Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3428
    • Kotka

    Mitään jarrukliineriä en kyllä ehkä käyttäisi maalipinnalla. Bensa toimii aika hyvin. Kostuttaa rätin sillä ja jättää joksikin aikaan liiman päälle pehmentämään. Toffeelaikka toimii myös hyvin.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4140
      • Finnland

      Mitä ootte käyttäneet noihin pikipisteisiin vanteissa mitä tulee? Jarrukliineri katoaa ennen kuin ne.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5115
        • Paimio

        Originally posted by Jarger View Post
        Mitä ootte käyttäneet noihin pikipisteisiin vanteissa mitä tulee? Jarrukliineri katoaa ennen kuin ne.
        Ainakin kyljissä olevat pikitahrat lähtee tällä kuin tyhjää vaan:

        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1876
          • Karjaa

          Ns. markettikamoista Glymin Intense Tar Remover toimii myös hyvin noihin, vaikka onkin toki aika kallista.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 4140
            • Finnland

            Täytyy kokeilla tollasta ostaa. On vähän työlästä vaneista poistaa noita manuaalisesti tai hinkaten tahnalla, voin kertoa Ajattelinkin että vois tähän jotain helpompaakin olla kuin käyttää 2-3h per vanne, ehkä
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1849
              • N/A

              ACS 2025 messuilla oli sininen vähän vihreään taittava e30 Touring. Mikähän väri tuo mahtoi olla? Hieno väri! Oliko sinun autosi?

              Värikoodi kiinnostaisi omaa projektia ajatellen.
              Nyt:
              BMW X3 xDrive30e (g01)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              BMW 320i (e30)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7143
                • Forssa

                Tuossa olisi toisen merkkinen käyttis, joka ollut elämnsä alkutaipaleella vuokrakärry. No se näkyy maalipinnan naarmuisuutena, kun ylläpito on ollut mitä sattuu. Onneksi huollot suoritettu ajallaan sentään.
                Itse pihviin. Myyllytys olisi se sopivin tähän asiaan mutta etsisin tässä pikaisia omalla kädellä nopeasti tehtävää vaihtoehtoa ().
                Onko kukaan kokeillut miten kestää keraaminen pinnoite naarmuja häivyttävän vahan/pinnoitteen päällä?
                Lähteekö heti mäkeen vai kuinka käy?

                Mulla todella hyvä vaha, joka oikeasti häivyttää naarmuja törkyisen hyvin. Meguiars gold class carnauba. Nopeasti saa todella kivaa pintaa. Pysyisikö tämän päällä enää mikään keraaminen pinnoite?

                Arvauksia, kokemuksia?

                Joo joo, pitäisi myllyttää ennemmin jne mutta ei nyt olisi aikaa seisottaa autoa myllytettävänä ja maksaa tyyliin tonni.
                Ns halpa ja nopea fiksi käyttikseen siis hakusessa. Pestään noin kerran kuukaudessa, jos ehtii. Kesto on siis se mitä haetaan.
                Last edited by |foder|; 21-04-2025, 13:02.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3698
                  • Raisio

                  Jos kerta pestään max kerran kuussa, ihan turhaa pinnoitteita askarrella väsyneen näköiseen pintaan kun auto 29 päivää kuukaudesta paskaisen näköinen.

                  Suihkii kuukausipesun yhteydessä Bilteman 10€ pikapikapinnoitetta ja hyvä tulee.
                  Last edited by ritariässä; 21-04-2025, 23:12.

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2339
                    • Vantaa

                    Tai vaihtoehtoisesti värivaha ja päälle joku perus ruiskittava pinnoite. Kyllähän se kestää siinä jos autoa ei pese. Tosin kuten yllä mainittu, jos auto koko ajan paskainen, niin eipä niistä vanhoista ja pinnoitteista iloa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7143
                      • Forssa

                      Kyllä sillä on eroa, onko pinnoitettu vai ei. Olkoonkin paskanen, silti eroa on.

                      Etenkin kun itse aina sen pesen, pääsisi nopeammin tai helpommin "parempaan" lopputulokseen.

                      Tuo jo hyllystä löytyvä megun vaha on todella hyvännäköistä jälkeä, järjellisellä työllä. Kuitenkin kesto ei ole kuin puolet luvatusta yhdestä vuodesta, jos edes sitäkään. Siksi kaipaisin päälle tai lisäksi kestoa.

                      Pelkästään keraaminen pinnoitekin on huono. Kestää pitkäön mutta korostaa naarmuista pintaa. Kokeiltu on.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1779
                        • vihti

                        Eihän nuo markettien pinnotteen kalliita ole että vaikka testaa ensin pienelle alueelle sitä, vahan päälle ei kannata yrittää pinnottaa vaan nimenomaan pinnoitetta laittaessa maalin tulee olla rasvaton ja puhdas, IPA:lla ne puhdistaa pinnoitettavan alueen kaikissa tutorial-videoissakin.

                        itselläkin nykyinen käyttis sellainen mitä pesty koneessa varmaan uudesta asti, ei jaksa omaa vaivaa käyttää tuollasen paskan pinnan pesuun joten konepesua vaan ysin jälkeen illalla st1:sellä halpaa ku saippua
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1253
                          • Tampere

                          Naarmuiselle pinnalle en laittais pinnoitetta. Kova homma myllytellä jos pinnoite päällä.
                          Joku laadukas vaha mieluummin pelkästään.
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7143
                            • Forssa

                            Kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ilma-alustassa?
                            Kuskin puoli nousee, apparin ei.
                            Manuaalisesti ilmalinjaan 8bar, kuskin puoli nousee tappiin, apparin vain sentin. Molempaan pussiin laitettu suoraan paine.
                            Apparin tolppa purettu palasiksi.
                            Kaikki tiivisteet ehjät, mistään ei vuoda. Ei kuulu pihinää ja paineet pysyy pussissa. Iskari liikkuu yksistään käsissä hyvin.
                            Aivan kaikki näyttää olevan kunnossa mutta apparin kulma ei vaan kertakaikkiaan nouse.
                            Paineletku ok, ei tukossa.
                            Pussin kyljestä paineilmaa ja hyvin kulkee ilma läpi. Rakenne sellainen että irrallaan paine ei keräänny pussiin, keskellä iskarin mentävä läpi reikä.

                            Mitä noutuutta tässä täytyy alkaa harrastaan?

                            Rakenne maailman yksinkertaisin eikä vaan nouse.

                            Voiko pussi vaan olla väsähtänyt eikä muka jaksa nostaa vaikka painetta reilusti, lähellä maksimipaineita ja silti ei nouse.

                            Menee järki näoden kanssa...

                            E: auto ilmaan, suoraan pussiin 8bar, auto alas ja silti laskee käytännössä alimpaan asentoon, mittari näyttää edelleen 8bar ja auto makaa alimmassa asennossa. Mikä järki?
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 4140
                              • Finnland

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ilma-alustassa?
                              Kuskin puoli nousee, apparin ei.
                              Manuaalisesti ilmalinjaan 8bar, kuskin puoli nousee tappiin, apparin vain sentin. Molempaan pussiin laitettu suoraan paine.
                              Apparin tolppa purettu palasiksi.
                              Kaikki tiivisteet ehjät, mistään ei vuoda. Ei kuulu pihinää ja paineet pysyy pussissa. Iskari liikkuu yksistään käsissä hyvin.
                              Aivan kaikki näyttää olevan kunnossa mutta apparin kulma ei vaan kertakaikkiaan nouse.
                              Paineletku ok, ei tukossa.
                              Pussin kyljestä paineilmaa ja hyvin kulkee ilma läpi. Rakenne sellainen että irrallaan paine ei keräänny pussiin, keskellä iskarin mentävä läpi reikä.

                              Mitä noutuutta tässä täytyy alkaa harrastaan?

                              Rakenne maailman yksinkertaisin eikä vaan nouse.

                              Voiko pussi vaan olla väsähtänyt eikä muka jaksa nostaa vaikka painetta reilusti, lähellä maksimipaineita ja silti ei nouse.

                              Menee järki näoden kanssa...

                              E: auto ilmaan, suoraan pussiin 8bar, auto alas ja silti laskee käytännössä alimpaan asentoon, mittari näyttää edelleen 8bar ja auto makaa alimmassa asennossa. Mikä järki?
                              Ootko kokeillut koiranluu irtaallaan, ettei vakaaja vaikuta?
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7143
                                • Forssa

                                Originally posted by Jarger View Post

                                Ootko kokeillut koiranluu irtaallaan, ettei vakaaja vaikuta?
                                Vakaajan päässä pallonivel, ei pitäisi vaikuttaa.
                                Ja kuskin puoli nousee, jolloin vakaajan pitäisi yrittää auttaa matalaa kulmaa?
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X