Originally posted by Wespa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa
Collapse
X
-
Originally posted by Wespa View PostJaa miksi olisi? Normaalissa tieliikennekäytössä olevalla autolla harvemmin tarvitsee Suomessa turvallisesti pystyä ajamaan edes 200 km/h vauhdeilla, saati sitten päälle 300 km/h. Rata-ajot ja muut sitten erikseen.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostMitkäs 17” renkaat siinä oli alla?
No mutta kuiteskin huonoa tuuriahan tuossa on lähinnä ollu. Jokainen ajaa omalla vastuulla ja saa ihan itse päättää lähteekö kaarettomalla museovehkeellä koittaan 300km/h nopeuksia. Itse en ole omalla kytällä uskaltanut lähtä koittamaan juurikin tuosta syystä että autossa ei ole muita "turvavarusteita" kuin mitä siinä tehtaalta tullessa on ollu. Huonosti käy jos tuo menee katolleen pienemmästäkin vauhdista... Varmaan sama lopputulos jos tuo menis pari kertaa katon kautta ympäri 120km/h motarilla tai 300km/h vauhdista lentokentällä. Mutta toki lujemmissa vauhdeissa riski siihen että lähtee lapasesta kasvaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by pikkuvermo View PostValitettava tapahtuma, omaisille voimia.
Jos auto on ollut normaalisti tieliikennekäytössä oleva katsatettu auto, lapun allekirjoittaneella voi olla mielenkiintoiset keskustelut edessä Trafin kanssa.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Kyllä tälläisissä tapahtumissa pitäisi olla kunnon asiantunteva katsastus missä katsotaan oikeasti (ei kurkata hiukan vaan)perusasiat ja juurikin esim. noi renkaiden nopeusluokat/kunto. Lappeenrannassahan ei ole mitään muuta kuin vastuuvapautuksen allekirjoitus. Katsastajan pitää olla myös joku joka oikeasti tietää asioista eikä mikään ilmailukerhon talkootyöläinen.
Tosin ei siellä paikanpäällä tietenkään mitään kunnon katsastusta pysty pitämään ja näi jokaisen ajajan pitää kyllä itse tiedostaa auton kunto ja riskit.
Toivottavasti tälläiset tapahtumat nyt ei kuitenkaan kuole kokonaan pois, on hyvä että saa kokeilla autoa tälläisissä paikoissa ne jotka haluaa ja sit ei motareilla toivottavasti testata niitä huippunopeuksia.
Autourheilu/harrastaminen on ihan kivaa ja mukavaa puuhaa ja riskitöntähän mikää harratus ei ole. Voihan sitä kuolla tapaturmaisesti vaikka lasketellessa.
Toivottavasti tästä tapauksesta otetaan nyt opiksi edes jotakin, niin järjestäjät kuin ajajatkin.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Tää jälkiviisastelun määrä on kyllä ihan valtavaa. Jokainen olis teettänyt ja ostanut vaikka mitä, kun ei omasta lompsasta tarvii vedellä niitä seteleitä. Silti jokainen tietää, että ei se raha mistäään taivaasta sinne lompsaan tipu ja tavan harrastajalla on kyllä sitä kulutuspuolta yleensä ihan riittävästi. Ei liene mikään outo kuvio, että siihen autoon menee kaikki, mitä irti saadaan. Halu harrastaa on kova ja onhan se touhu palkitsevaakin. Aina saa konkreettisen lapun siitä, mitä on saatu aikaiseksi. Tottakai jokainen tiedostaa sen, että jotain voi sattua, mutta harva varmaan ajattelee suoran päässä ihan oikeasti, että tää saattaa olla vimppa veto. Päälimmäisenä varmaan vaan mielessä, että pysyispä kone ehjänä.
Nyt sitten tästä tapauksesta otetaan kaikki irti ihan varmasti tää holhouksen tyyssija keksii jotain seurauksia. Lisää vaan palloa jalkaan ja pidetään yhdessä huoli, ettei kukaan saa kohta tehdä enää mitään. Vähänhän näitä oikeasti sattuu. Toisaalta yksikin on liikaa, mutta täytyy toivoa, että mahdollisuudet tähän touhuun vielä säilyy. Itsekin ajattelin jo alkukesästä osallistua, mutta tää nyt laittaa kyllä vähän miettimään. En mä halua katuautoon mitään häkkiä ja kuppipenkkejä. Kivahan se olis tietää mitä auto kulkee, mutta toisaalta ehkä mulle riittää tieto siitä, että menee varmasti riittävästi. Vartille ei huvita mennä rikkomaan voimansiirtoa.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostToivottavasti OTKES ottaa tapauksen kuitenkin työn alle ja kertoo sitten aikanaan mitkä kaikki tekijät myötävaikuttivat sinänsä ikävään lopputulokseen.
Comment
-
Comment