Originally posted by nullzwei
View Post
Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?
Collapse
X
-
En tiedä mutta lupaavalta näyttää:Originally posted by jani View PostMitenkähän mahtaa lehmän paskalla toimivalla autolla Levin reissu onnistua vai onkohan niissä adapteri jotta ne toimii kainuusta alkaen poron kusella?
Biokaasun vahvuutena on se, että sitä voidaan tehdä biojätteistä, vaikka lehmän lannasta.
Lehmän lanta on mainiota raaka-ainetta biokaasulle.
Comment
-
-
Viime viikolla valtiovarainministeri Mika Lintilä (kesk) paalutti eduskuntakeskustelussa, että autoilun verotus tulee Suomessa muuttumaan radikaalisti. ”Todennäköistä on, ettei valtio jatkossa kerää veroja autoilusta kuten nyt”, Lintilä sanoi.
Samaa levyä soitti myös ilmastoministeri *Krista Mikkonen (vihr) Jari Korkin haastattelussa (KL.fi 28.9.). Mikkosen mukaan ”ympäristön kannalta edullisemman vaihtoehdon pitää olla saatavilla, ja sen pitää olla aina myös edullisempi”. Ulostuloista voisi päätellä, että autoilu, ja jopa autot, ovat halpenemassa lähitulevaisuudessa.
Comment
-
"Taloustutkijoiden teholääke autoilun päästöihin: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille – "Halvempi keino kuin mikään muu""
Tavallaan ymmärrän ajatuksen tämän mallin takana. En usko että tämä tulee toteutumaan. Hieman kyllä kirraa ajatus bensan hinnan nostamisesta ja autoilun kallistumisesta. Lisäksi jos puhutaan 10v sisällä tapahtuvasta päästöjen vähentämisestä niin ei ole pelkoa että sähköllä veikkaisi väärää hevosta. Se sähköhevonen on jo takasuoralla kun muut ovat voltissa.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
Niin pitkään kun vihreät on hallituksessa, niin autoilijan kulut tulee aivan varmasti nousemaan. Niiden mielestä kun yksityistä autoilua ei tarvita ja siitä pitää kannustaa kaikki pois. Suomessa tämä tarkoittaa verojen nostamista. Ihan turhaa toiveajattelua, että autoilijan kulut voisi laskea. Jonkun tietyn ryhmän osalta saattaa laskea (sähköautot), mutta muilta kerätään kyllä sitten niidenkin edestä. Jos jossain vaiheessa enemmistö alkaa olla sähköautoja, niin sitten keksitään taas joku uusi tilapäinen vero, joka muuttuukin pysyväksi, kuten historia on opettanut.Originally posted by nullzwei View PostViime viikolla valtiovarainministeri Mika Lintilä (kesk) paalutti eduskuntakeskustelussa, että autoilun verotus tulee Suomessa muuttumaan radikaalisti. ”Todennäköistä on, ettei valtio jatkossa kerää veroja autoilusta kuten nyt”, Lintilä sanoi.
Samaa levyä soitti myös ilmastoministeri *Krista Mikkonen (vihr) Jari Korkin haastattelussa (KL.fi 28.9.). Mikkosen mukaan ”ympäristön kannalta edullisemman vaihtoehdon pitää olla saatavilla, ja sen pitää olla aina myös edullisempi”. Ulostuloista voisi päätellä, että autoilu, ja jopa autot, ovat halpenemassa lähitulevaisuudessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kyllä vain, ja jos asia ilmaistaan tarkemmin, niin se hikoiluun johtava lämpö syntyy mitokondriaalisten irtikytkijäproteiinien kyvystä hyödyntää ionoforeesia kompleksi IV:n tarvitseman protonigradientin sijasta oksidatiivisen fosforylaation redox-potentiaalissa.Originally posted by pazq View PostHikoilu ei johdu kunnosta, vaan aineenvaihdunnasta.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
https://youtu.be/WzU62wgOu7gOriginally posted by JaniLap View PostKyllä vain, ja jos asia ilmaistaan tarkemmin, niin se hikoiluun johtava lämpö syntyy mitokondriaalisten irtikytkijäproteiinien kyvystä hyödyntää ionoforeesia kompleksi IV:n tarvitseman protonigradientin sijasta oksidatiivisen fosforylaation redox-potentiaalissa.
Comment
-
Tuo ensimmäinen Lintilän kommentti on siis että ainakin yhtä paljon kerätään mutta vain eri tavalla.Originally posted by nullzwei View PostViime viikolla valtiovarainministeri Mika Lintilä (kesk) paalutti eduskuntakeskustelussa, että autoilun verotus tulee Suomessa muuttumaan radikaalisti. ”Todennäköistä on, ettei valtio jatkossa kerää veroja autoilusta kuten nyt”, Lintilä sanoi.
Samaa levyä soitti myös ilmastoministeri *Krista Mikkonen (vihr) Jari Korkin haastattelussa (KL.fi 28.9.). Mikkosen mukaan ”ympäristön kannalta edullisemman vaihtoehdon pitää olla saatavilla, ja sen pitää olla aina myös edullisempi”. Ulostuloista voisi päätellä, että autoilu, ja jopa autot, ovat halpenemassa lähitulevaisuudessa.
Ja tuosta toisesta...nooh, ei autoilusta ole koskaan tulossa halvempaa. Piste.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Jep. Nyt minä ymmärrän. Syvästi.Originally posted by JaniLap View PostKyllä vain, ja jos asia ilmaistaan tarkemmin, niin se hikoiluun johtava lämpö syntyy mitokondriaalisten irtikytkijäproteiinien kyvystä hyödyntää ionoforeesia kompleksi IV:n tarvitseman protonigradientin sijasta oksidatiivisen fosforylaation redox-potentiaalissa.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Eri tavalla kerätään eli joku maksaa enemmän ja joku vähemmän. Esim. jos hankintavero poistettaisiin ja koko miljardi siirrettäisiin käyttömaksuun joka on ajopäivistä kiinni vähän ajettavat kesäautot halpenisi huomattavasti. Sama tilanne jos siirryttäisiin ajettujen kilometrien satelliitti kyttäämiseen. Ongelma kummassakin vaihtoehdossa on se ettei ne täytä perinteisen kateusveron määritelmää niin kuin autovero.Originally posted by jokes911 View PostTuo ensimmäinen Lintilän kommentti on siis että ainakin yhtä paljon kerätään mutta vain eri tavalla.
Ja tuosta toisesta...nooh, ei autoilusta ole koskaan tulossa halvempaa. Piste.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
km-pohjainenkin veronkeruu on hyväksyttävissä jos se onnistutaan totetuttamaan edes jotakuinkin oikeudenmukaisesti eli
1. sitä ei käytetä kansalaisten kyttäämiseen
2. vero määräytyy ajankohdan, sijainnin ja tiestön mukaan
3. se ottaa huomioon myös infran kuluttamisen (ajoneuvon nopeus, paino ja rengastus)
Samoin sähköauton lataamista olisi syytä rankoa aavistuksen korkeammalla energiaverolla kuin vaikkapa sähkölämmitystä sillä eihän se lopullinen hyötysuhde ole noissa identtinen.
Ja kun muistelee miten co2-pohjaista autoveroa hehkutettiin maailman parhaana voikin laittaa leukaa rintaan ja valmistautua pettymykseen.
Comment
-
Miksi? Jos nyt mietitään verotuksen luontaista maksua eikä sitä että mitä tuon järjestäminen maksaa ja vaatii, niin miksi noin mielestäsi?Originally posted by Freak View Post+ tiemaksut suurimpiin kaupunkeihin ja pääteille, moottoriteille, siis sinne missä ihmisiä liikkuu paljon.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
Comment