Oijoi mulle kelpaisi kulkineeksi monia nykyajan autoa mielummin upouusi E39.
Jos saisi valita niin manuaalivaihteinen 530d prefacelift msport paketilla, vetokoukulla, kattoluukulla, ikkunaverhoilla ym.
Pitää olla unelmia..
Jos kaltaisiasi olisi riittävästi, niin mikäänhän ei estäisi BMW:tä tekemästä uusia e39:ä. Niille vain ei riitä riittävästi ostajia kun uudemmat ovat niin paljon parempia
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
No nythän vitsin murjaisit. Kaksi keskeisintä syytä siihen miksi BMW (tai mikään muukaan autotehdas) ei enää tee kultakautensa tasoisia autoja: 1. kiristyneet turvallisuus- ja päästömääräykset eivät käytännössä enää mahdollista sitä, 2. autot suunnitellaan tätä nykyä autovalmistajan voitonmaksimointi edellä, ei ole autoyhtiön edun mukaista että autot kestävät ainakaan kovin paljon yli 10-vuotiaiksi ilman tolkuttoman hintaisia korjauksia.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
No nythän vitsin murjaisit. Kaksi keskeisintä syytä siihen miksi BMW (tai mikään muukaan autotehdas) ei enää tee kultakautensa tasoisia autoja: 1. kiristyneet turvallisuus- ja päästömääräykset eivät käytännössä enää mahdollista sitä, 2. autot suunnitellaan tätä nykyä autovalmistajan voitonmaksimointi edellä, ei ole autoyhtiön edun mukaista että autot kestävät ainakaan kovin paljon yli 10-vuotiaiksi ilman tolkuttoman hintaisia korjauksia.
Juurikin näin ja siksi parempi ajaa vanhoilla vaan
Oijoi mulle kelpaisi kulkineeksi monia nykyajan autoa mielummin upouusi E39.
Jos saisi valita niin manuaalivaihteinen 530d prefacelift msport paketilla, vetokoukulla, kattoluukulla, ikkunaverhoilla ym.
Pitää olla unelmia..
Tuohan nyt ois melkeen toteutettavissa vielä jotenkin järkevällä budjetilla.. Japanista vaan eka sopiva kanta-auto ja siihen tekniikanvaihto (koska E39 dieseliä ei taida japanista löytyy) ja retrofitaten puuttuvat varusteet.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Tuohan nyt ois melkeen toteutettavissa vielä jotenkin järkevällä budjetilla.. Japanista vaan eka sopiva kanta-auto ja siihen tekniikanvaihto (koska E39 dieseliä ei taida japanista löytyy) ja retrofitaten puuttuvat varusteet.
Mulle kelpais bensana, ois helpompi kun ei tarttis kuin manuaalilaatikko retrofitata kun Japanin E39:t kai suurelta osin automaatteja.
No nythän vitsin murjaisit. Kaksi keskeisintä syytä siihen miksi BMW (tai mikään muukaan autotehdas) ei enää tee kultakautensa tasoisia autoja: 1. kiristyneet turvallisuus- ja päästömääräykset eivät käytännössä enää mahdollista sitä, 2. autot suunnitellaan tätä nykyä autovalmistajan voitonmaksimointi edellä, ei ole autoyhtiön edun mukaista että autot kestävät ainakaan kovin paljon yli 10-vuotiaiksi ilman tolkuttoman hintaisia korjauksia.
Milloin BMWn korjaaminen on ollut tosi edullista? Jos nyt puhutaan siitä että hajonneen tilalle haetaan uus osa BMWltä eikä tosihyviä purkuosia foorumilta.
Milloin autotehtaat on tehny hommaa rakkaudesta lajiin eikä voiton maksimoimiseksi?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Milloin autotehtaat on tehny hommaa rakkaudesta lajiin eikä voiton maksimoimiseksi?
Vanha vitsihän kuuluu että mersut jonnekin W124:seen asti suunniteltiin niin että insinöörit suunnittelivat parhaan mahdollisen auton ja sitten katsottiin mitä se maksaa. Uudemmissa malleissa sitten kirjanpitäjät alkoivat antaa budjetin mitä kukin automalli sai korkeintaan maksaa. Kyllä tuossa heitossa valitettava totuuden siemen on.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Vanha vitsihän kuuluu että mersut jonnekin W124:seen asti suunniteltiin niin että insinöörit suunnittelivat parhaan mahdollisen auton ja sitten katsottiin mitä se maksaa. Uudemmissa malleissa sitten kirjanpitäjät alkoivat antaa budjetin mitä kukin automalli sai korkeintaan maksaa. Kyllä tuossa heitossa valitettava totuuden siemen on.
Kyllä nämä on ollut kapitalistiseen liiketoimintaan perustuvia yrityksiä ammoisista ajoista asti. Eli nro.1 tavoite on maksimaalisen voiton tuottaminen sijoittajille. Nyky autoissa on vaan niin paljon tekniikkaa ja tavaraa vs. kymmeniä vuosia sitten, että katteen tekeminen on koko ajan hankalempaa.
Veyronit ja Pheatonit erikseen mitkä tehdään tarkoituksella tappiolla.
Vanha vitsihän kuuluu että mersut jonnekin W124:seen asti suunniteltiin niin että insinöörit suunnittelivat parhaan mahdollisen auton ja sitten katsottiin mitä se maksaa. Uudemmissa malleissa sitten kirjanpitäjät alkoivat antaa budjetin mitä kukin automalli sai korkeintaan maksaa. Kyllä tuossa heitossa valitettava totuuden siemen on.
Ensimmäisessä vaihtoehdossa tehdään tuote tietämättä ostaako sitä kukaan.
Vituttas kolaroida 80/90 lukuisella autolla johonkin tämän päivän tekeleeseen.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Jep. Josku koulussa oli laskutehtävä kun 2500kg ajoneuvo törmää 1000kg ajoneuvoon keulakolarissa. Laskettiin voimat ja suunta johon törmäyksen rusentumisvaiheen jälkeen kuljetaan, aika karu on liike polossa kun peruutusvaihde kytkeytyy päälle. Mutta ehkä ne mittariston digitaaliset numerot pehmentää osumaa ?
Comment