Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa
Collapse
X
-
Originally posted by jani View PostLiikennevakuutus on voimassa joka kerta kun ajat autolla, vaikka olisit hetkeä ennen liikkeelle lähtöä katkaissut sen. Se että tapahtuuko se radalla, vai maantiellä, ei ole merkitystä.Originally posted by jani View PostHyvinkin yksinkertainen. Sulla on kaksi vaihtoehtoa:
- otat ennen ajamista vakuutuksen hintaan A ja olet myös kuskina liikennevakuutettu
- ajat ilman vakuutusta, yhtiö saa veloittaa sinua Ax10 ja kuskina et ole liikennevakuutettu
Pointtini oli että todistus liikennevakuutuksen voimassa olemisesta todistus on turha, koska sivulliset/syyttömat ovat joka tapauksessa AINA liikennevakuutettuja liikennevahingoissa olipa vakuutus otettuna tai ei.'
Liikennevakuutuksessa on se hyvä, että se on laissa määritelty eikä vakuutusyhtiöiden vapaamuotoisissa vakuutusehdoissa.
Suurinpiirtein näin. Aiempi kommentti liikennevakuutuksen voimassaolosta ei siis pidä paikkaansa, joka on kaikkien hyvä tiedostaa.
Tuo todistuksen vaatiminen ei minun nähdäkseni ole välttämättä lainkaan turhaa siinä mielessä, jos / kun autoilutapahtumassa henkilövahinko sattuu kuljettajalle ja arvioidaan tuota tapahtumajärjestäjän vastuuta mistä aiemmin on keskustelua. :think
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostMites mahtaa nykyään mennä kun liikennevakuutuksen saa kokonaan katkaistua?
Liikennevakuutuskeskus (LVK) turvaa viimekädessä liikennevahingon kärsineen oikeudet ja huolehtii lakisääteisen liikennevakuutusmaksun laiminlyönnin seurauksista. K
Kaskot puolestaan ei pääsääntöisesti ole voimassa noissa tapahtumissa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostOn se edelleen voimassa, mutta tankkia tulee huolella, jos ei ole huolehtinut omalta osaltaan asioita kuntoon.
Edit.
Ehdittiinkin jo selventääBmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostOnko faktaa vai arvailua, oisko linkkiä?
Olikohan overdriven tms. foorumilla silminnäkijä kertonut että kuski makasi muutaman kymmennen metrin päässä autosta. Eli lentänyt ulos volttien aikana.Last edited by VilleP; 20-08-2019, 15:10.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Omistajan harrastushistoriaa eli osti audin ilmeisesti 2015 vuonna ja sitä ennen oli projektina opel kadett c volvon turbotekniikalla. Eli kokemusta nopeista autoista oli monen vuoden ajan varttimaililta ja erilaisista kiihdytys/nopeusajoista.
Ehkä sitä rutinoituu ajamiseen ja tulee tietty itsevarmuus jos ei mitään läheltä piti tilanteita tule vuosien varrella. Suuretkaan nopeudet ei silloin pelota eikä turvallisuuteen panosta vaikka ajaa 30v vanhalla autolla joka kulkee yli 300 km/h.
Saa nyt nähdä mitä LPR.n ilmailuyhdistys Ry päättää tapahtuman tulevaisuudesta, toivottavasti tapahtuma jatkuu mut turvallisuuteen tulisi jotain tarkennuksia ja vaatimuksia lähinnä kuskien turvallisuutta ajatellen, katsojilla kun ei mitään vaaraa ole.
Comment
-
-
Originally posted by okkim View Post
Vähän ohi aiheen meni tämäkin viesti, mutta tarkensin nyt vain, kun tartuit tuohon yksittäiseen viestiini ja tiedän, että olet aktiivisia Audiclubin foorumilaisia.
Comment
-
-
Originally posted by Jarza View PostOmistajan harrastushistoriaa eli osti audin ilmeisesti 2015 vuonna ja sitä ennen oli projektina opel kadett c volvon turbotekniikalla. Eli kokemusta nopeista autoista oli monen vuoden ajan varttimaililta ja erilaisista kiihdytys/nopeusajoista.
Ehkä sitä rutinoituu ajamiseen ja tulee tietty itsevarmuus jos ei mitään läheltä piti tilanteita tule vuosien varrella. Suuretkaan nopeudet ei silloin pelota eikä turvallisuuteen panosta vaikka ajaa 30v vanhalla autolla joka kulkee yli 300 km/h.
Saa nyt nähdä mitä LPR.n ilmailuyhdistys Ry päättää tapahtuman tulevaisuudesta, toivottavasti tapahtuma jatkuu mut turvallisuuteen tulisi jotain tarkennuksia ja vaatimuksia lähinnä kuskien turvallisuutta ajatellen, katsojilla kun ei mitään vaaraa ole.
Eikö tällä autolla ajettu jo 2014-2015 todella nopeita aikoja, jotka aiheuttivat keskustelua varsinkin tällä foorumilla? Vaihtoiko auto sen jälkeen omistajaa?Now: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
-
Marraskuussa 2016 postannu volvofoorumille Kadett c/volvon turbokoneeseen koskevaan ketjuun viimeisen postauksen:
"Itse hankin reilu vuosi sitten audin 89 coupe quattron. 2.3l 20v vapari vitosen jonka rakentelin ja turbotin. Moottorissa kaikki vakiota, männät sorvattu kuten aina ennenkin ja 60/64mm ahdin. Tää nyt taitaa jäädä itelle pidemmäksi aikaa. varttimailn puikkasin loppukesästä kalajoella 11.56s/202kmh linglongin renkailla"
Tokavika postaus kesäkuussa 2015.
Eli kyllä kyseinen omistaja on vasta loppukesästä 2015 rakentanut ja turbottanut vaparikoneen ja tuskin on aiemmin vaparina kisattu missään.
Audifoorumilla on myös pitkä ketju koskien kyseistä audia, vaatii tosin rekisteröitymisen.
Heinäkuun lopulla 2019 Kalajoella 9.840s / 236.68kmh.Last edited by Jarza; 20-08-2019, 22:53.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostNangkang NS-20 tekee juurikin tuollaista epävakautta jo normaaleissa motarinopeuksissakin!!!
Comment
-
-
Sillon jos hintaero olis oikeesti kymppejä ei olisi puhettakaan etten ostaisi premium kumeja. Yleensä kierroksen hinta ero ollu 150-400€ välillä, mikä on jo itselle iso raha varsinkin kun kilometrejä tulee kohtuullisesti.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostAikoinaan totesin että Nankang NS2 oli vaarallisempi 150 vauhdissa kuin Michelin PS2 250 vauhdissa ja en oo sen jälkeen kiinanpilipaleilla bemaria ajellut.Ainoa kontakti maan ja auton välillä se rengas.
Vastaavasti, ajoin kiitoradalla 458 Italialla ehkä oikeasti tuon 275. Olisi voinut vaikka kaivella nenää samalla. Auto meni kuin juna.
Mutuna 200 ei alustalta ja aerodynamiikalta vielä mahdottomia vaadi. Yli 250 pitää jo ihan oikeasti olla palikat kohdillaan. Joku tuollainen 325 on varmaan ihan oikeasti kovaa vauhtia. Itse en uskaltaisi aja kuin autolla, joka on jo tehtaalta tuon ilmoitettu... ja kunnon renkailla.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostVähän aiheeseen liittyen: muistan, kun toin B10 E39 farkun Saksasta. Kaveri käski kokeille huiput ennen tuontia. Jossakin 260 jälkeen Autobahnin molemmat kaistat juuri riitti autolle, oli niin levoton. Silti sain 275 mittariin, vaikka pelotti. Onneksi oli pitkä pätkä tyhjää tietä. Alla oli takana jotkut gängbängit.
Vastaavasti, ajoin kiitoradalla 458 Italialla ehkä oikeasti tuon 275. Olisi voinut vaikka kaivella nenää samalla. Auto meni kuin juna.
Mutuna 200 ei alustalta ja aerodynamiikalta vielä mahdottomia vaadi. Yli 250 pitää jo ihan oikeasti olla palikat kohdillaan. Joku tuollainen 325 on varmaan ihan oikeasti kovaa vauhtia. Itse en uskaltaisi aja kuin autolla, joka on jo tehtaalta tuon ilmoitettu... ja kunnon renkailla.
Renkaat on kyllä huono paikka säästää, mutta käyttö pitää huomioida. Zetalla ajelen vain poutasäällä ja Suomessa sallittuja nopeuksia. Koskaan ei ole Nankangeilla ollut ongelmaa tai vaaratilannetta.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment