Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    Originally posted by Driver22 View Post
    Kokemuksia Mitsubishin dieseleistä? Vanhemmille olisi harkinnassa ASX automaattilaatikolla ja 2.2 dieselillä. Onko näissä mitään isompia tunnettuja ongelmia?
    Lieneekö psa diesel tuo? Jos kyse jostakin 2010 luokan autosta niin hyvinkin voi olla.

    On ikiliikkuja, toki ei viaton vehje.

    Mitsun omista en tiedä mitään
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1248
      • Tampere

      Originally posted by Driver22 View Post
      Kokemuksia Mitsubishin dieseleistä? Vanhemmille olisi harkinnassa ASX automaattilaatikolla ja 2.2 dieselillä. Onko näissä mitään isompia tunnettuja ongelmia?
      Jännä että joku haluaa tuollaisen. On sitten järkyttävä ajotuntuma
      E39 523i
      i3

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3644
        • Raisio

        Aika moni tämän foorumin auto vetelee urissa ja ratti vispaa jarruttaessa, joten kyllä ehjällä mitsullakin pääsee eteenpäin.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10078
          • KVLA

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Mitsun omista en tiedä mitään
          Ainakin vanhemmissa 2.5l oli syl.kansien halkeamis ongelmia.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Ainakin vanhemmissa 2.5l oli syl.kansien halkeamis ongelmia.
            Joo, vanhassa esikammiokoneessa. Kerran tuli semmoseen kansi vaihdettua.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Lieneekö psa diesel tuo? Jos kyse jostakin 2010 luokan autosta niin hyvinkin voi olla.

              On ikiliikkuja, toki ei viaton vehje.

              Mitsun omista en tiedä mitään
              Mitsun oma kone pitäs olla asx.ssä tuo 2.2, outlanderissa on kyl psa 2.2.stakin

              Jakopään tasapainoakselin rattaisiin noissa on kulunut välystä, joka aiheuttaa ikävän äänen ja maksaa melkosesti korjata, muuten kyl toimivia laitteita.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16497
                • Asikkala

                Golf IV abs vikakoodi

                4-koppainen Golf, abs-valo palaa ja ei pala, leimalla hylky kun paloi tietysti juuri silloin. Vikakoodi 011b vasen etu abs, koodi luettu Renkomäen Autoexpertillä Lahdessa laitteella x. Miten mitataan abs-anturi vai mitenkään ? Kaveri soitteli, sanoin että kysellään jos saisi jtn. tietoa.

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3861
                  • Nokia

                  Originally posted by jr66 View Post
                  4-koppainen Golf, abs-valo palaa ja ei pala, leimalla hylky kun paloi tietysti juuri silloin. Vikakoodi 011b vasen etu abs, koodi luettu Renkomäen Autoexpertillä Lahdessa laitteella x. Miten mitataan abs-anturi vai mitenkään ? Kaveri soitteli, sanoin että kysellään jos saisi jtn. tietoa.
                  Eiköhän se noin yleisestiottaen kannata ekana uusia se anturi tai mitata ohjainlaitteen ja anturin välinen johto, riippuen siitä maksaako työ vai ei.
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 54*BMW

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2284
                    • Vantaa

                    Eipä niitä voi mitata muuten kuin oskillaattorilla. Eli katsoo että anturi on oikealla etäisyydellä ja jos näin on niin uusi tilalle.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16497
                      • Asikkala

                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Eiköhän se noin yleisestiottaen kannata ekana uusia se anturi tai mitata ohjainlaitteen ja anturin välinen johto, riippuen siitä maksaako työ vai ei.
                      Puhuivat kuulemma koodia luettaessa piuhasta sen kumikortongin sisällä anturin liittimessä, kurkataan sinne, maksaa ja maksaa...

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Eipä niitä voi mitata muuten kuin oskillaattorilla. Eli katsoo että anturi on oikealla etäisyydellä ja jos näin on niin uusi tilalle.
                      Uuttahan sinne sitten saattaa tarvita.

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2284
                        • Vantaa

                        Niin voihan se liitin olla hapettunut tms. Mutta jos ei itse hommaa aijo suorittaa, niin jollekin se pitää maksaa. Itse anturi sen verran edullinen että samoilla vaivoilla vaihtuu uuteen.
                        Last edited by VilleP; 25-01-2023, 21:18.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16497
                          • Asikkala

                          Originally posted by VilleP View Post
                          Niin voihan se liitin olla hapettunut tms. Mutta jos ei itse hommaa aijo suorittaa, niin jollekin se pitää maksaa. Itse anturi sen verran edullinen että samoilla vahvoilla vaihtuu uuteen.
                          Juu se omistaja ei sille mitään saa tehtyä.

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 902
                            • Kymenlaakso

                            Iltapv lehden Hjalliksen vanhasta Mese artikkelista heräsi kiinnostus, että onkos Mersun S vm 2010 4matic dsl ajettu alle 200tkm uhka vai mahdollisuus? 25k€ haminoissa näyttää pyörivän.

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Originally posted by isolohko View Post
                              Iltapv lehden Hjalliksen vanhasta Mese artikkelista heräsi kiinnostus, että onkos Mersun S vm 2010 4matic dsl ajettu alle 200tkm uhka vai mahdollisuus? 25k€ haminoissa näyttää pyörivän.
                              Kokemuksena mahdollisuus, eikä se nyt omistettavanakaan liene paljoa sen pahempi kuin vastaavin herkuin varustetut bemarit. Airmaticin osat ovat jonkin verran arvossaan, mutta niinhän nämä lisävarustealustat aina. Kyyti on (kuulemma) loistavaa.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3989
                                • Suomi

                                Kyseisen korimallin S-mesen kyydissä useamman kerran olleena, kyytejä ja hiljaisuutta voi kyllä kehua.

                                Airmatic on tosiaan hinnakas rasti korjata, mutta iskareita saa monesta paikasta eikä tarvi merkkarilta hakea.

                                Liekkö näihin edelleenkään muuta pätevää diagnostiikka välinettä, kuin mersun oma "star" laitteisto? :think
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎