Saa nähdä, miten tulevat toteamaan esim. egr poiston jos egr vielä kaikkine romuineen paikoillaan mutta esim. pellistä tehty "tulppa" metallitiivisteen kohdalla ja ohjelmallisesti poistettu.
Katsastuskonttoreilla ei resursseja testata egr toimintaa.
Dpf osalta -- en kyllä oo ihan varma muistanko oikein, mutta sellaista oon kuullut että ne mittauslaitteet on aika hintavia.
Tienpäällä vähän vaikea kyllä todeta onko pönttöä vai ei jos katti on paikoillaan.
Nää nyt on vielä helppoja todeta, missä ei oo kuin suora putki ahtimelta asti ja egr ym. poistettu kokonaan.
Aika kovat on nuo sanktiot mitä suunniteltu varsinkin yrityksille. Se että miten valvonta meinataan käytännössä toteuttaa kiinnostaa vähän.
Olikohan uutisissa jokunen aika sitten juttua, että viranomaiset saa käyttöönsä jotain "haisteluautoja", jotka käräyttää manipuloituja autoja jo "lennossa".
Lämpökameralla varmaankin pystyy arvioimaan onko pöntön sisällä mitään paikallaan? Ensin katsastuksessa huomaa että vaikka euro 6 TDi auto ja silti putkenpää on pikimusta, herää vahva epäilys ja sitten syynätään tarkemmin…tai keskeytetään katsastus asiakkaan toimesta
En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava" katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
Volkkareissahan tälläinen oli/on jo tehtaan toimesta asennettu. Tosin ilman nappulaa...
En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava" katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
Parkkivaihteella tai vapaalla, vaihtoehtoisesti ajonopeus <10km/h ei puututa syöttöihin?
En tiedä onko ajonopeuden mukaan mahdollista vaikuttaa ruiskutusmääriin ym.... en ole softahommia tehnyt dieseleihin.
VAG konserin autoissa(kin) on ns. päästömittaus moodi ettei anna täysiä kierroksiakaan se kone kun parkkivaihteella tai vapaalla.
Comment