Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • N54
    replied
    Originally posted by =Jäpä= View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/12466784
    Onko tästä kellään mitään tietoo? Sukulainen ois kiinostunut?
    Sori, ei tarkempaa tietoa, mutta viimeistään noiden C-pilarien edrive lätkien kohdalla tuli aika vahva kebabin haju nokkaan.

    Leave a comment:


  • =Jäpä=
    replied
    Tietoa

    https://www.nettiauto.com/bmw/530/12466784
    Onko tästä kellään mitään tietoo? Sukulainen ois kiinostunut?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Ja tosiaan vaihdossa tullut bmw oli saksasta uinut täydellä merkkiliikkeen historialla. Yksikään vaihtoehto ei ollut BPS:llä.
    Suomessa edelleen vain laakkonen saa myydä saksasta tuotuja, muiden pitää myydä suomiautoja. Edelleen vallalla tämä käsitys useassa liikkeessä.

    Aika hieno löytö
    https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/12402146
    Last edited by BMW525Xda; 18-10-2021, 16:59.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Näin se vaan menee.



    Tämä kuulostaa perin erikoiselta, ei noin isoa eroa välirahassa liikkeiden kesken pitäisi kyllä muodostua millään.
    Autojen on lisäksi pyyntihinnoiltaan pitänyt olla samassa luokassa, jos väliraha on ollut 4000e. Tai Mersun jopa hieman kalliimpi.

    Ylipäätään taitaa aika harvassa 125tkm ajetussa E-sarjan Mersussa ja G11 7-sarjalaisessa osua samaan hintapyynnit.
    Ehkä todennäköisemmin jos Mersu on All-Terrain, Coupé tai jokin AMG. :think

    --------

    Bongauksena G30 LCI hienolla väriyhdistelmällä.

    Joo, all-terraini oli. Ja kyllä, sakan yksilö oli noin 4k€ paria muuta halvempi, eli se toki kaventaa todellisia eroja mitä hyvitykseen tulee. Silti kuitenkin nimenomaan hyvityshinnassa oli yli 15k€ erot paikkojen välillä, muistaakseni autokeskus tarjosi suunnilleen tavallisen taksimallin hinnan, länsiauto siihen tonnin vai pari päälle. eniten nauratti tuo 22k€ välirahatarjouksen perässä ollut myyjän kommentti, että millonkas tuut vaihtelemaan. Noh, kai näihin siis joku tarttuukin.

    Ja tosiaan vaihdossa tullut bmw oli saksasta uinut täydellä merkkiliikkeen historialla. Yksikään vaihtoehto ei ollut BPS:llä.

    Bongona tästä varsin maukas ei-hybridi G11 https://www.nettiauto.com/bmw/730/12172679
    Last edited by E39Fin; 18-10-2021, 17:03.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Tämä kuulostaa perin erikoiselta, ei noin isoa eroa välirahassa liikkeiden kesken pitäisi kyllä muodostua millään.
    Autojen on lisäksi pyyntihinnoiltaan pitänyt olla samassa luokassa, jos väliraha on ollut 4000e. Tai Mersun jopa hieman kalliimpi.
    Niin tai marmorin vaihtoautomyynti on lähinnä oman merkin 1-3v käytettyjen myyntiä BPS/muulla takuulla joten vanhempi vääränmerkkinen vaihdokki tuollaiseen ei taida olla ns haluttu tuote.

    Kamuxilta ja Sakalta sitten nuo liikkuu paremmin eteenpäin ja sieltä saa sen uudemman vaihdokin ilman BPS takuuta ja tarvittaessa vaikka ilman huoltokirjaa "italiantuontina" mukaan :think

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Taas yksi kallis 335i.
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12471000

    Kilometrejä on kyllä vähän, mutta niin on huoltojakin. Eka huolto 4 vuoden iässä, toka 11 vuoden iässä ja viimeisin sitten viime vuonna. Ei oo minusta kovin luottamusta herättävä huoltohistoria.
    Ja kaikki kivat (lue arvokkaat) tyyppiviat vielä edessä, suuttimet, HPFP, vesipumppu, turbot noin esimerkkinä.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Merkkiliikkeen huoltokirjalla merkitystä monellakin merkillä kun joukossa on esimerkiksi ns tyyppivikaisia moottoreita ja tehdas korvauspolitiikasssa pidemmälle mukana kuin pärnäsen korjaamolla väärillä öljyillä huoletuissa. Ja tässä kohtaa sillä ei ole merkitystä onko siellä motonetin korjaamolla huippuasentaja tai vastassa merkkiliikkeen amiksen harjoittelijaoppilas.
    Näin se vaan menee.

    Originally posted by E39Fin View Post
    Joo, mutta kyllä näissä tietyissä marmorilattian autokaupoissa hyvitetään muutenkin huonosti, vaikka olisi merkkihuollettu Suomiauto. Isäukko tuossa juuri vaihtoi 125tkm ajetusta Suomi-auto E-mersusta G11 puikkoihin. Tarjosi kolmeen vertailukelpoiseen yksilöön vaihdossa seuraavin välirahatarjouksin: 4000€, 19500€, 22000€. Jälkimmäiset kaksi tarjousta Länsi-autolta ja Autokeskukselta. Ensimmäinen Sakalta. Sanomatta selvää, että kahden viimeisen puljun autot eivät olleet yli 15k€:llä parempia, joten ne jäi kauppaan.
    Tämä kuulostaa perin erikoiselta, ei noin isoa eroa välirahassa liikkeiden kesken pitäisi kyllä muodostua millään.
    Autojen on lisäksi pyyntihinnoiltaan pitänyt olla samassa luokassa, jos väliraha on ollut 4000e. Tai Mersun jopa hieman kalliimpi.

    Ylipäätään taitaa aika harvassa 125tkm ajetussa E-sarjan Mersussa ja G11 7-sarjalaisessa osua samaan hintapyynnit.
    Ehkä todennäköisemmin jos Mersu on All-Terrain, Coupé tai jokin AMG. :think

    --------

    Bongauksena G30 LCI hienolla väriyhdistelmällä.

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Se on kyllä totta että itsekkyys on lisääntynyt ja toki jos haluaa pitää tietynlaista harrastestatusta tai Auraa minkä jälkeensä jättää niin se ei ole pois keneltäkään. Hyvä asia, mutta kuten itsekin vaihtelen sen verran usein ja käsien läpi kulkee kuitenkin sen lähemmäs puolisen tuhatta autoa vuoteen niin se alkaa olla kuin kassatädille maitopurkki oli hinta mikä hyvänsä ja vaikka oli kuinka hieno Ferrari sinänsä niin se menettää merkityksensä ja siitä tulee vain paperilla Tuote. Ai saakeli pitääköhän ruveta vaikka Virpomaan jos löytäisi kadotetun harrastajan taas
    Monta autoa pitää kierrättää vuodessa että Santanderilta saa Kiitos -kortin talvisin vai onks siinä joku euromääränen raja?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Siinä on kaiket kesät ajettu auton huutaen serviceä.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Taas yksi kallis 335i.
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12471000

    Kilometrejä on kyllä vähän, mutta niin on huoltojakin. Eka huolto 4 vuoden iässä, toka 11 vuoden iässä ja viimeisin sitten viime vuonna. Ei oo minusta kovin luottamusta herättävä huoltohistoria.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Merkkarilla ja pärnäsellä tehdään just tasan tarkkaan minimit, saatetaan asiakkaalle huomauttaa ja kysyä lupaa jollekin ylimääräiselle mutta 99% asiakkaista ei lupaa anna, leima kirjaan kuitenkin tulee.

    Ihan sama missä huollettu, asiakkaasta se on kiinni antaako ihan oikeasti huoltaa ja huoltaa ennakoivasti, kyllä ne huolloissa vaihtaa vaikka männät 15tkm välein jos maksaja pyytää.

    Hottetotti
    https://www.nettiauto.com/ford/a-model/12228653

    Leave a comment:


  • Daylight
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Merkkiliikkeen huoltokirjalla merkitystä monellakin merkillä kun joukossa on esimerkiksi ns tyyppivikaisia moottoreita ja tehdas korvauspolitiikasssa pidemmälle mukana kuin pärnäsen korjaamolla väärillä öljyillä huoletuissa.
    Tämä. Ja sori tämä OT

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by Daylight View Post
    Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.
    Joo, mutta kyllä näissä tietyissä marmorilattian autokaupoissa hyvitetään muutenkin huonosti, vaikka olisi merkkihuollettu Suomiauto. Isäukko tuossa juuri vaihtoi 125tkm ajetusta Suomi-auto E-mersusta G11 puikkoihin. Tarjosi kolmeen vertailukelpoiseen yksilöön vaihdossa seuraavin välirahatarjouksin: 4000€, 19500€, 22000€. Jälkimmäiset kaksi tarjousta Länsi-autolta ja Autokeskukselta. Ensimmäinen Sakalta. Sanomatta selvää, että kahden viimeisen puljun autot eivät olleet yli 15k€:llä parempia, joten ne jäi kauppaan.

    Itselle on vuosien vartella tullut ns. merkkihuollettu suomi-auto melkein kirosanaksi kun on huomannut, että turhan usein se tarkoittaa ruosteella kyllästettyä minimihuollolla ja maksimihuoltovälillä ollutta kinneriä. Toki on aina kerran vuosikymmenessä näitä varusteettomia papan helmiä, joihin on saanut koskea vain yksi asentaja paikallisessa merkkihuollossa…

    Näiden uudenkaupungin porschejenkin hinnat kärsii harrasteautomarkkinan ylikuumentumisesta.
    https://www.nettiauto.com/porsche/boxster/12387478

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ja tässä kohtaa sillä ei ole merkitystä onko siellä motonetin korjaamolla huippuasentaja tai vastassa merkkiliikkeen amiksen harjoittelijaoppilas.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Merkkiliikkeen huoltokirjalla merkitystä monellakin merkillä kun joukossa on esimerkiksi ns tyyppivikaisia moottoreita ja tehdas korvauspolitiikasssa pidemmälle mukana kuin pärnäsen korjaamolla väärillä öljyillä huoletuissa.
    Last edited by ritariässä; 17-10-2021, 22:00.

    Leave a comment:

Working...
X