Announcement

Collapse
No announcement yet.

SCR-, EGR-, DPF-off modatut autot tarkempaan syyniin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1762
    • vihti

    #91
    Salaa jossain muualla poistellaan virtausta haittaavat osat ja sitten mennään teettämään ohjelmointia
    E39 523i Turbo

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7087
      • Forssa

      #92
      Huoli pois, kyllä edelleen saa kaikki egr sun muut pois. Jtkossa niitä vaan ei mainosteta. Täytyy osata kysyä.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • Juho_
        BTCF Member
        • Jul 2016
        • 1069
        • Suomi

        #93
        Saa nähdä, miten tulevat toteamaan esim. egr poiston jos egr vielä kaikkine romuineen paikoillaan mutta esim. pellistä tehty "tulppa" metallitiivisteen kohdalla ja ohjelmallisesti poistettu.
        Katsastuskonttoreilla ei resursseja testata egr toimintaa.

        Dpf osalta -- en kyllä oo ihan varma muistanko oikein, mutta sellaista oon kuullut että ne mittauslaitteet on aika hintavia.
        Tienpäällä vähän vaikea kyllä todeta onko pönttöä vai ei jos katti on paikoillaan.

        Nää nyt on vielä helppoja todeta, missä ei oo kuin suora putki ahtimelta asti ja egr ym. poistettu kokonaan.

        Aika kovat on nuo sanktiot mitä suunniteltu varsinkin yrityksille. Se että miten valvonta meinataan käytännössä toteuttaa kiinnostaa vähän.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5429
          • S:t Karins

          #94
          Originally posted by |foder| View Post
          Huoli pois, kyllä edelleen saa kaikki egr sun muut pois. Jtkossa niitä vaan ei mainosteta. Täytyy osata kysyä.
          Mä vähän luulen että kun se lippispää jää päästömanipulaatiosta kiinni niin sehän laulaa heti kuka homman on tehnyt...
           
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            #95
            Olikohan uutisissa jokunen aika sitten juttua, että viranomaiset saa käyttöönsä jotain "haisteluautoja", jotka käräyttää manipuloituja autoja jo "lennossa".

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2236
              • Vantaa

              #96
              Joo taisi olla Tanskassa tms käytössä jo tuommoisia. Haistelevat raskastakalustoa ainakin.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1762
                • vihti

                #97
                Lämpökameralla varmaankin pystyy arvioimaan onko pöntön sisällä mitään paikallaan? Ensin katsastuksessa huomaa että vaikka euro 6 TDi auto ja silti putkenpää on pikimusta, herää vahva epäilys ja sitten syynätään tarkemmin…tai keskeytetään katsastus asiakkaan toimesta
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5429
                  • S:t Karins

                  #98
                  Tämä inssityö avaa hyvin nyt jo osassa EU maista käytössä olevaan mittaustapahtumaa katsastuksessa.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10059
                    • KVLA

                    #99
                    En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
                    Last edited by Heguli 31; 21-12-2023, 20:31.

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 618
                      • Uusimaa

                      Mikäs olikaan se autonvalmistaja joka narahti juuri kyseisenlaisesta softasta? Volkkarin toiminto oli tosin automaattinen.

                      Kaippa sitä pystyy edelleen softaamaan kunhan lisää ahtoja syötön suhteessa.
                      Last edited by Rattiukko; 20-12-2023, 22:17.

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3105

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava" katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
                        Volkkareissahan tälläinen oli/on jo tehtaan toimesta asennettu. Tosin ilman nappulaa...
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          Huolestuneita autoilijoita on ilmeisesti ollut jo liikkeellä....

                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5171
                            • Kuopio

                            Originally posted by Juho_ View Post
                            Katsastuskonttoreilla ei resursseja testata egr toimintaa.

                            Dpf osalta -- en kyllä oo ihan varma muistanko oikein, mutta sellaista oon kuullut että ne mittauslaitteet on aika hintavia.
                            Nämähän tulee siirtymään suoraan katsastushintoihin, ei kannata ihmetellä jos kohta diesel auton katsastus on +100eur
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • Juho_
                              BTCF Member
                              • Jul 2016
                              • 1069
                              • Suomi

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava" katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
                              Parkkivaihteella tai vapaalla, vaihtoehtoisesti ajonopeus <10km/h ei puututa syöttöihin?
                              En tiedä onko ajonopeuden mukaan mahdollista vaikuttaa ruiskutusmääriin ym.... en ole softahommia tehnyt dieseleihin.

                              VAG konserin autoissa(kin) on ns. päästömittaus moodi ettei anna täysiä kierroksiakaan se kone kun parkkivaihteella tai vapaalla.
                              YouTube
                              Instagram // Juhon Moottoripaja

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10059
                                • KVLA

                                Originally posted by Juho_ View Post
                                VAG konsernin autoissa(kin) on ns. päästömittaus moodi .
                                Muistan hyvin tämän keissin. Tuo oma kirjoitukseni oli "nappulan" osalta heittomerkeissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎