Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä

    Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon :think


    Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.
    Last edited by Kanerv4; 17-10-2021, 12:38.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs. Suomessa kun tyyppivikoihin luetaan osia mitkö jo vanhuuttaan antautuu 10v iässä. En minä ainakaan osta autoa toiselle omistajalle jos uuden haen, itselle minä sen ostan ja minua ei kiinnosta vaikka se leviäisi heti kun vaihtaa vaihtoautoliikeessä omistajaa. :think
    Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Paperilla on kyllä muutoksia tehty, mutta ei ne silti käytännössä sen paremmiksi ole muuttuneet. Noidet TU koneiden "paremmuus" johtuu pitkäli siitä, että niitä on hitosti vähemmän liikenteessä ja hitosti vähemmän ajettu kun ovat myös monta vuotta uudempia. Jos nyt vaikka otetaan aiemmin mainittu F10 550i niin niitä ei ole yhtäkään TU koneella Nettiautossa myynnissä. Vanhempaa N63 on peräti 5kpl. Jokusia noita N-kaseja tässä vuosien aikana olen työni puolesta lihoiksi vetänyt niin tiedän kyllä suurinpiirtein mistä puhun.

    Voi olla, että nämä N63 olisivat kestäneet huomattavasti paremmin mikäli ensimmäiset omistajat olisivat viitsineet huollattaa niitä paremmin, eli jos vaikka ensimmäiset moottoriöljyt olisi vaihtanut 5tkm paikkeilla ja siitä eteenpäin vaikka 10 tonnin välein niin se olisi saattanut jo auttaa paljon. Tutkin kaikkien noiden nettiauton 550i huoltohistoriat läpi niin järjestäen kaikissa vedelty öljynvaihdot pitkiksi. Ei omistajia ole kiinnostanut kun lähtökohta on ollut, että ajetaan vaan takuuaika +1v päälle ja vaihdetaan uuteen autoon. Tämä sama metodi pätee oikeastaan lähes jokaiseen muuhunkin autoon. Harvassa on ne autot joihin ensimmäinen omistaja on raaskinut mitään ylimääräistä mikä ei ole "pakollista" teetättää.

    Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs. Suomessa kun tyyppivikoihin luetaan osia mitkö jo vanhuuttaan antautuu 10v iässä. En minä ainakaan osta autoa toiselle omistajalle jos uuden haen, itselle minä sen ostan ja minua ei kiinnosta vaikka se leviäisi heti kun vaihtaa vaihtoautoliikeessä omistajaa. :think


    Totta kyllä että huolloilla voi ehkäistä todella paljon mutta nyt sitten käsi pystyyn ketkä uuden auton on ostanut on tehnyt 3 vuoden aikana ekstra huoltoja mitä se Auto oikeesti piippaa, minä myönnän että en kertaakaan. Ja tähän lähtee 99% porukasta.
    Last edited by Kanerv4; 17-10-2021, 12:24.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Sama on varsinkin volkkareissa, jos öljyt vaihdettaisiin 10tkm välein ja käytettäisiin kunnon öljyjä sekä laadukkaita suodattimia. Voisi ja kestääkin tsi koneet pidempään. Ainakin omat kokemukset olleet tsi koneista hyviä jos ei olla menty longlife huollolla. Samoin öljyn kulutus on loppunut tai ainakin vähentynyt huomattavasti.

    Meillä tuli M47 kanssa jakopää remppa eteen. Kilometrejä toki jo 350tkm. Ihmekkös jos tuo on jo vähän venynyt.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

    https://bmwtuning.co/bmw-n63-vs-n63t...tu2-vs-n63tu3/
    Paperilla on kyllä muutoksia tehty, mutta ei ne silti käytännössä sen paremmiksi ole muuttuneet. Noidet TU koneiden "paremmuus" johtuu pitkäli siitä, että niitä on hitosti vähemmän liikenteessä ja hitosti vähemmän ajettu kun ovat myös monta vuotta uudempia. Jos nyt vaikka otetaan aiemmin mainittu F10 550i niin niitä ei ole yhtäkään TU koneella Nettiautossa myynnissä. Vanhempaa N63 on peräti 5kpl. Jokusia noita N-kaseja tässä vuosien aikana olen työni puolesta lihoiksi vetänyt niin tiedän kyllä suurinpiirtein mistä puhun.

    Voi olla, että nämä N63 olisivat kestäneet huomattavasti paremmin mikäli ensimmäiset omistajat olisivat viitsineet huollattaa niitä paremmin, eli jos vaikka ensimmäiset moottoriöljyt olisi vaihtanut 5tkm paikkeilla ja siitä eteenpäin vaikka 10 tonnin välein niin se olisi saattanut jo auttaa paljon. Tutkin kaikkien noiden nettiauton 550i huoltohistoriat läpi niin järjestäen kaikissa vedelty öljynvaihdot pitkiksi. Ei omistajia ole kiinnostanut kun lähtökohta on ollut, että ajetaan vaan takuuaika +1v päälle ja vaihdetaan uuteen autoon. Tämä sama metodi pätee oikeastaan lähes jokaiseen muuhunkin autoon. Harvassa on ne autot joihin ensimmäinen omistaja on raaskinut mitään ylimääräistä mikä ei ole "pakollista" teetättää.
    Last edited by Spetke; 17-10-2021, 11:08.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
    On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
    Last edited by miyli; 17-10-2021, 11:05.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Noita kasikoineisia ei kannata ostaa kuin uutena ja takuunalaisina, sen on tiedostanut noiden ensimmäiset omistajat tai myöhemmin oppineet. Harrastepeleinäkin hankalia vrt joku jenkkiv8 jonka jakopään huoltaa ilman tonnin erikoistyökaluja ja toisen tonnin osia, jos edes ikinä tarttee huoltaa jenkkiv8:ssa. Bmwv8 tuntuu vikojen määrä olevan vakio, ne vaan on mallista riippuen eri osissa, ilmeisesti jo suunnittelupöydällä tietoisesti tehtyjä. Ja sama vaikuttaa olevan 4-syl, ilmeisesti v8 on tehty yhdistämällä kaksi 4syl niin viat in siksi tupla .
    Kannattaa pysyä b/d I6 koneissa ja niiden variaatioissa, ne on bmw ydinosaamista, luultavasti ehkä myös 3-syl, eiköhän ne tehdä puolittamalla m54

    Siitä.
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/12470163

    Pari NCAP autoa
    https://www.nettiauto.com/skoda/superb/12465815
    https://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/12467324
    Last edited by BMW525Xda; 17-10-2021, 09:12.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

    https://bmwtuning.co/bmw-n63-vs-n63t...tu2-vs-n63tu3/
    Joo, itselläni harkinnassa myöhemmin nimenomaan tu-koneella oleva. Tutkinut noita ja iso ero noissa koneissa on...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Ei se TU kone takaa juurikaan sen huolettomampia kilometrejä. Kaikenlisäksi on kahden normi perheauton hintainen valvetronic järjestelmä x2 riesana.
    Auton hinta pomppaa myös ihan eri lukemiin TU koneella kun ovat uudempia ja vähemmän markkinoilla. Samalla välirahalla tuollaisesta vanhemmasta kunnostaa jo moottorin.
    Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

    BMW N63, N63TU, N63TU2, and N63TU3 comparison. Learn about the N63 technical updates. BMW N63 performance and reliability. N63 comparison.


    BMW N63B44O1 - N63TU Technical Update
    N63B44O1 Horsepower: 444 hp (331kW)

    N63B44O1 Torque: 479 lb-ft (650 N-m)

    Years: 2013-2019

    Following the disastrous start, BMW began producing the N63TU in 2012. Though still an N63, the N63TU is almost an entirely different engine. It remains a 4.4L twin turbo V8 but sees a 42 horsepower increase. However, the power gain seems to be mostly on paper. Dyno testing has shown the N63 and N63TU put down similar numbers to the wheels. The N63TU engine does show a nice boost in torque, though. Aside from the power differences, other notable changes include:

    Updated VANOS, adopted from N55
    New valve cover with updated crankcase ventilation
    Pistons updated
    Forged rods and crank
    Timing chain updated
    Oil spray nozzles for piston crown cooling
    Intake manifold updated
    MAP and charge air temperature sensors updated, adopted from N20
    Low pressure fuel sensor deleted
    New fuel injectors and HPFP
    Second coolant pump added
    Vacuum pump updated
    New turbochargers
    Addition of Valvetronic

    This is far from an exhaustive list of the changes on the N63TU. Nonetheless, as we stated, this is almost a completely different engine. The list is already insane as is. Nearly every part on the N63TU was re-designed compared to the N63. As you can see, all of the problematic areas on the original N63 were updated with new components and/or designs. Additionally, the N63TU receives stronger, forged rods and crank.

    Despite the similar power numbers from the factory, the N63TU should be better suited to mods and increased boost. Additionally, this was a massive reliability improvement over the N63. The N63TU is not an unreliable engine with tons of common problems. Still expect the standard BMW problems such as gasket oil leaks, cooling system, etc, especially as the N63TU ages. However, the N63TU is a pretty reliable engine overall.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Tuollaista jos tekee mieli niin kannattaa katsoa sellainen jossa todella kattavat lisätakuut taikka sitten päivitetty TU kone
    Ei se TU kone takaa juurikaan sen huolettomampia kilometrejä. Kaikenlisäksi on kahden normi perheauton hintainen valvetronic järjestelmä x2 riesana.
    Auton hinta pomppaa myös ihan eri lukemiin TU koneella kun ovat uudempia ja vähemmän markkinoilla. Samalla välirahalla tuollaisesta vanhemmasta kunnostaa jo moottorin.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Meepi View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/550/12409619 Tämä on roikkunut myynnissä pitkään, ei taida suomalaiseen autoilijaan kyseinen tekniikka upota. Vaikka herkullinen paketti onkin
    Kävin tuota pari viikkoa sitten katsomassa ja koeajamassa. Nettiauton ilmoituksessa auto näyttää huomattavasti paremmalta ja siistimmältä mitä oikeasti oli. Äkkiseltään voisin sanoa, että kuvat ovat vanhoja. Auto on myös sisältä jotenkin tunkkainen ja nuhruinen. Autossa on väärä tuulilasi, hud on sumea ja näkyy tuplana. Ratista on kununut pinta pois, se pitäisi uusia. Muutaman kilsan koeajon perusteella oli ajolleen ihan ok. Tosin ajelin vain iisisti ilman revittelyitä, mutta ainakin pintakaasulla liikkuin niin kuin kuuluu, myös vaihteisto toimi ihan hyvin. Moottori on vaihdettu jossakin 60-70tkm paikkeilla ulkomailla BMW histosiatietojen perusteella. Eli kohta puoliin saa vaihtaa uudelleen tai vähintään suuresti peruskorjata.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Meepi View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/550/12409619 Tämä on roikkunut myynnissä pitkään, ei taida suomalaiseen autoilijaan kyseinen tekniikka upota. Vaikka herkullinen paketti onkin
    Tuollaista jos tekee mieli niin kannattaa katsoa sellainen jossa todella kattavat lisätakuut taikka sitten päivitetty TU kone

    Leave a comment:


  • Meepi
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/550/12409619 Tämä on roikkunut myynnissä pitkään, ei taida suomalaiseen autoilijaan kyseinen tekniikka upota. Vaikka herkullinen paketti onkin

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    2x V8


    https://www.nettiauto.com/ford/escort/12461591

    https://www.nettiauto.com/ford/taunus/12462046
    Last edited by BMW525Xda; 15-10-2021, 15:45.

    Leave a comment:


  • hannuk
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Katsotaanpa kauanko ylihintainen fiat kelluu myynnissä
    https://www.nettiauto.com/fiat/500e/12465363
    Ei ole ylihintainen, oletko yrittänyt ostaa tällaista?

    Oikein hauska vessa muuten - suosittelen kokeilemaan.

    Leave a comment:

Working...
X