Ymmärrän kitinän. He, jotka eivät autoile, eivätkä aio hybiridiä tai sähköä elinaikanaan ostaa (esim. vanhukset), eivät halua maksumiehiksi ja heille pieni yhtiövastike on usein tärkeä asia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Laku View PostYmmärrän kitinän. He, jotka eivät autoile, eivätkä aio hybiridiä tai sähköä elinaikanaan ostaa (esim. vanhukset), eivät halua maksumiehiksi ja heille pieni yhtiövastike on usein tärkeä asia.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post99% ihmisistä siirtyisi sähköön jos ajoneuvo maksaisi 15-20k€ ja sillä pääsee 250 km.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEli 250km range eli sähköautomaisesti se paras lukema mihin kesälämmössä pääsee 60km/h körötellen eli suomeksi turkuhesamotarilla talvipakkasilla muun liikenteen rytmissä käytännön range pahimmillaan 100km, ei jatkoon eikä edes lähellä
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post99% ihmisistä siirtyisi sähköön jos ajoneuvo maksaisi 15-20k€ ja sillä pääsee 250 km. Ei tavallista kuluttajaa kiinnosta kiihtyvyys ja kaasunvasteet, vaan käyttökulut. [...] Itseäni ei kiinnosta kuin hinta, 250km range ja olemattomat käyttökustannukset. Leluiksi pidän tallissa muita bensalla kulkevia kikottimia, myös tulevaisuudessa.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKuulostaa siltä, että lähimmäs kriteereitäsi tulisi VW:n e-UP! Hintaa jää hankintatuen jälkeen 23.800 euroa. Vanhan pommin romutuksesta saat 2.000 + 500 ja loput 1.300 tingit hinnasta. Range jää hieman speksistä (205 km), mutta pitenee ehkä softapäivityksellä. 0-100 11,9 sek ja huiput 130 km/h. Jos 99 % kuluttajista hakee tällaista autoa niin luulisi tämän mallin käyvän kaupaksi.
Itseasiassa tuo Up uudemmalla akulla on yllättävän kiva auto, mulla ollut nyt pari Skodan Citigo autoa jotka ovat täysin vastaavia ja riittää mainiosti virta noissa, tuntuu että se 225km range on taulussa vaikka ajaa tunnin tampereen keskustaa ympäri ämpäri ja monta kymmentä kilometriä. Valoista lähtee 0-60km/h varmasti monta bensa autoa nopeammin ja hyvä on ajaa :think Kakkos auton virkaa ajaisi todella monella helposti. Lähinnä noiden myynnissä sakkaa se että kun on ajanut vanhaa uppia tai muuta kinneriä vuodelta -12 niin noita verrataan suoraan siihen. Menee heti kaupan kun saa vaan ratin taakse potentiaalisen ostajan, toi uusi malli kumoaa kyllä ennakkokäsityksen pärisevästä pikkukiposta. Nytkin on pihassa yksi millä ajaa viikottaiset ajot
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKuulostaa siltä, että lähimmäs kriteereitäsi tulisi VW:n e-UP! Hintaa jää hankintatuen jälkeen 23.800 euroa. Vanhan pommin romutuksesta saat 2.000 + 500 ja loput 1.300 tingit hinnasta. Range jää hieman speksistä (205 km), mutta pitenee ehkä softapäivityksellä. 0-100 11,9 sek ja huiput 130 km/h. Jos 99 % kuluttajista hakee tällaista autoa niin luulisi tämän mallin käyvän kaupaksi.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostYmmärrän kitinän. He, jotka eivät autoile, eivätkä aio hybiridiä tai sähköä elinaikanaan ostaa (esim. vanhukset), eivät halua maksumiehiksi ja heille pieni yhtiövastike on usein tärkeä asia.
Sähköautojen latauspisteet ovat kuitenkin taloyhtiön infraa, joka nostaa kaikkien (autopaikallisten) asuntojen hintaa. Jos epäsuhta on suuri, eli osalla ei ole autopaikkaa, niin kuluja voi jakaa myös siten, että ne maksaa, jotka haluaa latauspisteen (osakasvähemmistön hanke tai osakasmuutostyö). Tällöin ei kenenkään tarvitse periaatteesta vastustaa, ns. verhonkahistelijat mainittuG31 530e xDrive -21, Audi TT -99
Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKuulostaa siltä, että lähimmäs kriteereitäsi tulisi VW:n e-UP! Hintaa jää hankintatuen jälkeen 23.800 euroa. Vanhan pommin romutuksesta saat 2.000 + 500 ja loput 1.300 tingit hinnasta. Range jää hieman speksistä (205 km), mutta pitenee ehkä softapäivityksellä. 0-100 11,9 sek ja huiput 130 km/h. Jos 99 % kuluttajista hakee tällaista autoa niin luulisi tämän mallin käyvän kaupaksi.
Originally posted by Kanerv4 View PostItseasiassa tuo Up uudemmalla akulla on yllättävän kiva auto, mulla ollut nyt pari Skodan Citigo autoa jotka ovat täysin vastaavia ja riittää mainiosti virta noissa, tuntuu että se 225km range on taulussa vaikka ajaa tunnin tampereen keskustaa ympäri ämpäri ja monta kymmentä kilometriä. Valoista lähtee 0-60km/h varmasti monta bensa autoa nopeammin ja hyvä on ajaa :think Kakkos auton virkaa ajaisi todella monella helposti. Lähinnä noiden myynnissä sakkaa se että kun on ajanut vanhaa uppia tai muuta kinneriä vuodelta -12 niin noita verrataan suoraan siihen. Menee heti kaupan kun saa vaan ratin taakse potentiaalisen ostajan, toi uusi malli kumoaa kyllä ennakkokäsityksen pärisevästä pikkukiposta. Nytkin on pihassa yksi millä ajaa viikottaiset ajot
Originally posted by tiko4tiko View PostSähkö up vai bensa Golf? Ko. valintatilanteessa oma valinta olisi jälkimmäinen.
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View PostItseasiassa tuo Up uudemmalla akulla on yllättävän kiva auto, mulla ollut nyt pari Skodan Citigo autoa jotka ovat täysin vastaavia ja riittää mainiosti virta noissa, tuntuu että se 225km range on taulussa vaikka ajaa tunnin tampereen keskustaa ympäri ämpäri ja monta kymmentä kilometriä. Valoista lähtee 0-60km/h varmasti monta bensa autoa nopeammin ja hyvä on ajaa :think Kakkos auton virkaa ajaisi todella monella helposti. Lähinnä noiden myynnissä sakkaa se että kun on ajanut vanhaa uppia tai muuta kinneriä vuodelta -12 niin noita verrataan suoraan siihen. Menee heti kaupan kun saa vaan ratin taakse potentiaalisen ostajan, toi uusi malli kumoaa kyllä ennakkokäsityksen pärisevästä pikkukiposta. Nytkin on pihassa yksi millä ajaa viikottaiset ajotToyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
mä en usko että aika ole vielä valmis massasähköautoille. tarvitaan latausinfra jossa ihmisen ei tarvii miettiä missä auton lataus onnistuu. Eli käytännössä yhtä laaja verkosto kun on bensaasemia. Kestää vielä hetken, että tuo toteutuu. Sitten toi töpselirumba pitäisi helpottua. langaton lataus joka parkkipaikalle niin aina kun auto pysähtyy se lataa itseään ilman noita johtojen räpeltämisiä. Itse jaksan 1 kerran päivässä johdon pistää, mut kauppareissuilla täysin turhaa leikkiä, mut eipä toi hybridi sieltä mitää virtaa saa kauppareissun aikana.
Mutta murros on silti yllättävän nopea. paljon nopeampi kun itse uskoin. 1-2 vuotta eteenpäin voi tilanne olla jo tosi erilainen.
Bemari leikkii minusta liian isolla panoksella kun huutelee ettei luovu polttiksista. Käytännössä kaikki muut valmistajat on jo ilmoittaneet aikataulun luopumiselle. Tuotekehitysrahat ohjataan kahteen osastoon ja bemari on pieni valmistaja jolla ei riitä rahat 2 voimalinjan täyteen kehitykseen. kuitenkin 100% tosiasia on että polttikset ajetaan alas niin ei tuossa voi kun hävitä. nykyjohto leikkii bmw tulevaisuudella. Tämä vaan oma mielipide, mutta olisin toivonut edelläkävijän leimaa. eka valmistaja joka olisi lähtenyt rakentamaan ajettavaa sähköautoja eikä jotain maailman pelastaja autoa. M sarjalainen sähkis, jolla tehty ringin sähköautojen ennätys. Mä uskon että sähköautosta voi tehdä urheilullisen ja ajajan auton myös. kun polttisten tekeminen lopetetaan niin tuollaisia tullaan tekemään. Amg e, M eletricsport ym. Voisi aikalailla heittää jo ennustuksen että toi nykyinen m3/m4 jää vikaksi polttisämmläiseksi. 7 vuoden aikaikkuna uuden julkaisuun niin kuka uskoo että 7 vuoden päästä tulee enään polttisämmäläistä uutena?Last edited by duckland; 21-04-2021, 08:31.
Comment
-
-
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Tällaisten tietojen tuominen esiin on autotehtaille varmaan hieman jännittäviä. Kun sanotaan, että joidenkin vuosien päästä akkujen kapasiteetti tuplaantuu ja latausaika puolittuu, niin se voi vaikuttaa nyt tehtäviin ostopäätöksiin.
Kannattaa muuten huomata, kun sähköä vertaa polttikseen, että niin energian hinnan kuin kevyemmän verotuksen takia sähköllä ajetun 100 km kulu on kotilatauksella jossain 1,5 - 2,5€ tuntumassa, kun vastaavan polttiksen 3-4 kertainen. Jos ajaa vaikka 20tkm vuoteen, niin säästö yli 1000€. Lisäksi huolloista lähtee muutama satku per. vuosi...
En usko, että välttämättä näinkään sähkö tulee edullisemmaksi. Mutta ero ei ole niin suuri enää.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by jx166 View Post
Sähköautojen latauspisteet ovat kuitenkin taloyhtiön infraa, joka nostaa kaikkien (autopaikallisten) asuntojen hintaa. Jos epäsuhta on suuri, eli osalla ei ole autopaikkaa, niin kuluja voi jakaa myös siten, että ne maksaa, jotka haluaa latauspisteen (osakasvähemmistön hanke tai osakasmuutostyö). Tällöin ei kenenkään tarvitse periaatteesta vastustaa, ns. verhonkahistelijat mainittuNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostRemontit harvoin nostavat asuntojen hintaa nettona. Itse en maksaisi lisää osakkeesta, vaikka olisi infra kunnossa s-autoille.
Asunnon myynnin näkökulmasta sillä myyntiajalla saattaa olla isokin rahallinen merkitys.-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment