memebuy23buy

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1762
    • HKI/Orimattila

    #46
    Omat murheensa noissakin. Kaverilla söi tollanen 2001-mallinen 330d turboja kuin leipää, lopulta sitten turborempan jälkeenkään ei saatu tehoja reserviin, joku huippulaadukas ohjelma autossa kun INPA:lla ei mitään kulkuun vaikuttavia vikakoodeja. Naftaa paloi 8-9l/100km normiajolla

    Loppu lopulta motivaatio. Jos ei olis joka kynnyskotelo ja pelti ollut nurkasta ruosteessa jo 5 vuotta sitten niin olisi ehkä vielä pelastettukin.

    Oon muuten sen jälkeen ajanut toisellakin 330d:llä joka oli vastaavalla tavalla uupunut kuin tuo kaverin kulkine. Mulla voi olla vaan traumoja E46 korisista kun kaverilla niitä oli 5kpl ja kaikki jo vuonna 2015 aivan mätiä jopa 2005-vuosimallista myöten. Jos sellaisen ottaisin niin ostaisin halvimman pään M47-koneisen ja mielellään sellaisen joka ei ole ollut kohta kymmentä vuotta teineillä. M47-koneisista ei ole kyllä pahaa sanottavaa, N47 ketjun olen kerran ollut katkaisemassa 2 vuotta vanhasta 180tkm ajetusta koeajolla. Toki niihinkin vuosien myöten tullut kehitystä, mutta alkupään 2007-2009 versiot on ollut niitä pahimpia.

    Kuitenkaan ei niitä nyt ihan 50-100tkm välein mene niitä ketjuja vaan enemmänkin luokkaa 2-300tkm.
    Last edited by E39Fin; 23-10-2020, 16:11.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #47
      Originally posted by EK1 View Post
      Tuossa olisi muutama 330d vm2000 myynnissä. Ilmeisesti hyvässä kunnossa ilman vikoja, tosi pienillä ruosteilla mutta kilometrejä 400tkm. Kytkin olisi 272tkm kohdalla vaihdettu, turboja ilmeisesti ainakin huollettu 329tkm paikkeilla. Eikä hinnalla pilattu kun reilusti alta 4k. Ei tuntuisi huonolta tälläinenkaan. Pelottaisi tuo moottori ainakin paljon vähemmän kuin n47.
      Miten totesit ruosteettomuuden, nimittäin aika rapeita on pohjastaan kun muovien alle vilkaiset.

      Comment

      • EK1
        Newbiemmer
        • Oct 2020
        • 22
        • Hämeenlinna

        #48
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Miten totesit ruosteettomuuden, nimittäin aika rapeita on pohjastaan kun muovien alle vilkaiset.
        Tämä totta! En ole vielä käynyt paikanpäällä itse asiaa toteamassa, tämä oli vasta vain myyjän suusta

        Comment

        • EK1
          Newbiemmer
          • Oct 2020
          • 22
          • Hämeenlinna

          #49


          320d E91 m47 konella.
          Tuo nyt tuntuisi kaikin puolin järkevämmältä kuin se n47 konella oleva. Tässä m47, kytkinpaketti vaihdettu. iskarit, jouset ja jarrut ympäriinsä. Imusarjan läpät poistettu. Mahtuu vielä budjettiinkin. Nyt vain kun saan myyjään yhteyden ja vähän lisätietoa.

          Comment

          • icecold
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 2337
            • 🌍

            #50
            Originally posted by EK1 View Post
            https://www.nettiauto.com/bmw/320/11631018

            320d E91 m47 konella.
            Tuo nyt tuntuisi kaikin puolin järkevämmältä kuin se n47 konella oleva. Tässä m47, kytkinpaketti vaihdettu. iskarit, jouset ja jarrut ympäriinsä. Imusarjan läpät poistettu. Mahtuu vielä budjettiinkin. Nyt vain kun saan myyjään yhteyden ja vähän lisätietoa.
            Uskotko tosiaan että tuossa M47-moottorissa millä ajettu 360tkm kestää esim. alkuperäinen jakopää pidempään kuin 330tkm ajetussa N47-koneisessa, mihin ketju on vaihdettu 300tkm kohdalla?

            Originally posted by Nettiauton myynti-ilmoitus
            Vaihtoja ei tarvitse ehdottaa muuhun kuin takaveto DX COROLLIIN...
            Vaikuttaa juuri sellaiselta yksilöltä ja myyjältä että itse kiertäisin.

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1256
              • Tampere

              #51
              Originally posted by icecold View Post
              Uskotko tosiaan että tuossa M47-moottorissa millä ajettu 360tkm kestää esim. alkuperäinen jakopää pidempään kuin 330tkm ajetussa N47-koneisessa, mihin ketju on vaihdettu 300tkm kohdalla?

              Tämä totta.
              Jos n47 koneeseen on tehty ketju, niin sitä kannatan.
              Kyllä se ketju menee joskus myös siitä m47 ja jopa m57 koneesta.
              N47 pidän ketjua lukuunottamatta isoilla kilsoilla varsin luotettavana koneena.
              E39 523i
              i3

              Comment

              • EK1
                Newbiemmer
                • Oct 2020
                • 22
                • Hämeenlinna

                #52
                Originally posted by icecold View Post
                Uskotko tosiaan että tuossa M47-moottorissa millä ajettu 360tkm kestää esim. alkuperäinen jakopää pidempään kuin 330tkm ajetussa N47-koneisessa, mihin ketju on vaihdettu 300tkm kohdalla?
                Hyvä pointti. Jos tuohon ei ketjulle ole tehty mitään niin sehän jäisi minun huolekseni. Ja olisikohon tuon aika jo melko pian. Mites muut on mieltä? uskaltaisitteko hyvin huolletulla n47 ajaa?

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7468
                  • Oulu

                  #53
                  Mites joku tämmönen, saanee tingattua 5k€ helposti: https://www.nettiauto.com/bmw/325/11645738

                  Oliko tuossa N52 jotain ongelmaa miksi pitäis jättää väliin? Ei ois jokapaikkaan liimattu M-tarrojakaan.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #54
                    Tämmöisestä Lci mallista aloittaisin bemailun, mieluummin vaikka tähän laittaisi touhutonnin kuin vanhaan e46 tai e39 jne.



                    Eiköhän tämä tinkaudu 5000€

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      #55
                      Öljynsyöntihän noissa n52b25:ssä ollut se ongelma useimmilla. Tuommoinen oli aikoinaan ja kyllä sen kanssa eli, kun lisäili öljyä aina joka kolmannella tankkauskerralla, sama oli yhden m54b25:n kanssa. Öljy on halpaa, mutta oma pieni vaivansa siinä lutraamisessa.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #56
                        Jankutan oman kokemuksen pohjalta näistä, minulla on e46, e39, e60.
                        E46 coupena ja rakennettu hassutteluautoksi ratapäiville, e39 V8 tekniikan takia harrasteautona, e60 käyttöautona. Coupen pohjaa joutuisi alkaa parsimaan aika varmasti jos auto ei olisi kesäkäytössä ja talvehtisi lämpimässä, viiden vuoden aikajanalla joutuu kyllä aloittamaan leikkaaliimaa työt. E39 523i oli joskus aikanaan yhtenä autona ja happani aika pahasti, uskalsin silti ostaa harrasteautoksi edelleen mutta en varsinaiseksi käyttöautoksi, tämmöinen 20v voi jossain katsastuksessa pompata pohjastaan. E60 Lci taas on täysin eri levelillä kolmosiin ja museo e39 verrattuna. Varsinkin nelikkona autoilun parhautta, sisältä vielä 2020 fressi ajanmukainen, ajoltaan parempi kuin uudet 50k€ kiinalaiset, äänimaailma ajossa luksushiljaista nastarenkaillakin joiden alla oloa ei edes erota. Automaatti toimii kuin ajatus.

                        Linkkaamassani on etuparkkitutka etu oikealta luultavasti johto poikki, tyyppivika joka korjattavissa 2h omaa aikaa ja 0€. Farkussa saattaa ilmapussit poksahtaa mutta niitä saa ykköskakkos satasilla ja vaihto ei paljon maksa. Jakolaatikkoja näistä on mennyt äärimmäisen harvoin, jakoketjuja vielä harvemmin jne.

                        12v auto on edelleen tätä päivää.
                        Ja ei, tämä ei ollut haukku noille muille, nekin on hyviä pelejä mutta harrastusautoina.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #57
                          Originally posted by jaskap View Post
                          Kumpikaan ei takaa yhtään mitään.
                          Mikään ei ole varmaa auringon alla.
                          Mä oon takavuosina katsonut riittävän monta sataa vaihtoautoa läpi uskaaltaakseni sanoa, että merkkiliikkeessä huolletumpi ja vähemmän ajettu on merkillä kuin merkillä ehjempi. Ja muut vaihtoehdot on merkittävästi epätodennäköisempiä.
                          Viimeisen 10? vuotta olen tehnyt vain yhden konsernin vehkeitä ja sama pätee edelleen.
                          Joka merkillä on heikommat konemallinsa. Mutta minkään merkin ikuisuusjumalmoottoriksi mainostettu malli ei ole paljon polettuna kuitenkaan ihan ongelmaton.
                          Last edited by petrolhead; 23-10-2020, 19:13.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • EK1
                            Newbiemmer
                            • Oct 2020
                            • 22
                            • Hämeenlinna

                            #58
                            325 e91 ei lähtenyt 5k ja minun budjetti ei jousta. Tuo olisi ollut aika hyvä muuten.

                            Se nelikko automaattin jätin pois. Ei syystä tai toisesta houkuttanut. varmaan se nelikko/automaatti yhdistelmä pelotti tulevien mahdollisten turhien vikojen takia. En tiedä. Ehkä pelkään turhaan.

                            Soittelin 318d vm-08 n47 koneella olevan omistajalle ja sen saisi 3600e. Siinä hyvin huollettu, täysin asiallinen peli, kytkin, ketju, kiristimet, vauhtipyörä uusittu. Tuossa olisi varmaan huolettomia kilometrejä edessä. Melkein kallistuisin tämän puolelle.

                            320 vm-06 m47 koneella kiinnostaisi myös. Uusittu kytkinpaketti, termostaatit.
                            Egr, dpf ja imusarjan läpät poistettu, Ohjelmoitu huittisten special motorsissa. Ei tiennyt tarkkoja lukuja mutta puheiden mukaan olisi nyt hiukan yli 200hv. Iskarit jouset ja jarrut ympäriinsä. ilmeisesti turbokin oli joko vaihdettu tai huollettu nyt en itse muista kummin oli. Öljyjä vaihdettu 15tkm välein. itseä ei tuo tuunailu muuten häiritse kuin että jos sillä on huomattava negatiivinen vaikutus esim koneen kestoon. Hieman sain tingittyäkin mutta en paljoa.

                            ps bemarin jakoketjuista en oikein tiedä mitään. 320d:n myyjä kehui melkein ikuisiksi jos öljynvaihtoväli ei kasva suureksi. Tätä vain tuumin että onko noiden kahden vaihtoehdon välillä jakoketjun kestävyyden kanssa suurta eroa jos on huollettu kuten on kehuttu? Jos ei ole niin melko samanlaisilta nuo kaksi tuntuisivat tuota tuunailua lukuunottamatta.

                            Melkein noista kahdesta voisin valita. Mites olette mieltä?

                            Comment

                            • EK1
                              Newbiemmer
                              • Oct 2020
                              • 22
                              • Hämeenlinna

                              #59
                              tuo 320d tuninki härveli on myös saksan tuonti. En tiedä onko se plussa vai miinus

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #60
                                -----
                                Last edited by Juppe; 28-10-2020, 14:32.

                                Comment

                                Working...
                                X