Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa
Collapse
X
-
-
Ne jotka huutaa RR-kisojen ja tällaisten kieltämistä, unohtaa sen että tota harrastetaan joka tapauksessa. Liikenteen seassa jos muuta mahista ei ole. Sitä ei estä kukaan eikä mikään. Suljetulla alueella touhu vaatii vähemmän uhreja.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Maratoonareitakin kuolee vuosittain, mutta siellä ne vaan juoksee edelleen. Tuskin näitä kielätmään tullaan.
Mitä tuohon autoon tulee niin 15" vanteen sisään ei hirveen isoja jarruja mahdu, ainakaan sellaisia mitkä turvallisesti pysäyttäisivät 300kmh vauhdista. Jos ollut vakio coupen jarrut, niin aika teräs hermot on saanut olla. Se kiitorata loppuu aika lyhyeen jo hitaammastakin vauhdista.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Balle View PostMutta toki vapaaehtoistahan tuo on. Tapahtumien kieltäminen ei omasta mielestä ole ratkaisu, jokainen kuitenkin osallistuu omalla riskillään ja vaarantaa vain oman henkensä.
Järjestäjät voivat tietenkin kampanjoida turvavarusteiden puolesta, niin kuin on varmasti tehtykin.
Parempi tuolla kentällä kuin yleisessä liikenteessä ja niin kuin joku mainitsikin niin Saksassahan tuota voi harrastaa ihan yleisillä teillä, riskit varmasti jopa kovemmat.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostJenkeissähän tämä menee niin että jos alitat tietyn ajan tai ylität tietyn nopeuden kerran jollain autolla ni sen jälkeen pitää olla kaaret tai ei pääse ajamaan.
Ois ihan hyvä systeemi, tietysti on myös paljon hemmetin nopeita moderneja autoja jotka on ilman kaaria yhtäkestäviä.
Tästä seuraisi se, että jotain 911 Porschea riittäisi rakennella vähemmän kuin F10 baijerilaista ja nopea kasarikorolla vaatisi rankempaa modifiointia.
Olisi ehkä syytä vaatia myös jonkinlaisia perusteita sille, miksi kuski arvelee renkaiden ja jarrujen olevan riittävän hyvät tavoiteltavalle huippunopeudelle. Maltillinen nopeusluokan ylitys voisi olla hyväksyttävää, koska nopeusluokka on mitoitettu jatkuvalle ajolle.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
-
Originally posted by jabajee View PostAudiclubilla kielsivät asiallisenkin keskustelun koko aiheestaG30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Ja parasta mitä voi tehdä niin ottaa jostain opiksi ja sitten jatkaa elämää. Yksi oppi vois olla että jos auto kulkee 325kmh ja siinä on tuhat heppaa ni ei ajeta millään pilipalirenkailla. Toinen on se että se renkaitten nopeusluokka on siellä syystä. Myöskin se että tuommoisella vanhalla pommilla ei missään tapauksessa ajeta ilman kaaria ja kypärää yms kaikkia muita turvavarusteita. Noi on surmanloukkuja jo satasen vauhdissakin. Eikä noita pilipalirenkaita voi suositella kenellekään muullekaan. Lisäksi jos auto kulkee 325 maililla ni alusta ja jarrut äärimmäisen tärkeässä roolissa...
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postottaa jostain opiksi
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostE, arvelin kun muutama viikko sit oli h nopeusluokan linglongit alla kalajoella, sen tiedän ettei ne oo suunniteltu edes vartille 250kmh nopeuksiin.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Kuskihan itse tiedosti ongelman jo pariviikkoa aikasemmin kalajoella ajaessaan, eli kovasta vauhdista jarrutuksessa etulippa ottaa maahan.. Eli alusta ei ole ihan mukana kovemmissa nopeuksissa.. Joku sitä sanoikin, että tämä onnettomuus sattui juuri sen takia, kun lopussa alkoi jarruttamaan, niin etupää kiinni asfalttiin ja siten takapyöriltä katosi pito ja loppu tiedetäänkin..Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by pikkuvermo View PostJos auto on ollut normaalisti tieliikennekäytössä oleva katsatettu auto, lapun allekirjoittaneella voi olla mielenkiintoiset keskustelut edessä Trafin kanssa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment