Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6169
    • Helsinki

    Jumakauta mitä huomiota tuo cybertruk saa, ei väliä vaikka olisi negatiivista, kun sitäkin voidaan käyttää kauppaamiseen myös, käänteistä psykologiaa.
    Tuossa voi olla pohjalla myös pieni veto pohjalla, että kokeillaan miten onnistuu tms....tai että joku ei uskoisi että tuollainen menee kaupaksi.
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • gnz
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 428
      • -

      Originally posted by Tiik View Post
      No jos myötäillään nykyistä mallia, jossa 30,8k$:n Model 3 maksaa Suomessa 49,9k€, niin 39,
      Oletko nyt aivan varma, että vertaat oikeita malleja keskenään?

      Comment

      • Tiik
        BTCF Member
        • Apr 2012
        • 497
        • Vantaa

        Originally posted by gnz View Post
        Oletko nyt aivan varma, että vertaat oikeita malleja keskenään?
        Otin Suomi- ja jenkkisaiteilta halvimman kolmosen mitä saatavilla. Mutta en tosiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota esim. varusteisiin tai ominaisuuksiin, koska Teslahan merkkinä kiinnostaa itseäni saman verran kuin kilo paskaa.

        Comment

        • gnz
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 428
          • -

          Originally posted by Tiik View Post
          Otin Suomi- ja jenkkisaiteilta halvimman kolmosen mitä saatavilla. Mutta en tosiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota esim. varusteisiin tai ominaisuuksiin, koska Teslahan merkkinä kiinnostaa itseäni saman verran kuin kilo paskaa.
          Eli vertailit vääriä autoja. Alla oikeansuuntainen esimerkki:

          M3 SR+, USA: 39k$
          M3 Standard range plus, Suomi: 49k€

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5151
            • Kuopio

            Musk on kyllä ottanut tuon Kyperduckin kanssa mallia suomi turbodieseleistä. Erikoisesti myös tuossa Muskin tuotoksessa suorituskyky ja range paraneee käsikädessä.

            Toimisikohan tuo Muskin malli kotonakin eli mitä enemmän sähkölaitteita päällä, sitä vähemmän mittarissa kilowatit pyörisi?
            Last edited by jani; 23-11-2019, 17:43.
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • gnz
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 428
              • -

              Originally posted by jani View Post
              Erikoisesti myös tuossa Muskin tuotoksessa suorituskyky ja range paraneee käsikädessä.
              Erikoisesti?

              Comment

              • Tiik
                BTCF Member
                • Apr 2012
                • 497
                • Vantaa

                Originally posted by gnz View Post
                Eli vertailit vääriä autoja. Alla oikeansuuntainen esimerkki:

                M3 SR+, USA: 39k$
                M3 Standard range plus, Suomi: 49k€
                Aa, tuo 30k olikin joku näppärä "näin paljon säästät kuin ajat Teslalla"-hinta. VMP

                Edit: Ja korostettakoon siis vielä, että itselläni ei mitään sähköautoja vastaan. Ainoastaan Teslaa (ja Applea).
                Last edited by Tiik; 23-11-2019, 18:46.

                Comment

                • jokes911
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 875
                  • Espoo

                  Originally posted by gnz View Post
                  Kuinkahan kauan ehtii vesi virrata Vantaanjoessa, että BMW uskaltaa julkaista ensimmäisen sähköauton //M -leiman alla?

                  Uskalluksestahan tässä pelissä on pitkälti kyse. Tesla tekee tällä hetkellä ihan mitä se haluaa, tästä on Cybertruck hyvänä osoituksena. Ja jokainen julkistus suurinpiirtein polkupyörästä kävelykeppiin on nopeampi kuin kaikki saatavilla olevat //M-tuotteet... Ja tämä ihan vaan, koska niissä //M -tuotteissa pitää jostain syystä olla __POLTTOMOOTTORI__. Tämä ajattelumaailma istuu tiukemmin kuin paska siinä kuuluisassa Junttilan tuvan seinässä.

                  Kaks vuotta ja porukka alkaa saamaan saappaankuvaa persuksii jos ei hommat ala muuttumaan.
                  Mersu on jo AMG:n osalta alkanut tehdä siirtoa poltomoottorista sähköön. En nyt vaan löydä sitä artikkelia missä tätä selitettiin. Audin osalta ei varmaan tule olemaan ongelmaa kun voi lainata Possulta voimalinjan ja paketoida RS-koriin.

                  BMW:n ongelma on että koko johto on ihan pihalla mitä tapahtuu ja väkeä vaihtuu niin ettei ovea tarvi laittaa kiinni. Toisaalta isona globaalina toimiana pitää myös muistaa että se mitä tapahtuu euroopassa, kiinassa (isot kaupungit) ja osin amerikassa ei välttämättä anna kuvaa koko maailmasta.
                  2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                  2022 X3 Charged Edition Msport
                  1999 Honda CBR 900 SC33
                  2009 Husqvarna SMR 510
                  2017 KTM EXCF 350

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by duckland View Post
                    Kyllä! Vittu noi nauraa näille eurooppapaskoille. Toi Elon Muski kusee bemarin muroihin ja nauraa räkäsesti. Noi speksit on sellaset et ihan vituttaa ajaa bemareilla. Sit toi muotoilu. Rohkeaa! Kuka ikinää bemarille uskaltais tehdä jotain tollasta. Aikuisten oikeasti vituttaa et euroopassa mokasi näin pahasti tän homman. Isoin asia on toi range 800 km riittää nyt oikeasti normaalikäyttöön.

                    Funatkaa jotain porschen sähköautoa ku elon muski hirviö pickup menee ohi edestä ja takaa. Bemari ei saa aikaan edes varteenotettavaa sähköautoa.

                    Miten pelottavaa on seuraava tesla. Sieltä tulee tod näk 1k range 3 sekkaa 0-100 kiihtyvä perheauto ja bemari saa just 25 kilsaa täyteen hybridillä ja 10 litraa bensaa imevän jakoketjuvammasenpaskan tehtyy. Sielt johtoryhmäs joku voi kysyy miten meni noi niinku omasta mielestä.
                    Tolla käy ihan sama kuin muillekkin tesloille. Akut ylikuumenee. Siinä vaiheessa se antiikkinen m4 ja possun ihan surkea sähkö vatkain jatkaa kulkuaan.
                    Itselle yks kiihdytys liikennevaloista ei saa munaa kovaksi. Oon vuosia pärjännyt liikennevaloissa 15-3s peleillä. Aina on lähtenyt liikkeelle ja päässyt seuraaviin valoihin.
                    Se mille itse annan arvoa on se miten radalla homma toimii. Siellä sitä tehoa voi käyttää . Yleisessä liikenteessä ei. Teslalla ei se vaan vielä onnistu. Toki tesla yrittää lyhyillä 2km radoilla näyttää miten m4 jää. Ja jäähän se jos ajetaan 1-2 kierrosta. Sitten on aika nilkuttaa.

                    Mikäs ton auton paino muuten on? Mahtaako tulla Eurooppaan kuorma-autona kuten isot hummerit. Varmaan ainut keino ton näköisenä. Tuskin täyttää muuten eu vaatimuksia kävelijöiden yms turvallisuudesta.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by jokes911 View Post
                      Mersu on jo AMG:n osalta alkanut tehdä siirtoa poltomoottorista sähköön. En nyt vaan löydä sitä artikkelia missä tätä selitettiin. Audin osalta ei varmaan tule olemaan ongelmaa kun voi lainata Possulta voimalinjan ja paketoida RS-koriin.

                      BMW:n ongelma on että koko johto on ihan pihalla mitä tapahtuu ja väkeä vaihtuu niin ettei ovea tarvi laittaa kiinni. Toisaalta isona globaalina toimiana pitää myös muistaa että se mitä tapahtuu euroopassa, kiinassa (isot kaupungit) ja osin amerikassa ei välttämättä anna kuvaa koko maailmasta.
                      Tai sitten siellä mietitään onko tekniikka vielä riittävän kypsä että voi tehdä sen tuottavasti. Katsotaan miten muilla sujuu.(possu varmaan yksi tärkeä verrokki bemun hinta tasolla) Varmaan odottavat suosiolla kun jokatapauksessa menee sakoille toi päästöraja hommeli.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5151
                        • Kuopio

                        Originally posted by gnz View Post
                        Erikoisesti?
                        Yksi moottori kiihtyvyys 6,5 sekuntia, range yli 400 kilometriä
                        Kolme moottoria ja kiihtyvyys alle 2,9 sekuntia ja range jopa yli 800 kilometriä

                        Onko tuossa tehokkaamassa versiossa tripla akut vai?

                        ps. pitääpä sitä massaa olla jos meinaa perässään vetää reilu 6tonnia.
                        Last edited by jani; 23-11-2019, 20:16.
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3507
                          • Raisio

                          Originally posted by jani View Post
                          Onko tuossa tehokkaamassa versiossa tripla akut vai?
                          Joo, lava täytetty akuilla,Hihii.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by jani View Post
                            Paperilla verottajan suuntaan tuo "yksityisliisari" voi olla osamaksukauppa auto eikä rehellinen liisari, koska leasing sopparin päättyessä auto siirtyy takaisin leasing yhtiölle. Tällöin myöskään autoihin ei ole määritelty summaa millä sen voi lunastaa itselleen sopimuskauden jälkeen.
                            Originally posted by Susiraja View Post
                            Näinhän se teknisesti menee. Osamaksusopimus ja autoliikkeen kanssa on takaisinostohinta.
                            ...vuokraaja sitoutuu vuokraamaan auton yksinomaan omaan käyttöönsä vähintään kolmeksi vuodeksi...

                            ...palveluntarjoajan on ilmoitettava Traficomille, jos pitkäaikaisvuokrasopimus päättyy ennen kolmen vuoden määräaikaa...

                            Comment

                            • gnz
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 428
                              • -

                              Originally posted by jokes911 View Post
                              BMW:n ongelma on että koko johto on ihan pihalla mitä tapahtuu ja väkeä vaihtuu niin ettei ovea tarvi laittaa kiinni. Toisaalta isona globaalina toimiana pitää myös muistaa että se mitä tapahtuu euroopassa, kiinassa (isot kaupungit) ja osin amerikassa ei välttämättä anna kuvaa koko maailmasta.
                              Tulee myös muistaa, että vaikka BMW on iso yritys, niin sähköistys syö fyrkkaa eläimen lailla.

                              VAG pistää seuraavan 5 vuoden aikana haisemaan yli Suomen valtion budjetin verran hynyä VW:n, Porschen, Audin, Seatin ja Skodan sähköprojekteihin; käyttävät pitkälti samoja komponetteja, kuten MEB-alustaa.

                              Summa on niin iso, että en pitäisi ihmeenä, vaikka BMW joutuisi alkaa etsimään kumppania joko euroopasta tai aasiasta, jotta pääsee takas geimeihin. Eikä sekään ole tae, että homma alkaa pelittämään. Oman autotarjonnan "sähköistäminen" ei ole triviaali projekti yhdellekään autovalmistajalle, toisin kuin vielä jokunen vuosi sitten puheltiin, kun Tesla alkoi hyökkimään markkinoille.

                              Lisäksi "perinnevalmistajien" pitää edelleen tuottaa myös niitä perinneautoja perinnetietoisille kuluttajille Tämäkin syö kehityspaukkuja.

                              Comment

                              • gnz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 428
                                • -

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Tai sitten siellä mietitään onko tekniikka vielä riittävän kypsä että voi tehdä sen tuottavasti.
                                i4 prototyyppi vastaa BMW:n puolesta tohon kysymykseen. Mutta onko Bemmillä enää edelläkävijän etua, että se voi _hinnoitella_ autoon mukaan premiumlisän?

                                Tai ainahan voi hinnoitella, mutta ostaako kukaan sillä hinnalla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎