Juuri näin taas. Voisin ostaa 100 000 euron auton, mutten halua käyttää ko. rahaa siihen. Oma F11 on taas ollut todella vähävikainen auto.
Sama täällä. Micralla en silti sentään aja .
ja
Ja tähän täytyy lisätä että kaikki tallaa tyyllillään, pääasia on että itse tekee niin kuin parhaaksi näkee eikä sen vuoksi mitä muut tekee tai sanoo.
Ja jos kaikki pitäisi rahat tileillään kasvamassa korkoa niin mitä siitäkään tulisi...
Ja jos kaikki pitäisi rahat tileillään kasvamassa korkoa niin mitä siitäkään tulisi...
Totta, ei mitään. Tosin tilille ei nykyään juuri korkoa makseta. Ne on ne muut sijoitukset...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
JG05 e45 ostin tilalle koska käyttökulut putosivat sen myötä aika reilusti. Kulutus ollut 5.4l/100km vs vanha 9.5l/100km.
En tiedä mikä on G05 e45 mutta tuollaisia 5.4l/100km kulutuksia oli noin 10-15v sitten erittäin helppo ajella melkein dieselillä kuin dieselillä. Monta talvea ajelin S60 D5:sella ja se haukkas just tuon verran vaikka sitä kengitti kokoajan, sama monta V70:stä. Mikä on sairasta niin tämä painavien akkujen pakotus ja kaikki hiukkasloukut itseasiassa nostikulutusta lopulta asteittain ja yli 2l/100km enemmän kuluttaa nykyiset.
En muutenkaan tajua miksi pitää ostaa isokokoinen yli kahden tonnin painoinen jättimäisellä naamapinta-alalla oleva katumaasturi ja sitten yrittää kompensoida kulutusta moottorivaihtoehdoilla.
En tiedä mikä on G05 e45 mutta tuollaisia 5.4l/100km kulutuksia oli noin 10-15v sitten erittäin helppo ajella melkein dieselillä kuin dieselillä. Monta talvea ajelin S60 D5:sella ja se haukkas just tuon verran vaikka sitä kengitti kokoajan, sama monta V70:stä. Mikä on sairasta niin tämä painavien akkujen pakotus ja kaikki hiukkasloukut itseasiassa nostikulutusta lopulta asteittain ja yli 2l/100km enemmän kuluttaa nykyiset.
En muutenkaan tajua miksi pitää ostaa isokokoinen yli kahden tonnin painoinen jättimäisellä naamapinta-alalla oleva katumaasturi ja sitten yrittää kompensoida kulutusta moottorivaihtoehdoilla.
G05 eli nykyinen X5, siis BMW, e45= hybridi B58 moottorilla (bensa suora kutonen).
Ostin siksi X5:n koska nyky standardien mukaiset lasten turvaistuimet ovat järkyttävän kokoisia ja pienemmissä BMW malleissa en 185cm pitkänä saa itselleni hyvää ajoasentoa.
Ja siksi ostin X5:n koska tykkään siitä.
Ja siksi ostin tuon e45 mallin koska omiin ajoihin nähden fiksuin vaihtoehto.
Vai pitäisikö kulutuksen olla mahdollisimman korkea kun ajaa 2500kg painavalla maasturilla, siis huono asia että kuluttaa bensaa keskimäärin 5.4l/100km minun ajoilla?
Ja en usko pätkääkään että sinun Volvosi ovat menneet noilla kulutuksilla talvella kun olet niin polkenut kokoajan omien sanojesi mukaan. Viisipyttyiset diesel Volvot eivät ole mitään taloudellisuus vehkeitä, etenkään jos niitä kenkii kokoajan.
Luuleeko joku oikeasti että satkun auton ostaja ostaa sen vikoilla euroilla. kyllä mä oon ainakin sen verran tarkka et mu omaisuudesta on autossa tasan hiluja kiinni. Se kuka kertoo "voisin ostaa satkun auton" ei oikeasti voi. tai kaikkihan meistä voi, mutta ero on siinä, että 5% omaisuudesta kun on autossa ollaan järkevillä tasoilla. max 10%.
jori älä ny kerro enempää. sun autosi on paska ja sä olet tehnyt paskan valinnan anna olla. oisit ostanut e60 kiisselin ja toivonu et turvavarusteet toimii jos tulee ongelmia. ja kyllä se lastenistuin sinne menee. jos ei mene ni osta 20 vuotta vanha lastenistuin torista. yhtä turvallinen se on ku se 20 vee e60. Tai oikeasti oisit ostanut e30 ja miksi teit niitä lapsia? vai olisko pitänyt ostaa se v70 volvo. siinä olisit tehnyt oikean btcf valinnan. on täällä jutut kyllä iso huoh.
Ostin siksi X5:n koska nyky standardien mukaiset lasten turvaistuimet ovat järkyttävän kokoisia ja pienemmissä BMW malleissa en 185cm pitkänä saa itselleni hyvää ajoasentoa.
Miten pienet sisätilat nyky-BMW:eissä sitten oikein on kun minä 189cm pitkänä mahdun oikein hyvin E46:sen rattiin vaikka meidän juniori (2v) istuu takanani selkä menosuuntaan -tyylisessä muutaman vuoden vanhassa Britaxin isofix-istuimessa joka kieltämättä on käsittämättömän massiivisen kokoinen. Juniorin seurana takapenkillä toki 5v sälli omassa turvaistuimessaan ja keskipaikalla tokaluokkalaisemme ilman lisäistuinta.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Se kuka kertoo "voisin ostaa satkun auton" ei oikeasti voi.
Niin se varmaan sitten on, kun SINÄ niin sanot
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
jori älä ny kerro enempää. sun autosi on paska ja sä olet tehnyt paskan valinnan anna olla. oisit ostanut e60 kiisselin ja toivonu et turvavarusteet toimii jos tulee ongelmia. ja kyllä se lastenistuin sinne menee. jos ei mene ni osta 20 vuotta vanha lastenistuin torista. yhtä turvallinen se on ku se 20 vee e60. Tai oikeasti oisit ostanut e30 ja miksi teit niitä lapsia? vai olisko pitänyt ostaa se v70 volvo. siinä olisit tehnyt oikean btcf valinnan. on täällä jutut kyllä iso huoh.
Kylläpäs nyt meni tunteisiin taas. Kyllä tuolle katumaasturi-inholle jota itsekin tunnustan harjoittavani aina kuin suinkin vain mahdollista on aika hyvät perusteet olemassa. Jo pelkästään ilmiselvä ristiriita vähäpäästöisyyteen tai mieluummin päästöttömyyteen pyrkimisen sekä tuollaisten suunnittelulähtökohdiltaan täysin päinvastaisten möhkäleiden suosimisen välillä on sen verran räikeä että kaikki paska mitä katumaastureiden niskaan pystyy kaatamaan on enemmän kuin paikallaan.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Muutamalla on ollut vähän huonoja päiviä tässä viimeaikoina. Ihan aihe mikä hyvänsä. Rauhottukaa ja keskustelkaa, älkääkä riidelkö ja haukkuko. Jokainen tekee omat valintansa
5.4l/100km on aika hyvin X5 kokoiselta autolta vaikka hybridi onkin.
Ite pääsin joskus Imatra-Vantaa välin n. 5l/100km Corolla hybridillä (1.8 sedan).
Mitattu kulutus tankkaamalla.
Taajamassa taisin päästä n. 4l/100km, joka oli ajotietokoneen näyttämä.
Ja en usko pätkääkään että sinun Volvosi ovat menneet noilla kulutuksilla talvella kun olet niin polkenut kokoajan omien sanojesi mukaan. Viisipyttyiset diesel Volvot eivät ole mitään taloudellisuus vehkeitä, etenkään jos niitä kenkii kokoajan.
Noissa heittää aika paljon kulutusmittari.
N. 1-1,5l/100km ollut heittoa mitä ite kuullut.
En tiedä mitä se "kenkiminen" tarkoittaa, mut kyl varmasti itekkin saisin 10l/100km keskikulutukseks 1.9 dieselillä nykyisen n. 5l/100km sijasta jos sillä ajelisi kuin reikäpää
Tai sit kuten jotkut ajelee, eli kiihdyttää sen parin kilsan suoran ajan jostai 30->60km/h kunnes jarruttaa..
Toki ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen on hyvä kulutusta ajatellen.
Jollain 50-80% kaasulla siis, riippuen vähän autosta mikä toimii parhaiten.
Luuleeko joku oikeasti että satkun auton ostaja ostaa sen vikoilla euroilla.
En tiedä onko faktaa mutta, ei osta. Olen kuullut, siis kuullut että 84% ostajista puuttuu ne viimeiset kolikot, rahoitusyhtiö sitten lainaa omia kolikoitaan. Internetin ihmeellisessä maailmassa sitten asia on kuulemma toisin päin, siellä viimeiset kolikot sijoitetaan jolloin ne tuottavat lainattujen kolikoisen takaisinmaksuun vaadittavan korkokolikon, näin autoilusta on tullut ikiliikkuja joka maksaa itse itsensä.
5.4l/100km on aika hyvin X5 kokoiselta autolta vaikka hybridi onkin.
Ite pääsin joskus Imatra-Vantaa välin n. 5l/100km Corolla hybridillä (1.8 sedan).
Mitattu kulutus tankkaamalla.
Taajamassa taisin päästä n. 4l/100km, joka oli ajotietokoneen näyttämä.
Noissa heittää aika paljon kulutusmittari.
N. 1-1,5l/100km ollut heittoa mitä ite kuullut.
En tiedä mitä se "kenkiminen" tarkoittaa, mut kyl varmasti itekkin saisin 10l/100km keskikulutukseks 1.9 dieselillä nykyisen n. 5l/100km sijasta jos sillä ajelisi kuin reikäpää
Tai sit kuten jotkut ajelee, eli kiihdyttää sen parin kilsan suoran ajan jostai 30->60km/h kunnes jarruttaa..
Toki ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen on hyvä kulutusta ajatellen.
Jollain 50-80% kaasulla siis, riippuen vähän autosta mikä toimii parhaiten.
Tuo nykyisen keskikulutus on kyllä hyvä auton kokoon ja moottoriin nähden. Toki moottoritiellä +130km/h ajettaessa palaa bensaa +9l/100km mutta keskikulutus ratkaisee. En vaan näe miksi näillä kulutuslukemilla ajaisin vastaavalla X5 dieselillä. Autoni maksoi paljon ja arvo tippuu kuin lehmän häntä mutta jos käyttökulut romahtivat merkittävästi niin on sekin raha kk kuluista pois. Ja aika huoletonta menoa pitäisi olla seuraavat pari vuotta.
Ja tänä päivänä turvallisuustekijät painavat myös aika paljon autossa kun yksi ja kolmi vuotiaat ovat kyydissä.
En tiedä mikä on G05 e45 mutta tuollaisia 5.4l/100km kulutuksia oli noin 10-15v sitten erittäin helppo ajella melkein dieselillä kuin dieselillä.
Talvella kävin tuollaisella 45e X5:llä Jyväskylästä Lapissa, kulutus oli reilun kympin. Nyt kesällä käväisin identtisen reissun sigun bensa-kaasari 205:lla, kulutus oli reilun 5.
"Progress."
Ja tiedän, on kärjistys. 205:llä en haluaisi ajaa edes jäniksen kanssa kolaria.
Comment