Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by duckland View PostMikä on tämä raja missä vastuuttomuus menee? M3? Vastuuton myös? Ja ferrari? Noi perusteet kuullostaa kyllä täysin utopistisilta. Ei tässä olla ajamassa kenenkää päälle vaan puhutaan kiihtyvyydestä. Ei sitä koskaan voi liikaa olla. Tai oot eka autoharrastaja joka kertoo että kyllä nyt auto kiihtyy liian kovaa soosoo.
Kyllähän aina kiihtyvyys on upea juttu mutta siihen kun laitetaan 18 vuotias ratin taakse, liikennevalot ja edessä oleva risteys niin se Tesla ei siihen pysähdy koska ne nykyiset Megateslat ihan oikeesti maksaa joskus se 10k (Ferrari ei edes palaneena) ja niitä on sitten monella. Toki siihen voimaan tottuu mutta Normaali GTI golffin 8 sekuntia on aivan eri kun se on 3.3s siinä on toisella sadalla jo mittari mitä nyt sillä 330ci e46 bemarilla on 70 ja jarruvalot pelissä. Itselläni on useampi Tesla ollut ja vetovehkeitä niin kyllä noista vielä kuullaan monen eri taajamahurjastelun muodossa
Comment
-
-
Nähnyt jo nyt pari todella päätöntä tilannetta missä tehokkaamman pään Teslalla lähetetään neljänkympin alueella valoista kaikki mitä irtoaa. Norjan reissulla taas näki pari kertaa syrjäsemmillä teillä 80 alueella kun möhkö Tesloilla vedettiin kerralla koko jonon ohi ja loppunopeus sitten varmaan lähelle sen kaks markkaa. Jäi mietityttämään että oliko kuskeilla ihan tilannetaju kohdillaan kun oli vielä märkä asvaltti ja autollakin painoa aika reippaasti?
Nämä kaupunkialue kiihdyttelijät olivat muuten jo keski-iän ylittäneitä herrasmiehiä. Onko ne sitten jostain isommista premiumdiisseleistä siirtyneet noihin oikeasti kiihtyviin laitteisiin kun ei tollasia ylilyöntejä ole tosiaan ennen tullut todistettua keskellä päivää reippasti vanhempien kuskien toimesta?
Suurin osa noista Tesloista ajelee ihan nätisti ja enemmänkin tientukkeena isoilla teillä rangea säästellen, mutta joo voi olla pelottavia laitteita juuri kortin saaneitten käsissä.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostMikä on tämä raja missä vastuuttomuus menee? M3? Vastuuton myös? Ja ferrari? Noi perusteet kuullostaa kyllä täysin utopistisilta. Ei tässä olla ajamassa kenenkää päälle vaan puhutaan kiihtyvyydestä. Ei sitä koskaan voi liikaa olla. Tai oot eka autoharrastaja joka kertoo että kyllä nyt auto kiihtyy liian kovaa soosoo.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Täytyy sanoa että kuullostaa hyvältä. Joku on tehnyt niin nopean ja halvan auton että bemarifoorumilla kerrotaan miten se kiihtyy liian kovaa. Hattu lähti päästä just. Alkaa löytyä syy miksi teslan markkinaarvolla ostaisi lähes koko saksan autoteollisuuden. Silti raportoidut suojatielle teilatut äidit loistanut poissaololla uutisista. Bemarit pitänyt paremmin uutisarvon törttöilyn kuningasmerkkinä valitettavasti. Tesla kiihtyy liian kovaa epäreilua terveisin bmw. Saako tota valomainokseen?
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostTäytyy sanoa että kuullostaa hyvältä. Joku on tehnyt niin nopean ja halvan auton että bemarifoorumilla kerrotaan miten se kiihtyy liian kovaa. Hattu lähti päästä just. Alkaa löytyä syy miksi teslan markkinaarvolla ostaisi lähes koko saksan autoteollisuuden. Silti raportoidut suojatielle teilatut äidit loistanut poissaololla uutisista. Bemarit pitänyt paremmin uutisarvon törttöilyn kuningasmerkkinä valitettavasti. Tesla kiihtyy liian kovaa epäreilua terveisin bmw. Saako tota valomainokseen?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostTäytyy sanoa että kuullostaa hyvältä. Joku on tehnyt niin nopean ja halvan auton että bemarifoorumilla kerrotaan miten se kiihtyy liian kovaa. Hattu lähti päästä just. Alkaa löytyä syy miksi teslan markkinaarvolla ostaisi lähes koko saksan autoteollisuuden. Silti raportoidut suojatielle teilatut äidit loistanut poissaololla uutisista. Bemarit pitänyt paremmin uutisarvon törttöilyn kuningasmerkkinä valitettavasti. Tesla kiihtyy liian kovaa epäreilua terveisin bmw. Saako tota valomainokseen?
Sehän nyt jo selittyy pelkästään hinnalla ja valmistusmäärillä. Teslahan on tuore merkki ja bemari pilkattu jo aikojen alusta asti. 10000e Teslaa kun ei olemassa mikä liikkuu omin voimin. Tehokkaita bemareita sentään monia satoja tuhansia ja tonnilla pääsee jo kutoskoneen makuun. Vaikka otetaan Amerikan halvin Tesla joka on liikenteessä on se silti 80% liian kallis tähän maailmaan joten elämänkoululaiset joutuu vielä odottamaan että unelmat 3s Ferrari kiihtyvyydestä toteutuu.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostSanokaapa mitä sanotte. Minusta liikenneturvallisuuden kanssa tuollaisella kiihtyvyydellä ei ole mitään tekemistä, päinvastoin, halventaa turvallisuutta.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostSanokaapa mitä sanotte. Minusta liikenneturvallisuuden kanssa tuollaisella kiihtyvyydellä ei ole mitään tekemistä, päinvastoin, halventaa turvallisuutta.
Originally posted by BMW525Xda View PostToisaalta, entäs huippunopeus, miksi ei ole rajoitettu kaikissa autoissa 120kmh ?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEikö MP:t kiihdy kuitenkin samoihin myös aika edullisestikin? Toki niitten puikkoihin hyppäämiseen varmaan muutenkin vähän isompi kynnys. Muuten samaa mieltä kyllä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Prätkän kanssa täytyy vähän jo tietää miten kytkintä ja kaasua käytetään jos meinaa päästä tehtaan anatamiim arvoihin. Keskiverto mopo keijo saa 1000cc kyykyn kiihtymään helposti 4-5sek 100km/h. Mutta tollanen teslan mukana pysyminen ei varmaan onnistu kun 30% pärrän omistajista? Se kiihtyvyys on aika erillailla repivää prätkän kanssa. Monta asiaa mitä pitää miettiä tangosta roikkumisen lisäksi. Toki nyky pyörissä on jo launchit yms.. helpottamassa.
Tuota en ymmärrä miten liikenne turvallisuus paranee jos autot rajoitetaan 120? Miten rekan ohitukset? Ajetaan kaikki letkassa 70 turusta tampereelle... mun mielestä turvallinen ohitus tarkoittaa sitä että vietetään mahdollisimman vähän aikaa vastaantulijoiden puolella.
Suomessa kumminkin on tarkoitus hidastaa mahdollisimman paljon kanssa kulkijoiden matkaa.
( ei sillä että rupee ensi kesän mökkireissut ahdistaa jo. )G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostToivottavasti teslasta tulee malli joka vie ajassa taakse päin, kiihtyvyys -1sek. Ostan heti.
Kiihdyttelen sillä niin kauan, että palaan vuoteen 1997 (yht. 7.569e+8 0-100km/h vetoa) ja ostan romuraudan hinnalla 205 Rallyen, jolla kiihdyttelen sitten alle 10 (!) sekunnin ajassa sataseen, ja kurvailen tupla-weberien mylviessä tyytyväisenä auringonlaskuun.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Comment