Originally posted by GameOver
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo kompataan tätä. Niitä maastureita on täällä niin paljon, että kenkijöitä mahtuu mukaan. Teslojenkin oon joskus todistanut liikkuvan hyvinkin pirteästi.
-
+1Originally posted by GameOver View PostVolvon T8:t
Länsiväylällä varsinkin menee vasemmalta ohi dynaamisesti Volvoa kun saavat hyödyntää tätä 80g/km co2 sääntöä bussikaistalle. Todelliset päästöt varmaan aika eri luokkaa :think
Tuossa naapuritalossa useampi teekasi ja vain yhdellä on latauspistoke asennettuna
Comment
-
Dieseleiden myynti laskee paljon uusissa.
In the first quarter of 2019, nearly 60% of all new passenger cars registered across the EU ran on petrol, while less than one third was fuelled by diesel.
Täällä dieseleiden käyttövoimavero on aika merkittävä este kysynnälle, uusille ja käytetyille.
1.6TDI autoilija 4-5L todellisella kulutuksella matka-ajossa pienillä CO2 päästöillä ja joutuu siitä vielä maksamaan 600€ veroa joka vuosi.Last edited by welderi; 10-05-2019, 16:07.
Comment
-
Tästä plussat valtiolle ja hienolle politiikalle dieselin vaarallisuudesta.Originally posted by welderi View PostDieseleiden myynti laskee paljon uusissa.
In the first quarter of 2019, nearly 60% of all new passenger cars registered across the EU ran on petrol, while less than one third was fuelled by diesel.
Täällä dieseleiden käyttövoimavero on aika merkittävä este kysynnälle, uusille ja käytetyille.
1.6TDI autoilija 4-5L todellisella kulutuksella matka-ajossa pienillä CO2 päästöillä ja joutuu siitä vielä maksamaan 600€ veroa joka vuosi.
Mutta nythän cityvihreät vasta pääseekin valtaan ja jännityksellä odotan mitä vittua ne oikein keksii.Aprilia RSV4
Comment
-
Luovutus vaan lähenee
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Ei se sähköautoöyhötys taida vihreiden intresseissä olla. Hehän haluaisivat tappaa yksityisautoilun kokonaan käyttövoimasta riippumatta.Originally posted by |foder| View Posthttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...6382#gs.bab6vw
Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
Comment
-
En tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.Originally posted by |foder| View Posthttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...6382#gs.bab6vw
Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
Toki on varmasti totta, että isojen maiden teollisuuspäästöt ovat isoin ongelma, mutta on erikoinen ajatus, että meidän ei kannata tehdä mitään jos silti voimme päästöjä omalta osaltamme vähentää? Vihreät nyt muutenkin ovat ihan ulalla. Vastustaneet ydinvoimaa vuosikymmenet vaikka se on kaikista paras energiatuotannon vaihtoehto.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
Avainkysymys on se, millä sähköautojen lisäämä sähköntarve saadaan täytettyä. Todennäköisesti uusiutuvia ja ydinvoimaa käytetään jo tällä hetkellä niin paljon kuin vain pystytään, jolloin suuri osa uudesta sähköntarpeesta joudutaan täyttämään fossiilisilla.Originally posted by Attekun View PostEn tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.
Toki on varmasti totta, että isojen maiden teollisuuspäästöt ovat isoin ongelma, mutta on erikoinen ajatus, että meidän ei kannata tehdä mitään jos silti voimme päästöjä omalta osaltamme vähentää? Vihreät nyt muutenkin ovat ihan ulalla. Vastustaneet ydinvoimaa vuosikymmenet vaikka se on kaikista paras energiatuotannon vaihtoehto.
Comment
-
Riippuu ihan maasta. Joissakin uusiutuvien tuotanto on hyvin lähelle tapissa, joissakin ei. Kuten yllä linkkaamastani taulukosta näkee, useassa maassa ydintuotannon osuus on 0%. Mihin perustat ajatuksesi siitä, että ydinvoimaa ei voisi lisätä? Oman käsitykseni mukaan ydinvoimaa on tähän asti jarruttanut ylikorostuneet turvallisuuskysymykset, ei niinkään tuotantoon liittyvät ongelmat tai rajoitteet.Originally posted by brainsurgery View PostAvainkysymys on se, millä sähköautojen lisäämä sähköntarve saadaan täytettyä. Todennäköisesti uusiutuvia ja ydinvoimaa käytetään jo tällä hetkellä niin paljon kuin vain pystytään, jolloin suuri osa uudesta sähköntarpeesta joudutaan täyttämään fossiilisilla.Last edited by Attekun; 15-05-2019, 09:05.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
Tarkoitan tuotantokapasiteetin suhteen tapissa. Eli enempää ei juurikaan voida uusiutuvilla/ydinvoimalla tuottaa, ellei rakenneta uusia laitoksia. Ja tottakai ydinvoimaa voi lisätä.Originally posted by Attekun View PostRiippuu ihan maasta. Joissakin uusiutuvien tuotanto on hyvin lähelle tapissa, joissakin ei. Kuten yllä linkkaamastani taulukosta näkee, useassa maassa ydintuotannon osuus on 0%. Mihin perustat ajatuksesi siitä, että ydinvoimaa ei voisi lisätä? Oman käsitykseni mukaan ydinvoimaa on tähän asti jarruttanut ylikorostuneet turvallisuuskysymykset, ei niinkään tuotantoon liittyvät ongelmat tai rajoitteet.
Kyse on nyt siitä, että käsittääkseni juuri fossiilisia käyttävät laitokset toimivat säätövoimana ja niillä myös saadaan se lisääntynyt sähköntarve täytettyä, jos autot siirtyvät polttoaineen sijaan käyttämään sähköä.
Comment
-
Tämä taulukko on hitusen väärä tähän asiaan. Pitäisi olla vastaava mutta sähköntuotannolle. Suhteen tuskin tulee silti hirveästi muuttumaan.Originally posted by Attekun View PostEn tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.
Tässä on oikea vuodelta 2016. On tosin piirakkakaavio. https://ec.europa.eu/eurostat/statis...ed_on_GWh).pngLast edited by brainsurgery; 15-05-2019, 10:31.
Comment
-
Artikkeli tuntui olevan perinteisesti "omiin muniin tuijottaen" kirjoitettu. Ei sillä, etteikö siinä pointtia olisi mutta usein spekulointi jää vähän vajaaksi, eikä nähdä esimerkiksi kehityssuuntaa eteenpäin sen enempää.Originally posted by |foder| View Posthttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...6382#gs.bab6vw
Jos luvut pitävät paikkansa, vihreiden sähköautoöyhötykseltä lähti just pohja.
Tuo väite perustui lähteenä käytetyn artikkelin "we still need electricity generated by fossil fuels". -lauseeseen. Ei mennyt sanasta sanaan oikein mutta ei mennyt kyllä käännöskään.Originally posted by Attekun View PostEn tiedä mikä tuolle väitteelle "valtaosa on uusiutumattomista energialähteistä." Toki jos ydinvoiman ajattelee sellaiseksi, mitä se toki onkin, niin sitten varmasti näin onkin. Kuitenkin tämän lähteen mukaan vuonna 2016 Euroopan energiatuotannosta yli 56% oli uusiutuvia ja ydinvoimaa. Eli fossiilisia alle puolet.
Toki on varmasti totta, että isojen maiden teollisuuspäästöt ovat isoin ongelma, mutta on erikoinen ajatus, että meidän ei kannata tehdä mitään jos silti voimme päästöjä omalta osaltamme vähentää? Vihreät nyt muutenkin ovat ihan ulalla. Vastustaneet ydinvoimaa vuosikymmenet vaikka se on kaikista paras energiatuotannon vaihtoehto.
Joku sen jo mainitsikin aikoinaan: Jaetaan maapallon väestö 5,5 miljoonan ihmisen yksiköihin niin ongelma ilmeisesti poistuu
.
Säätövoimana nord pool alueella käytetään pääasiassa vettä. Sähköautojen mahdollisuuksista säätövoiman suhteen on kirjoitettu pariinkin kertaan jopa tällä foorumilla.Originally posted by brainsurgery View PostTarkoitan tuotantokapasiteetin suhteen tapissa. Eli enempää ei juurikaan voida uusiutuvilla/ydinvoimalla tuottaa, ellei rakenneta uusia laitoksia. Ja tottakai ydinvoimaa voi lisätä.
Kyse on nyt siitä, että käsittääkseni juuri fossiilisia käyttävät laitokset toimivat säätövoimana ja niillä myös saadaan se lisääntynyt sähköntarve täytettyä, jos autot siirtyvät polttoaineen sijaan käyttämään sähköä.
Ja mitä tuotantokapasiteettiin tulee, energiankulutus/yksilö on jatkuvasti pienenemään päin. Lämpöpumput, LED-valaistukset, energiatehokkaammat kodinkoneet ynnä muut vastaavasti pienentävät kokonaisenergiantarvetta.
Vai näetkö suurta ongelmaa ladata autoa vaikka 3,6kW latausteholla? Verrattuna vaikka siihen että käy heittämässä löylyä 6-11kW tehoiselle kiukaalle.
Tuo 3,6kW voisi tuoda kaikkine häviöineen vaikka 33kWh virtaa jos auto seisoo parkissa vaikka klo 21-06 välisen ajan. Sillä ajelisi jo pari kertaa suomalaisen keskiarvoisen ihmisen päivän ajot. Kukaan meistä ei varmaan ole just keskiarvoinen (en minäkään) mutta jostakin sekin lukema on tullut.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
En minä näe ongelmia missään. Kunhan vain tuon esiin sen, että jos nyt tuotetaan 50% sähköstä uusiutuvilla EU laajuisesti niin suhde on eri sitten jos pitää tuottaa sähköautoja varten lisää energiaa.Originally posted by GameOver View PostSäätövoimana nord pool alueella käytetään pääasiassa vettä. Sähköautojen mahdollisuuksista säätövoiman suhteen on kirjoitettu pariinkin kertaan jopa tällä foorumilla.
Ja mitä tuotantokapasiteettiin tulee, energiankulutus/yksilö on jatkuvasti pienenemään päin. Lämpöpumput, LED-valaistukset, energiatehokkaammat kodinkoneet ynnä muut vastaavasti pienentävät kokonaisenergiantarvetta.
Vai näetkö suurta ongelmaa ladata autoa vaikka 3,6kW latausteholla? Verrattuna vaikka siihen että käy heittämässä löylyä 6-11kW tehoiselle kiukaalle.
Tuo 3,6kW voisi tuoda kaikkine häviöineen vaikka 33kWh virtaa jos auto seisoo parkissa vaikka klo 21-06 välisen ajan. Sillä ajelisi jo pari kertaa suomalaisen keskiarvoisen ihmisen päivän ajot. Kukaan meistä ei varmaan ole just keskiarvoinen (en minäkään) mutta jostakin sekin lukema on tullut.
Suomessahan tilanne on eri kun on mm. uusi ydinvoimala on rakentumassa.
Comment
Comment