Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpina E34
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    webasto, tuplaluukku ja 4x sähkölasit nyt ainakin? eikä esim. servotronicia päällepäin näe.
    radionkin melkein laskisin. ja tais avainkin näyttää kaukosäätömallilta, ellen nyt muistellessa sekoita johonkin muuhun.

    edit: joo näyttäishän siinä olevan iso obc ja himmenevä peilikin? muuten kyllä köyhältä vaikuttaa.
    Iso obc ja 4x sähkölasit taitaa olla näissä jo vakiovaruste?

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Molemmat olette oikeassa. Suomessa ei, Saksassa kyllä.
    Onko sulla tarkempaa tietoa siitä, että mistä alkaen Saksassa merkkihuolloissa (kaikissa) huollot on Bemarille kirjautuneet?
    Omien havaintojen mukaan puhuttaessa siitä aikakaudesta kun E6x LCI ovat olleet uusia (v. 2007-2010), ei näin kyllä ole ollut Saksassakaan. :think

    Originally posted by Kräki View Post
    Juu,autoliike voi myydä 2010:nä,muttakun myyt autoliikkeelle,niin se on 2009 ja ei nokankoputtamista.
    Myyjä (oli sitten autoliike tai yksityinen) voi aina esittää ostajalle valmistenumeroon perustuvan faktan auton vuosimallista niin ei varmaan tosiaan ole nokankoputtamista kummallakaan osapuolella. Muistaa pitää kuitenkin, että kaikissa automerkeissä VIN ei kuitenkaan vuosimallia suoraan kerro.


    Bongauksena nettiautosta melkoisen maukas 4-sarjalainen.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Alpina E34 View Post
    Tuo 540 lienee jonkinsortin harvinaisuus, kun ei ole mitään varusteita.. Ei edes sitä ilmastointia :think 525:ssa hantin lokarin päällä ilkeä lommo kans.
    webasto, tuplaluukku ja 4x sähkölasit nyt ainakin? eikä esim. servotronicia päällepäin näe.
    radionkin melkein laskisin. ja tais avainkin näyttää kaukosäätömallilta, ellen nyt muistellessa sekoita johonkin muuhun.

    edit: joo näyttäishän siinä olevan iso obc ja himmenevä peilikin? muuten kyllä köyhältä vaikuttaa.
    Last edited by aae30; 08-10-2021, 12:06.

    Leave a comment:


  • Alpina E34
    replied
    Tuo 540 lienee jonkinsortin harvinaisuus, kun ei ole mitään varusteita.. Ei edes sitä ilmastointia :think 525:ssa hantin lokarin päällä ilkeä lommo kans.

    Leave a comment:


  • JarppiR
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    En puusilmänä nää mitään lommoja :think
    Kyllä tuo ainakin apparin puolelta on ihan huolella sisässä. Näkyy kuvassa 18 ainakin. Helppo oikaista mutta tuollaiset kököstykset saa kyllä minut sulkemaan ilmoituksen nopeasti. Ties mitä muita hienoja modauksia löytyy..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Niin, väärissä kohdissa olevat reiät, lommot molemmin puolin vilkunreikien ympärillä lisäksi.
    En puusilmänä nää mitään lommoja :think

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Mikä sun mielestä etulokareissa on vikana? Mulle ei kyllä kelpais vastaava vilkunreikien peitto.

    Jos nyt väkisin jotain oikein positiivista koittaa tuosta keksiä, niin se vois olla noi kliinit katon reunat,
    eli vissiin jäänyt ruksimatta joku optio, joka mahdollistaa kattoon kiinnittämisen?

    Mutta joo, varusteeton lättykangas viisnumeroisella hinnalla - ei jatkoon.
    Oon kans sitä mieltä ettei tuolla hinnalla voi olettaa löytävänsä kesineitä listoja, pykinyttä etumerkkiä, rispaantunutta oven tiivistettä. Kyllä helmenä myydessä ois myös kiva sitten olla varusteitakin.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/m5/12193275

    No nyt on tarinat kohdallaa koskien koneen laakereita
    Hahhaa. Runkolaakerit varmaan vähän täristääkin autoa ja selviää ihan vaan vaihtamalla ne. Vika voi olla myös löystyneissä männänpalautusjousissa ja korjaus on helppo jousien kiristys.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Originally posted by Zeni View Post
    Tässä toinen vaihtoehto samaan hintaan, samasta paikasta:


    https://www.nettiauto.com/bmw/525/12444293


    125tkm ajettu suomi 525i
    Osui kanssa silmään tuo 525i. Olisi edes M50 motilla, tuo m20 kun e34 korissa ei kauheasti kiehdo, hintaa on puolet liikaa, imo

    Editti. mitkä helvetin sivuvilkut tuon e34 540 lokareissa on?
    Last edited by Topi08; 07-10-2021, 20:36.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Juu,autoliike voi myydä 2010:nä,muttakun myyt autoliikkeelle,niin se on 2009 ja ei nokankoputtamista.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    > Originally Posted by Silmaauki View Post
    > miten 1/2009 rekisteröity auto voi olla vuosimallia 2010?
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei mitenkään.
    Jos tarkkoja ollaan niin kyllä voi. Tämä liittyy siihen miten vuosimalli määritellään. Sen määrää käytännössä valmistaja kun autoon kytketään VIN. VIN:in virallinen määritelmä on alunperin USA:n liikenneministeriön (DOT) keksintö -80-luvun alusta. 17 merkin numerosarjassa 13. merkki kertoo vuosimallin. DOT:in sääntöjen mukaan vuosimalliksi on voinut laittaa esim. tämän 2021 vuoden vuosimallin jopa 1.1.2020 alkaen. Oletettavasti myös EU:ssa on nykyisin käytössä vastaavat säännöt.

    Normaalisti autotehtaat aloittaa uuden vuosimallin tuotannon edellisen kalenterivuoden kesäloman jälkeen. Tuolla saadaan uuden vuosimallin tuotteet tarjolle ympäri maailmaa hyvissä ajoin ennen kalenterivuoden vaihtumista. Kesäloma on pohjoisella pallonpuoliskolla kätevä aika vaihtaa vuosimallia koska linjahenkilöstön lomaillessa tehdään liukuhihnaan tarvittavat muutostyöt jotta sillä pystytään tuottamaan uuden mallivuoden autot. Kuitenkaan mikään pakko noin ei olisi toimia juuri elokuussa.

    Mikään ei sääntöjen puolesta estä tehtaita kikkailemasta ja aloittamasta esim. vuosimallin 2023 tuotantoa heti tammikuun ensimmäinen 2022. Näin jotkut valmistajat on joskus myös tehneet. Esim. kun Porschet kävi huonosti kaupaksi -90-luvun laman aikaan teki tehdas USA:aan autoja jotka oli VIN:in mukaan seuraavan vuoden mallia jo tammi-helmikusta alkaen. Tämä salli noiden autojen myynnin uutena käytännössä lähes kaksi kalenterivuotta ilman, että asiakas pystyi vielä huomaamaan 13. merkin perusteella ostavansa ylivuotista. Noissai aikaisissa autoissa käytettiin samoja normaalin vuosimallin mukaisia osia mitä kevättalvella oli saatavissa. Niihin sai samat varusteet ja värit kun edellisen ja siis todellisen vuosimallin autoihin. Eikä niitä alunperin tehtäessä ollut edes tiedossa mitkä tulee olemaan varsinaisen oikealla vuosimallilla leimattujen tarjolla olevat värit ja varusteet. Euroopassa ostajat ei tuohon aikaan eikä yleensä vieläkään tiedä vuosimallista yhtään mitään. Se mikä merkitsee on koska auto on ensirekisteröity. Ainakin kunnes menee varaosatiskille ostamaan osia.

    Uusia ylivuotisia myytäessä tulee taas toinen raja vastaan. Eli päästöjen ja muiden sääntöjen muuttuessa uudet autot on laitettava kilpiin ennen kun säännöt muuttuu eikä myytävä vastaa uusilta vaadittavia sääntöjä. Porschen tapauksessa myivät viimeisiä "uusia" keväällä -95 tehtyjä rekisteröimättömiä autoja vielä joulukuussa -96. Tehdas käski kilvittämään ne vaikka ei olisi maksavaa asiakasta tiedossa koska 1.1.1997 alkaen ei noita käytännössä pari vuotta vanhoja uusia saisi enää kilpiin.

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Ei tuosta nyt ota hirveenä selvää... hintaa tuntuis olevan projektiaihioksi kyllä kiitettävästi.
    Eipä tuosta myyjänä paljon vähempää kehtaa pyytää, jos ei halua siihen tilanteeseen että auto meni, mutta velkaa jäi 5k€

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Mikä sun mielestä etulokareissa on vikana? Mulle ei kyllä kelpais vastaava vilkunreikien peitto.

    Jos nyt väkisin jotain oikein positiivista koittaa tuosta keksiä, niin se vois olla noi kliinit katon reunat,
    eli vissiin jäänyt ruksimatta joku optio, joka mahdollistaa kattoon kiinnittämisen?

    Mutta joo, varusteeton lättykangas viisnumeroisella hinnalla - ei jatkoon.
    Niin, väärissä kohdissa olevat reiät, lommot molemmin puolin vilkunreikien ympärillä lisäksi.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Kyllä se vain taitaa niin olla. Huoltopäivämäärät kertovat mutta ei mitään huollon sisällöstä, hinnoista tai tehdyistä töistä :think Täällä on varmaan joku merkkarilla töissä oleva niin voi vahvistaa asian?
    Originally posted by E39Fin View Post
    Taitanee olla niin, että on katsottu rekisterinumeron olevan henkilötieto kun se on yhdistettävissä kunkin huollon aikaiseen omistajaan (toki tiedän poikkeuksena luovutuskiellot). Ja tämän takia suuri osa merkkareista ei anna tietoja huolloista muulle kuin huollot teettäneelle henkilölle. Näin ymmärtääkseni ainakin bmw:llä ja teslalla ainakin virallisesti. :think
    Itse soitin oman japsikipponi, eli hondan myyneeseeen merkkiliikkeeseen, jossa autoa oli myös huollettu ensimmäisen omistajan toimesta ja esitin asiani kohteliaasti, että olen heidän alunperin myymänsä auton ostanut ja tiedustelin vaan yksinkertaisesti, että mitä moottoriöljyä ovat autossa käyttäneet, että voin hankkia samaa, kun öljynvaihto lähestyy.

    Tässä samalla huollon henkilö kertoi myös autosta muutakin, vaikka en suoranaisesti kysynyt mm: yksi moottorin takapäässä ollut öljyvuoto oli korjattu viimeisessä huollossa, ennen auton vaihtoon menemistä, joka oli positiivinen yllätys.

    Että paikoissa on eroja, kuten myös meissä ihmisissä ja varsinkin kaikkien käytöstavoissa.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Eikös tätä samaa myyty foormulla parisen vuotta sitten 8500€ pyynnillä???

    Leave a comment:

Working...
X