Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VilleP
    replied
    Noh eipä sitä sen enempää tiedä mitä siellä random nyrkkipajalla tehdään.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Daylight View Post
    Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.
    Kun tietää millaista hutilointia suuressa osassa merkkikorjaamoita nykyisin tehdään niin onhan tuo omituinen muinaisjäänne ajattelutapa kyllä.
    Varsinkin kun merkkikorjaamoilla vieläpä jopa merkitään tehdyiksi huoltoja joita ikinä ei ole edes tehty...
    Itse en kyllä merkkarille veisi uuttakaan autoa kun ei voi tietää mitä siellä tehdään ja miten tehdään.

    Leave a comment:


  • Daylight
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
    Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.
    Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Tästä mallista olen tykännyt esittelystä asti, vahva suosikki just kortin saaneelle tyttärelle kunhan on tuon harjoittelunismon ensin kolhinut
    https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/12450357

    Näiden vanhojen hinnoittelua en ymmärrä edelleenkään
    https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/12440947

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
    On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
    Oho!
    Vähän samaa muistelen, kun 2014 ostin 130tkm ajetun -08 335:sen..
    Varmaan lipsahti myyjällä hintapyyntiin 2 vahingossa ekaksi numeroksi

    Vaikka nyt tähän verrattuna.
    https://m.nettiauto.com/bmw/335/1245...unt=3&vifNav=Y

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Ei omakohtaista kokemusta, mutta onhan moottorissa 4x Vanos ja Valvetronic jotka ovat aina enemmän tai vähemmän huoltokohteita pidemmän päälle. Lisäksi tainnut olla venavarren kumit tyyppivikana ja joitakin hankalia vuotavia jäähdytysvesiputkia.

    Leave a comment:


  • Deckki
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Kannattaa huomioida että tuo on N62 eikä M62TU, ei kai niinkään jakopää ongelmana mutta vähän kaikkea muuta senkin edestä.
    Ah jassåå, mitäs ongelmia näistä sitten löytyy?

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Deckki View Post
    Onko tästä tietoa kellään? Kännykän ruudulta tiiratessa näyttäisi niinkuin tuulilasi halki, hoksaako joku muu? Mitäs näissä oli tyyppivikoina mitä kannattaa tsekkaa, jakopää ja vanokset ainakin?

    https://m.nettiauto.com/bmw/x5/12321...unt=1&vifNav=Y
    Kannattaa huomioida että tuo on N62 eikä M62TU, ei kai niinkään jakopää ongelmana mutta vähän kaikkea muuta senkin edestä.

    Leave a comment:


  • Deckki
    replied
    Onko tästä tietoa kellään? Kännykän ruudulta tiiratessa näyttäisi niinkuin tuulilasi halki, hoksaako joku muu? Mitäs näissä oli tyyppivikoina mitä kannattaa tsekkaa, jakopää ja vanokset ainakin?

    https://m.nettiauto.com/bmw/x5/12321...unt=1&vifNav=Y

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Tätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessa
    Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
    Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
    Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.

    Se on kyllä totta että itsekkyys on lisääntynyt ja toki jos haluaa pitää tietynlaista harrastestatusta tai Auraa minkä jälkeensä jättää niin se ei ole pois keneltäkään. Hyvä asia, mutta kuten itsekin vaihtelen sen verran usein ja käsien läpi kulkee kuitenkin sen lähemmäs puolisen tuhatta autoa vuoteen niin se alkaa olla kuin kassatädille maitopurkki oli hinta mikä hyvänsä ja vaikka oli kuinka hieno Ferrari sinänsä niin se menettää merkityksensä ja siitä tulee vain paperilla Tuote. Ai saakeli pitääköhän ruveta vaikka Virpomaan jos löytäisi kadotetun harrastajan taas

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
    Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.

    Samaa mieltä, sen verran kuitekin vielä autoalalla olen että en ole nähnyt negatiivista vaihtoarvoa jos toinen leima onkin jossain muualla tehty, kunhan on tehty sille suomin ajan ja kilometrien mukaan :think Eikä kyllä kukaan muukaan joka alalla on. Toki poikkeus sääntöön mutta ne ovat kyllä sitten se kuuluisa prosentti.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaan ) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.
    Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
    Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs.
    Tätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessa
    Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
    Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
    Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied


    Onpa vaan makia laite

    Originally posted by miyli View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
    On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
    No siellä taas on Annelin silmiä ihaileva omistaja. Kannattais varmaan nuo umpiot jättää itselle kirjahyllyyn loistamaan, muuten kaduttaa jälkikäteen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon :think


    Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.
    Ei tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaan ) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.

    Leave a comment:

Working...
X