Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5195
    • Paimio

    #1171
    Originally posted by Silmaauki View Post
    En tähän ikään mennessä tiennyt, että sinistäkin maalarinteippiä on. Kaikkee uutta sitä oppii koko ajan.
    On sitä vihreää ja oranssiakin. Lähinnä nimenomaan automaalaukseen tarkoitettuja.

    Kumi ja ei-kiiltävät muovilistat on syytä peittää kyllä. En näe tarvetta kromilistojen tai kiiltävien mustien listojen peitolle ainakaan vahauksen yhteydessä. Toki hiovat aineet noita voinevat kevyesti naarmuttaa?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • IiroU
      BTCF Member
      • Oct 2021
      • 503
      • Turku/Rauma

      #1172
      Ilmastoinnin venyhihna aiheuttaa harmia. Auton saa kyllä kuntoon, mutta nopealla aikataululla etsitään parhainta ratkaisua. Myöhemmin todennäköisesti retrofittaan kiristimen ja pidemmän hihnan.

      Vakio pituus 869. Paikalle yritetty 868 non-stretch hihnaa, ei mene omasta eikä pajan toimesta. Seuraavana helposti saatavana vaihtoehtona on joko 867 venyhihna tai 878 normaali hihna. Kokemuksia sekä mielipiteitä? Miten paljon venyhihna oikeasti vaikuttaa? Onkohan tuo 878 liian pitkä?

      Edit: Vanha hihnan pituus 869. Nykyään hihnan osanumero 64557795470 kääntyykin 896 pitkään. Ollut varmaan jokin päivitys taustalla.
      Last edited by IiroU; 13-08-2025, 23:42.
      E65 745d Individual -07
      Ex:
      E39 530dA Touring M-Sport -02
      E39 528i Sedan -00
      Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
      Yhteydenotot YV.

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 791
        • Uusimaa

        #1173
        Vaikuttaa? Siis venyy? Kyllä se venyy. Laturilta tai jostain siitä löyty kutoskoneessa hihnapyörästä sopiva kolo josta pyöritellä konetta ja hihnan saa helposti vaikka ruuvarilla ohjailtua paikoilleen. Ei siihen kannata normihihnaa laittaa minusta, hyvin se toimii.

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 4357
          • Finnland

          #1174
          Voi käydä limpun kumivaimennuksen päälle jos jää tiukempaan kuin orkkispituus on.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • IiroU
            BTCF Member
            • Oct 2021
            • 503
            • Turku/Rauma

            #1175
            Joo näin on ja oikean mittainen remmi toivottavasti löytynyt.

            Alkuperäinen 64557795470 on ollut 869 mutta hihnan hammastuksen muututtua pituus kasvanut 26mm kokoon 896. Näin myös continentalin katalogi kertoo, jonka on entisen BMW leimoilla varustetun hihnan valmistaja.

            Kyllä sai hieman raapia päätä. Onko vaan 69 muuttunut 96 vaiko oikeasti jotain tapahtunut. Tais olla jotain tapahtunut.
            E65 745d Individual -07
            Ex:
            E39 530dA Touring M-Sport -02
            E39 528i Sedan -00
            Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
            Yhteydenotot YV.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1891
              • Karjaa

              #1176
              En tiedä olisiko tuo työkalutopicci ollut parempi, mutta menköön nyt tänne. Paineilmapuhallinpistoolit, löytyykö sellaista jossa olisi joko kiinteänä tai miksei irrotettavana lisäosanakin vähän tuota perus pistemäistä leveämmin puhaltava, jonkinlainen viuhkasuutin? Ankara googlailu ei oikein tuottanut tuloksia. Tuollaisella olisi kätevä kuivailla autoja pesun jälkeen, ei jaksaisi investoida pelkästään tuota tarkoitusta varten jenkkityyliin akkulehtipuhallinta.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16613
                • Asikkala

                #1177
                Originally posted by Wespa View Post
                En tiedä olisiko tuo työkalutopicci ollut parempi, mutta menköön nyt tänne. Paineilmapuhallinpistoolit, löytyykö sellaista jossa olisi joko kiinteänä tai miksei irrotettavana lisäosanakin vähän tuota perus pistemäistä leveämmin puhaltava, jonkinlainen viuhkasuutin? Ankara googlailu ei oikein tuottanut tuloksia. Tuollaisella olisi kätevä kuivailla autoja pesun jälkeen, ei jaksaisi investoida pelkästään tuota tarkoitusta varten jenkkityyliin akkulehtipuhallinta.
                Paljonko sulla on kompressorissa tuottoa kun meinaat autoja kuivailla ? Jos ei löydy viuhkaa niin tee se.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1891
                  • Karjaa

                  #1178
                  Ei se tuotto vaan säiliön koko. Tuo on tommoinen maalailuhommiinkin sopiva kun tuli kerralla hankittua iso, niin halvalla lähti..
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3191
                    • 47200

                    #1179
                    Löytyy kyllä. Maalailussa käytetään vesimassan kuivatukseen. Ne ei vaan kestä kovia paineita tai voi poksahtaa. Jossain 4bar nurkilla on kammio meillä. Niitä viuhkoja saa vaikka alibabasta


                    Last edited by pazq; 31-08-2025, 08:00.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 2028
                      • Turku

                      #1180
                      Huomasin tuossa, että mun E93:n takalasin alareunassa oleva tiiviste on kärsinyt. Kuvassa katon avaus kesken, jotta ongelma näkyy paremmin.



                      Yritin hakea realOEM:stä tuota osaa, mutten ole varma löysinkö oikean. Onkohan kyse osanumerosta 8 tai 9?
                      https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...oogle_vignette



                      jotain butyylinauhaa tuo kait on. Mitenköhän tuon vaihto onnistuu? Vai olisiko paras viedä lasiliikkeeseen?
                      Last edited by Silmaauki; 31-08-2025, 20:35.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10131
                        • KVLA

                        #1181
                        Mikähän aiheutta VAG-konsernin autoissa sen mottorin öljyn kulutuksen? Onko useampia vikakohteita esim. männänrenkaat tai ohjurinkumit? Turbo yms, vai kaikki nuo yhdessä? Vai mikä milloinkin?

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1891
                          • Karjaa

                          #1182
                          Eiköhän juurisyy ainakin useimmissa tapauksissa ole äärimmilleen mitoitetut (hintelät) männänrenkaat (jotta kulutus olisi mahdollisimman pieni) yhdistettynä tolkuttoman pitkiin öljynvaihtoväleihin jo muutenkin tehokkaasti karstoituttavassa suorasuihkukoneessa. Siihen sitten vielä lyhyttä pätkäajoa vaikkapa Suomen haasteellisissa keliolosuhteissa niin siinäpä on soppa valmis.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2436
                            • Vantaa

                            #1183
                            Suunnitteluvirhe männänrenkaissa. Liian pienet öljyreiät jotka karstaa tukkii helposti. Päivitetyt versiot suunniteltu paremmin. Jos ja kun puhutaan EA888 sarjan 1.8 ja 2.0tfsi koneista.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10131
                              • KVLA

                              #1184
                              Originally posted by VilleP View Post
                              Jos ja kun puhutaan EA888 sarjan 1.8 ja 2.0tfsi koneista.
                              Juurikin näistä myllyistä kyselen.

                              Comment

                              Working...
                              X