Mersu S213 220d kuulumisia. Mittarissa kutakuinkin 40tkm eli n.7tkm ajettu meidän ajoa. Kaikennäköistä pikkuvikaa on ollut, nyt menee kolmannen kerran huoltoon 4kk sisään, kun toisen puolen peilinlämmitin ei toimi. Aijemmin oli joku bitti poikittain kun alkoi hätä jarrutella aivan omia aikojaan. Sitä ennen öljyntason liiallista määrää herjaili aina sillointällöin vaikka taso oikea.
Ja joka huollossa on tullut joku uusi tehtaan päivitys / kampanja tehtyä samalla
Helkkarin mahtava auto ajaa kaikinpuolin mutta ei kovin vakuuta laadullisesti. Onneksi nämä valohoidot menee vielä autoliikkeen piikkiin..
Itsellä tuli S212 takaisinkutsukamppis myös, moottorinohjaukseen liittyen. Tarvisi ehtiä viemään vain. Harmi että on ollut kaikkea pientä uudemmassa pelissä.
Mutta crv bensan olen, eikä ollut säästöpossu, kuitenkin inhottavinta oli kun kyydissä oli tammisaaresta helsinkiin viisi 100kg ukkoa matkatavaroineen, niin ylämäkiin piti laittaa pienempää etei ihan kävelyvauhtiin kiihtynyt, ja tammisaaresta helsinkiin ei ole mäkiä. 2.2 Dieselinä honda menettelee hyvin, mutta ei vetoautona varsinkaan talvella, etuvetoauto jossa auttava takatyöntö.
Sama kokemus CR-V:stä, neliveto on lähinnä surkuhupaisa.
Oman ajokokemuksen perusteella ottaisin mieluummin RAV4 vaikkei sekään toki mikään oikea maastoauto ole.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Mites paha rahareikä Range Rover Sport on jostain 07-12 vuotisissa? Lähinnä dieselit, jotka on Ford/Jaguar-osastoa. Netissä keskustelu on aika paljon ei-omistajien näppikseltä (kallista ja kaikki hajoaa)... Vai onko omistajat sen verran massiosastoa että ei jaksa netissä roikkua ja marmorille jos ongelmia tulee.
Sama kokemus CR-V:stä, neliveto on lähinnä surkuhupaisa..
Kyllä sillä silti semmosesta on päästy menemään mihinkä jäin etuveto volvolla jumiin
Se oli viiminen niitti vajaavetoiselle.
Ja tekniikkamurheita ei ole ollut, nuo kaksi asiaa painoi vaakakupissa ja siksi siihen päädyin
Aivan umpipaska auto se on ajaa, ämpärimuovia sisältä alta ja päältä, mutta ajaminen ei maksa mitään, ja vie kelissä ku kelissä lähes satavarmasti perille eikä tarvii rassata ikänään. Siihen ei monella (nyky)bemarilla pystykään...
Oiskohan täällä volvo osaajia tai autojen sähköistä ymmärtäviä harrastajia?
Ongelmana semmoinen että startille ei tule sähköä.
Kuvia tutkin netistä ja pitäisi tulla suoraan akulta pf2 sen kautta (”sulake” heti akun + navan jälkeen ), mutta silloin kun startti toimi ei tämä ”sulake” päästä sähköä läpi joten startilta puuttuu sähkö eikä luonnollisesti toimi.
Solenoidille kyllä tulee virta silloin kun pitääkin ja solenoidi toimii.
Olen saanut auton nyt 2 kertaa käyntiin käyttämällä akun + kengän irti.
Mutta tähän kohtaan minun ymmärrykseni loppuu asiasta että onko tämä ”sulake” joku elektroniikka möhkäle mikä ei päästä sähköä läpi jos on esim oikosulku tms ja nollaantuu virrattomana? Saman ”sulakkeen” takana on myös laturi, muuta siellä ei käsittääkseni ole, ja laturi toimii normaalisti, tai ainakaan valo ei ole palanut kertaakaan ja mitatessa työnsi yli 14.5V .
Onko kellään hyviä veikkauksia viasta ?
Oiskohan täällä volvo osaajia tai autojen sähköistä ymmärtäviä harrastajia?
Ongelmana semmoinen että startille ei tule sähköä.
Kuvia tutkin netistä ja pitäisi tulla suoraan akulta pf2 sen kautta (”sulake” heti akun + navan jälkeen ), mutta silloin kun startti toimi ei tämä ”sulake” päästä sähköä läpi joten startilta puuttuu sähkö eikä luonnollisesti toimi.
Solenoidille kyllä tulee virta silloin kun pitääkin ja solenoidi toimii.
Olen saanut auton nyt 2 kertaa käyntiin käyttämällä akun + kengän irti.
Mutta tähän kohtaan minun ymmärrykseni loppuu asiasta että onko tämä ”sulake” joku elektroniikka möhkäle mikä ei päästä sähköä läpi jos on esim oikosulku tms ja nollaantuu virrattomana? Saman ”sulakkeen” takana on myös laturi, muuta siellä ei käsittääkseni ole, ja laturi toimii normaalisti, tai ainakaan valo ei ole palanut kertaakaan ja mitatessa työnsi yli 14.5V .
Onko kellään hyviä veikkauksia viasta ?
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa!
Eiköhän startin iso virta tuu aivan suoraan akulta.
Ettei vaan olis startti tai moottorin maapiuha rikki
Edit, +piuhassa on se asia joka katkasee virran jos ajat kolarin, voihan se olla hajonnu ehkä
Eiköhän startin iso virta tuu aivan suoraan akulta.
Ettei vaan olis startti tai moottorin maapiuha rikki
Edit, +piuhassa on se asia joka katkasee virran jos ajat kolarin, voihan se olla hajonnu ehkä
Iso virta tulee suoraan akulta tuon palikan kautta. Onko kokemusta miten tuollainen kolariin reagoiva palikka toimii? Onko mahdollista että se nollaantuu aina kun käyttää sähköt pois päältä?
Iso virta tulee suoraan akulta tuon palikan kautta. Onko kokemusta miten tuollainen kolariin reagoiva palikka toimii? Onko mahdollista että se nollaantuu aina kun käyttää sähköt pois päältä?
On kertakäyttöinen asia, ainakin ne, mitä olen nähnyt.
Voit kokeeksi vetää apuvirtakaapelilla sen ohi virran.
On kertakäyttöinen asia, ainakin ne, mitä olen nähnyt.
Voit kokeeksi vetää apuvirtakaapelilla sen ohi virran.
Kävin purkamassa kyseisen paketin ja siellä oli pelkästään sulakeliuska sisällä, näytti siltä että on todella hiljalleen mennyt poikki tai jopa tärinästä. Kaipa se sitten akunkengän irroituksessa pääsi sen verran liikahtamaan ja otti hetkeksi kontaktin.
Sitä ei ollut tehty purettavaksi joten saa nähdä minkälaisena kokonaisuutena uusi tulee.
2020 uusi auto, jätetään mainitsematta skoda auton merkki.
Apukuskina 300km.
Kaistavahti, sivuvaroitin, etäisyys cruise, liikennemerkkitunnistus, kuljettajan vireystilan valvonta, kaukovalosihteeri, hätäjarrutus, paniikkijarrutus, pimputus ja pimputuksen pimputus ja paljon liikaa muuta. Aivan liikaa. Miksi näitä uusia autoja tehdään, junalla olisi mukavampi matkustaa
2020 uusi auto, jätetään mainitsematta skoda auton merkki.
Apukuskina 300km.
Kaistavahti, sivuvaroitin, etäisyys cruise, liikennemerkkitunnistus, kuljettajan vireystilan valvonta, kaukovalosihteeri, hätäjarrutus, paniikkijarrutus, pimputus ja pimputuksen pimputus ja paljon liikaa muuta. Aivan liikaa. Miksi näitä uusia autoja tehdään, junalla olisi mukavampi matkustaa
Arjen luxusta; E39:n pois koodattu turvavyön pimputus
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Comment