Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista XX (+ muita merkkejä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    kohtuu siisti 530ia. Muutama vahalla poistuva naarmu (A1).




    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7447
      • Oulu

      Originally posted by BeamR View Post
      kohtuu siisti 530ia. Muutama vahalla poistuva naarmu (A1).
      Osaatko antaa edes karkeaa suuruusluokkaa missä hinniossa tämmöinen vois liikkua?
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Osaatko antaa edes karkeaa suuruusluokkaa missä hinniossa tämmöinen vois liikkua?
        Puoli megaa?
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7447
          • Oulu

          Originally posted by BeamR View Post
          Puoli megaa?
          OK, eli kilvissä ois 10k luokkaa varmaankin. Onko tuo muuten 49270 km vai mitä?
          Last edited by Petri.Kekkonen; 31-08-2020, 18:00.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            OK, eli kilvissä ois 10k luokkaa varmaankin. Onko tuo muuten 49270 km vai mitä?
            Joo, 50tkm noin karkeesti ajettu. Näissä on hinnat nousseet vuoden, parin aikana kun on tarjonta supistunut. Soivan 540:n sai vielä pari vuotta sitten n. 150kjpy.

            Tosiaan toi 500kjpy on ihan hiharavistus, voi olla 300kjpy, mutta silloin tällöin on niitä hullujakin liikenteessä joten heitetään nyt vaikka 700kjpy toiseen ääripäähän. Ongelma näin eurooppalaisittain on tuo väri, joka sattuu olemaan japanilaiselle kuin naarashirven kiimahuuto metsän kuninkaalle, eli ottajia on sielläkin ja niitä ostajia ei rasita rahdit ja verot.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by BeamR View Post
              Joo, 50tkm noin karkeesti ajettu. Näissä on hinnat nousseet vuoden, parin aikana kun on tarjonta supistunut. Soivan 540:n sai vielä pari vuotta sitten n. 150kjpy.

              Tosiaan toi 500kjpy on ihan hiharavistus, voi olla 300kjpy, mutta silloin tällöin on niitä hullujakin liikenteessä joten heitetään nyt vaikka 700kjpy toiseen ääripäähän. Ongelma näin eurooppalaisittain on tuo väri, joka sattuu olemaan japanilaiselle kuin naarashirven kiimahuuto metsän kuninkaalle, eli ottajia on sielläkin ja niitä ostajia ei rasita rahdit ja verot.
              Japanin E39 hintojen nousun ymmärtää, E39 on tukeva ja japanissa tuskin on ruostuneet yhtään (?) joten ovat käytännössä uusia autoja tuommoiset 50tkm ajetut. Imurointi ja kovaa ajoa. (Minulla oli 15 vuotta sitten suomiE39 joka mätäni käsiin)

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Japanin E39 hintojen nousun ymmärtää, E39 on tukeva ja japanissa tuskin on ruostuneet yhtään (?) joten ovat käytännössä uusia autoja tuommoiset 50tkm ajetut. Imurointi ja kovaa ajoa. (Minulla oli 15 vuotta sitten suomiE39 joka mätäni käsiin)
                Ei kopassa varmasti mitään olekaan, mutta puslat on loppu, aski voi vaatia remppaa, pyöränlaakereiden rasvat kuivuneet, tiivisteet on korppua, aurinko on kovettanut nahat, kattoverhoilu roikkuu jne.

                Mutta mä teen mieluummin tommosia korjauksia kuin mätähommia. Tekniikan saa aina uusittua, mutta ruosteesta ei pääse ikinä eroon. Ja onhan se hienoa vääntää 20 vuotta vanhoja alustan pultteja auki kun niissä on vielä tehtaalta lähtöisin olevat keltapassivoinnit ja kaikki aukeaa kuin uutena.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3704
                  • Kouvola

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Ei kopassa varmasti mitään olekaan, mutta puslat on loppu, aski voi vaatia remppaa, pyöränlaakereiden rasvat kuivuneet, tiivisteet on korppua, aurinko on kovettanut nahat, kattoverhoilu roikkuu jne.

                  Mutta mä teen mieluummin tommosia korjauksia kuin mätähommia. Tekniikan saa aina uusittua, mutta ruosteesta ei pääse ikinä eroon. Ja onhan se hienoa vääntää 20 vuotta vanhoja alustan pultteja auki kun niissä on vielä tehtaalta lähtöisin olevat keltapassivoinnit ja kaikki aukeaa kuin uutena.
                  Juurikin näin. Ja pohja on ku tehtaalta just tullu vaikka onkin jo 20v vanha

                  Kojelaudan halkeaminenhan se näissä on kaiketi erittäin todennäköisin mahdollisuus jokasessa
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • 33d
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 458
                    • Finland

                    Originally posted by BeamR View Post
                    Ei kopassa varmasti mitään olekaan, mutta puslat on loppu, aski voi vaatia remppaa, pyöränlaakereiden rasvat kuivuneet, tiivisteet on korppua, aurinko on kovettanut nahat, kattoverhoilu roikkuu jne.

                    Mutta mä teen mieluummin tommosia korjauksia kuin mätähommia. Tekniikan saa aina uusittua, mutta ruosteesta ei pääse ikinä eroon. Ja onhan se hienoa vääntää 20 vuotta vanhoja alustan pultteja auki kun niissä on vielä tehtaalta lähtöisin olevat keltapassivoinnit ja kaikki aukeaa kuin uutena.
                    Pikkasen alta 50tkm ajettuun 2000 malliseen nelikutoseen sai vaihtaa suorilta nokkaakselin asentotunnistimen, ikkunan tiivisteitä ja uudet renkaat. Varmuuden vuoksi meni samalla uusi vesipumppu. Alusta oli täysin kunnossa ja askiin oli ainakin kerran vaihdettu öljyt. Kattoverhoilu oli kunnossa, pilareitten verhoilussa pientä repsotusta ja takapenkin yläosa ja niskatuet vähän korppuna mutta helppo elvyttää.

                    Nyt vajaa 15tkm ajettu ja sinä aikana uusittu ohjaustehostimen pumppu, muutenhan tuo ollut luotettavampi ja parempi ajaa kuin esim +200 tkm ajettu e90 ja pari muuta uudempaa laitetta.

                    100tkm ajettuun 94 mallin kolmekutoseen sai sitten vaihdella erinäisiä tiivisteitä ja letkuja hieman enempi. Alusta oli sopivasti uusittu varmaan vuoden sisään ja sisutassakaan ei repsottanut kuin hanskalokeron kuori ja vaihdekepin nuppi. Ovipahvit oli vaihdettu lasikuituisiin, muuten orkkis ja reiätön sisusta, erittäin hyväkuntoisilla penkeillä. Laatikko oli iskussa koska manuaali mutta kytkimestä antautui työsylinteri vajaan viiden tuhannen kilometrin jälkeen, sen jälkeen ollut seisonnassa mutta vaikuttaisi kyllä olevan teknisesti sekä koriltaan hyvässä tikissä.

                    Nelikutonen ei ollut halvimmasta päästä, kolmekutosen kanssa meni suht löysä tarjous vastoin odotuksia läpi mutta kai noitten kunnon kanssa ollut vähän tuuriakin. Kaveri on harkinnut muutamaa nelikutosta ja kolmekasia mitä on sieltä tuotu mutta olleet vähän heikossa kunnossa pl. kori tietty. Varsinkin baltian kautta tulleet japsituonnit yllätys yllätys olleet ilmeisesti niitä kaikista halvimpia mitä siellä huudettavana.

                    Vähän ottaa päähän vieläkin ettei kerennyt edukasta 530i e39 tai 740i e38 msporttia hommaamaan. Sitten taas olisi harmittanut jos hyvästä manuaali kolmekutosesta olisi mennyt luopumaan..

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by 33d View Post
                      Varsinkin baltian kautta tulleet japsituonnit yllätys yllätys olleet ilmeisesti niitä kaikista halvimpia mitä siellä huudettavana.

                      ..
                      Niihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. En tajua, miksi ostaa japanintuonti baltian kautta, kun niitä voi ihan itse huutaa suoraan lähteeltä ja tietää edes jollain tasolla mitä on tulossa. Eikä tarvitse maksaa turhaan välikädelle eikä tarvitse jännittää, tuleeko varmasti kaikki oleelliset paperit mukana Suomessa kilvittämiseksi (esim alkuperäinen kauppakirja Japanista eurooppaan tai oikeat tullauspaperit baltiasta).
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Jäi myymättä @427kjpy.


                        Originally posted by BeamR View Post
                        kohtuu siisti 530ia. Muutama vahalla poistuva naarmu (A1).


                        ]
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Joo joo, se on tomaatti, B20, tolppamalli jne, mutta hitto missä kunnossa , ja 51tkm ajettu




                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Asiallisen oloinen 318is manuaali.




                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1894
                              • 01830

                              Kaikki bemarit ovat olleet tolppamalleja e9:stä lähtien. Tolppamallilla viitataan sedaneihin yleisesti (b pilari), on ne sitten 2d tai 4d. Hardtopit ovat ne tolpattomat.
                              ...

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Siisti ALPINA, kovalla lootalla.




                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎