Ei, kyllä siinä mhd ja dp on vaihdettu. Joo kyllä se menee ja varsinkin tolla DCT laatikolla, mutta jotain siitä puuttuu...ja taitaa olla 2 sylinteriä.
Ei, kyllä siinä mhd ja dp on vaihdettu. Joo kyllä se menee ja varsinkin tolla DCT laatikolla, mutta jotain siitä puuttuu...ja taitaa olla 2 sylinteriä.
Miten sähköauto käyttäytyy jos tankki jää täyttämättä esmes parin kuukauden ajan? Pitääkö olla ylläpitolaturi?
Kysymys ei ole retorinen koska "konventionaaliset" biopolttoaineet kuulemma aiheuttavat "seisokissa" jopa lapioitavaa sakkaa tankkiin.
Hmm... Tesloissa tuntuu olevan haamukulutusta sen verran että lyhyemmässäkin ajassa vetää ajoakun kuivaksi. Tai jos ei nyt ihan tyhjäksi päästä niin minimeille ainakin. Niissäkin on joku seisontamoodi jolla kuluttaa vähemmän.
Nissaneiden kanssa 12v akku saattaa kyykätä. Se ei ole mikään suuren suuri. Itselläni jäi joskus pariksi viikoksi Leafi seisomaan ilman piuhaa ja ajastettu kaniinien lämmitys/tuuletus käydessään riitti tyhjentämään 12V akun.
Jos taas pystyy jättämään sähköverkkoon kiinni auton niin kaikki on kunnossa. Valmistajayrityksen sitä suosittelee pidempien seisonta-aikojen kohdalla.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Hmm... Tesloissa tuntuu olevan haamukulutusta sen verran että lyhyemmässäkin ajassa vetää ajoakun kuivaksi. Tai jos ei nyt ihan tyhjäksi päästä niin minimeille ainakin. Niissäkin on joku seisontamoodi jolla kuluttaa vähemmän.
Nissaneiden kanssa 12v akku saattaa kyykätä. Se ei ole mikään suuren suuri. Itselläni jäi joskus pariksi viikoksi Leafi seisomaan ilman piuhaa ja ajastettu kaniinien lämmitys/tuuletus käydessään riitti tyhjentämään 12V akun.
Jos taas pystyy jättämään sähköverkkoon kiinni auton niin kaikki on kunnossa. Valmistajayrityksen sitä suosittelee pidempien seisonta-aikojen kohdalla.
Volvo V60 hybridin manuaalissa ohjeistetaan pitkästä seisonta-ajasta siten, että ajoakustoon jätetään n. 25 % varaus. 12 voltin akulle pätee aivan samat toimet kuin missä tahansa muussa kulkuneuvossa.
Miten sähköauto käyttäytyy jos tankki jää täyttämättä esmes parin kuukauden ajan? Pitääkö olla ylläpitolaturi?
Kysymys ei ole retorinen koska "konventionaaliset" biopolttoaineet kuulemma aiheuttavat "seisokissa" jopa lapioitavaa sakkaa tankkiin.
Ainakin Audin etron ei selviä tyhjällä akulla useita viikkoja pakkasessa. Eli jos olet esimerkiksi kuukauden poissa ja autoa tulee säilyttää ulkona, tulee olla laturi.
i3 taas... no jaa. Kyllä s-auto tulevaisuudessa kiinnostaisi "nurkka-ajoon", mutta saisi paremmannäköinen Bemarilta tulla. Minulle auton ulkomuodolla ja sisustalla on niin iso fiilisvaikutus, että sen täytyy miellyttää. Tosin ok-talon ja mökinomistajana on oltava peräkärryveturi/pitkän matkan ajokki lisäksi.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment