Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
-
-
Pikkusen pukkaa autokuumetta taas täällä. i8 tai 40e x5. Onko i8:sta millaisia kokemuksia täällä?:thinksigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Tuossa on ajettu ne pienet pätkät sähköllä kunnes loppuu ja sitten jatkot bensalla. Ja pakkasilla tuon akun kantama on kyllä 20km luokkaa koska akkua säästetään eikä sitä voi ajaa tyhjäksi ja sisätilat lämpiävät sähköllä. Muistan jostain lukeneeni että jopa 5Kw teholla.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostPikkusen pukkaa autokuumetta taas täällä. i8 tai 40e x5. Onko i8:sta millaisia kokemuksia täällä?:think2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
40e X5 jostain kumman syystä kohtuu heikon tuntuisilla alustan komponenteilla. Takuun lopputarkastuksissa aika pitkää vikalistaa usein ja pienillä kilometreillä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostEi vaan 3L/100km + 37,4Kwh/100km. Ja tosiaan kyllä se kylmä bensakone vie paljon kaupunkinopeuksissa ja tuolla massalla. TM:n testissä aika sama tulos mutta tieteellisesti mitattuna.
Mainitsit että ajomatkat olleet 15-20km jonka 530e kulkee pelkällä sähköllä kovassakin pakkasessa, silloin ei polttomottooria ole tarvittu ilmeisesti, eli 709km on näitä sähköllä ajettuja pätkäajoja ?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNo onhan tuossa yhtälössä jotain pielessä, jos olet tankillisella bensaa ajanut 897km (etkä 1897km ? ) JOSTA sähköllä 709km niin polttomoottorilla olet ajanut tankillisen aikana vain vajaat 190km. Jos olet tankannut 41,xx litraa on tuon ajetun 190km kulutus silloin noin 20 litraa /100km.
Mainitsit että ajomatkat olleet 15-20km jonka 530e kulkee pelkällä sähköllä kovassakin pakkasessa, silloin ei polttomottooria ole tarvittu ilmeisesti, eli 709km on näitä sähköllä ajettuja pätkäajoja ?
Pitää kaivaa se TM talviautotesti ja tarkistaa mutta muistaakseni pelkällä bensalla ajetussa kylmäkäynnistystestissä kulutus oli kaikkein suurin eli jotain 18-19L/100km luokkaa. Lämpimänäkin jossain kympin hujakoilla. Eli ihan normaalit numerot tuon kokoiselle (bensa) autolle. Oman sigun 530d vie samoissa pyörityksissä kesällä 9L ja talvella 11L (tämä siis n. 10v kokemuksella ja on linjassa BMW:n ilmoittavan kaupunkikulutuksen kanssa n. 9L)2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Normaali kysynnän ja tarjonnan laki toimii sähkössä ja bensassakin kohtuullisesti. Kun katsoo sähkön hinnan muutosta muutamien vuosien ajalta on se aika huikea. Mitä jos 2 vuodessa sähköautot valtaa suomen millanen on sähkönhinta sen jälkeen. Ja kun bensavehkeitä ei ole enään kun harrastelijoilla mitä bensan hinnalle käy kun kysyntä hiipuisi? Käykö jossain kohtaa kääntöpiste, että sähköautoilu onkin kalliimpaa kun polttomoottorilla päristely.
Ja todellakin ihan turha kuvitella että kun bensasta luovuttaisiin jäisi verosaatavat ottamatta. Ne tullaan siirtämään autoilun kustannuksiin on se sitten vuotuinen käyttövero tai joku muu. Oikeastihan bensa auto taitaa olla ihan kilpailukykyinen sähköauton kanssa kustannuksissa jos verot poistetaan.
Kimuranttia eikä kukaan taida tietää mihin verotus kohdistetaan 5 vuoden päästä. Nyt hybridit on käytännössä veronkiertokoneita. Jokainen voi katsoa montako 530e on myynnissä saksassa esimerkiksi. Käytettynä noita on suomessa myynnissä yhtä paljon kun saksassa. kun uusikoppasia 530 on tuhansia löpövehkeitä myynnissä. Eli täysin marginaalituote vielä.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostKäykö jossain kohtaa kääntöpiste, että sähköautoilu onkin kalliimpaa kun polttomoottorilla päristely.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostNormaali kysynnän ja tarjonnan laki toimii sähkössä ja bensassakin kohtuullisesti. Kun katsoo sähkön hinnan muutosta muutamien vuosien ajalta on se aika huikea. Mitä jos 2 vuodessa sähköautot valtaa suomen millanen on sähkönhinta sen jälkeen. Ja kun bensavehkeitä ei ole enään kun harrastelijoilla mitä bensan hinnalle käy kun kysyntä hiipuisi? Käykö jossain kohtaa kääntöpiste, että sähköautoilu onkin kalliimpaa kun polttomoottorilla päristely.
Koska jos sähkölasku tuplataan niin ainakin omakotiasujalla on siinä kohtaa pari muutakin murhetta kuin se, että ajaminen maksaa 2€/100km sijasta 4€/100km.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostVoi olla. Tosin uskallan luottaa siihen että tuo tapahtuisi muuten kuin sähkön hintaa nostamalla.
Koska jos sähkölasku tuplataan niin ainakin omakotiasujalla on siinä kohtaa pari muutakin murhetta kuin se, että ajaminen maksaa 2€/100km sijasta 4€/100km.
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostEdelleen rohkenen olla myös sitä mieltä, että todennäköisesti tulevaisuudessa häämöttävät vuotuisten maksujen korotukset tuskin koskevat vain sähköautoja. Eiköhän fossiileja kuriteta vähintään yhtä paljon, todennäköisesti enemmän. Sähköllä ajamisen suhteellinen etu tulee siis hyvin todennäköisesti säilymään tai jopa kasvamaan, vaikka se absoluuttisesti voi nykyistä kalliimmaksi tullakin.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment