Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5547
    • Kankaanpää

    Kiitos eljas hyvästä vastauksesta!!

    Aika paljon samoja juttuja sulla, kuin itselläni.
    Edit. Katson jotain 1xx tkm ajettuja -16vm passatista ylöspäin. Siinä 20k kieppeillä budjetti.

    Ajot nyt katsastuksen välillä oli alle 10tkm, ja kaupassa käyntiä suurinosa, joten hybridi voisi olla hyvä ratkaisu. Välillä tulee käytyä pidemmällä, niin silloin olisi tarkoitus polttista käytellä. Kait näissä saa valittua moden, ajaako sähköllä, bensalla tai sekäettä?

    Vagarena, ihan paska foorumi. Sama on huomattu monta vuotta sitten, siksi kyselen lähinnä kaikki autoasiat täällä. Tulee hyviä vastauksia ja aika nopeatakin vielä.

    Kamppikset, tyyppiviat? Viitsitkö kertoa vielä nuo, mitä satut tietämään? Tietää tsekata kun käy koeajamassa sopivaa GTE:tä. Ajattelin kuitenkin sen lisäksi ottaa jonkun autoliikkeen turvan päälle, mikäli liikkeestä ostan. Nyppimälläkö tuo DSG oireilee, mikäli siinä jotain häikkää on?
    Last edited by GARFFi; 24-07-2023, 13:13.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • eljas
      BTCF Member
      • Apr 2017
      • 316
      • Vantaa

      Originally posted by GARFFi View Post
      Kiitos eljas hyvästä vastauksesta!!

      Aika paljon samoja juttuja sulla, kuin itselläni.

      Ajot nyt katsastuksen välillä oli alle 10tkm, ja kaupassa käyntiä suurinosa, joten hybridi voisi olla hyvä ratkaisu. Välillä tulee käytyä pidemmällä, niin silloin olisi tarkoitus polttista käytellä. Kait näissä saa valittua moden, ajaako sähköllä, bensalla tai sekäettä?

      Vagarena, ihan paska foorumi. Sama on huomattu monta vuotta sitten, siksi kyselen lähinnä kaikki autoasiat täällä. Tulee hyviä vastauksia ja aika nopeatakin vielä.

      Kamppikset, tyyppiviat? Viitsitkö kertoa vielä nuo, mitä satut tietämään? Tietää tsekata kun käy koeajamassa sopivaa GTE:tä. Ajattelin kuitenkin sen lisäksi ottaa jonkun autoliikkeen turvan päälle, mikäli liikkeestä ostan. Nyppimälläkö tuo DSG oireilee, mikäli siinä jotain häikkää on?
      Hyvä jos oli apua vastauksesta!

      Ajomoodin saa valittua (e-mode, hybrid, battery hold ja battery charge). Käytännössä battery chargella käyttää bensamoottoria. Ja toki näistä löytyy myös GTE-nappi, jolla saa kaiken polttomoottorin ja sähkömoottorin hurjan tehon tiehen!

      En nyt tarkkaan muista kampanjoita, mutta muutama liittyi juuri akkukotelon tiiveyteen tms. Itse soittelin rekkarin perusteella K-Autoon ja kyselin sieltä onko avoimia kampanjoita. Ajoakkuja näihin ei ymmärtääkseni ole juurikaan vaihdettu. Lisäksi myyjäliike (ei merkkiliike) tulosti sähköisen huoltokirjan koko omistushistorian ajalta, joten se kannattaa myös tsekata eikä luottaa, että "on huolettu huolto-ohjelman mukaan". Esim. DSG-laatikon öljyt ja sytytystulpat ovat muistaakseni merkitty lisätöiksi.

      Tyyppivikojen osalta en nyt äkkiseltään keksi kuin nuo Volkkarin perinteiset eli lukkojen reistailut ja märät lattiamatot. Ja kannattaa myös katsoa, ettei ole kaarissa ruostetta tai muuallakaan (itse huomasin juuri äsken takakaaressa pientä kuplintaa). DSG-vaihteiston pitää mielestäni vaihtaa todella sulavasti eikä vaihteenvaihtoa käytännössä edes huomaa ainakaan lämpimänä. Jos kuuluu mitään erikoisia ääniä niin jättäisin kauppaan. VAG-Arenalta löytyy kyllä DSG-laatikosta paljon juttua, joten ehkä sieltä saisi kaivettua tarkemmat speksit koeajoon. Mutta jos laatikko tuntuu normaalilta ja öljyt on vaihdettu niin eiköhän se ole ihan ok.

      Autoliikkeen turvien osalta kannattaa lukea, että mitä ne oikeasti kattavat. Meillekin yritettiin myydä niitä mutta eipä ne muistaakseni kattaneet edes ajoakkua ja siinä oli myös jonkinlainen korvauskatto. Lisäksi korjaus suoritetaan myyjäliikkeen valitsemassa paikassa eli ei kiitos...

      Koeajossa kannattaa itse testata ajoakun kapasiteetti. Pyydä liikettä lataamaan auto aivan täyteen. Sen jälkeen normaalia ajoa pelkällä akulla (e-mode) niin kauan kunnes polttomoottori pärähtää käyntiin. Sillä hetkellä katsoo ajotietokoneesta kuljetun matkan (km) ja keskimääräisen kulutuksen (kWh/100km). Nämä luvut kertomalla saadaan tietää, että paljonko akku on antanut energiaa ulos. Esim 40 km * 20 kWh/100km = 8 kWh. En nyt muista, että mikä on "hyvä tulos", mutta tuosta löytyy kyllä VAG-Arenalta tietoa. Tässä testissä autolla voi ajaa normaalisti eikä tarvitse miettiä, että ajaako nyt ekologisesti vai ei. Ajan saatossa oppii sitten ajamaan energiapihisti (mutta niin, että noudattaa myös nopeusrajoituksia eikä ole tulppana). Eli jos et pääse nyt kesäkelillä 40 kilsaa, niin autossa ei välttämättä ole vikaa vaan kuljettajassa/reitissä

      Se kannattaa myös muistaa, että öljynvaihtohuolto pitää tehdä vuoden välein, joka maksaa parisataa merkkiliikkeessä. Pienellä ajomäärällä jokin pikkubensa voisi tulla edullisemmaksi, mutta ainakin itse arvostan näissä lyhyissä lähiajoissa sähköä erityisesti talvella, kun ei tarvitse käynnistää polttomoottoria muutamien kilometrien ajojen takia. Ja mielestäni yksi iso kysymysmerkki on myös näiden arvonalenema tulevaisuudessa, sillä ainakin vuodessa näiden hinnat ovat tulleet huomattavan paljon alaspäin. En siis ostaisi tällaista autoa lyhyellä tähtäimellä, vaan useammaksi vuodeksi jolloin arvonalenema ei tunnu niin pahalta.
      Last edited by eljas; 24-07-2023, 13:25.
      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5547
        • Kankaanpää

        Pikkubensa ei ole vaihtoehto kun on 2 aikuista, 2 lasta(toinen 4v ja toinen 8kk) ja yksi noutaja. Kaikkien pitäisi mahtua autoon. (Tai muija mustekalalla katolle olis paras, jos alkaa jupiseen...)

        Joo. Täytyypä palata vielä sinne vagarenalle masentumaan. Akkutakuusta siellä kovin höpistiin, että kannattaa olla, mutta en ole kyllä niiden kuullut porsivan. Pidemmälle aikavälille tulossa juu.

        Tottakai kyselisin dsg mekan korjaukset yms, että kuuluu liikkeen turvan piiriin, mikäli semmoisen hommaisin. Ja muut vähän isommat mahdolliset tyyppiviat, jos sellaisia on. Kuluvat normaalit osat nyt ymmärtää että ne tosiaan kuluu ja niitä vaihdellaan.

        Onkos tuossa öljynvaihtohuollossa jotain erikoista? Vai sanoitko vaan että n. 200e merkkarilla. Vuoden sisään vaihdan muutenkin kerran, jos ei tuo 10tkm 'oma' vaihtoväli tule täyteen.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • eljas
          BTCF Member
          • Apr 2017
          • 316
          • Vantaa

          Originally posted by GARFFi View Post
          Pikkubensa ei ole vaihtoehto kun on 2 aikuista, 2 lasta(toinen 4v ja toinen 8kk) ja yksi noutaja. Kaikkien pitäisi mahtua autoon. (Tai muija mustekalalla katolle olis paras, jos alkaa jupiseen...)

          Joo. Täytyypä palata vielä sinne vagarenalle masentumaan. Akkutakuusta siellä kovin höpistiin, että kannattaa olla, mutta en ole kyllä niiden kuullut porsivan. Pidemmälle aikavälille tulossa juu.

          Onkos tuossa öljynvaihtohuollossa jotain erikoista? Vai sanoitko vaan että n. 200e merkkarilla. Vuoden sisään vaihdan muutenkin kerran, jos ei tuo 10tkm 'oma' vaihtoväli tule täyteen.
          Pikkubensalla tarkoitin siis Passattia (tai vastaavaa) bensakoneella, ei hybridinä

          Akkutakuun osalta täytyy vielä itsekin miettiä, että vaihtaako auton parin vuoden päästä vai pitääkö vielä pidempään. Täytyy palata silloin asiaan ja tutkia markkinaa sekä miettiä omia tarpeita uudelleen.

          Öljynvaihtohuollossa/tarkastushuollossa ei ole mitään erityistä, huoltoväli 15tkm/1v. Käytännössä siis öljynvaihto, mekaanikko katsoo tarkastuslistan mukaan kasan kohteita jos jaksaa ja tästä lystistä saa pulittaa ~200 eur jotta saa huoltokirjaan merkinnän. Ymmärtääkseni bensakoneissa öljynvaihtoväli on pidempi (30 tkm), jolloin huoltokuluissa voisi säästää.

          Tsemppiä etsintään ja laita viestiä, jos tulee jotain kyseltävää!
          Last edited by eljas; 24-07-2023, 14:26.
          N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
          Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
          Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5547
            • Kankaanpää

            Originally posted by eljas View Post
            Pikkubensalla tarkoitin siis Passattia (tai vastaavaa) bensakoneella, ei hybridinä

            Akkutakuun osalta täytyy vielä itsekin miettiä, että vaihtaako auton parin vuoden päästä vai pitääkö vielä pidempään. Täytyy palata silloin asiaan ja tutkia markkinaa sekä miettiä omia tarpeita uudelleen.

            Öljynvaihtohuollossa/tarkastushuollossa ei ole mitään erityistä, huoltoväli 15tkm/1v. Käytännössä siis öljynvaihto, mekaanikko katsoo tarkastuslistan mukaan kasan kohteita jos jaksaa ja tästä lystistä saa pulittaa ~200 eur jotta saa huoltokirjaan merkinnän. Ymmärtääkseni bensakoneissa öljynvaihtoväli on pidempi (30 tkm), jolloin huoltokuluissa voisi säästää.

            Tsemppiä etsintään ja laita viestiä, jos tulee jotain kyseltävää!
            Niin juu.

            No, kattelin kyllä 1.8 ja 2.0 tsi:tä kans mutta kyllä uskoisin hybridin olevan parempi vaihtoehto meille silti.

            Mutta kiitos näistä ja paan viestiä mikäli tulee jotain kysyttävää.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • peLoGo?
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 380
              • Vaasa

              Volvo V60 T6 AWD 310hv Automaatti 2019. Bensa, EI siis plugari.

              Mitäs foorumin tietäjät sanoo näistä? Ajettavuus? Melutaso? Tilat? Luotettavuus? Millainen vaihteisto? Litrateho on kova, mutta ilmeisesti moottorit on olleet ihan hyviä?

              Hirveästi ei ole vaihtoehtoja samassa hintaluokassa kun katselee neliveto farkkuja ja jättää diisselit pois hausta.
              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
              Ex. BMW F10 530dA -10
              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
              Ex. BMW E60 525i -04

              BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

              Comment

              • Arppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1054
                • Lumbriver

                Originally posted by peLoGo? View Post
                Volvo V60 T6 AWD 310hv Automaatti 2019. Bensa, EI siis plugari.

                Mitäs foorumin tietäjät sanoo näistä? Ajettavuus? Melutaso? Tilat? Luotettavuus? Millainen vaihteisto? Litrateho on kova, mutta ilmeisesti moottorit on olleet ihan hyviä?

                Hirveästi ei ole vaihtoehtoja samassa hintaluokassa kun katselee neliveto farkkuja ja jättää diisselit pois hausta.
                Kokemuksia on isoveljestä, V90 t8. Sama bensamoottori siinä on, tehoa liikaa alustan ominaisuuksiin aka torque steering tulee tutuksi, ei muuttunut vaikka suunnattiin. Äänekäs ainakin 19-tuuman vakiorenkailla GY ASY5 uudet, puolison sigussa oleva Huyndai desibelimittarilla mitattuna ~100km/h asti 1-1,5db hiljaisempi.

                En omista enää…
                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                -Raahe Connection-
                -Team Kärppä- limited edition

                Comment

                • peLoGo?
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 380
                  • Vaasa

                  Originally posted by Arppa View Post
                  Kokemuksia on isoveljestä, V90 t8. Sama bensamoottori siinä on, tehoa liikaa alustan ominaisuuksiin aka torque steering tulee tutuksi, ei muuttunut vaikka suunnattiin. Äänekäs ainakin 19-tuuman vakiorenkailla GY ASY5 uudet, puolison sigussa oleva Huyndai desibelimittarilla mitattuna ~100km/h asti 1-1,5db hiljaisempi.

                  En omista enää…
                  Joo, kuulostaa tutulta. 90 koppaisella oon itsekin ajellut joskus.
                  Luulisi että tässä kun on "jatkuvaneliveto" tässä bensamallissa niin ei olis niin pahasti torque steeriä..

                  Mitenhän tuon auton luotettavuus?
                  BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                  BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                  Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                  Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                  Ex. BMW F10 530dA -10
                  Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                  Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                  Ex. BMW E60 525i -04

                  BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1183
                    • lahti

                    Originally posted by Arppa View Post
                    Kokemuksia on isoveljestä, V90 t8. Sama bensamoottori siinä on, tehoa liikaa alustan ominaisuuksiin aka torque steering tulee tutuksi, ei muuttunut vaikka suunnattiin. Äänekäs ainakin 19-tuuman vakiorenkailla GY ASY5 uudet, puolison sigussa oleva Huyndai desibelimittarilla mitattuna ~100km/h asti 1-1,5db hiljaisempi.

                    En omista enää…
                    Sama kokemus v90 d5:sesta, melusa ja kaasupolkimessa on ihme viive.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7452
                      • Oulu

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Sama kokemus v90 d5:sesta, melusa ja kaasupolkimessa on ihme viive.
                      Jotain V90 dieseliä joskus ajoin (uusi esittelyauto Volvo-kaupassa), saattoi olla myös D4 tai D3, mutta viive kaasussa oli aivan käsittämätön ja auto omilla kriteereillä kelvoton tämän takia.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11719
                        • Kouvola

                        Aika hauska, kun joku kysyy et millainen auto V60 T6 AWD on, niin vastaukseksi saat jotain ihan muuta. Vähän ku kyselisi jonkun perheen tyttärestä, niin vastaukseksi saat et naapurin perheen äiti on ainakin ihan perseestä.

                        Comment

                        • Kaupparatsu
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 82
                          • Lahti

                          Kun kerran Volvoista täällä juuri kirjoiteltiin...

                          Onko ne ruotsalaiset keksineet jotain ihmeellistä uutta? Sain tilapäisesti käyttööni työkuvion takia vm. 2022 Volvo V60:sen T6 AWD plugarin. Pulttien päällä on muoviset suojukset, mikä on ihan jees... näyttää ihan ookoolta ja saahan ne pois jos pitää alkaa sitten renkaita vaihtamaan (tosin ne on vähän rasittavat sormin napsia irti... vaikea saada otetta). Mutta niiden suojien alla odottaa todellinen yllätys. Kaikki pultit (pois lukien lukkopultti per rengas) kääntyy vastapäivään ja myötäpäivään loputtomiin, kun ihan perus työkalulla (19 mm hylsyllä) väännän. Pultit ei kiristy eikä löysty, käänsi kumpaan suuntaan vaan. Eikä toisaalta myöskään irtoa (luulin, että on pultit poikki tms. kun noin kääntyvät mihin suuntaan vain).

                          Onko syytä olettaa, että muka kaikki pultit olisivat jotenkin löystyneet ja rikki ja silti eivät ole pudonneet matkasta (eikä yksikään rengas ole irronnut). Vai onko tässä nyt vaan sittenkin joku uusi keksintö takana, mikä ei vaan ole minulle tullut aiemmin vastaan? Kaikkea ne ruotsalaiset keksii vai.....?
                          Nykyinen:
                          BMW 530e facelift-G31 X-Drive M-Sport -22

                          Entiset:
                          BMW 520xda F11 Modern Line -14
                          Mercedes-Benz C 200 CDI s203 -10 automaatti
                          Mercedes-Benz E 280 CDI facelift-s211 -08 automaatti
                          BMW 520d facelift-E60 -08 automaatti
                          Mercedes-Benz E 270 CDI w211 -02 automaatti
                          Volvo S80 D5 -02 automaatti

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1368
                            • Tampere

                            Gen1 Audi Q7:ssa oli myös tuollaiset muovisuojat pulttien päällä. Ihan siistiltä se niiden kanssa näytti jos/kun alla oli ruosteiset pultit. Siihen sai Audilta ostaa semmoset "pinsetit" millä ne sai kaivettua ulos. Kynsimällä oli melkosen tekemätön paikka.

                            Edit: Näköjään lähes identtinen pitäis löytyä myös volvosta. Pitäisikö pultit siis ensin naksauttaa auki ennen kuin renkaat nostaa ilmaan?

                            Last edited by protoni; 07-09-2023, 12:40.

                            Comment

                            • Kaupparatsu
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 82
                              • Lahti

                              Originally posted by protoni View Post
                              Gen1 Audi Q7:ssa oli myös tuollaiset muovisuojat pulttien päällä. Ihan siistiltä se niiden kanssa näytti jos/kun alla oli ruosteiset pultit. Siihen sai Audilta ostaa semmoset "pinsetit" millä ne sai kaivettua ulos. Kynsimällä oli melkosen tekemätön paikka.

                              Edit: Näköjään lähes identtinen pitäis löytyä myös volvosta. Pitäisikö pultit siis ensin naksauttaa auki ennen kuin renkaat nostaa ilmaan?

                              https://www.volvocars.com/uk/support...a8015176e9e573
                              Kiinnostavaa... itse nyt tovin näitä pultteja ihmetelleenä olen miettinyt esim sitä, että maallikon tekemä jälkikiristys ei tule onnistumaan ilmeisesti?
                              Nykyinen:
                              BMW 530e facelift-G31 X-Drive M-Sport -22

                              Entiset:
                              BMW 520xda F11 Modern Line -14
                              Mercedes-Benz C 200 CDI s203 -10 automaatti
                              Mercedes-Benz E 280 CDI facelift-s211 -08 automaatti
                              BMW 520d facelift-E60 -08 automaatti
                              Mercedes-Benz E 270 CDI w211 -02 automaatti
                              Volvo S80 D5 -02 automaatti

                              Comment

                              • Cunttory
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1772
                                • Kuopio

                                .....
                                Originally posted by Mao ZeVolvo
                                Volvo Carsin ainutlaatuiset lukittavat pyöränpultit, jotka parantavat turvallisuutta.

                                Lukitusura on lukkopulttien keskiosassa, ja siksi siihen on vaikeaa päästä käsiksi esimerkiksi ruuvitaltalla. Lukkopultin yläpää pyörii, ja siksi on hyvin vaikeaa löysätä sitä ilman oikeaa avainta. Avaimen ja pultin välinen tiukka kytkeytyminen helpottaa asennusta ja irrotusta ja periaatteessa eliminoi vinoon kiertämisen riskin.

                                Teräspultit ovat sinkittyjä, ja niiden ruostesuojaus on erittäin hyvä. Yhdessä pyöränpulttien suojusten kanssa ne luovat puoleensavetävän ulkoasun, joka sopii hyvin yhteen vanteen kanssa. Muotoilu on kuin vakiopultilla mutta riittävän poikkeava karkottamaan mahdolliset varkaat.
                                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎