Ostin v. 2012 F01:n, jossa oli ovh ollut karvan alta 150 vuonna 2009. Maksoin siitä alle 70. Eli aika helposti se 80 häviää...
Varsinkin S Mersuissa ja 7-sarjassa hinnanpudotus on juurikin noin iso. Juuri tästä syystä ajoin 20-vuotiaana S Mersulla muiden ajaessa E30 ja 205 GTI:llä !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Varsinkin S Mersuissa ja 7-sarjassa hinnanpudotus on juurikin noin iso. Juuri tästä syystä ajoin 20-vuotiaana S Mersulla muiden ajaessa E30 ja 205 GTI:llä !
Jaa, mä ajoin Sierralla muiden ajaessa DX-Corollalla, mutta olipahan Sierra sentään oma ja omista tuloista maksettu.
Topicista ollaan taas tangentin suunnalla, mutta kun miettii tuonne lähes neljännesvuosisadan taakse niin eipä osannut kuvitella että joskus vois kulkuneuvo liikkua sähköllä. Edelleenkään omat autot ei liiku sähköllä, mutta siinä on kyse omista valinnoista. Läskipyörä mullakin liikkuu sähköllä, ja kilowatin teholla vieläpä ihan mukavasti.
Mietin samaa ja luultavasti tässä tapauksessa tosiaan on ollut mainitsemasi kaltainen hlö kyseessä.
No Teslaa on vaikeaa ostaa muualta kuin Tesllalta, kai se tämän takia halusi tarjouksen sieltä. Osittain tuo huono vaihtohinta selittyy sillä että autossa oli kalliit varusteet ja näille tunnetusti saa huonosti katetta vaihdossa.
Ps. aamun uutinen itselleni on että short range Model 3 on nyt tilattavissa. Hinta siellä 50teur luokassa joten veikkaan että koreankipoilla on vaikeuksia saada niitä ämpärimuovista tehtyjä kippoja kaupaksi kun hinnat on pikkasen liian lähellä tuota.
Ja suomalaisethan on tottuneet saamaan ämpärinsä ilmaiseksi jonottamalla
Järkevän vertailun arvosta saa kun tarjoaa autoa suoralla ostolla liikkeille, tai sitten laittaa provikalla autolle.com tai vaikka leppiniemelle myyntiin. Samalla saa käteisalennukset uudesta suoralla kaupalla, kun itse hukkaa vanhan. Vai oliko tossa joku Tesla uskovainen joka ei näe edes enää muita autoliikkeitä...
Teslalta on turha käteisalennuksia kysellä. Hinnat on ilmoituksissa ja euroakaan ei saa pois.
-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Vähän eri alalta, mutta idea on sama: polttomoottoreista sähköön. Ja merkittävää tästä uutisesta tekee se, että kyseessä on 60 koneen tilaus ammattikäyttöön, ei mistään yksittäisestä experimental-koneesta
Joo, ollaan vielä toooodella kaukana sähkökäyttöisistä liikennelentokoneista, mutta tietäen ilmailussa käytettävät vaatimustasot esim käyttöluotettavuuden ja vikasietoisuuden suhteen, niin tässä ollaan jonkin merkittävän kynnyksellä. Tähän threadiin siksi, että kun nämä threadit alkoi, oltiin sähköautojen läpimurron kynnyksellä, ja tämä uutinen tukee vahvasti polttomoottorien korvaamisen mahdollisuutta sähköllä, myös maantieliikenteessä.
”Muuten vaihtaisin uuteen Teslaan, mutta en tuolla tarjouksella.”
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mut Mikan pitäis olla todella iloinen. Onhan hän säästänyt merkittävästi bensakuluissa ja osallistunut merkittävällä panoksellaan pelastamaan maapalloa.
Vittuako tollasesta lehteen parkuu. Kättä taskuun ja uutta vaan alle jos ei vuotta pidempään kestä samalla autolla ajella.
Vittuako tollasesta lehteen parkuu. Kättä taskuun ja uutta vaan alle jos ei vuotta pidempään kestä samalla autolla ajella.
Vai kolmea vuotta? :think
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä. Auton hinnasta lisävarusteet pois ja sille perusautolle normi arvonalenema (36kk/60tkm ja pyyntihinta puoleen, pätee oikeastaan vähän jokaisessa autossa pienin heitoin)
-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä. Auton hinnasta lisävarusteet pois ja sille perusautolle normi arvonalenema (36kk/60tkm ja pyyntihinta puoleen, pätee oikeastaan vähän jokaisessa autossa pienin heitoin)
Niin ja uuden vastaavan hinta on nyt alle 90ke niin ihan turhaa vinkua siitä että muutama vuosi sitten maksoi 137ke. Elämä on.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä. Auton hinnasta lisävarusteet pois ja sille perusautolle normi arvonalenema (36kk/60tkm ja pyyntihinta puoleen, pätee oikeastaan vähän jokaisessa autossa pienin heitoin)
Ihan linjassa:
Saksassa automarkkinoita analysoiva Schwacke kertoi maaliskuussa, että kolmen vuoden ja 60 000 kilometrin jälkeen Tesla Model S:n jäännösarvo olisi 60 prosenttia.
90000-40%= 54000. Jäännösarvo on eri kuin vaihtoarvo.
Ps. Kavereiden BMW-hankintoja silmäillessä Teslan arvoalenemaa voi pitää jopa erittäin kohtuullisena.
Saksasta lähti Passat GTE tilaukseen. Pääsee kokeilemaan sähköllä ajelua vaikka taloudellisestihan tuossa ei taida järkeä olla Uusi teknologia ja pitkä varustelista on kyllä ihan jees
Comment