Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
SCR-, EGR-, DPF-off modatut autot tarkempaan syyniin?
Collapse
X
-
Itsellä myös ymmärrys viime vuosina näitä egr ja dpf off -virittelyjä kohtaan muuttunut heikommaksi. Avo-autoilu iltapäiväruuhkassa muistutti minkälaiset kaasut vanhoista dieseleistä tulee, en ymmärrä miksi kukaan haluaisi pilata tuoreen autonsa sillä että savuttaa kuin vanha väljäkoneinen zetori.Itsellä aiankin tuntuu, että pitkäaikaisempi diesel-pakokaasuille altistuminen aiheuttaa huimausta ja päänsärkyä. Landella toki nyt ei yksittäisistä mannelaveteista iske mitään ongelmaa. Itse en asiaa niin ympäristön näkökulmasta mieti vaan enemmän kyse saastelaitteissa on nimenomaan dieselin maineen parantajana (kun eivät enää ole yksinomaan savuavia itä-euroopan mannelavetteja) sekä kaupunkien hengitysilman parantajana.
Omat kokemukset omista egr tai dpf-off autoista on ollut sen verran kyseenalaiset, ettei moisia enää kaipaa. E61 dpf off kuuli kyllä selvästi metallisemmasta pakoäänestä. Näissä toki dpf:t menee usein tukkoon jatkuvien termarivikojen takia ja tässä oli ilmeisesti suht järjellinen softa kun polkaisemallakaan ei ilmaantunut huomattavaa savua. Diesel-volvossa taas oli egr tulpattu ja dpf poistettu niin lopputulos oli se, että auton lämpeäminen oli todella onnetonta 0-kelien pinnassa ja polkaistaessa jätettiin harmaa huntu takanatuleville. Yhden saastelaitteellisen M57Tu2 ja kahden saastelaitteellisen N57 imusarjan avanneena en oikein edes näe egr:n poistossa ideaa kun ei ole karstoittumisongelmasta ollut havaintoakaan, pientä millin parin nokikerrosta en laske sellaiseksi. Jumiavat egr:tkin saa bmw:n piikkiin takaisinkutsuna. Nämä autoyksilöt ajettu 210tkm ja 600tkm väliltä.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLaajuus on vähän eri, prätkät on marginaaliharrastus kuitenkin.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMoottoripyöriä on suomessa yli 350 000 kpl. Ei ihan marginaali kuitenkaan.
Väittäisin että enemmän on mp kuin dbf poistettuja dieseleitä :think
Puolet rekisterissä ja vuotuinen ajo ~20% D-auton ajomäräästä, karkea veikkaukseni.
Tästä päästään siihen, että MP:t kuluttavat arviolta 4% siitä polttoainemäärästä mitä D-autot kuluttavat.
Last edited by alspe; 04-12-2020, 11:46.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostPerustelisiko vastustaja miksi olette DPF-EGR-poiston syynäämistä vastaan, mutta bensa-autojen katalysaattori on ihan OK?
Vai pitäisikö olla jokamiehen oikeus dumpata käytetyt moottoriöljyt lähimpään katuojaan?
Tuttavan f11 n57 530d imusarja 250tkm ajettuna. Kuvissa olisi minun perustelutEGR:n poistoon.
DPF saa minun mielestä olla paikallaan.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostHuhti-kesäkuussa 2020 oli 189 910 moottoripyörää liikennenkäytössä. Ajomäärät mahtaa kuitenkin olla aika marginaalisia verrattuna dieselautoilla ajettuihin ajoihin.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostHuhti-kesäkuussa 2020 oli 189 910 moottoripyörää liikennenkäytössä. Ajomäärät mahtaa kuitenkin olla aika marginaalisia verrattuna dieselautoilla ajettuihin ajoihin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostNyt kun puhdistettu niin eikös sillä taas ajele 250tkm ennen seuraavaa kertaa?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostAjomäärällä ei ole mitään yhteyttä, se että moottoripyöristä ehkä 5% on ns laittomia tai huonokuntoisia ei edellytä kaikkien vuosittaista katsastusta. Eikä 800 000 dieselautoista ehkä 0,5% dbf deletoiduista pitäisi kantaa valtiontasolla huolta, enemmän on liikenteessä vanhoja ”lankkuja” joissa ei ole mitään saastelaitteita.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Jos omat ajomatkat on niin lyhyitä, ettei auto ehdi edes täysiin lämpöihin matkalla niin egr:llä varustettua autoa ei ehkä kannata hankkia. Matka-ajossa taas ei ehjä dieselauto karstoitu imusarjasta egr:stä huolimatta juurikaan. Ero näiden ajoprofiilien välillä karstoittumisessa on järkyttävä.
Toisaalta egr:n tukkiminen myöskin hidastaa auton lämpenemistä. Egr:kin on niin vanha keksintö jo, että sen poistamisella palataan vastaavalle teknologian tasolle vanhan w124 300D kanssa.
Mielenkiintoistahan tämän valvonnan lisääntymisessä olisi se, että kuka lopulta maksaa näiden saastelaitteiden takaisinasentelut. Tälläkin hetkellä varmaan ainakin 1/5 nettiautossa myytävistä 30d moottorisista sekä vag-konsernin isommista tdi:stä aikavälillä 2000-2010 on manipuloitu jonkun saastelaitteen osalta ja näistä poistoista ei tunnu olevan oleellista ilmoittaa autoa myytäessä. Parhaimmillaan voi autoliikkeet päästä lypsylehmäksi, jos ei ala hiljalleen ilmoittamaan asiakkaalle että hei tästä on muuten saastelaitteet poistettu, että tämä ei ole tieliikennekelpoinen.Last edited by E39Fin; 04-12-2020, 13:25.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View Post
Mielenkiintoistahan tämän valvonnan lisääntymisessä olisi se, että kuka lopulta maksaa näiden saastelaitteiden takaisinasentelut. Tälläkin hetkellä varmaan ainakin 1/5 nettiautossa myytävistä 30d moottorisista sekä vag-konsernin isommista tdi:stä aikavälillä 2000-2010 on manipuloitu jonkun saastelaitteen osalta ja näistä poistoista ei tunnu olevan oleellista ilmoittaa autoa myytäessä. Parhaimmillaan voi autoliikkeet päästä lypsylehmäksi, jos ei ala hiljalleen ilmoittamaan asiakkaalle että hei tästä on muuten saastelaitteet poistettu, että tämä ei ole tieliikennekelpoinen.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment