Salaa jossain muualla poistellaan virtausta haittaavat osat ja sitten mennään teettämään ohjelmointia
SCR-, EGR-, DPF-off modatut autot tarkempaan syyniin?
Collapse
X
-
Huoli pois, kyllä edelleen saa kaikki egr sun muut pois. Jtkossa niitä vaan ei mainosteta. Täytyy osata kysyä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Saa nähdä, miten tulevat toteamaan esim. egr poiston jos egr vielä kaikkine romuineen paikoillaan mutta esim. pellistä tehty "tulppa" metallitiivisteen kohdalla ja ohjelmallisesti poistettu.
Katsastuskonttoreilla ei resursseja testata egr toimintaa.
Dpf osalta -- en kyllä oo ihan varma muistanko oikein, mutta sellaista oon kuullut että ne mittauslaitteet on aika hintavia.
Tienpäällä vähän vaikea kyllä todeta onko pönttöä vai ei jos katti on paikoillaan.
Nää nyt on vielä helppoja todeta, missä ei oo kuin suora putki ahtimelta asti ja egr ym. poistettu kokonaan.
Aika kovat on nuo sanktiot mitä suunniteltu varsinkin yrityksille. Se että miten valvonta meinataan käytännössä toteuttaa kiinnostaa vähän.
Comment
-
Mä vähän luulen että kun se lippispää jää päästömanipulaatiosta kiinni niin sehän laulaa heti kuka homman on tehnyt...Originally posted by |foder| View PostHuoli pois, kyllä edelleen saa kaikki egr sun muut pois. Jtkossa niitä vaan ei mainosteta. Täytyy osata kysyä.
ÂKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Lämpökameralla varmaankin pystyy arvioimaan onko pöntön sisällä mitään paikallaan? Ensin katsastuksessa huomaa että vaikka euro 6 TDi auto ja silti putkenpää on pikimusta, herää vahva epäilys ja sitten syynätään tarkemmin…tai keskeytetään katsastus asiakkaan toimesta
E39 523i Turbo
Comment
-
Tämä inssityö avaa hyvin nyt jo osassa EU maista käytössä olevaan mittaustapahtumaa katsastuksessa.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
En ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.Last edited by Heguli 31; 21-12-2023, 20:31.
Comment
-
-
Volkkareissahan tälläinen oli/on jo tehtaan toimesta asennettu. Tosin ilman nappulaa...Originally posted by Heguli 31 View PostEn ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava" katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Nämähän tulee siirtymään suoraan katsastushintoihin, ei kannata ihmetellä jos kohta diesel auton katsastus on +100eurOriginally posted by Juho_ View PostKatsastuskonttoreilla ei resursseja testata egr toimintaa.
Dpf osalta -- en kyllä oo ihan varma muistanko oikein, mutta sellaista oon kuullut että ne mittauslaitteet on aika hintavia.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Parkkivaihteella tai vapaalla, vaihtoehtoisesti ajonopeus <10km/h ei puututa syöttöihin?Originally posted by Heguli 31 View PostEn ihmettelisi yhtään jos jossain vaiheessa viripajojen moottorikartoista tulee ns. kaksiosaisia, jolloin ohjelmiin tulee "nappulasta valittava" katsastusmoodi". Tällöin syötöt ja ahdot (tjs.) on niin minimaalisia, ettei varmasti pölläytä. Sitten vaan katsastuksen jälkeen tehomoodi takaisin päälle.
En tiedä onko ajonopeuden mukaan mahdollista vaikuttaa ruiskutusmääriin ym.... en ole softahommia tehnyt dieseleihin.
VAG konserin autoissa(kin) on ns. päästömittaus moodi ettei anna täysiä kierroksiakaan se kone kun parkkivaihteella tai vapaalla.
Comment
Comment