Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messier
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 628
    • Savo

    Originally posted by gnz View Post
    Ketä vastaan i4:n olisi tarkoitus kilpailla? Ainakin jos vertaa Volkswagenin premiumiin niin onhan i4 aika surullinen ilmestys:
    https://ev-database.org/car/1153/Audi-e-tron-GT-RS
    i4 hinta-arvio saksassa alkaen 65 k€.
    etron GT RS:n hinnalla saisi 2 kpl i4.
    G05 X5 45e
    KM9 ///M1000XR

    Ex:
    F10 ///M5
    K49 S1000XR
    E90 ///M3
    E46 ///M3

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7428
      • Oulu

      Originally posted by kooma View Post
      Kai se lähinnä model 3 asiakkaista kilpailee. Eikö tuo Audi ole ilmoittautunut olevansa Taycanin kanssa samassa sarjassa.
      Originally posted by TheRipper View Post
      No ei ainakaan tuota vastaan! Hieman on eri autoluokasta tuo Audi.
      Ei se tietenkään ton RS-mallin kanssa kilpaile, mutta perusmallihan on tämä:
      Audi e-tron GT 60 quattro 105 899,27 euroa

      Miksi tämä ei ole olisi i4:n kilpailija? Onko Audi isompi kuin i4? Toki jos i4 on 40k€ halvempi niin tilanne on hassu jos kuitenkin kutakuinkin sama perffi näissä.



      Eli ilmeisesti e-tron GT olis BMW:llä enemmäkin "i6":n kilpailija kuin i4:n. Ja neliveto puuttuu i4:stä.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 18-03-2021, 20:20.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5014
        • Paimio

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Eli ilmeisesti e-tron GT olis BMW:llä enemmäkin "i6":n kilpailija kuin i4:n. Ja neliveto puuttuu i4:stä.
        Nimenomaan. Eri kokoluokan auto kuitenkin ymmärtääkseni kyseessä. Ja tuo Audi kuitenkin myös ymmärtääkseni puhtaampi GT-luokan auto kun taas i4 vähän enemmän "perus" coupe-sedan luokassa 4-sarjan Gran coupe.

        Tosin ehkä nämä sähköautot menevät enemmän limittäin luokkiensa suhteen kuin mitä "perinteiset" autot...tiedä häntä.

        Mutta kuitenkin jos nuo hinta-arviot pitää paikkansa niin vaikea e-tronia on millään mittarilla i4 kanssa samaan luokkaan laittaa.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          Onkohan tuo arvioitu 65€ hintaluokan i4 neliveto? Mustang e on.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6735
            • PK-seutu

            Originally posted by isolohko View Post
            Onkohan tuo arvioitu 65€ hintaluokan i4 neliveto? Mustang e on.
            Ei ole. Vain tuleva tehomalli "M50" on neliveto. Ja hintaa enemmän
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu


              Tätä niitetään nyt. Samalla kun odotetaan BMW:n johdon ilmoitusta milloin luovutaan polttiksista kokonaan...
              Bmw.n strategia on ja on aina ollut se, ettei se muutu sähkö-auto valmistajaksi raakileena tai muuten keskeneräiseen maailman aikaan nöiden suhteen. Eikä lopeta polttomoottoriautojen valmistamista niin kauan, kuin niille on kysyntää. Painotus sanalle kysyntää, ei poliittisen paineen ohjaamana.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • duckland
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 418

                Originally posted by zakspeed View Post
                Bmw.n strategia on ja on aina ollut se, ettei se muutu sähkö-auto valmistajaksi raakileena tai muuten keskeneräiseen maailman aikaan nöiden suhteen. Eikä lopeta polttomoottoriautojen valmistamista niin kauan, kuin niille on kysyntää. Painotus sanalle kysyntää, ei poliittisen paineen ohjaamana.
                Niin ja tämä strategia on tuonut omistajille laskevia pörssikursseja. Voi siis helpolla sanoa, että vituiks meni. maailma on aina keskeneräinen ja muuttuva. kysyntä...mikä kysyntä katso teslan kurssia tai näiden ketkä tekee sähköautoja. me ajamme autoilla, mutta yrityksen onnistuminen arvioidaan markkinoilla ja viimeiset 10 vuotta bemari on rämpinyt paskassa, eli juuri tämän ajan kun strategiassa olisi pitänyt huomata sähköautojen vallankumous. mitä teki bemari alkoi f30 jälkeen suunnittelemaan g20 mallia rinta rottingilla ja laput silmillä eikä halunnut edes nähdä mitä naapurissa tapahtuu. laskevia myyntimääriä kilpailijat kusee muroihin. tuossa kohtaa mandaatin julistus "teemme polttisautoja viimeiseen asti" kuullostaa lähinnä stockmannin viestintätoimiston tekemältä lauseelta.

                Sitä saa mitä tilaa....
                Toivotaan että firma pysyy pystyssä tuolla strategialla ettei youtubessa tarvii katsoa videoita kun bemarin lätkän alta löytyy vw logo kun vähän kaivelee
                Last edited by duckland; 19-03-2021, 08:23.

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

                  Muistuttaa erästä yhtiötä nimeltä Nokia, joka viimeisiin asti uskoi symbianiin ja kieltäytyi uskomasta kosketusnäyttöön. Maailma todellakin muuttuu. Kannattaa muuttua mukana.

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2558
                    • .

                    Originally posted by duckland View Post
                    Niin ja tämä strategia on tuonut omistajille laskevia pörssikursseja... mutta yrityksen onnistuminen arvioidaan markkinoilla ja viimeiset 10 vuotta bemari on rämpinyt paskassa...
                    Toivotaan että firma pysyy pystyssä tuolla strategialla...
                    No ei tuo nyt kovin huonolta mun silmiin näytä. :think
                    Last edited by Freak; 25-03-2021, 17:47.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Originally posted by protoni View Post
                      Muistuttaa erästä yhtiötä nimeltä Nokia, joka viimeisiin asti uskoi symbianiin ja kieltäytyi uskomasta kosketusnäyttöön. Maailma todellakin muuttuu. Kannattaa muuttua mukana.
                      Busineksen kannalta - ainakin hetkellisesti - kyllä.

                      Siinä samalla kuluttaja hyväksyi teknisen käyttöiän lyhentymisen 20%:n entisestä, akun keston lyhentymisen 14%:n, kevyen 1000%:n hinnankorotuksen, huomattavasti heikentyneen yksityisyydensuojan, jokaisen napinpainalluksen kaupallistamisen markkinointimielessä jne. jne.

                      Kun näihin on pikkuhiljaa herätty 2020-luvulla, olisi kysyntää suhteellisen perus "brick-Nokialle" taas olemassa.

                      Meanwhile priima '95 Accord menee huutokaupassa hintaan 40000€

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      15 -20 vuoden kuluttua ovat sopivalla vekselillä itselle hankittavia kuten tähänkin asti BMW:t.

                      Ei siis mitään uutta alla auringon.
                      Tähän peilaten on vaikea uskoa, että 15-20 vuoden päästä näitä on edes olemassa.
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • duckland
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 418

                        Originally posted by Jii_Koo View Post
                        Busineksen kannalta - ainakin hetkellisesti - kyllä.

                        Siinä samalla kuluttaja hyväksyi teknisen käyttöiän lyhentymisen 20%:n entisestä, akun keston lyhentymisen 14%:n, kevyen 1000%:n hinnankorotuksen, huomattavasti heikentyneen yksityisyydensuojan, jokaisen napinpainalluksen kaupallistamisen markkinointimielessä jne. jne.

                        Kun näihin on pikkuhiljaa herätty 2020-luvulla, olisi kysyntää suhteellisen perus "brick-Nokialle" taas olemassa.

                        Meanwhile priima '95 Accord menee huutokaupassa hintaan 40000€


                        Tähän peilaten on vaikea uskoa, että 15-20 vuoden päästä näitä on edes olemassa.
                        Tuo on ihan totta. Meillä töissä 1 tyyppi heitti iphonen roskiin ja kävelee ylpeänä näppäin nokia taskussa. Viikon se on nyt kulkenut ja totesi että no on tää vähän hankalaa kyllä vastaa maileihin näppäimillä. Katsotaan kauan jaksaa. Se mitä suuri yleisö tekee on taas täysin eri juttu. Ei ketään autonvalmistajaa kiinnosta 10 vuoden jälkee mitä niille romuille kuuluu. kun nykyauton penkin päälliset tehdään kalastusverkoista ja sellukuidusta eikä 10milliä paksusta nahasta voi siitä autosta tehdä 10 vuoden jälkeen paperia ja kalastusverkkoja. mietitään jo pelkästään jotain nykyauton käyttöjärjestelmää. se tulee olemaan jo 5 vuoden kohdalla kivikautinen. Silti me haluamme sinne appeja ja spotifyita. Kuka soittaa cd:stä musaa autossa? Kun netti katkeaa niin mistä musa edes autoon? Haluamme netin ja tilulilut, mutta sähkö ei kelpaa energianlähteeksi autossa bemarin mielestä. Itse en julkisesti lähtisi kertomaan että meidän strategia on palvella viimeiseen mieheen näppäin nokian käyttäjää.

                        Comment

                        • niiksu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 961
                          • KPO/HKI

                          Originally posted by Jii_Koo View Post
                          Siinä samalla kuluttaja hyväksyi teknisen käyttöiän lyhentymisen 20%:n entisestä, akun keston lyhentymisen 14%:n, kevyen 1000%:n hinnankorotuksen, huomattavasti heikentyneen yksityisyydensuojan, jokaisen napinpainalluksen kaupallistamisen markkinointimielessä jne. jne.

                          Kun näihin on pikkuhiljaa herätty 2020-luvulla, olisi kysyntää suhteellisen perus "brick-Nokialle" taas olemassa.
                          Originally posted by duckland View Post
                          Tuo on ihan totta. Meillä töissä 1 tyyppi heitti iphonen roskiin ja kävelee ylpeänä näppäin nokia taskussa. Viikon se on nyt kulkenut ja totesi että no on tää vähän hankalaa kyllä vastaa maileihin näppäimillä. Katsotaan kauan jaksaa. Se mitä suuri yleisö tekee on taas täysin eri juttu.
                          No täähän se ois. Varmasti yksityisyydensuoja ja tietyllä tapaa "offline" on tulevaisuudessa nouseva trendi. Kuitenkin suuri yleisö ei enää ikinä, ainakaan pysyvästi, vapaaehtoisesti tule vaihtamaan tyhmään laitteeseen. Kulutus- ja käyttötottumukset on muuttuneet. Niin pienelektroniikassa, kuin autoteollisuudessakin.

                          Applella sentään tuo tietosuoja on parhaalla mallilla noista nykyisitä puhelinvalmistajista, joten sen puolesta uskaltaa käyttää älypuhelinta. Vaikka itse ainakin pyrin olemaan todellinen tietoturva- ja yksityisyysfriikki, en enää lähtisi vaihtamaan puhelinta huonompaan. On se vaan niin helppoa. Autossa taas tykkään mekaanisesti fiiliksestä ja fyysistä napeista. Yksikään kosketusnäyttöpohjainen järjestelmä mitä olen testannut ei ole ollut toimiva.
                          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 902
                            • Kymenlaakso

                            Ioniq 5 youtubessa Seoulissa, kaveri 6’2”, näyttääpä sisusta ja kojelaudan mittasuhteet/korkeus aika luotaantyöntäviltä, no - luonnossa sitten kukin itse toteaa. Kilpailu n. 50k€ 4wd hintaluokassa tulee olemaan rajua, ID.4 (ja muut ao konsernin vastaavat), mitä tekee Nissan.

                            Premium EV, 4wd, ilma-alustalla, edelleen Taycan 4 cross on minum rankingissä varsin korkealla.

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2558
                              • .

                              Originally posted by duckland View Post
                              Mietitään jo pelkästään jotain nykyauton käyttöjärjestelmää. se tulee olemaan jo 5 vuoden kohdalla kivikautinen. Silti me haluamme sinne appeja ja spotifyita. Kuka soittaa cd:stä musaa autossa? Kun netti katkeaa niin mistä musa edes autoon? Haluamme netin ja tilulilut, mutta sähkö ei kelpaa energianlähteeksi autossa bemarin mielestä. Itse en julkisesti lähtisi kertomaan että meidän strategia on palvella viimeiseen mieheen näppäin nokian käyttäjää.
                              Minä en halua autooni mitään appeja ja spotifaita. Eipä mulla ole spotifaita edes kotona. Vähään tyytyväisenä haluaisin ihan perus bensamoottorisen takavetoisen auton ilman mitään pillejä ja viheltimiä kuten e36, mutta ilman ruostetta.

                              BMW voisi kyllä ottaa oppia Rellusta ja Daciasta ja alkaa valmistamaan jossain halpamaassa e36:sta luotettavalla m42/m43/m44 -moottorilla ja Glas nimisenä.
                              Last edited by Freak; 19-03-2021, 11:55.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1838
                                • Karjaa

                                Originally posted by Freak View Post
                                Vähään tyytyväisenä haluaisin ihan perus bensamoottorisen takavetoisen auton ilman mitään pillejä ja viheltimiä kuten e36, mutta ilman ruostetta.

                                Tämä. Jaksaa ihmetyttää miten se muka on nykyään ihan mahdoton rasti autonvalmistajille kun se onnistui ihan hyvin jo 80-luvulla? Kaikkien start & stop, kolmisylinteristen moponmoottorien ynnä muiden vastaavien vikaantuvien saastelelujen sijaan päästöjä voisi pudottaa panostamalla auton yksinkertaisuuteen = keveyteen ja polttoaineeksi E85. Mukavana lisänä vielä auton hyvä ulkonäkökin, mikä sekin tuntuu kuolleen sukupuuttoon jo viimeistään kaksikymmentä vuotta sitten.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎