Originally posted by Routa
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottoriOriginally posted by Routa View PostTässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
#Ilmastoahdistus
Comment
-
1.6 Ecoboost ja nelisylinterinen 1.5 on molemmat ”perinteisellä” kuivalla jakohihnalla. Ekan sukupolven litrasissa on sitten tuo märkähihnä, uudemmissa ketju. Tosin niissäkin on öljypumppu hihnalla, mikä ei ole täysin ongelmaton ratkaisu sekään.Originally posted by Mäkki View PostEcoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
Comment
-
Tuo öljyssä uiva remmi on tosiaan jotain semmosta, että ei vain voi tavallinen tallaaja ymmärtää.
Mutta mitä muutamilla tuttavilla on ollut vastaavia remmejä käyttäviä moottoreita autoissaan, niin autossa käytetty öljy pitää olla just eikä melkein oikeaa tavaraa siihen moottori tyyppiin.
Yksikin vaihtoväli väärällä öljyllä, niin remmi alkaa rispaantumaan ja mukavan hintaisia ongelmia tulee siinä sivussa. :think
Eräs jopa sanoi niinkin tarkkaan fordin kohdalla, että öljyn pitää olla fordin "omaa", että vaan vastaavat tyyppiluokitukset eivät siihen riitä.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Eli vähän samat ongelmat ja asiat tällä Ecoboosterilla kuin bemarilla, ei jännittäminen muutu miksikään .
NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"
EX: F20 M-Sport
Mondeo
E91 320D -07 AjTech power
E34 M5 Tipu
Muutama japsirottelo
Comment
-
Kaverille kävi just tää, -16 litrainen focus ja syttyi öljypainevalo -> huoltoon ja arvio oli just tuo. Aika tasan kymppi oli uusi kone asennettuna merkkarilla. Käytetty muutaman tonnin halvempi. ~80 ajettu.Originally posted by Mäkki View PostEcoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
Comment
-
Töissä yhdellä laukesi kanssa 3pyttynen ecoboom, ikää 7v/150tkm ja virallinen vaihtoväli taisi olla 200tkm.
Matka-ajosta oli sammunut. Wetterillä olisi ollut koneenvaihto 5k€, monimerkkikorjaamolle meni lopulta ja korjausarvio oli uudella jakopäällä 2500e, kansi oli jo irti ja jollain ihmeen kaupalla ei ollut venat solmussa.
Voi olla ettei kovin pitkäikäinen ole kun nyrkkipajalla putsataan vain sihti ja lyödään nippuun
kaippa niillä täytyy jonkinlainen takuu kuitenkin olla.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
Ihan OK tuntuu kestävän öljykylpy remmit jos ajettu oikeella öljyllä pelkästää.. mut taitaa poikkeuksiakin olla.
Noista halkee kannetkin, ettei ongelmat siihen jakopäähän jää.
Mut en tiiä onko ollu joku käyttäjävirhe tms (jatkettu ajoa vajailla nesteillä -> ylikuumentunut)..
Max 100tkm ja kone uusiks tai auto kiertoon.
Comment
-
Alan Howatt
Tämän kaverin kanava kannattaa ottaa seurantaa, jos fordit kiinnostaa.
Pääasiassa diesel mondeot laitossa, mutta on sielä paljon muutakin huollon alla.
Edit: osaan fordin öljyssä uivaan remmimoottorin saa muuten myös muunnossarjoja ketjukoneiksi, toki nämä taisi olla vähän vanhempiin malleihin..?Last edited by Juhaska; 17-07-2023, 20:32.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Originally posted by Juhaska View PostTuo öljyssä uiva remmi on tosiaan jotain semmosta, että ei vain voi tavallinen tallaaja ymmärtää.
Mutta mitä muutamilla tuttavilla on ollut vastaavia remmejä käyttäviä moottoreita autoissaan, niin autossa käytetty öljy pitää olla just eikä melkein oikeaa tavaraa siihen moottori tyyppiin.
Yksikin vaihtoväli väärällä öljyllä, niin remmi alkaa rispaantumaan ja mukavan hintaisia ongelmia tulee siinä sivussa. :think
Eräs jopa sanoi niinkin tarkkaan fordin kohdalla, että öljyn pitää olla fordin "omaa", että vaan vastaavat tyyppiluokitukset eivät siihen riitä.
Ei tarvii edes väärää öljyä vaihtaa. Riittää kun käyttää väärää öljyä lisäykseen.
Comment
-
Ei se varsinaisesti ui öljyssä, jakopää on siellä koneen sisällä kuten ketjullisissa, mutta hihna ketjun sijaan.
Comment
-
No ainakin ne litraset on muutenkin max. 150tkm yksiköitä eikä Ford ole vuosikymmeniin myynyt moottorin sisäkaluja erikseen eli jo kauan sitten 2000-luvun alun Fordissa jos esim. duratecci rupes olee niin väljä että leima jää päästöistä kiinni niin uus lohko missä on liikkuvat sisällä maksoi jotain 2000€ + työt, ja niitähän meni jo takuuaikana. Nuo uudemmat turbomoottorit(ecoboostit) myydään muistaakseni kokonaisena suoraan se raakamoottori.E39 523i Turbo
Comment
Comment