Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okkim
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 2

    Originally posted by jabajee View Post
    Audiclubilla kielsivät asiallisenkin keskustelun koko aiheesta


    Ei ole kielletty.

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1345
      • pks

      Originally posted by jani View Post
      Liikennevakuutus on voimassa joka kerta kun ajat autolla, vaikka olisit hetkeä ennen liikkeelle lähtöä katkaissut sen. Se että tapahtuuko se radalla, vai maantiellä, ei ole merkitystä.
      Originally posted by jani View Post
      Hyvinkin yksinkertainen. Sulla on kaksi vaihtoehtoa:

      - otat ennen ajamista vakuutuksen hintaan A ja olet myös kuskina liikennevakuutettu
      - ajat ilman vakuutusta, yhtiö saa veloittaa sinua Ax10 ja kuskina et ole liikennevakuutettu

      Pointtini oli että todistus liikennevakuutuksen voimassa olemisesta todistus on turha, koska sivulliset/syyttömat ovat joka tapauksessa AINA liikennevakuutettuja liikennevahingoissa olipa vakuutus otettuna tai ei.'

      Liikennevakuutuksessa on se hyvä, että se on laissa määritelty eikä vakuutusyhtiöiden vapaamuotoisissa vakuutusehdoissa.


      Suurinpiirtein näin. Aiempi kommentti liikennevakuutuksen voimassaolosta ei siis pidä paikkaansa, joka on kaikkien hyvä tiedostaa.

      Tuo todistuksen vaatiminen ei minun nähdäkseni ole välttämättä lainkaan turhaa siinä mielessä, jos / kun autoilutapahtumassa henkilövahinko sattuu kuljettajalle ja arvioidaan tuota tapahtumajärjestäjän vastuuta mistä aiemmin on keskustelua. :think
      sigpic

      Comment

      • ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

        Mites mahtaa nykyään mennä kun liikennevakuutuksen saa kokonaan katkaistua?
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          On se edelleen voimassa, mutta tankkia tulee huolella, jos ei ole huolehtinut omalta osaltaan asioita kuntoon.

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1259
            • Kainuu

            Originally posted by ThemeJ View Post
            Mites mahtaa nykyään mennä kun liikennevakuutuksen saa kokonaan katkaistua?

            Liikennevakuutuskeskus (LVK) turvaa viimekädessä liikennevahingon kärsineen oikeudet ja huolehtii lakisääteisen liikennevakuutusmaksun laiminlyönnin seurauksista. K





            Kaskot puolestaan ei pääsääntöisesti ole voimassa noissa tapahtumissa.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • ThemeJ
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 997
              • Turku/Raahe

              Originally posted by Juppe View Post
              On se edelleen voimassa, mutta tankkia tulee huolella, jos ei ole huolehtinut omalta osaltaan asioita kuntoon.
              Oisko tästä heittää jotain varmaa tietoa? Liikennevakuutus keskus kai ottaa korvausvelvoitteen jos ulkopuoliselle sattuu, mutta ei se siinä kohtaa enää millekään vakuutusyhtiölle kai kuulu?

              Edit.
              Ehdittiinkin jo selventää
              Bmw E30
              Bmw 2000Touring Scrap
              Ex. Bmw E30 316
              Ex. Bmw E36

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2236
                • Vantaa

                Originally posted by msalojaa View Post
                Onko faktaa vai arvailua, oisko linkkiä?
                Ei ny löydy oikeaa linkkiä.

                Olikohan overdriven tms. foorumilla silminnäkijä kertonut että kuski makasi muutaman kymmennen metrin päässä autosta. Eli lentänyt ulos volttien aikana.
                Last edited by VilleP; 20-08-2019, 15:10.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Jarza
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 926

                  Omistajan harrastushistoriaa eli osti audin ilmeisesti 2015 vuonna ja sitä ennen oli projektina opel kadett c volvon turbotekniikalla. Eli kokemusta nopeista autoista oli monen vuoden ajan varttimaililta ja erilaisista kiihdytys/nopeusajoista.
                  Ehkä sitä rutinoituu ajamiseen ja tulee tietty itsevarmuus jos ei mitään läheltä piti tilanteita tule vuosien varrella. Suuretkaan nopeudet ei silloin pelota eikä turvallisuuteen panosta vaikka ajaa 30v vanhalla autolla joka kulkee yli 300 km/h.

                  Saa nyt nähdä mitä LPR.n ilmailuyhdistys Ry päättää tapahtuman tulevaisuudesta, toivottavasti tapahtuma jatkuu mut turvallisuuteen tulisi jotain tarkennuksia ja vaatimuksia lähinnä kuskien turvallisuutta ajatellen, katsojilla kun ei mitään vaaraa ole.

                  Comment

                  • jabajee
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 83

                    Originally posted by okkim View Post
                    Aluksi kyllä kiellettiin ja jopa kysymys siitä, että miksi ei saa keskustella, niin poistettiin koko viesti. Myöhemmin tuli jotain ympäripyöreitä selityksiä väärästä aihealueesta ja tuo linkittämäsi ketju avattiin vasta seuraavana päivänä.

                    Vähän ohi aiheen meni tämäkin viesti, mutta tarkensin nyt vain, kun tartuit tuohon yksittäiseen viestiini ja tiedän, että olet aktiivisia Audiclubin foorumilaisia.

                    Comment

                    • Agua
                      BTCF Member
                      • Jan 2013
                      • 310
                      • Kainuu/Oulu

                      Originally posted by Jarza View Post
                      Omistajan harrastushistoriaa eli osti audin ilmeisesti 2015 vuonna ja sitä ennen oli projektina opel kadett c volvon turbotekniikalla. Eli kokemusta nopeista autoista oli monen vuoden ajan varttimaililta ja erilaisista kiihdytys/nopeusajoista.
                      Ehkä sitä rutinoituu ajamiseen ja tulee tietty itsevarmuus jos ei mitään läheltä piti tilanteita tule vuosien varrella. Suuretkaan nopeudet ei silloin pelota eikä turvallisuuteen panosta vaikka ajaa 30v vanhalla autolla joka kulkee yli 300 km/h.

                      Saa nyt nähdä mitä LPR.n ilmailuyhdistys Ry päättää tapahtuman tulevaisuudesta, toivottavasti tapahtuma jatkuu mut turvallisuuteen tulisi jotain tarkennuksia ja vaatimuksia lähinnä kuskien turvallisuutta ajatellen, katsojilla kun ei mitään vaaraa ole.
                      Surullinen tapahtuma.
                      Eikö tällä autolla ajettu jo 2014-2015 todella nopeita aikoja, jotka aiheuttivat keskustelua varsinkin tällä foorumilla? Vaihtoiko auto sen jälkeen omistajaa?
                      Now: E21 315 3.0l turbo
                      Ex: E21 315 m50b25 turbo
                      Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                      Comment

                      • Jarza
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 926

                        Marraskuussa 2016 postannu volvofoorumille Kadett c/volvon turbokoneeseen koskevaan ketjuun viimeisen postauksen:
                        "Itse hankin reilu vuosi sitten audin 89 coupe quattron. 2.3l 20v vapari vitosen jonka rakentelin ja turbotin. Moottorissa kaikki vakiota, männät sorvattu kuten aina ennenkin ja 60/64mm ahdin. Tää nyt taitaa jäädä itelle pidemmäksi aikaa. varttimailn puikkasin loppukesästä kalajoella 11.56s/202kmh linglongin renkailla"

                        Tokavika postaus kesäkuussa 2015.

                        Eli kyllä kyseinen omistaja on vasta loppukesästä 2015 rakentanut ja turbottanut vaparikoneen ja tuskin on aiemmin vaparina kisattu missään.

                        Audifoorumilla on myös pitkä ketju koskien kyseistä audia, vaatii tosin rekisteröitymisen.

                        Heinäkuun lopulla 2019 Kalajoella 9.840s / 236.68kmh.
                        Last edited by Jarza; 20-08-2019, 22:53.

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15255
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by Stone View Post
                          Nangkang NS-20 tekee juurikin tuollaista epävakautta jo normaaleissa motarinopeuksissakin!!!
                          Aikoinaan totesin että Nankang NS2 oli vaarallisempi 150 vauhdissa kuin Michelin PS2 250 vauhdissa ja en oo sen jälkeen kiinanpilipaleilla bemaria ajellut. Enkä kyllä silloinkaan mutta sinä kesänä meni paljon renkaita ni hetkellisesti. halpoja ihan hyviäkin renkaita on mutta jos hinta ero on huonoimman ja parhaimman välillä useimmissa koissa pari kymppiä ni mitä järkeä. Ainoa kontakti maan ja auton välillä se rengas.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 933
                            • Turku

                            Sillon jos hintaero olis oikeesti kymppejä ei olisi puhettakaan etten ostaisi premium kumeja. Yleensä kierroksen hinta ero ollu 150-400€ välillä, mikä on jo itselle iso raha varsinkin kun kilometrejä tulee kohtuullisesti.
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Aikoinaan totesin että Nankang NS2 oli vaarallisempi 150 vauhdissa kuin Michelin PS2 250 vauhdissa ja en oo sen jälkeen kiinanpilipaleilla bemaria ajellut.Ainoa kontakti maan ja auton välillä se rengas.
                              Vähän aiheeseen liittyen: muistan, kun toin B10 E39 farkun Saksasta. Kaveri käski kokeille huiput ennen tuontia. Jossakin 260 jälkeen Autobahnin molemmat kaistat juuri riitti autolle, oli niin levoton. Silti sain 275 mittariin, vaikka pelotti. Onneksi oli pitkä pätkä tyhjää tietä. Alla oli takana jotkut gängbängit.
                              Vastaavasti, ajoin kiitoradalla 458 Italialla ehkä oikeasti tuon 275. Olisi voinut vaikka kaivella nenää samalla. Auto meni kuin juna.
                              Mutuna 200 ei alustalta ja aerodynamiikalta vielä mahdottomia vaadi. Yli 250 pitää jo ihan oikeasti olla palikat kohdillaan. Joku tuollainen 325 on varmaan ihan oikeasti kovaa vauhtia. Itse en uskaltaisi aja kuin autolla, joka on jo tehtaalta tuon ilmoitettu... ja kunnon renkailla.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                Originally posted by jaki View Post
                                Vähän aiheeseen liittyen: muistan, kun toin B10 E39 farkun Saksasta. Kaveri käski kokeille huiput ennen tuontia. Jossakin 260 jälkeen Autobahnin molemmat kaistat juuri riitti autolle, oli niin levoton. Silti sain 275 mittariin, vaikka pelotti. Onneksi oli pitkä pätkä tyhjää tietä. Alla oli takana jotkut gängbängit.
                                Vastaavasti, ajoin kiitoradalla 458 Italialla ehkä oikeasti tuon 275. Olisi voinut vaikka kaivella nenää samalla. Auto meni kuin juna.
                                Mutuna 200 ei alustalta ja aerodynamiikalta vielä mahdottomia vaadi. Yli 250 pitää jo ihan oikeasti olla palikat kohdillaan. Joku tuollainen 325 on varmaan ihan oikeasti kovaa vauhtia. Itse en uskaltaisi aja kuin autolla, joka on jo tehtaalta tuon ilmoitettu... ja kunnon renkailla.
                                Nyt on onneksi Alpinassakin Eagle F1:set alla.

                                Renkaat on kyllä huono paikka säästää, mutta käyttö pitää huomioida. Zetalla ajelen vain poutasäällä ja Suomessa sallittuja nopeuksia. Koskaan ei ole Nankangeilla ollut ongelmaa tai vaaratilannetta.
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎