Minkälainen on 2018 fiestan 1.1 duratec ? Melkein naapuri ostanu voortin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täällä kun foorteista puhetta niin mites tämmönen isompi hybridi ecoboost? Liekkö kuinka kestäviä tekniikaltaan? Kova ruokanen toki on ku sähkö loppuu,mut lähinnä kestävyys kiinnostaa.. https://m.nettiauto.com/ford/explore...unt=9&vifNav=YJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostNo ainakin ne litraset on muutenkin max. 150tkm yksiköitä eikä Ford ole vuosikymmeniin myynyt moottorin sisäkaluja erikseen eli jo kauan sitten 2000-luvun alun Fordissa jos esim. duratecci rupes olee niin väljä että leima jää päästöistä kiinni niin uus lohko missä on liikkuvat sisällä maksoi jotain 2000€ + työt, ja niitähän meni jo takuuaikana. Nuo uudemmat turbomoottorit(ecoboostit) myydään muistaakseni kokonaisena suoraan se raakamoottori.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostTäällä kun foorteista puhetta niin mites tämmönen isompi hybridi ecoboost? Liekkö kuinka kestäviä tekniikaltaan? Kova ruokanen toki on ku sähkö loppuu,mut lähinnä kestävyys kiinnostaa.. https://m.nettiauto.com/ford/explore...unt=9&vifNav=Y
Isohan tuo on. Ja varsin mukava ajaa. Mutta suuresta koostaan huolimatta takapenkki on about yhtä kapea, kuin Kugassa. Siinä on penkin ja oven välissä sellanen omituinen ”seisomatila”. Sisustaltaan perus jenkki. Eli nitisee ja narskuu.
Ja hörppii kyllä sitten kun sähkö loppuu. Ja tuossa se loppuu aika nopeesti.
Itse valkkaisin mieluummin vaikka Volvon. All day, every day.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Työntääkö tuommoisen GTE passatin kanssa kädet kuinka paskaan? Ei oikein vaan löydy sopivaa vaihdokkia. Tarttis melkein olla dsg-meka vaihdettuna jos moisen hommaisi? Toki myös akkutakuuta.
Mb:n c350e olis aivan 100 mutta ei millään riitä, kun on kaksi mukulaa joista toista saa vielä rattailla lykkiä ja keskikokoinen koira.
Kilometrit on sen verran vähissä että bensa on hyvä valinta. Plugari käy myös, kun nurkka-ajoa suurinosa. Mutta tarttis löytää hyvä plugari sitten. Pasuuna olis hyvä vaihtoehto mutta nuo vag:in viat ja maksut kuluttajalle ei oo houkutteleva vaihtoehto.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Itselläkin katselussa gte passat toiseksi autoksi kun työajossa pääosin kaupungissa pörräämistä, voisi olla plugari ihan omiaan.
Ihan varsin tuli koeajettua nettiauton halvinta -16vm 220tkm työnnettyä pasuunaa ja vaihteisto toimi yllättävän siivosti noilla kilsoilla, jokin outo hurina kuului voimansiirrosta aina pienellä vaihteella moottorijarrulla niin jäi sen takia ostamatta. Sisätilat mukavan väljät nykyiseen 3srj bemariin verrattuna kun 188cm pitkä sai säädettyä kuskin penkin väljästi ja taaksekin mahtui itse vielä istumaan ilman että ottaa polvet penkkiin.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
-
Tuosta dsg mekasta kuullut ainakin että porsii. Vissiin polttiksella useammin ajo auttaa tähän? Tällästä mutua muistaakseni lukenut. Muuten vissiin aika vaivaton peli. Akkutakuu 160tkm/8v mutta akuista en oo kuullut/lukenut että olisi mennyt.
Itellä joskus ollut 3c passatti ja oli käyttiksenä ihan ok peli. En vaihtaisi mersua pois mutta tuo 750e/v veroa on turhaa kun auto suurinpiirtein seisoo pihassa.
Ja tuo c350e ainoa bensahybridi mikä sopii hintaluokkaan.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Tuohon hintaan ilmeisesti vaihdettu koko vaihteisto, eikä vain mekatroniikkaa, kuten monella liikkeellä on tapana ja varsinkin merkkarilla?
Mitä itse aikoinaan tutkin noita juttuja, niin osaavalla yksityisellä pajalla mekatroniikan huolto on suhteellisen edullinen keissi ja netti täynnä korjaussarjaa ja pajoja, jotka huoltoja tekee.
Omassa passatissa ei ollut kyllä moitteen sijaa DSG-lootassa, toki auto oli 3.2l kutosella ja loota vähän eri puusta, kuin pienemmät sisarmallit. :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Kuivakytkimelliset on minun nähdäkseni selvästi vikaisempia kuin märkäkytkimelliset.
Itsekin olen yhden kuivan dsg7 megatroniikan huoltosetin asentanut ja ei ole ihmeellinen temppu. Yleisin vika on paineakun kiinnitysvalun murtuminen ja sitä kautta sisäinen vuoto.
Yleisesti sanoisin että dsg:tä ei kannata pelätä ainakaan poikittain asennettuja. Niiden korjaamiseen on taitoa suomessakin tarjolla jo hyvin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Elikkäs appruuvvia tulis gte passatille? Olenkin kyllä noista lukenut myös että noita dsg-korjaajia löytyy nykyään hyvin. Auttaako näihin dsg-lootiin yhtään öljyjen vaihto? Johonkin malliin oli joskus tarkka 60tkm mikäli en väärin muista?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Siinähän on kahdet öljyt. Siellä vaihteistossa ja sitten megatroniikassa omat. Märkäkytkimellisessä varmaan tärkeämpää se öljyjen vaihto.
Kuivassa taas se ite vaihteisto ei eroa mitenkään manuaalilootasta noin niinkuin öljynvaihdon kannalta.
Dsg saa myös hajalle kun käyttää väärin, eli kytkimen saa ylikuumaksi ja kulumaan esim asuntovaunua tai raskasta peräkärryä venkslatessa.
Ite suosittelen raskaiden peräkärryjen vetoon muita vehkeitä kuin dsgE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kohtuullisen vähän minun tietääkseni gte passateissa on ongelmia ollut. Toki on vikoja mutta ei autolla mitään pommin mainetta oleE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSiinähän on kahdet öljyt. Siellä vaihteistossa ja sitten megatroniikassa omat. Märkäkytkimellisessä varmaan tärkeämpää se öljyjen vaihto.
Kuivassa taas se ite vaihteisto ei eroa mitenkään manuaalilootasta noin niinkuin öljynvaihdon kannalta.
Dsg saa myös hajalle kun käyttää väärin, eli kytkimen saa ylikuumaksi ja kulumaan esim asuntovaunua tai raskasta peräkärryä venkslatessa.
Ite suosittelen raskaiden peräkärryjen vetoon muita vehkeitä kuin dsg
Originally posted by Urpo_rotta View PostKohtuullisen vähän minun tietääkseni gte passateissa on ongelmia ollut. Toki on vikoja mutta ei autolla mitään pommin mainetta oleMB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Passat GTE kokemuksia
Meillä on vuoden verran ollut 2017 Passat GTE käyttöautona, joten voisin jakaa omia kokemuksiani. Kilometrejä tulee vähän, noin 10 tkm vuodessa (nyt mittarissa 87 tkm) ja suurin osa ajosta on nurkkapyörittelyä.
Kulutus
- Sähköinen range kesällä ~40 km, talvella vähemmän. Yli 100km/h nopeuksissa range ei ole noin suuri, vaan akku hupenee silmissä.
- Pelkällä bensalla ajettaessa kulutus ~5 l/100km, joka on mielestäni erittäin hyvä tämän kokoiselle autolle.
- Ylipäätään kannattaa miettiä ja laskea, että mikä käyttövoima sopii omiin ajoihin parhaiten. Meille sopii tällä hetkellä erinomaisesti juuri tälläinen hybridi. Aina välillä kannattaa toki ajaa bensamoottori kuumaksi, tälläkin foorumilla juttua asiasta.
Mitä kannattaa huomioida ostaessa
- DSG-laatikkoöljyjen ja sytytystulppien vaihtoväli 60 tkm. Oletettavasti laatikkoöljyjen vaihto vähentää laatikkorikon riskiä. VAG-foorumilta voi varmasti lukea DSG-laatikon hajoamisista, mutta ihan yhtälailla BTCF:ltä voi lukea vaikka minkä hajoamisesta. En siis lähtökohtaisesti karsasta itse DSG-laatikkoa, jos se toimii ostaessa kunnollisesti.
- Tsekkaa, että kaikki kampanjat on tehty (mm. akkukotelon mahdollisia tiivistyksiä yms.)
- Hihnan vaihtoväli 6v/160tkm (tai 210tkm, en nyt muista kumpi). Hihnan vaihto ~1000 €, joka on itselläni kohta edessä.
- Passat on Volkkari, joten katso ettei kuramattojen alla ole märkää. Ilmeisesesti tyyppivika Volkkareissa, että jostain reiästä pääsee vettä lattialle...
- WEBASTO! Lyhyeen ajoon talvella aivan erinomainen: Webastolla auto lämpimäksi ja sitten sähköllä ajoon suoraan. Lämmitys vie todella paljon ajoakkua, jonka takia esilämmitys kannattaa.
- Digimittaristo on oikeasti kiva. Alunperin ei pidetty tätä must-have-listalla, mutta on se mukava ja tuo auton oikeasti 2000-luvulle.
- Muut varusteet oman maun mukaan, meillä pakollisina oli sähkökontti ja vetokoukku.
Yleisesti
- Yleinen fiilis VAG-Arenaa selanneena tuntuu olevan sellainen, että mitä uudempi Passatti ja mitä enemmän siinä on "herkkuja", niin sen enemmän on myös vikoja. Meillä ei ole kaista-avustimia tai muitakaan ylimääräisiä laitteita, niin ei ole ollut mitään ongelmia softan kanssa.
- Passat on hemmetin hyvä ja erittäin tilava käyttöauto. Itse pidän sitä todella tylsänä autona, jonka takia se sopii hyvin käyttöautoksi. Se ei myöskään herätä tunteita muissa autoilijoissa, joten sillä saa ajella rauhassa ilman, että tarvitsee edes harkita mitään "katukisailuja". Lisäksi minua ei ihan jokainen kiveniskemä häiritse, kuten normaalisti häiritsisi (olen todella tarkka, ehkä jopa liian).
- Tulevaisuudessa voi olla haastavaa siirtyä pienempään autoon, kun on tottunut Passatin järkyttävän kokoiseen takakonttiin.
- VAG-Arena on ihan surkea foorumi verrattuna BTCF:ään. Hyvin heikosti tulee vastauksia, jos tarvitsee jotain jeesiä. Esim. tällä hetkellä itse yritän löytää hyvän paikan hihnanvaihdolle pk-seudulla enkä ole saanut yhtään vastausta.
- Vuoden aikaiset korjaukset: Toisen takaoven lukkoyksikkö (tyyppivika) sekä sähkökontin toinen pumppu (marmorilta 800 €, tarvikkeena Puolasta 200 €).
- WeConnect -äppi on aivan surkea. Toimii hitaasti ja on usein alhaalla. En ole itse ostanut siihen lisenssiä enkä tule ostamaankaan, kun se umpeutuu nyt syksyllä. Toki sillä on näppärä laittaa auto lataamaan itsensä täyteen ennen lähtöä (jos ei tiedä milloin on lähdössä), mutta noin huonosta äpistä en maksa vaan mieluummin kävelen autolle parikymmentä metriä ja painan nappia keulasta. Jos VAG-konsernin kaikki sähköautot käyttävät tuota samaa äppiä, niin voi jestas...
Voin siis suositella Passat GTE:tä, jos kaipaa tylsää ja tilavaa hybridiäLast edited by eljas; 24-07-2023, 11:49.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Comment