Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuolemaan johtanut onnettomuus mailin vedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    Originally posted by fraatti View Post

    Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa esim ratapäivillä allekirjoitettavan paperin suhteen, ei merkitystä?
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5170
      • Kuopio

      Originally posted by Bullitt View Post
      Jos tällaisessa tapahtumassa vastuu auton kunnosta ja varusteista olisi ollut tapahtuman järjestäjällä, eikä kuljettajalla, niin varmaan 80% osallistujista olisi kehotettu siirtymään katsomon puolelle seuraamaan sen lopun 20% ajamista. Eli jos vastuu auton kunnosta ja varusteista siirtyy kuljettajalta tapahtuman järjestäjälle, niin tällaisen tapahtuman luonne muuttuu täysin erilaiseksi.
      Taitaa jäädä 100% odottamaan tapahtumaa

      Originally posted by kalevik View Post
      Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa esim ratapäivillä allekirjoitettavan paperin suhteen, ei merkitystä?
      Vielä turhempi paperi on todistus liikennevakuutuksesta.
      Last edited by jani; 19-08-2019, 22:05.
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        Näkisin että tuo vastuusvapaus-lomaketta koskeva kritiikki koskee etupäässä liikennevakuutuksen voimassaoloa.

        Järjestäjän vastuu on melko absurdi ajatus, mutta tarkoittaisi käytännössä ettei tapahtumaa järjestettäisi, koska ajokerran hintaan tulisi sen verran nollia. Käytännössä, sikäli kun lainsäädäntö/viranomainen ei jo edellytä, järjestäjältä vaadittaisiin vastuuvakuutus, ja jo Teslan liikennekäyttö aiheuttaa vakuutusyhtiöille hyperventilointia.
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          Originally posted by kalevik View Post
          Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa esim ratapäivillä allekirjoitettavan paperin suhteen, ei merkitystä?
          Samanlainen wc paperi se on jos vaikka vedät radalta katsomoon tms ja joku sivullinen loukkaantuu. Ei siis poista järjestäjältä vastuuta tapahtuman turvallisuudesta.
          Mutta sinä et voi vaatia korvausta järjestäjältä jos ajat kaiteeseen. Näin tulkitsisin. :think
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5170
            • Kuopio

            Originally posted by Tommix View Post
            Mutta sinä et voi vaatia korvausta järjestäjältä jos ajat kaiteeseen. Näin tulkitsisin. :think
            Jotakuinkin näin.

            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Näkisin että tuo vastuusvapaus-lomaketta koskeva kritiikki koskee etupäässä liikennevakuutuksen voimassaoloa..
            Liikennevakuutus on voimassa joka kerta kun ajat autolla, vaikka olisit hetkeä ennen liikkeelle lähtöä katkaissut sen. Se että tapahtuuko se radalla, vai maantiellä, ei ole merkitystä.
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2236
              • Vantaa

              X lehden jutussa poliisi tms. sanoi että auto meni kolme kertaa katon kautta ympäri. Eli oletettavasti vauhtia ei lähellekään 300 ollut kun kippasi.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • msalojaa
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2018
                • 364
                • Helsinki

                Originally posted by VilleP View Post
                X lehden jutussa poliisi tms. sanoi että auto meni kolme kertaa katon kautta ympäri. Eli oletettavasti vauhtia ei lähellekään 300 ollut kun kippasi.
                Onko faktaa vai arvailua, oisko linkkiä?
                G29 Z4
                Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                Comment

                • *makke*
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 884
                  • Klaukkala

                  Virallisissa tuloksissa oli mittauspisteen nopeus 325kmh ennen kuin ne poistettiin.

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Kysyn ihan suoraan: monessako tämän foorumin autossa, jossa on 500hv tai yli, on kaaret? Ja jarrut vastaa tehoja? :think
                    Ei oo kaaria, ku kaaret on vasta 800hv+ juttu.... Tosin meni hankinta listalle
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Targo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2013
                      • 226
                      • Raisio

                      Kevyet mullat kaverille. Todella harmillista. Mennään vähän aiheesta mutta kyllä sais järkeä käyttää myös turva-asioiden kanssa. Ei nyt koske tätä kyseistä juttua mutta muistan bimmerpartyiltä eräänkin vanhan kolmossarjalaisen m57 teknikkaisen auton jossa ei ollut takajarruja ollenkaan?? Siellä painettiin huippu ja vartti muistaakseni pelkillä etujarruilla. Myöskin alueen katsastus oli tähän tehty. Mut ei kaikkia järki pakota.
                      Nykyiset
                      E39 96' 540i

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1345
                        • pks

                        Originally posted by jani View Post



                        Liikennevakuutus on voimassa joka kerta kun ajat autolla, vaikka olisit hetkeä ennen liikkeelle lähtöä katkaissut sen.
                        Asia ei ole ihan näin yksinkertainen. kts. Liikennevakuutuslaki 17.6.2016/460, 46§
                        sigpic

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1259
                          • Kainuu

                          Originally posted by msalojaa View Post
                          Onko faktaa vai arvailua, oisko linkkiä?
                          Näkee sen auton kunnosta. Jos vertaat linkin.Camaroon joka on kuitenkin kolariturvallisuudeltaan jo tätä päivää verrattuna vanhaan Audiin. Camarossa oli kaaret vielä lisäksi. https://www.google.com/search?q=cama...w66WKfM:&vet=1
                          Last edited by makebm5; 20-08-2019, 09:54.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            Balle sanoi tuossa hyvin, että mahtoiko kuski tunnistaa riskit. Overdrivellä moni kommentoi, että kyllä kuski tiesi mihin ryhtyi ja riskit oli sille selvät. Sitä ei kyllä kukaan voi tietää tajusiko vai ei. Väitän että ei. Moni rakentaa autoa rakentamisen ilosta ja sitten kun se viimein on valmis niin aika harva välittää tai on välittänyt rakentamisen aika siitä miten se auto käyttäytyy kun sillä ajetaan niin kovaa kuin moottorin suorituskyky riittää.
                            Laitetaan vähän isompaa jarrua ja parit uretaanipuslat ja siihenpä se monesti jää.

                            En koskaan ole kyseisessä tapahtumassa käynyt, mutta onhan tuossa nyt jo moni asia ihan järjen vastaisesti järjestetty. Ei kypäräpakkoa, miksi ei? Keneltä se on pois? Ei mitään, ainakaan suurempaa, katsastusta. Kun yhden rengas räjähtää niin helposti on päivä kaikilta siinä. Ja miksei laiteta vaikka jarruvarjopakkoa sellaisille autoille jotka on itse rakennettu ja nopeusodote on vaikka se 280kmh? Jos ajat ilman varjoa yli sen nopeuden nii seuraavaan lähtöön ei ole asiaa.

                            Onko tommosessa tapahtumassa joku kuljettajakokous? Missä käytäis läpi vähä mikä homman nimi? Esimerkiksi niin että kaikki ensikertalaiset vähän kokeilis mitä se auto tekee eikä heti vetäis kaasu pohjassa sinne päätyyn asti. Kerrottais ne riskit perusteellisesti ja ohjeistettais, ei varmasti kaikki tajua mitä se auto alkaa tekemään nuissa vauhdeissa. Tässä tapauksessa ei tainnut kyllä olla ensimmäinen kerta, mutta sitä paremmalla syyllä. Ei se auto aina ole samanlainen eri tapahtumissa, jotain on voinu mennä edellisellä kerralla rikki mitä ei edes itse tiedä. Tosta tapahtumasta on niin monta huhua liikkeellä että miksi näin kävi. Huonot renkaat, paska alusta, jarrujen vika ja mitä näitä on. Ainakin kiihdytys videoissa melkoinen kiikku näkyy olevan, mikä tietysti auttaa vartilla. Vaikka varmasti on vartilla ajanut sen 250kmh maalin jälkeen niin siinä on vähän helvetisti aikaa enemmän jarrutella kuin Suomen lyhyillä kentillä.

                            Aina on jälkeenpäin helppoo jossitella ja viisastella, mutta mun mielestä kun tämmöstä tapahtuu niin ei se saa olla täysin turhaa. Tapahtuman siitä pitää ottaa sen verran vastuuta, että se kehittyy tästä eteenpäin ettei näin käy uudestaan. Varsinkin jos tapahtumia on tähän asti markkinoitu tyyliin " Tule testaamaan turvallisesti oman ajoneuvosi suorituskyky".

                            Oli harvinaista tai ei niin onhan tommosessa tapahtumassa kuolema aina todellinen harmi kaikille harrastajille puhumattakaan omaisista.
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              Todella valitettava tapaus ja harmi kun päättyi näin!

                              Ja jos todella on jollain Linglongeilla tuollaista vetoa lähtenyt tekemään niin melkoista riskiä on silloin ilmassa. Voi olla täysin kumeista kiinni tollanen jarrutuksessa heijaaminen noissa suurissa nopeuksissa kun mm. Nangkang NS-20 tekee juurikin tuollaista epävakautta jo normaaleissa motarinopeuksissakin!!!


                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Näkee sen auton kunnosta. Jos vertaat linkin.Camaroon joka on kuitenkin kolariturvallisuudeltaan jo tätä päivää verrattuna vanhaan Audiin. Camarossa oli kaaret vielä lisäksi. [/URL]

                              On siinä vauhti tainnut Audilla hiljentyä aika reilusti tuosta oletetusta 325kmh kun autoa katsoo, esim takapuskurikin paikallaan jne, valitettavaa on ettei hiljentynyt riittävästi. Toki kaikki on tällaiset on niin tapauskohtaisia kun riippuu monesta tekijästä miten se auto vaurioituu. Taannoin näin kuvia ja juttelin henkilön kanssa, joka oli ollut autossa sisällä kun E39 M5 oli ajettu 280kmh pellolle Salon seudulla ja pyörinyt tusinan kertaa ties miten päin siellä pellolla niin autosta ei ollut jäljellä kuin tunnistamaton kehikko. Kaikki 4 autossa olijaa selvisivät hengissä siitä rytäkästä, uskomatonta kyllä, mutta mutta...


                              Voimia omaisille ja perheelle tässä Lappeenrannan tapauksessa!
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5170
                                • Kuopio

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Asia ei ole ihan näin yksinkertainen. kts. Liikennevakuutuslaki 17.6.2016/460, 46§
                                Hyvinkin yksinkertainen. Sulla on kaksi vaihtoehtoa:

                                - otat ennen ajamista vakuutuksen hintaan A ja olet myös kuskina liikennevakuutettu
                                - ajat ilman vakuutusta, yhtiö saa veloittaa sinua Ax10 ja kuskina et ole liikennevakuutettu

                                Pointtini oli että todistus liikennevakuutuksen voimassa olemisesta todistus on turha, koska sivulliset/syyttömat ovat joka tapauksessa AINA liikennevakuutettuja liikennevahingoissa olipa vakuutus otettuna tai ei.'

                                Liikennevakuutuksessa on se hyvä, että se on laissa määritelty eikä vakuutusyhtiöiden vapaamuotoisissa vakuutusehdoissa.
                                Last edited by jani; 20-08-2019, 10:36.
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎