Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/12158956

    Pitäsköhän laittaa oma myyntiin, vaikka onkin pre-lci niin huomattavasti vähemmän ajettu ja paremmilla varusteilla
    Nyt jumalauta. Mulla melkee samanlainen pre-lci farkku pihassa, ajettu vielä vähemmän, miettiny myyntiä ja tulee vaa mielee että ei siihen kehtais kyllä laittaa ees vitosen lappua..

    e: noi varustelistaukset on aina kyllä viimesen päälle.. "kääntyvät etupyörät, melkein pyöreä ratti, takapenkki, niskatuet, aukeava takaluukku.."

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/12158956

    Pitäsköhän laittaa oma myyntiin, vaikka onkin pre-lci niin huomattavasti vähemmän ajettu ja paremmilla varusteilla
    Legendaarinen Korsunmäen auto.. Tuolla voit käydä tutustumassa 5-10 vuotta pihalla seisoneisiin oikein hinnoiteltuihin autoihin.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Heh, halvemmalla saa vähemmän ajetun 335ix:n, ei kylläkään oo LCI:
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12356978
    No tuo 335ix nyt on aivan hirveä, pelkkä kuskin oven avaus saa aikaan pahoinvointia... Epäilemättä Baltian kautta uitettu jenkkituonti...

    Enemmin tämä jos tuolle linjalle lähdetään, vaikka onkin kaamea manuaali-ilmastointi... https://www.nettiauto.com/bmw/335/12481660
    Last edited by Zeta; 22-10-2021, 17:57.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/12158956

    Pitäsköhän laittaa oma myyntiin, vaikka onkin pre-lci niin huomattavasti vähemmän ajettu ja paremmilla varusteilla
    Heh, halvemmalla saa vähemmän ajetun 335ix:n, ei kylläkään oo LCI:
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12356978

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    turha

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Eikös tämä juuri esitelty foorumilla jonkun toimesta :think

    https://www.nettiauto.com/bmw/640/12463329

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/12158956

    Pitäsköhän laittaa oma myyntiin, vaikka onkin pre-lci niin huomattavasti vähemmän ajettu ja paremmilla varusteilla

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Tuo on hyvä kuitenkin mainita ja pitää erillään jos jollekin ei ole tuttu. Eli _re-generointi_ on aivan eri asia, kuin bensalla lataaminen. Jälkimmäiseen asiaan on F30 330e malleissa ihan oma asetus eli kuski voi nappia painamalla päättää ladata tyhjä akku täyteen asti bensakoneella, mutta se on se vihoviimeinen asia joka kannattaa tehdä. Todella kalliita kiloWatteja ne. Toki siinä tapauksessa, jos on ajamassa pitkän pätkän ja haluaa vaikka aamuksi lämmittää kabiinin ennen lähtöä ja perillä ei saa lataussähköä. Silloin ainakin itse voisin ladata hieman virtaa akkuun bensalla. Muuten siinä ei ole mitään järkeä.
    Juuri näin. Mökillemennessä mä latailen yleensä vähän akkua bensalla. On sitten mukavampi lähteä takaisinpäin saaresta veneellä ja samalla napsauttaa kolme päivää +25 asteen lämpötilassa seissyt auto viilentymään. Eli Suomessa täysi mukavuusvaruste. Jossain muualla mahdollisesti sitten mahdollistaa vaikka ajon keskusta-alueilla, jos näissä on vain sähkö sallittu käytttövoimana. En tosin yhtään tällaista osaa itse nimetä mutta tällaisella ominaisuuden hyötyä muistan joskus jonkun perusteelleen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Tarkoitin tässä sitä, että nimenomaan latailee akkua moottorijarrutuksissa ym. Bensakoneella lataaminen sitten toki asia erikseen. Mutta mulla esim matka mökiltä kauppaan on edestakaisin noin 65 km, josta parhaimmillaan mentiin sinisillä kilsoilla 15km, kun lähdettiin ns tyhjällä akulla. Täydellä akulla tuon matkan melkein ajelisi pelkällä sähköllä.
    Tuo on hyvä kuitenkin mainita ja pitää erillään jos jollekin ei ole tuttu. Eli _re-generointi_ on aivan eri asia, kuin bensalla lataaminen. Jälkimmäiseen asiaan on F30 330e malleissa ihan oma asetus eli kuski voi nappia painamalla päättää ladata tyhjä akku täyteen asti bensakoneella, mutta se on se vihoviimeinen asia joka kannattaa tehdä. Todella kalliita kiloWatteja ne. Toki siinä tapauksessa, jos on ajamassa pitkän pätkän ja haluaa vaikka aamuksi lämmittää kabiinin ennen lähtöä ja perillä ei saa lataussähköä. Silloin ainakin itse voisin ladata hieman virtaa akkuun bensalla. Muuten siinä ei ole mitään järkeä.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Mittarin mukaan tyhjä akku ei ole tyhjä, joten siellä hiukan varapotkuvaraa ja auto lataa akku kun jarruttelee, ajaa moottorijarrutuksella ja myös joissain tilanteissa ajon aikana hetkittäin pakkolataa joka luonnollisesti lisää lisää sillä hetkellä kulutusta.

    Eli ei todellakaan lataa jatkuvalla syötöllä ellei kytke pakkolatausta erikseen ( en muista missä voi ja missä ei ) ja kulutus kasvaa heti usealla litralla.

    Ajotilanteen ja akkuvarauksen mukaan sitten sammuttelee ja käynnistelee sitä bensakonetta ajotyylistä riippuen silloin tällöin tai useammin.
    Tarkoitin tässä sitä, että nimenomaan latailee akkua moottorijarrutuksissa ym. Bensakoneella lataaminen sitten toki asia erikseen. Mutta mulla esim matka mökiltä kauppaan on edestakaisin noin 65 km, josta parhaimmillaan mentiin sinisillä kilsoilla 15km, kun lähdettiin ns tyhjällä akulla. Täydellä akulla tuon matkan melkein ajelisi pelkällä sähköllä.

    Leave a comment:


  • JustinTime
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Paljonko nämä 330e:t vie bensaa kun sähkö loppuu?:think
    Paljonko vie enemmän kuin 320i?

    Lämpöisellä syyskelillä pääsin auton (F30 330e) ajoakulla sen lähes 40km. Kylmien kelien (~0°C) tultua pompsahti kulutus oleellisesti ajossa, jossa noin puolet oli kehäteitä, ja puolet liikennevalollisia pikkuteitä. Työmatkallani etäisyys yhteen suuntaan on noin 25km, eikä ajoakun varaus riittänyt enää töihin asti. Lämmitys/esilämmitys tuon eron syynä tietysti oli, vaikka en hytistä saunaa tehnytkään. Töistä kotiin ajeltiinkin sitten tyhjällä ajoakulla, jolloin kulutus pyöri 10L/100km huudeilla. Tähän kun yhdistää kooltaan 41L olevan polttoainetankin, niin jatkuvan kotilatauksen lisäksi piti autoa myös juottaa jopa kerran viikossa.

    Tuo oli sitten vain oma kokemukseni, ja monien muiden käyttötarpeeseen auto sopii varmasti hyvin.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Autohan kyllä regeneroi sähköä koko ajan ns pelkällä bensalla ajaessa. Mä ajoin kesällä mökkireissulla noin 15% matkasta sähköllä, kun liikkeelle lähdettiin ilman sähköä. Tässä ajeltiin seututeitä eli optimaalista regeneroinnille ja muutenkin kulutukselle mutta kuitenkin.
    Mittarin mukaan tyhjä akku ei ole tyhjä, joten siellä hiukan varapotkuvaraa ja auto lataa akku kun jarruttelee, ajaa moottorijarrutuksella ja myös joissain tilanteissa ajon aikana hetkittäin pakkolataa joka luonnollisesti lisää lisää sillä hetkellä kulutusta.

    Eli ei todellakaan lataa jatkuvalla syötöllä ellei kytke pakkolatausta erikseen ( en muista missä voi ja missä ei ) ja kulutus kasvaa heti usealla litralla.

    Ajotilanteen ja akkuvarauksen mukaan sitten sammuttelee ja käynnistelee sitä bensakonetta ajotyylistä riippuen silloin tällöin tai useammin.
    Last edited by ritariässä; 21-10-2021, 12:21.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Paljonko nämä 330e:t vie bensaa kun sähkö loppuu?:think
    Paljonko vie enemmän kuin 320i?
    Autohan kyllä regeneroi sähköä koko ajan ns pelkällä bensalla ajaessa. Mä ajoin kesällä mökkireissulla noin 15% matkasta sähköllä, kun liikkeelle lähdettiin ilman sähköä. Tässä ajeltiin seututeitä eli optimaalista regeneroinnille ja muutenkin kulutukselle mutta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Jos hatusta pitäisi arvata niin painot karkeasti 1400 vs 1700 eli kun 320i on kolme aikuista kyydissä niin vie saman kuin 330e ajaisi yksin bensalla :think

    Litran enemmän 100km matkalla?
    Varmaan. Tuo isompi 2 tonnin 530e vie riippuen keskinopeudesta 80 vai 100km/h matka-ajossa 6-7 litraa. Kaupungissa taas varmaan 8-10 litraa. Keskikulutus ollut nopeudella 50 km/h 5.3 litraa.

    Harvinainen suomiauto 340i https://www.nettiauto.com/bmw/340/12479137.
    Kenties ollut 80k€ uutena (tuon verran G30 M-sport 340i), huh että noista lähtee arvoa eka vuosina.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Paljonko nämä 330e:t vie bensaa kun sähkö loppuu?:think
    Paljonko vie enemmän kuin 320i?
    Jos hatusta pitäisi arvata niin painot karkeasti 1400 vs 1700 eli kun 320i on kolme aikuista kyydissä niin vie saman kuin 330e ajaisi yksin bensalla :think

    Litran enemmän 100km matkalla?

    Leave a comment:

Working...
X