Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXXVII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by T3 View PostOot sä kyllä hupaisa hemmo.
Sehän olisi saattanut olla vaikka fordin ecobuusti tekniikka tonnin keveämmässä korikokoonpanossa ?
Ajossa sama mukavuus jatkuu, sillä 2 310-kiloinen ja täysalumiinikorinen möhkö käyttäytyy hyvin henkilöautomaisesti. Ajoasetuksia on neljä: 2H käyttää pelkkää takavetoa, 4A jakaa nelivedon tilanteiden mukaan, 4H on jatkuva neliveto ja 4L maastoajoasetus. Ohjaus on säädetty erittäin kevyeksi ja tarkaksi.
Valmistaja ilmoittaa 3,5-litraisen V6-tuplaturbon yhdistetyksi kulutukseksi 12,1 litraa. Ajotietokoneen mukaan koeajon kulutus on yllättäen puolitoista litraa sitä pienempi, joten Ecoboost-bensiinimoottorin hyötysuhde on hyvä.
Terveisin: hupihemmo
Ps. Kaikkien valmistajien tekniikka ei edes -90 ollut tehotonta ja ryystävää kuten suurinosa, jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 17:31.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Postjos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostOnko noilla kulutuksilla niin väliä kun tonni tippuu rahamiehellä collegehousujen taskusta joka kerta Micrasta noustessa.
Toki ajaisin näin sporttisella urheiluautolla mielelläni, ei vaan kynnet riitä.
Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 19:31.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPs. Kaikkien valmistajien tekniikka ei edes -90 ollut tehotonta ja ryystävää kuten suurinosa, jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.
Toki tuo mainitsemasi tojotan moottori myöhemmissä versioissa tuotti enemmänkin voimaa, mutta silloin oltiin jo kovasti 90-luvun lopulla ja viimeisissä versioissa pitkälti 2000-luvulla. Siltkin, nuo moottorit olivat ahdettuja. Mielestäni ahdetun, vuosituhannen vaihteen moottorin vertaaminen ei ole kauhean tasapuolista 80-luvun puolivälin vapaastihengittävään moottoriin. Sitäpaitsi, S14-moottorisella autolla pitää jo oikeasti polkea, että kulutus on luokkaa 10L sadalla ja maantieajossa sellaisella pääsee helposti noihin kutosella alkaviin lukemiin.
Mutta, mitäpä näistä kaltaisesi trollin kanssa vänkäämään. Loputon suo, jos sille linjalle lähtee..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostTämä BMW:n tapa tehdä hmm. 3 erilaista mittaristoa (täysin digitaaliton, osin digitaalinen ja täysin digitaalinen) on kyllä perin BMW:lle ominaislaatuinen tapa. Menee samaan sarjaan, kuin takaselkänojien puuttuminen vielä pitkälle -90 luvulla 3-sarjan vakiovarustelistalta.
Topiciin liittyen. Ei tee M-Sportia vielä ratti tai vanteet. Ja miksi tuota mustaa kiiltävää muovia kukaan haluaa sisustaan? Itselle ainakin totaalinen turn-off.
Melkeinpä mieluummin ottaisin sen selkeän ja yhtenäisen karvalakkimittariston kuin tuon susiruman puolidigitaalisen borg-version, jolla on varustettu tuo linkin autokin.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEhkä raha ja velkamersu ei kulje käsikädessä
Originally posted by BMW525Xda View PostToki ajaisin näin sporttisella urheiluautolla mielelläni, ei vaan kynnet riitä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12459101
Originally posted by T3 View PostHupiukko, mikä hupiukko.
Mutta, mitäpä näistä kaltaisesi trollin kanssa vänkäämään. Loputon suo, jos sille linjalle lähtee.
Bongauksena nettiautosta 530e törkyvarustein.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostMutta, mitäpä näistä kaltaisesi trollin kanssa vänkäämään. Loputon suo, jos sille linjalle lähtee.
Ihan sama mitä tekniikkaa niissä verrataan, ihan selkeä juttu se kuitenkin on että jo tuolloin pystyttiin tekemään taloudellista tehokasta tuotantomoottoria ja olisi pystytty tekemään paljon taloudellisempiakin, sinusta ne ei sovi yhteen. Sinusta muut kirjoittajat on hupiukkoja, mutta mitään perusteluja sinulla ei ole miksi jo -90 ei olisi voitu kehittää mainittua voimalinjaa, mielestäsi siihen riitti hölmö alleviivaus ja typerä nimittely
Toki, ymmärtääkseen ajatuksen 4 mallin auton valmistajasta pitäisi ymmärtää myös yritysmaailmaa, edes auttavalla tasolla. Voisin väittää että auton valmistajista ne muutamiin malleihin erikoistuneet on pärjänneet parhaiten. Näillä jotka yrittää tehdä mallisarjan sisällekin mallisarjan tuhlaavat vain energiaa suunnitteluun mitättömien myyntilukujen ja segmenttivaltauksen toivossa. Tämän ilmeisesti tesla on ymmärtänyt, valmistaa ”halpaa” ihmisiin vetoavan tehokasta mallia, paria. Eivät rönsyile jossain koppiautoluokissa ja luksusmarginaalissa.Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 20:51.
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostHupinsa kullakin, minusta esim 8L/100km olisi ollut -90 luvulla taloudellinen tuolla voimalinjalla. Ja ihan toteutettavissakin jos valmistajat olisivat vaan halunneet tai pakotettu.
Sehän olisi saattanut olla vaikka fordin ecobuusti tekniikka tonnin keveämmässä korikokoonpanossa ?
Ajossa sama mukavuus jatkuu, sillä 2 310-kiloinen ja täysalumiinikorinen möhkö käyttäytyy hyvin henkilöautomaisesti. Ajoasetuksia on neljä: 2H käyttää pelkkää takavetoa, 4A jakaa nelivedon tilanteiden mukaan, 4H on jatkuva neliveto ja 4L maastoajoasetus. Ohjaus on säädetty erittäin kevyeksi ja tarkaksi.
Valmistaja ilmoittaa 3,5-litraisen V6-tuplaturbon yhdistetyksi kulutukseksi 12,1 litraa. Ajotietokoneen mukaan koeajon kulutus on yllättäen puolitoista litraa sitä pienempi, joten Ecoboost-bensiinimoottorin hyötysuhde on hyvä.
Terveisin: hupihemmo
Ps. Kaikkien valmistajien tekniikka ei edes -90 ollut tehotonta ja ryystävää kuten suurinosa, jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.
Ajotietokoneen lukema kuuluu yleensä kalibroida vastaamaan todellista lukemaa, tässä kohtaa yleensä ihmisillä menee pieleen kuvitelmat.
6l kulutusta ei ainakaan 3S-GTE:stä löydä kun minun 4A-GZE:kin vie enemmän asennettuna alle 1k kg koriin.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMä joskus mietin että miten olisikaan joku autonvalmistaja pärjännyt aikanaan jos olisi tehnyt neljää mallia, sedan farkku tila-auto ja cittari. Jokaisessa sama voimalinja, taloudellinen 350hv bensa+neliveto+automaatti. Hyvät valot, sopiva varustelu tarpeellisilla perusvarusteilla, esim. Cruise, AutoAc, puolisähköjakkarat, jne. Hinta 35k€ (Toki muualla maailmassa 25k€) kaikille malleille. Sadan/farkku suberb kokoluokkaa, tilauto tranporttia, cittari q5 tms.
Olis varmaan myynyt puolet maailman autoista.Originally posted by Jarger View PostAjotietokoneen lukema kuuluu yleensä kalibroida vastaamaan todellista lukemaa, tässä kohtaa yleensä ihmisillä menee pieleen kuvitelmat.
6l kulutusta ei ainakaan 3S-GTE:stä löydä kun minun 4A-GZE:kin vie enemmän asennettuna alle 1k kg koriin.
Minulla on kesältä ihan tankkauksista (ajotietokonettahan tässä ei ole) mitattua kulutusta ~7L 100km sekalaisessa ajossa miedosti viritettynä 14tkm matkalta, eikä ole yhtään yritetty. Teho ei aina korreloi kulutuksen kanssa.
Tuo ecoboost oli esimerkkinä siitä kuinka kehitys eteni nopeasti kun siihen syntyi ns pakko, tuo pötköhän on 2350kg korissa, ford ja muutkin valmistajat olisi luultavasti jo tehnyt 2.3L (tai alle) ecoboostista 350hv version alle 8L kulutuksella nelivetoisena automaatilla vuosikymmeniä sitten jos siihen olisi ollut ilmastotekniset pakotteet. Samaan aikaan kun polttoainetalous on parantunut on autot lihoneet, aivan turhaan niihin on kasattu malmia turvallisuuden nimissä, kevyemmilläkin olisi selvitty varmaan.
1.3
Comment
-
-
Originally posted by ss320 View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/330/12450143
"eiköhän tämmönen mene jo melkein sijoitus kohteena."
400tkm ajettu e46Aikamoinen vikalistakin jo pelkästään ilmoituksen perusteella.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by ss320 View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/330/12450143
"eiköhän tämmönen mene jo melkein sijoitus kohteena."
400tkm ajettu e46
Aluksi teki mieli sanoa suoraan mitä hänen autosta ja hintapyynnistään ajattelen mutta lopulta päätin vain ystävällisesti vastata "Dieseliä en halua"
Onhan tuo nyt ihan järkyttävä ilmestys.
Comment
-
-
Mielestäni ihan ok, jos välttis tuollaisen haluaa, jännä väri ainakin. Mutta alapa vaihteleen tuohon sitten osia jotta saa alkuperäisemmän..
Vähän tyyris aihioksi. Sisustan väri on vähän kumma tuolle ulkovärille, ei ilmeisesti alkuperäinen. Tai jostain syystä olettaisin että konetilassa on sitten sitä omaa väriään.
Comment
-
Comment