Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susiraja
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 361
    • Helsinki

    Originally posted by GameOver View Post
    Oijoi kuule. PK-Seudulla singahtelee Volvon T8:t , Mersun töpselihybridit ja Bemarin e-mallit hyvinkin "dynaamisesti" aivan miten sattuu.

    Etupäässä ehkä ensin mainitut.
    Joo kompataan tätä. Niitä maastureita on täällä niin paljon, että kenkijöitä mahtuu mukaan. Teslojenkin oon joskus todistanut liikkuvan hyvinkin pirteästi.
    www.finnishcodriver.blogspot.fi

    Comment

    • 33d
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 458
      • Finland

      Originally posted by GameOver View Post
      Volvon T8:t
      +1

      Länsiväylällä varsinkin menee vasemmalta ohi dynaamisesti Volvoa kun saavat hyödyntää tätä 80g/km co2 sääntöä bussikaistalle. Todelliset päästöt varmaan aika eri luokkaa :think

      Tuossa naapuritalossa useampi teekasi ja vain yhdellä on latauspistoke asennettuna

      Comment

      • welderi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 32

        Dieseleiden myynti laskee paljon uusissa.
        In the first quarter of 2019, nearly 60% of all new passenger cars registered across the EU ran on petrol, while less than one third was fuelled by diesel.


        Täällä dieseleiden käyttövoimavero on aika merkittävä este kysynnälle, uusille ja käytetyille.

        1.6TDI autoilija 4-5L todellisella kulutuksella matka-ajossa pienillä CO2 päästöillä ja joutuu siitä vielä maksamaan 600€ veroa joka vuosi.
        Last edited by welderi; 10-05-2019, 16:07.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by welderi View Post
          Dieseleiden myynti laskee paljon uusissa.
          In the first quarter of 2019, nearly 60% of all new passenger cars registered across the EU ran on petrol, while less than one third was fuelled by diesel.


          Täällä dieseleiden käyttövoimavero on aika merkittävä este kysynnälle, uusille ja käytetyille.

          1.6TDI autoilija 4-5L todellisella kulutuksella matka-ajossa pienillä CO2 päästöillä ja joutuu siitä vielä maksamaan 600€ veroa joka vuosi.
          Tästä plussat valtiolle ja hienolle politiikalle dieselin vaarallisuudesta.
          Mutta nythän cityvihreät vasta pääseekin valtaan ja jännityksellä odotan mitä vittua ne oikein keksii.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5201
            • Stadi

            Luovutus vaan lähenee

            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa



              Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by |foder| View Post
                https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...6382#gs.bab6vw

                Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
                Ei se sähköautoöyhötys taida vihreiden intresseissä olla. Hehän haluaisivat tappaa yksityisautoilun kokonaan käyttövoimasta riippumatta.

                Comment

                • Attekun
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1407
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by |foder| View Post
                  https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...6382#gs.bab6vw

                  Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
                  En tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.

                  Toki on varmasti totta, että isojen maiden teollisuuspäästöt ovat isoin ongelma, mutta on erikoinen ajatus, että meidän ei kannata tehdä mitään jos silti voimme päästöjä omalta osaltamme vähentää? Vihreät nyt muutenkin ovat ihan ulalla. Vastustaneet ydinvoimaa vuosikymmenet vaikka se on kaikista paras energiatuotannon vaihtoehto.
                  Toyota Alphard MS
                  Peugeot e-2008
                  ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by Attekun View Post
                    En tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.

                    Toki on varmasti totta, että isojen maiden teollisuuspäästöt ovat isoin ongelma, mutta on erikoinen ajatus, että meidän ei kannata tehdä mitään jos silti voimme päästöjä omalta osaltamme vähentää? Vihreät nyt muutenkin ovat ihan ulalla. Vastustaneet ydinvoimaa vuosikymmenet vaikka se on kaikista paras energiatuotannon vaihtoehto.
                    Avainkysymys on se, millä sähköautojen lisäämä sähköntarve saadaan täytettyä. Todennäköisesti uusiutuvia ja ydinvoimaa käytetään jo tällä hetkellä niin paljon kuin vain pystytään, jolloin suuri osa uudesta sähköntarpeesta joudutaan täyttämään fossiilisilla.

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5153
                      • Kuopio

                      Sähköautoihin taitaa liittyä jopa suurempi fobia kuin koko autoiluun 1800luvun lopulla?

                      Voihan se olla että lisääntyneen sähkömagneettisen säteilyn takia munat surkastu kaikilta
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • Attekun
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1407
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Avainkysymys on se, millä sähköautojen lisäämä sähköntarve saadaan täytettyä. Todennäköisesti uusiutuvia ja ydinvoimaa käytetään jo tällä hetkellä niin paljon kuin vain pystytään, jolloin suuri osa uudesta sähköntarpeesta joudutaan täyttämään fossiilisilla.
                        Riippuu ihan maasta. Joissakin uusiutuvien tuotanto on hyvin lähelle tapissa, joissakin ei. Kuten yllä linkkaamastani taulukosta näkee, useassa maassa ydintuotannon osuus on 0%. Mihin perustat ajatuksesi siitä, että ydinvoimaa ei voisi lisätä? Oman käsitykseni mukaan ydinvoimaa on tähän asti jarruttanut ylikorostuneet turvallisuuskysymykset, ei niinkään tuotantoon liittyvät ongelmat tai rajoitteet.
                        Last edited by Attekun; 15-05-2019, 09:05.
                        Toyota Alphard MS
                        Peugeot e-2008
                        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by Attekun View Post
                          Riippuu ihan maasta. Joissakin uusiutuvien tuotanto on hyvin lähelle tapissa, joissakin ei. Kuten yllä linkkaamastani taulukosta näkee, useassa maassa ydintuotannon osuus on 0%. Mihin perustat ajatuksesi siitä, että ydinvoimaa ei voisi lisätä? Oman käsitykseni mukaan ydinvoimaa on tähän asti jarruttanut ylikorostuneet turvallisuuskysymykset, ei niinkään tuotantoon liittyvät ongelmat tai rajoitteet.
                          Tarkoitan tuotantokapasiteetin suhteen tapissa. Eli enempää ei juurikaan voida uusiutuvilla/ydinvoimalla tuottaa, ellei rakenneta uusia laitoksia. Ja tottakai ydinvoimaa voi lisätä.

                          Kyse on nyt siitä, että käsittääkseni juuri fossiilisia käyttävät laitokset toimivat säätövoimana ja niillä myös saadaan se lisääntynyt sähköntarve täytettyä, jos autot siirtyvät polttoaineen sijaan käyttämään sähköä.

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by Attekun View Post
                            En tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.
                            Tämä taulukko on hitusen väärä tähän asiaan. Pitäisi olla vastaava mutta sähköntuotannolle. Suhteen tuskin tulee silti hirveästi muuttumaan.

                            Tässä on oikea vuodelta 2016. On tosin piirakkakaavio. https://ec.europa.eu/eurostat/statis...ed_on_GWh).png
                            Last edited by brainsurgery; 15-05-2019, 10:31.

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3026
                              • Sjundeå

                              Originally posted by |foder| View Post
                              https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...6382#gs.bab6vw

                              Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
                              Artikkeli tuntui olevan perinteisesti "omiin muniin tuijottaen" kirjoitettu. Ei sillä, etteikö siinä pointtia olisi mutta usein spekulointi jää vähän vajaaksi, eikä nähdä esimerkiksi kehityssuuntaa eteenpäin sen enempää.

                              Originally posted by Attekun View Post
                              En tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.

                              Toki on varmasti totta, että isojen maiden teollisuuspäästöt ovat isoin ongelma, mutta on erikoinen ajatus, että meidän ei kannata tehdä mitään jos silti voimme päästöjä omalta osaltamme vähentää? Vihreät nyt muutenkin ovat ihan ulalla. Vastustaneet ydinvoimaa vuosikymmenet vaikka se on kaikista paras energiatuotannon vaihtoehto.
                              Tuo väite perustui lähteenä käytetyn artikkelin "we still need electricity generated by fossil fuels". -lauseeseen. Ei mennyt sanasta sanaan oikein mutta ei mennyt kyllä käännöskään.

                              Joku sen jo mainitsikin aikoinaan: Jaetaan maapallon väestö 5,5 miljoonan ihmisen yksiköihin niin ongelma ilmeisesti poistuu .

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Tarkoitan tuotantokapasiteetin suhteen tapissa. Eli enempää ei juurikaan voida uusiutuvilla/ydinvoimalla tuottaa, ellei rakenneta uusia laitoksia. Ja tottakai ydinvoimaa voi lisätä.

                              Kyse on nyt siitä, että käsittääkseni juuri fossiilisia käyttävät laitokset toimivat säätövoimana ja niillä myös saadaan se lisääntynyt sähköntarve täytettyä, jos autot siirtyvät polttoaineen sijaan käyttämään sähköä.
                              Säätövoimana nord pool alueella käytetään pääasiassa vettä. Sähköautojen mahdollisuuksista säätövoiman suhteen on kirjoitettu pariinkin kertaan jopa tällä foorumilla.
                              Ja mitä tuotantokapasiteettiin tulee, energiankulutus/yksilö on jatkuvasti pienenemään päin. Lämpöpumput, LED-valaistukset, energiatehokkaammat kodinkoneet ynnä muut vastaavasti pienentävät kokonaisenergiantarvetta.

                              Vai näetkö suurta ongelmaa ladata autoa vaikka 3,6kW latausteholla? Verrattuna vaikka siihen että käy heittämässä löylyä 6-11kW tehoiselle kiukaalle.
                              Tuo 3,6kW voisi tuoda kaikkine häviöineen vaikka 33kWh virtaa jos auto seisoo parkissa vaikka klo 21-06 välisen ajan. Sillä ajelisi jo pari kertaa suomalaisen keskiarvoisen ihmisen päivän ajot. Kukaan meistä ei varmaan ole just keskiarvoinen (en minäkään) mutta jostakin sekin lukema on tullut.
                              -22 Lexus ES300h
                              -08 Subaru Impreza

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by GameOver View Post
                                Säätövoimana nord pool alueella käytetään pääasiassa vettä. Sähköautojen mahdollisuuksista säätövoiman suhteen on kirjoitettu pariinkin kertaan jopa tällä foorumilla.
                                Ja mitä tuotantokapasiteettiin tulee, energiankulutus/yksilö on jatkuvasti pienenemään päin. Lämpöpumput, LED-valaistukset, energiatehokkaammat kodinkoneet ynnä muut vastaavasti pienentävät kokonaisenergiantarvetta.

                                Vai näetkö suurta ongelmaa ladata autoa vaikka 3,6kW latausteholla? Verrattuna vaikka siihen että käy heittämässä löylyä 6-11kW tehoiselle kiukaalle.
                                Tuo 3,6kW voisi tuoda kaikkine häviöineen vaikka 33kWh virtaa jos auto seisoo parkissa vaikka klo 21-06 välisen ajan. Sillä ajelisi jo pari kertaa suomalaisen keskiarvoisen ihmisen päivän ajot. Kukaan meistä ei varmaan ole just keskiarvoinen (en minäkään) mutta jostakin sekin lukema on tullut.
                                En minä näe ongelmia missään. Kunhan vain tuon esiin sen, että jos nyt tuotetaan 50% sähköstä uusiutuvilla EU laajuisesti niin suhde on eri sitten jos pitää tuottaa sähköautoja varten lisää energiaa.

                                Suomessahan tilanne on eri kun on mm. uusi ydinvoimala on rakentumassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎