Mitään jarrukliineriä en kyllä ehkä käyttäisi maalipinnalla. Bensa toimii aika hyvin. Kostuttaa rätin sillä ja jättää joksikin aikaan liiman päälle pehmentämään. Toffeelaikka toimii myös hyvin.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Originally posted by Jarger View PostMitä ootte käyttäneet noihin pikipisteisiin vanteissa mitä tulee? Jarrukliineri katoaa ennen kuin ne.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
ACS 2025 messuilla oli sininen vähän vihreään taittava e30 Touring. Mikähän väri tuo mahtoi olla? Hieno väri! Oliko sinun autosi?
Värikoodi kiinnostaisi omaa projektia ajatellen.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Tuossa olisi toisen merkkinen käyttis, joka ollut elämnsä alkutaipaleella vuokrakärry. No se näkyy maalipinnan naarmuisuutena, kun ylläpito on ollut mitä sattuu. Onneksi huollot suoritettu ajallaan sentään.
Itse pihviin. Myyllytys olisi se sopivin tähän asiaan mutta etsisin tässä pikaisia omalla kädellä nopeasti tehtävää vaihtoehtoa ().
Onko kukaan kokeillut miten kestää keraaminen pinnoite naarmuja häivyttävän vahan/pinnoitteen päällä?
Lähteekö heti mäkeen vai kuinka käy?
Mulla todella hyvä vaha, joka oikeasti häivyttää naarmuja törkyisen hyvin. Meguiars gold class carnauba. Nopeasti saa todella kivaa pintaa. Pysyisikö tämän päällä enää mikään keraaminen pinnoite?
Arvauksia, kokemuksia?
Joo joo, pitäisi myllyttää ennemmin jne mutta ei nyt olisi aikaa seisottaa autoa myllytettävänä ja maksaa tyyliin tonni.
Ns halpa ja nopea fiksi käyttikseen siis hakusessa. Pestään noin kerran kuukaudessa, jos ehtii. Kesto on siis se mitä haetaan.Last edited by |foder|; 21-04-2025, 13:02.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Jos kerta pestään max kerran kuussa, ihan turhaa pinnoitteita askarrella väsyneen näköiseen pintaan kun auto 29 päivää kuukaudesta paskaisen näköinen.
Suihkii kuukausipesun yhteydessä Bilteman 10€ pikapikapinnoitetta ja hyvä tulee.Last edited by ritariässä; 21-04-2025, 23:12.
Comment
-
-
Kyllä sillä on eroa, onko pinnoitettu vai ei. Olkoonkin paskanen, silti eroa on.
Etenkin kun itse aina sen pesen, pääsisi nopeammin tai helpommin "parempaan" lopputulokseen.
Tuo jo hyllystä löytyvä megun vaha on todella hyvännäköistä jälkeä, järjellisellä työllä. Kuitenkin kesto ei ole kuin puolet luvatusta yhdestä vuodesta, jos edes sitäkään. Siksi kaipaisin päälle tai lisäksi kestoa.
Pelkästään keraaminen pinnoitekin on huono. Kestää pitkäön mutta korostaa naarmuista pintaa. Kokeiltu on.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Eihän nuo markettien pinnotteen kalliita ole että vaikka testaa ensin pienelle alueelle sitä, vahan päälle ei kannata yrittää pinnottaa vaan nimenomaan pinnoitetta laittaessa maalin tulee olla rasvaton ja puhdas, IPA:lla ne puhdistaa pinnoitettavan alueen kaikissa tutorial-videoissakin.
itselläkin nykyinen käyttis sellainen mitä pesty koneessa varmaan uudesta asti, ei jaksa omaa vaivaa käyttää tuollasen paskan pinnan pesuun joten konepesua vaan ysin jälkeen illalla st1:sellä halpaa ku saippuaE39 523i Turbo
Comment
-
-
Kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ilma-alustassa?
Kuskin puoli nousee, apparin ei.
Manuaalisesti ilmalinjaan 8bar, kuskin puoli nousee tappiin, apparin vain sentin. Molempaan pussiin laitettu suoraan paine.
Apparin tolppa purettu palasiksi.
Kaikki tiivisteet ehjät, mistään ei vuoda. Ei kuulu pihinää ja paineet pysyy pussissa. Iskari liikkuu yksistään käsissä hyvin.
Aivan kaikki näyttää olevan kunnossa mutta apparin kulma ei vaan kertakaikkiaan nouse.
Paineletku ok, ei tukossa.
Pussin kyljestä paineilmaa ja hyvin kulkee ilma läpi. Rakenne sellainen että irrallaan paine ei keräänny pussiin, keskellä iskarin mentävä läpi reikä.
Mitä noutuutta tässä täytyy alkaa harrastaan?
Rakenne maailman yksinkertaisin eikä vaan nouse.
Voiko pussi vaan olla väsähtänyt eikä muka jaksa nostaa vaikka painetta reilusti, lähellä maksimipaineita ja silti ei nouse.
Menee järki näoden kanssa...
E: auto ilmaan, suoraan pussiin 8bar, auto alas ja silti laskee käytännössä alimpaan asentoon, mittari näyttää edelleen 8bar ja auto makaa alimmassa asennossa. Mikä järki?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostKukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ilma-alustassa?
Kuskin puoli nousee, apparin ei.
Manuaalisesti ilmalinjaan 8bar, kuskin puoli nousee tappiin, apparin vain sentin. Molempaan pussiin laitettu suoraan paine.
Apparin tolppa purettu palasiksi.
Kaikki tiivisteet ehjät, mistään ei vuoda. Ei kuulu pihinää ja paineet pysyy pussissa. Iskari liikkuu yksistään käsissä hyvin.
Aivan kaikki näyttää olevan kunnossa mutta apparin kulma ei vaan kertakaikkiaan nouse.
Paineletku ok, ei tukossa.
Pussin kyljestä paineilmaa ja hyvin kulkee ilma läpi. Rakenne sellainen että irrallaan paine ei keräänny pussiin, keskellä iskarin mentävä läpi reikä.
Mitä noutuutta tässä täytyy alkaa harrastaan?
Rakenne maailman yksinkertaisin eikä vaan nouse.
Voiko pussi vaan olla väsähtänyt eikä muka jaksa nostaa vaikka painetta reilusti, lähellä maksimipaineita ja silti ei nouse.
Menee järki näoden kanssa...
E: auto ilmaan, suoraan pussiin 8bar, auto alas ja silti laskee käytännössä alimpaan asentoon, mittari näyttää edelleen 8bar ja auto makaa alimmassa asennossa. Mikä järki?
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View Post
Ootko kokeillut koiranluu irtaallaan, ettei vakaaja vaikuta?
Ja kuskin puoli nousee, jolloin vakaajan pitäisi yrittää auttaa matalaa kulmaa?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Comment