No ei ainakaan tuota vastaan! Hieman on eri autoluokasta tuo Audi.
Ei se tietenkään ton RS-mallin kanssa kilpaile, mutta perusmallihan on tämä:
Audi e-tron GT 60 quattro 105 899,27 euroa
Miksi tämä ei ole olisi i4:n kilpailija? Onko Audi isompi kuin i4? Toki jos i4 on 40k€ halvempi niin tilanne on hassu jos kuitenkin kutakuinkin sama perffi näissä.
Eli ilmeisesti e-tron GT olis BMW:llä enemmäkin "i6":n kilpailija kuin i4:n. Ja neliveto puuttuu i4:stä.
Eli ilmeisesti e-tron GT olis BMW:llä enemmäkin "i6":n kilpailija kuin i4:n. Ja neliveto puuttuu i4:stä.
Nimenomaan. Eri kokoluokan auto kuitenkin ymmärtääkseni kyseessä. Ja tuo Audi kuitenkin myös ymmärtääkseni puhtaampi GT-luokan auto kun taas i4 vähän enemmän "perus" coupe-sedan luokassa 4-sarjan Gran coupe.
Tosin ehkä nämä sähköautot menevät enemmän limittäin luokkiensa suhteen kuin mitä "perinteiset" autot...tiedä häntä.
Mutta kuitenkin jos nuo hinta-arviot pitää paikkansa niin vaikea e-tronia on millään mittarilla i4 kanssa samaan luokkaan laittaa.
Tätä niitetään nyt. Samalla kun odotetaan BMW:n johdon ilmoitusta milloin luovutaan polttiksista kokonaan...
Bmw.n strategia on ja on aina ollut se, ettei se muutu sähkö-auto valmistajaksi raakileena tai muuten keskeneräiseen maailman aikaan nöiden suhteen. Eikä lopeta polttomoottoriautojen valmistamista niin kauan, kuin niille on kysyntää. Painotus sanalle kysyntää, ei poliittisen paineen ohjaamana.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Bmw.n strategia on ja on aina ollut se, ettei se muutu sähkö-auto valmistajaksi raakileena tai muuten keskeneräiseen maailman aikaan nöiden suhteen. Eikä lopeta polttomoottoriautojen valmistamista niin kauan, kuin niille on kysyntää. Painotus sanalle kysyntää, ei poliittisen paineen ohjaamana.
Niin ja tämä strategia on tuonut omistajille laskevia pörssikursseja. Voi siis helpolla sanoa, että vituiks meni. maailma on aina keskeneräinen ja muuttuva. kysyntä...mikä kysyntä katso teslan kurssia tai näiden ketkä tekee sähköautoja. me ajamme autoilla, mutta yrityksen onnistuminen arvioidaan markkinoilla ja viimeiset 10 vuotta bemari on rämpinyt paskassa, eli juuri tämän ajan kun strategiassa olisi pitänyt huomata sähköautojen vallankumous. mitä teki bemari alkoi f30 jälkeen suunnittelemaan g20 mallia rinta rottingilla ja laput silmillä eikä halunnut edes nähdä mitä naapurissa tapahtuu. laskevia myyntimääriä kilpailijat kusee muroihin. tuossa kohtaa mandaatin julistus "teemme polttisautoja viimeiseen asti" kuullostaa lähinnä stockmannin viestintätoimiston tekemältä lauseelta.
Sitä saa mitä tilaa....
Toivotaan että firma pysyy pystyssä tuolla strategialla ettei youtubessa tarvii katsoa videoita kun bemarin lätkän alta löytyy vw logo kun vähän kaivelee
Muistuttaa erästä yhtiötä nimeltä Nokia, joka viimeisiin asti uskoi symbianiin ja kieltäytyi uskomasta kosketusnäyttöön. Maailma todellakin muuttuu. Kannattaa muuttua mukana.
Niin ja tämä strategia on tuonut omistajille laskevia pörssikursseja... mutta yrityksen onnistuminen arvioidaan markkinoilla ja viimeiset 10 vuotta bemari on rämpinyt paskassa...
Toivotaan että firma pysyy pystyssä tuolla strategialla...
No ei tuo nyt kovin huonolta mun silmiin näytä. :think
Muistuttaa erästä yhtiötä nimeltä Nokia, joka viimeisiin asti uskoi symbianiin ja kieltäytyi uskomasta kosketusnäyttöön. Maailma todellakin muuttuu. Kannattaa muuttua mukana.
Busineksen kannalta - ainakin hetkellisesti - kyllä.
Siinä samalla kuluttaja hyväksyi teknisen käyttöiän lyhentymisen 20%:n entisestä, akun keston lyhentymisen 14%:n, kevyen 1000%:n hinnankorotuksen, huomattavasti heikentyneen yksityisyydensuojan, jokaisen napinpainalluksen kaupallistamisen markkinointimielessä jne. jne.
Kun näihin on pikkuhiljaa herätty 2020-luvulla, olisi kysyntää suhteellisen perus "brick-Nokialle" taas olemassa.
Meanwhile priima '95 Accord menee huutokaupassa hintaan 40000€
Busineksen kannalta - ainakin hetkellisesti - kyllä.
Siinä samalla kuluttaja hyväksyi teknisen käyttöiän lyhentymisen 20%:n entisestä, akun keston lyhentymisen 14%:n, kevyen 1000%:n hinnankorotuksen, huomattavasti heikentyneen yksityisyydensuojan, jokaisen napinpainalluksen kaupallistamisen markkinointimielessä jne. jne.
Kun näihin on pikkuhiljaa herätty 2020-luvulla, olisi kysyntää suhteellisen perus "brick-Nokialle" taas olemassa.
Meanwhile priima '95 Accord menee huutokaupassa hintaan 40000€
Tähän peilaten on vaikea uskoa, että 15-20 vuoden päästä näitä on edes olemassa.
Tuo on ihan totta. Meillä töissä 1 tyyppi heitti iphonen roskiin ja kävelee ylpeänä näppäin nokia taskussa. Viikon se on nyt kulkenut ja totesi että no on tää vähän hankalaa kyllä vastaa maileihin näppäimillä. Katsotaan kauan jaksaa. Se mitä suuri yleisö tekee on taas täysin eri juttu. Ei ketään autonvalmistajaa kiinnosta 10 vuoden jälkee mitä niille romuille kuuluu. kun nykyauton penkin päälliset tehdään kalastusverkoista ja sellukuidusta eikä 10milliä paksusta nahasta voi siitä autosta tehdä 10 vuoden jälkeen paperia ja kalastusverkkoja. mietitään jo pelkästään jotain nykyauton käyttöjärjestelmää. se tulee olemaan jo 5 vuoden kohdalla kivikautinen. Silti me haluamme sinne appeja ja spotifyita. Kuka soittaa cd:stä musaa autossa? Kun netti katkeaa niin mistä musa edes autoon? Haluamme netin ja tilulilut, mutta sähkö ei kelpaa energianlähteeksi autossa bemarin mielestä. Itse en julkisesti lähtisi kertomaan että meidän strategia on palvella viimeiseen mieheen näppäin nokian käyttäjää.
Siinä samalla kuluttaja hyväksyi teknisen käyttöiän lyhentymisen 20%:n entisestä, akun keston lyhentymisen 14%:n, kevyen 1000%:n hinnankorotuksen, huomattavasti heikentyneen yksityisyydensuojan, jokaisen napinpainalluksen kaupallistamisen markkinointimielessä jne. jne.
Kun näihin on pikkuhiljaa herätty 2020-luvulla, olisi kysyntää suhteellisen perus "brick-Nokialle" taas olemassa.
Tuo on ihan totta. Meillä töissä 1 tyyppi heitti iphonen roskiin ja kävelee ylpeänä näppäin nokia taskussa. Viikon se on nyt kulkenut ja totesi että no on tää vähän hankalaa kyllä vastaa maileihin näppäimillä. Katsotaan kauan jaksaa. Se mitä suuri yleisö tekee on taas täysin eri juttu.
No täähän se ois. Varmasti yksityisyydensuoja ja tietyllä tapaa "offline" on tulevaisuudessa nouseva trendi. Kuitenkin suuri yleisö ei enää ikinä, ainakaan pysyvästi, vapaaehtoisesti tule vaihtamaan tyhmään laitteeseen. Kulutus- ja käyttötottumukset on muuttuneet. Niin pienelektroniikassa, kuin autoteollisuudessakin.
Applella sentään tuo tietosuoja on parhaalla mallilla noista nykyisitä puhelinvalmistajista, joten sen puolesta uskaltaa käyttää älypuhelinta. Vaikka itse ainakin pyrin olemaan todellinen tietoturva- ja yksityisyysfriikki, en enää lähtisi vaihtamaan puhelinta huonompaan. On se vaan niin helppoa. Autossa taas tykkään mekaanisesti fiiliksestä ja fyysistä napeista. Yksikään kosketusnäyttöpohjainen järjestelmä mitä olen testannut ei ole ollut toimiva.
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Ioniq 5 youtubessa Seoulissa, kaveri 6’2”, näyttääpä sisusta ja kojelaudan mittasuhteet/korkeus aika luotaantyöntäviltä, no - luonnossa sitten kukin itse toteaa. Kilpailu n. 50k€ 4wd hintaluokassa tulee olemaan rajua, ID.4 (ja muut ao konsernin vastaavat), mitä tekee Nissan.
Premium EV, 4wd, ilma-alustalla, edelleen Taycan 4 cross on minum rankingissä varsin korkealla.
Mietitään jo pelkästään jotain nykyauton käyttöjärjestelmää. se tulee olemaan jo 5 vuoden kohdalla kivikautinen. Silti me haluamme sinne appeja ja spotifyita. Kuka soittaa cd:stä musaa autossa? Kun netti katkeaa niin mistä musa edes autoon? Haluamme netin ja tilulilut, mutta sähkö ei kelpaa energianlähteeksi autossa bemarin mielestä. Itse en julkisesti lähtisi kertomaan että meidän strategia on palvella viimeiseen mieheen näppäin nokian käyttäjää.
Minä en halua autooni mitään appeja ja spotifaita. Eipä mulla ole spotifaita edes kotona. Vähään tyytyväisenä haluaisin ihan perus bensamoottorisen takavetoisen auton ilman mitään pillejä ja viheltimiä kuten e36, mutta ilman ruostetta.
BMW voisi kyllä ottaa oppia Rellusta ja Daciasta ja alkaa valmistamaan jossain halpamaassa e36:sta luotettavalla m42/m43/m44 -moottorilla ja Glas nimisenä.
Vähään tyytyväisenä haluaisin ihan perus bensamoottorisen takavetoisen auton ilman mitään pillejä ja viheltimiä kuten e36, mutta ilman ruostetta.
Tämä. Jaksaa ihmetyttää miten se muka on nykyään ihan mahdoton rasti autonvalmistajille kun se onnistui ihan hyvin jo 80-luvulla? Kaikkien start & stop, kolmisylinteristen moponmoottorien ynnä muiden vastaavien vikaantuvien saastelelujen sijaan päästöjä voisi pudottaa panostamalla auton yksinkertaisuuteen = keveyteen ja polttoaineeksi E85. Mukavana lisänä vielä auton hyvä ulkonäkökin, mikä sekin tuntuu kuolleen sukupuuttoon jo viimeistään kaksikymmentä vuotta sitten.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment