Järkevin vaihtoehto on muuttaa e-syssillä varusteluettoloa VO (poistaa 2VB) varuste ja koodata kombi,dsc,icm ja nbt(tai mikä näyttö autossa ikinä onkaan.
Interwebistä löytyy hyvä ja helppo ohje tuon tekemiseen (f30.bimmerpost) sivustolta.
Tarkemmin jos sanotaan, niin E-sysillä koodata RDC varusteen tilalle RPA, eli renkaan pyörimisnopeuden perusteella toimiva pykälää vanhempi rengaspaineen valvonta. Toimii oikein hyvin sekin ja sitten on edes joku valvonta
Tarkemmin jos sanotaan, niin E-sysillä koodata RDC varusteen tilalle RPA, eli renkaan pyörimisnopeuden perusteella toimiva pykälää vanhempi rengaspaineen valvonta. Toimii oikein hyvin sekin ja sitten on edes joku valvonta
Juuri näin. Emännän F30:seen tuon koodauksen tein elokuussa ja hyvin pelaa RPA. Parempi vanhanmallin varoitin on kuin ei mitään kun renkaissa ei ole antureita .
Kokemuksia LCI-takavalojen koodauksesta 400-sarjalaiseen (F32, F36) Bimmercodella? Netissä vilisee monenlaista ohjetta ja koodiriviä, mutta itse ohjelmassa näyttää olevan myös ns. oikopolkuja tuossa perusmodessa LCI-valojen osalta.
Mitkä asetukset tässä pitäisi valita, jotta jotain valoja olisi edes päällä automaattiasetuksilla valoisalla? Muutamaa olen kokeillut ja tällä hetkellä northern comfy on koodattu eikä mikään etupään valoista ole päällä valoisalla, jos kytkin on automaatti asennossa.
Käyttääkö kaikki täällä koodaillessa jotain virtalähdettä vai uskaltaako koodailla ilman? Ja jos käytätte niin millaista suosittelette koodailutarkoitukseen?
Koodaillessa voi pitää auton käynnissä, ainoastaan moottorinohjaimen tapauksessa ei voi olla käynnissä.
Ohjelmistopäivityshommissa pelkällä akkulaturilla ei tee mitään, vaan tarvitaan oikea virtalähde. F-sarjan kanssa suositus min. 70 ampeeria. Mutta tätähän ei kysytty, moni vaan tuntuu sekoittavan pelkän akkulaturin ja oikean virtalähteen.
Koodaillessa voi pitää auton käynnissä, ainoastaan moottorinohjaimen tapauksessa ei voi olla käynnissä.
Ohjelmistopäivityshommissa pelkällä akkulaturilla ei tee mitään, vaan tarvitaan oikea virtalähde. F-sarjan kanssa suositus min. 70 ampeeria. Mutta tätähän ei kysytty, moni vaan tuntuu sekoittavan pelkän akkulaturin ja oikean virtalähteen.
onhan noista sekasikiöitäkin, ja omakin akkulaturi antaa halutulla voltilla(säädettävissä) 40A,
joka pitäisi vielä juuri riittää ainakin esim. e39.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Mulla on F sarjalaisessa ämmässä riittäny 40A virtalähde. Hetken joskus huutaa jopa 42A mutta tosiaan vain jotain kymmeniä sekunteja sitten tippuu nopeasti sinne 20A:n paikkeille.
Comment