Mutta jokaiselle tietysti auto omien mieltymysten mukaisesti
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by E39Fin View Post


                          Ei ole mullekaan vielä yhtään osunut kohdille tai edes lähipiiriin, vaikka suuri osa ajeleekin xdrivella. Kaipa kaiken rikki saa teholla ja huoltamattomuudella, mutta jakolaatikon öljynvaihtokin on niin edullinen ja helppo operaatio, ettei sitä kannata pitkässä juoksussa skipata. Mutta jokaiselle tietysti auto omien mieltymysten mukaisesti
                          Juu, totta. 2 minun myymään F-koppaiseen autoon on jakolaatikko pitänyt vaihtaa/korjata. Toinen F15 (laakerivika) ja toinen F11, öljynvaihto useampaan kertaan ei enää auttanut asiassa.

                          Btw, aika yleinen kysymys on että onko myynnissä olevaan bemariin huoltovälit puolitettu ja voimansiirron öljyt vaihdeltu. Valitettavasti vaan 99% autoista on huollettu huolto-ohjelman mukaan ja lopuistakin vain osassa huoltoväliä on tihennetty ja laatikkoöljyt vaihdettu, jos 5 vuotiaasta ja alle 200 tkm ajetusta autosta puhutaan. Tällöin joutuu vaan toteamaan että onnea auton etsintään jos normaalisti huollettu ei kelpaa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            5v/alle 200tkm ei varmaan ole vielä niin suuri se vaikutus kuin esimerkiksi f korissa.
                            Mutta nikn vain tämäkin auto https://m.nettiauto.com/bmw/520/1325...unt=3&vifNav=Y on ollut noin vuoden myynnissä jäänyt vain muistiin kun 34ke tais olla kun tommosta nimenomaan takavetona tuli etsittyä. Ne takaveto m sportit mitä on liikkeisiin tullut alle 30k ja mieluiten alle 200tkm ovat lähteneet kiertoon muutamassa päivässä. Toki päivittäin en ole noita seuraillut joten ihan varmaksihan en voi sanoa vaikka tuo linkin auto olisi käynyt välillä jo asiakkaalla.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • J_h
                              Newbiemmer
                              • Apr 2023
                              • 8
                              • Hki

                              Vaikeaa on lähinnä kokemattoman ostajan hahmottaa onko se x-drive oikeasti täyttä paskaa vaiko ei, kun netin täydeltä aukeaa useita kauhustooreja eteen. Sama kuin n-sarjan moottoreiden kanssa, tai bemarin kanssa ylipäätään. Jos vielä tekniikan päälle ymmärtää, alkaa helposti näkemään teoreettisen mahdollisuuden näille keisseille kohtuuttomankin suurena. Se sitten mitä käytännössä tapahtuu on eri asia ja onnistuu vaan kokeilemalla itse. Tarkoitan että aika vaikea arvioida ongelman laajuutta ja tekee mieli jättää silloin väliin.

                              Pahin on jos lukee foorumeilta esim. työkseen näitä korjaavien mielipiteitä, he kun näkee pelkästään niitä hajonneita yksilöitä. Monesti koko automalli leimaantuu aivan sudeksi sillä perusteella. Joidenkin merkkien/mallien kohdalla ne kalleimmat tyyppiviat toisaalta sit toteutuu lähes poikkeuksetta ja pahimmillaan useaan kertaan omistuksen aikana.

                              Jos te konkarit ootte myyneet tai omistaneet useita, tai lähipiirissä ollut noita autoja monella niin varmasti helpompi asiaa lähestyä rennommin. Ja varsinkin jos ei ole rahasta yhtään kiinni tai ei muutenvaan kiinnosta autoilun kulut.

                              Comment

                              • Aanold
                                Bimmer Rookie
                                • May 2015
                                • 90
                                • Vantaa

                                Originally posted by J_h View Post
                                Vaikeaa on lähinnä kokemattoman ostajan hahmottaa onko se x-drive oikeasti täyttä paskaa vaiko ei, kun netin täydeltä aukeaa useita kauhustooreja eteen. Sama kuin n-sarjan moottoreiden kanssa, tai bemarin kanssa ylipäätään. Jos vielä tekniikan päälle ymmärtää, alkaa helposti näkemään teoreettisen mahdollisuuden näille keisseille kohtuuttomankin suurena. Se sitten mitä käytännössä tapahtuu on eri asia ja onnistuu vaan kokeilemalla itse. Tarkoitan että aika vaikea arvioida ongelman laajuutta ja tekee mieli jättää silloin väliin.

                                Pahin on jos lukee foorumeilta esim. työkseen näitä korjaavien mielipiteitä, he kun näkee pelkästään niitä hajonneita yksilöitä. Monesti koko automalli leimaantuu aivan sudeksi sillä perusteella. Joidenkin merkkien/mallien kohdalla ne kalleimmat tyyppiviat toisaalta sit toteutuu lähes poikkeuksetta ja pahimmillaan useaan kertaan omistuksen aikana.

                                Jos te konkarit ootte myyneet tai omistaneet useita, tai lähipiirissä ollut noita autoja monella niin varmasti helpompi asiaa lähestyä rennommin. Ja varsinkin jos ei ole rahasta yhtään kiinni tai ei muutenvaan kiinnosta autoilun kulut.
                                Foorumeja kun lukee niin kaikki autot on paskoja, eikä mikään kestä. Teslat ovat täyttä roskaa laadullisesti, Vageissa paukkuu jokainen kone, kuten myös N-koneelliset bemarit. Opeleista hajoaa jokaisesta vaihdelaatikko, PSA-koneet ei kestä edes 100k:een jne. jne.

                                Comment

                                Working...
                                X