Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmon
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Tuusulantien päässä...

    Originally posted by Routa View Post
    Tässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
    Ajoiltaan Mondeo on ihan jees mutta kyllä ecoboosteissa on omat kalliit ongelmansa https://tuningpro.co/1-6-ecoboost-problems/
    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

    Comment

    • Mäkki
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 2190
      • Orimattila

      Originally posted by Routa View Post
      Tässä katsellut vähän isompaa tuon Auriksen tilalle ja hieman vilkuillut taas fordin suuntaan, Mondeo olisi sopiva. Vm. 2010-2015 välin 1.6 ecoboost 160 heppainen Bensa, onko ihan susi vai miten tuommoiset on käytössä kestäneet, kenelläkään kokemuksia? Onko Volvossa käytetty samaa konetta jossain malleissa?
      Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
      #Ilmastoahdistus

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 527
        • Satakunta

        Originally posted by Mäkki View Post
        Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
        1.6 Ecoboost ja nelisylinterinen 1.5 on molemmat ”perinteisellä” kuivalla jakohihnalla. Ekan sukupolven litrasissa on sitten tuo märkähihnä, uudemmissa ketju. Tosin niissäkin on öljypumppu hihnalla, mikä ei ole täysin ongelmaton ratkaisu sekään.

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3989
          • Suomi

          Tuo öljyssä uiva remmi on tosiaan jotain semmosta, että ei vain voi tavallinen tallaaja ymmärtää.

          Mutta mitä muutamilla tuttavilla on ollut vastaavia remmejä käyttäviä moottoreita autoissaan, niin autossa käytetty öljy pitää olla just eikä melkein oikeaa tavaraa siihen moottori tyyppiin.

          Yksikin vaihtoväli väärällä öljyllä, niin remmi alkaa rispaantumaan ja mukavan hintaisia ongelmia tulee siinä sivussa. :think

          Eräs jopa sanoi niinkin tarkkaan fordin kohdalla, että öljyn pitää olla fordin "omaa", että vaan vastaavat tyyppiluokitukset eivät siihen riitä.
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3655
            • Raisio

            Myös pätkäajo myrkkyä noille märille hinnoille.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Routa
              BTCF Member
              • May 2005
              • 607
              • Halsua-Kokkola

              Eli vähän samat ongelmat ja asiat tällä Ecoboosterilla kuin bemarilla, ei jännittäminen muutu miksikään .
              NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

              EX: F20 M-Sport
              Mondeo
              E91 320D -07 AjTech power
              E34 M5 Tipu
              Muutama japsirottelo

              Comment

              • Aanold
                Bimmer Rookie
                • May 2015
                • 90
                • Vantaa

                Originally posted by Mäkki View Post
                Ecoboost moottoreita välttelisin kuin ruttoa. Jakohihna öljyjen seassa niin tukkii öljysihdin ja jokainen voi arvata lopputuleman. Uusi kone ahtimineen on sen ~7t€ ja vaihtotyö päälle. Paras yksilö oli 20tkm ajettuun vaihdettu uusi moottori
                Kaverille kävi just tää, -16 litrainen focus ja syttyi öljypainevalo -> huoltoon ja arvio oli just tuo. Aika tasan kymppi oli uusi kone asennettuna merkkarilla. Käytetty muutaman tonnin halvempi. ~80 ajettu.

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 941
                  • Oulu

                  Töissä yhdellä laukesi kanssa 3pyttynen ecoboom, ikää 7v/150tkm ja virallinen vaihtoväli taisi olla 200tkm.
                  Matka-ajosta oli sammunut. Wetterillä olisi ollut koneenvaihto 5k€, monimerkkikorjaamolle meni lopulta ja korjausarvio oli uudella jakopäällä 2500e, kansi oli jo irti ja jollain ihmeen kaupalla ei ollut venat solmussa.

                  Voi olla ettei kovin pitkäikäinen ole kun nyrkkipajalla putsataan vain sihti ja lyödään nippuun kaippa niillä täytyy jonkinlainen takuu kuitenkin olla.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67
                  MZ RT 125/3 '62

                  Comment

                  • Juho_
                    BTCF Member
                    • Jul 2016
                    • 1070
                    • Suomi

                    Ihan OK tuntuu kestävän öljykylpy remmit jos ajettu oikeella öljyllä pelkästää.. mut taitaa poikkeuksiakin olla.

                    Noista halkee kannetkin, ettei ongelmat siihen jakopäähän jää.

                    Mut en tiiä onko ollu joku käyttäjävirhe tms (jatkettu ajoa vajailla nesteillä -> ylikuumentunut)..

                    Max 100tkm ja kone uusiks tai auto kiertoon.
                    YouTube
                    Instagram // Juhon Moottoripaja

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3989
                      • Suomi

                      Alan Howatt



                      Tämän kaverin kanava kannattaa ottaa seurantaa, jos fordit kiinnostaa.
                      Pääasiassa diesel mondeot laitossa, mutta on sielä paljon muutakin huollon alla.

                      Edit: osaan fordin öljyssä uivaan remmimoottorin saa muuten myös muunnossarjoja ketjukoneiksi, toki nämä taisi olla vähän vanhempiin malleihin..?
                      Last edited by Juhaska; 17-07-2023, 19:32.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • anv
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2012
                        • 333
                        • Oulu

                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Tuo öljyssä uiva remmi on tosiaan jotain semmosta, että ei vain voi tavallinen tallaaja ymmärtää.

                        Mutta mitä muutamilla tuttavilla on ollut vastaavia remmejä käyttäviä moottoreita autoissaan, niin autossa käytetty öljy pitää olla just eikä melkein oikeaa tavaraa siihen moottori tyyppiin.

                        Yksikin vaihtoväli väärällä öljyllä, niin remmi alkaa rispaantumaan ja mukavan hintaisia ongelmia tulee siinä sivussa. :think

                        Eräs jopa sanoi niinkin tarkkaan fordin kohdalla, että öljyn pitää olla fordin "omaa", että vaan vastaavat tyyppiluokitukset eivät siihen riitä.

                        Ei tarvii edes väärää öljyä vaihtaa. Riittää kun käyttää väärää öljyä lisäykseen.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2565
                          • Kirkkonummi

                          Pakko kysyä, miksi remmi ui öljyssä..?
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3655
                            • Raisio

                            Ei se varsinaisesti ui öljyssä, jakopää on siellä koneen sisällä kuten ketjullisissa, mutta hihna ketjun sijaan.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • Rattiukko
                              BTCF Member
                              • Nov 2022
                              • 672
                              • Uusimaa

                              Hihna öljyssä ilmeisesti säästää polttoainetta hieman, pienempi kitka. Päästöt saadaan paperilla pienemmäksi, verotus jne. Mutta taitaa hävitä energiasäästöt siihen kun tehdään uutta moottoria hajonneen tilalle.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1768
                                • vihti

                                No ainakin ne litraset on muutenkin max. 150tkm yksiköitä eikä Ford ole vuosikymmeniin myynyt moottorin sisäkaluja erikseen eli jo kauan sitten 2000-luvun alun Fordissa jos esim. duratecci rupes olee niin väljä että leima jää päästöistä kiinni niin uus lohko missä on liikkuvat sisällä maksoi jotain 2000€ + työt, ja niitähän meni jo takuuaikana. Nuo uudemmat turbomoottorit(ecoboostit) myydään muistaakseni kokonaisena suoraan se raakamoottori.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎