Eikä tarviikaan. Suomessa voidaan ajaa seuraavat 1000 vuotta pelkästään fossiilisilla ja olemme silti edelläkävijöitä, kuten nytkin.
Valitettavasti Sanna Marin on juuri kuuntelemassa vanhalta kusettajalta Al Gorelta että miten ilmastovalheilla tehdään rahaa. Yksikään Al Goren "faktoista" ja ennustuksista ei toteutunut mitenkään.
Juu mulla ei ole polttomoottori kammoa. Minä vaan mietin mitä nämä kustannukset tulevat olemaan piskuiselle Suomelle, kun me ei päästykään siihen ilmasto tavoitteeseen. Riittävätkö nämä raippa maksut kattamaan ne kustannukset. Vai nostetaanko vielä tuloverotusta kaikilta.
En usko, että tarvii pakottaa; sinusta, minusta ja muista vanhoista paskoista asia saattaa tuntua tältä. Tulevat sukupolvet tämän asian ratkaisevat seuraavan 5-20 vuoden ajanjaksolla. Nillä on mun havaintojen pohjalta pikkaisen erilaiset näkemykset siitä miten liikennöinti kannattaa järjestää. Jossain autioituvalla landella auto ehkä omistetaan, mutta tiheämmin asutuille asutuille alueelle saattaa kehittyä vaikka ja mitä.
Voin hyvin uskoa että noilla markkinoilla mistä DriveNow on päättänyt vetäytyä, on ollut erinäisiä haasteita palvelun yleistymiselle, missä se on toimivan infran puute, parkkipaikkojen puute, harva asutus, kriittisen massan saavuttaminen...
Joka tapauksessa, DriveNowta muutamassa Saksan kaupungissa käyttäneenä totesin sen ihan käteväksi hommaksi. Itsellä hieman kätevyyttä on vähentänyt se että kun ei ole ihan tarkkaa mielikuvaa siitä kuinka herkästi peräänsä saa nillitystä jostain lommosta tai naarmusta mikä autossa jo entuudestaan oli, niin olen syynännyt autot tarkkaan ja sen perään jonotellut puhelimessa asiakaspalveluun varttitunnin saadakseni listattua havaitsemani viat joita autoon ei entuudestaan ollut listattu. Kun hieman karvaita kokemuksia on ihan top5 -vuokraamoistakin siitä kun yritetään niistää muiden tekemistä töpeistä itseltä rahaa...
Mutta tosiaan sinällään ihan kätevä palvelu, pystyi lomareissullakin jouhevasti nappaamaan kadunvarresta auton alle kun lapset väsyi kävelemään.
Vuokra-autofirmojen suurimpia hankintakeinoja tuotolle on kolhut ja vauriot, joita ei korjata, mutta omavastuuna laskutetaan asiakkailta. Autoja ei korjata. Tämä erityisesti pakettiautovuokrauksessa, myös ns. premium-firmoilla.
Kuinka moni laskuttaa saman kolhun useasti, jos sitä ei ole dokumentoitu - en ota kantaa.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vuokra-autofirmojen suurimpia hankintakeinoja tuotolle on kolhut ja vauriot, joita ei korjata, mutta omavastuuna laskutetaan asiakkailta. Autoja ei korjata. Tämä erityisesti pakettiautovuokrauksessa, myös ns. premium-firmoilla.
Kuinka moni laskuttaa saman kolhun useasti, jos sitä ei ole dokumentoitu - en ota kantaa.
Tämä on kyllä juuri se rasittavin puoli autovuokrauksessa. Ulkomailla saa aina todella tarkkaan käydä auton läpi ennen kun sillä lähtee liikkeelle. Naarmuja ja lommoja on vaikka kuinka vaikka ovat melko uusia autoja. Ainakin itsellä ei innosta noihin yhteiskäyttöautoihin kun niissä varmasti ihan sama tilanne. Sitten kun ne kolhut on tarkastanut, niin soittele sitten aspaan kertoaksesi ne kaikki. Ei ihan kätevää jonkun 15 min vuokrauksen takia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Vuokra-autofirmojen suurimpia hankintakeinoja tuotolle on kolhut ja vauriot, joita ei korjata, mutta omavastuuna laskutetaan asiakkailta. Autoja ei korjata. Tämä erityisesti pakettiautovuokrauksessa, myös ns. premium-firmoilla.
Kuinka moni laskuttaa saman kolhun useasti, jos sitä ei ole dokumentoitu - en ota kantaa.
Ettei olisi käynyt niin että olet peruutellut Transporterin nurkan ruttuun ja lasku tuli mitä et halua maksaa?
ps. tällä asiallahan ei ole mitään yhteistä tekijää kilometriperustaisen verotuksen kanssa.
Ettei olisi käynyt niin että olet peruutellut Transporterin nurkan ruttuun ja lasku tuli mitä et halua maksaa?
Mitä sä viisastelet? En ole koskaan Suomessa vuokrannut autoa enkä saanut laskua vuokrafirmalta.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mitä sä viisastelet? En ole koskaan Suomessa vuokrannut autoa enkä saanut laskua vuokrafirmalta.
Arvelin vaan että sulle on näin käynyt kun sellaista arvuuttelet. Ilmeisesti kumminkin sitten ihan hatusta keksit koko jutun, eli oltiin molemmat väärässä.
Oman käsityksen mukaan bisnes tulee autojen vuokrauksesta eikä lommoista.
Arvelin vaan että sulle on näin käynyt kun sellaista arvuuttelet. Ilmeisesti kumminkin sitten ihan hatusta keksit koko jutun, eli oltiin molemmat väärässä.
Oman käsityksen mukaan bisnes tulee autojen vuokrauksesta eikä lommoista.
Ilmeisesti et ole autoa vuokrannut ulkomailla. Kyllä siellä iso osa bisnestä on nuo lommot. Yrittävät laskuttaa näitä asiakkailta. Monesti saanut monia lommoja/naarmuja merkkauttaa ennen autolla liikkeelle lähtemistä. Pahimmillaan on saanut 5-6 lommoa merkkauttaa papereihin vuoden vanhaan autoon, jolla ajettu alle 20tkm.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Arvelin vaan että sulle on näin käynyt kun sellaista arvuuttelet. Ilmeisesti kumminkin sitten ihan hatusta keksit koko jutun, eli oltiin molemmat väärässä.
Oman käsityksen mukaan bisnes tulee autojen vuokrauksesta eikä lommoista.
Sulla noita arveluita riittää. Minä en koskaan revi hatusta mitään. Minulla on tietoa tuosta politiikasta, miten vuokra-autoyritys laskuttaa ja jättää korjaamatta.
Korjaan siis oman käsityksesi virheelliseksi omalla tiedollani.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Sulla noita arveluita riittää. Minä en koskaan revi hatusta mitään. Minulla on tietoa tuosta politiikasta, miten vuokra-autoyritys laskuttaa ja jättää korjaamatta.
Korjaan siis oman käsityksesi virheelliseksi omalla tiedollani.
Sulla ei kumminkaan ollut henkilökohtaista kokemusta asiasta...
Mutta itse topicin aiheeseen niin huolestuttavalle näyttää päivän uutisointi aiheesta, oletettavasti jotain kilometripohjaista verotusta on tulossa päästöjuttuihin liittyen. Tämä kyllä tietää sen että autoilun kulut varmasti nousevat lähitulevaisuudessa ja kaiken lisäksi todennäköisesti paljon.
Sulla ei kumminkaan ollut henkilökohtaista kokemusta asiasta...
Mutta itse topicin aiheeseen niin huolestuttavalle näyttää päivän uutisointi aiheesta, oletettavasti jotain kilometripohjaista verotusta on tulossa päästöjuttuihin liittyen. Tämä kyllä tietää sen että autoilun kulut varmasti nousevat lähitulevaisuudessa ja kaiken lisäksi todennäköisesti paljon.
Mulla on kokemusta. Saanko kommentoida? Se on juurikin noin. Joka ainut kerta kun Euroopassa vuokraa auton isoltakin toimijalta niin sama homma. Auto pitää syynätä todella tarkasti, koska joka ainut kerta sieltä jotan nillitetään. Itsellä on yleensä aina täysi "drive it like you stole it" -vakuutus. Ja tässä se räikeästi tuleekin. Näistäkin tulee jälkikäteen usein ukaasit kirjeenä perässä, jossa pyydetään kuittaamaan että lommot tuli minun vuokrauksen aikana. Että eihän minulla ole hätää kun oli vakuutus mutta he vaan tarttee kuittauksen. No en todellakaan kuittaa, vaan lähetän kuvat autosta nouto hetkellä jossa sama jäljet. Maksattavat vakuutusyhtiöillä samat lommot moneen kertaan (joita sitten ei kuitenkaan edes korjata).
Hiilineutraaliin yhteiskuntaan siirryttäessä on tärkeintä huolehtia, että kaikki pysyvät mukana. Päästöjä vähennettäessä on huolehdittava, että kustannukset eivät kasaannu niille joilla on jo valmiiksi tiukkaa ja että fossiilisten polttoaineiden parissa työskentelevät löytävät uudet työpaikat. Koska ilmastonmuutoksesta kärsivät pahiten juuri heikossa asemassa olevat, kaikista epäreiluinta on jättää tekemättä, sisäministeri Maria Ohisalo sanoo.
Liikenteen verotuksen osalta hallitus on päättänyt kiristää fossiilisten liikennepolttoaineiden verotusta 1.8.2020 alkaen 250 miljoonalla eurolla arvioidun kuluttajahintaindeksin kehityksen mukaisesti. Lisäksi poistetaan parafiinisen dieselin 120 miljoonan euron verotuki asteittain vuosien 2021–2023 aikana... ...Lisäksi työryhmä selvittää keinoja toteuttaa päästövähennyksiä työsuhde-etujen verotuksen muutoksilla.
Fossiilittoman liikenteen tiekartta ja kestävän liikenteen vero- ja maksu-uudistus
Täyssähkö ja muiden vähäpäästöisten autojen työsuhde-etujen verotuksesta lakiesitykset syksyllä 2020.
Comment