Tämähän se pelastus onkin, jos suuttimet, huohotin, nox ja vesipumppu on vaihtamatta noilla kilsoilla. Suuttimet on varmasti kertaalleen vaihdettu, mutta jos alkaa 100tkm olemaan siitä niin onnea vaan seuraavalle.
No eipä tuo suuttimien vaihto nyt maailman suurin asia ole. Reilusti alle tonnilla saa ja itsekin voi tehdä. Eikä nyt välttämättä ole vähään aikaan edes tarvetta jos edellisellä kerralla on jo vaihdettu parempiin.
Tämähän se pelastus onkin, jos suuttimet, huohotin, nox ja vesipumppu on vaihtamatta noilla kilsoilla. Suuttimet on varmasti kertaalleen vaihdettu, mutta jos alkaa 100tkm olemaan siitä niin onnea vaan seuraavalle.
Suuttimet on vaihdettu Saksassa entisen omistajan mukaan (jolta ostin), itse vaihdatin korkeapainepumpun. Nox on tuosta poistettu ohjelmallisesti ja fyysisesti, joka oli kyllä virheveto (ei toimi siis laihaseosmoodi). Autoliike myi tuon auton keväällä muistaakseni 12900 tai 13900 pyynnillä. Hyvä auto se muuten oli, jännä vaa miten nuo jätesäkit + lippa heti tuo halvan vaikutelman.
Minkälainen varustelu tuosta tekee suomiauto-varustelun (olettaen, että sen pitäisi olla negatiivinen asia)?
Mun käsityksen mukaan suomi-bmw:ssä on aika asiallinen varustelu verrattuna muiden maiden hinnat alkaen vehkeisiin. Esim tuota karvalakki-ilmastointia ei ole ollut käsittääkseni missään 1-sarjalaisessa (eikä 3-sarjassakaan) tarjolla suomiautoon, mutta vaikuttaa melko yleiseltä esim Saksassa. Lisäksi monessa noissa vanhemmista 1-sarjalaisista saattoi olla vielä idrivetön radio, mutta tässä yksilössä semmoinen on. Lisäksi näyttäisi olevan tutkat takana ja oikein tuo "sporttiratti" noilla kyhmyillä (ei kuitenkaan se hienompi msport-ratti).
Toki pistää vähän hymyilyttämään että 114i:stä on oikein msport-varustelu. Itse olisin laittnut pennoseni joihinkin muihin varusteisiin tai isompaan moottoriin.
Joo ei tää "suomivarustelu" oikeen toimi terminä enää nykyään kun tuoreemmat tuontivehkeet saksasta ja ruotsista on usein niin paskoilla varusteilla ettei täältä uutena sellasta ole edes saanut. Uudehkoa E mersua manuaalina jne mitä ei edes löydy vehon listoilta.
BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Joo ei tää "suomivarustelu" oikeen toimi terminä enää nykyään kun tuoreemmat tuontivehkeet saksasta ja ruotsista on usein niin paskoilla varusteilla ettei täältä uutena sellasta ole edes saanut. Uudehkoa E mersua manuaalina jne mitä ei edes löydy vehon listoilta.
Kamux ja Saka tosiaan etsivät euroopan heikoimmin varustellut ja sitten voivat myydä täällä tuulipukukansalle halvalla
Mun käsityksen mukaan suomi-bmw:ssä on aika asiallinen varustelu verrattuna muiden maiden hinnat alkaen vehkeisiin. Esim tuota karvalakki-ilmastointia ei ole ollut käsittääkseni missään 1-sarjalaisessa (eikä 3-sarjassakaan) tarjolla suomiautoon, mutta vaikuttaa melko yleiseltä esim Saksassa. Lisäksi monessa noissa vanhemmista 1-sarjalaisista saattoi olla vielä idrivetön radio, mutta tässä yksilössä semmoinen on. Lisäksi näyttäisi olevan tutkat takana ja oikein tuo "sporttiratti" noilla kyhmyillä (ei kuitenkaan se hienompi msport-ratti).
Johan on herkkuja ruksittu. Ei siinä, tohon hintaluokkaan en vaan itse ostaisi autoa halogeenivaloilla ja manuaali ilmastoinnilla, kun parempaakin on tarjolla ja suomiautolla viittaan yleisesti enkä nyt tähän tiettyyn korimalliin. Voi olla että on tänäpäivänä jo ihan eri asia
Jännästi itsellä ollut päinvastainen kokemus, kun suomesta ei löydy tarpeellisilla varusteilla autoa, niin kyllä se on saksasta jouduttu tuomaan. Minähän puhun siis käytetystä autosta, kun köyhä suomalainen olen.
Joo tää Porkke on kyllä aika näyttävä laite uudemmaks, on vielä sen verran perinteisempi että silmä lepää. Jos vaan esteettisesti ajatellaan niin hankala se on ollut valmistajan tuosta parantaa, mennyt sitten yliyrittämiseksi
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Miten tämä ilmeni ajossa, siis ettei laihaseosmoodi toiminut? Kasvoiko kulutus? :think
Maantieajossa söi hieman enemmän joo, kun laihaseos ei toimi. Ja ehkä itselle eniten tuossa tökki se periaate sitten jälkikäteen: ois vaan pitänyt laittaa OEM-osat sinne niin olisi toiminut kuten tehtaalla on tarkoitettu
Maantieajossa söi hieman enemmän joo, kun laihaseos ei toimi. Ja ehkä itselle eniten tuossa tökki se periaate sitten jälkikäteen: ois vaan pitänyt laittaa OEM-osat sinne niin olisi toiminut kuten tehtaalla on tarkoitettu
No minua ei tuo periaate haittaa, suunnitelmissa on ohjelmallisesti poistaa NOX käytöstä jos auto ei mene vaihtoon ennen sitä
Mikset laita NOXEM-emulaattoria? Sen varmaan itse laittaisin, jos tuollaisen auton omistasin.
Siksi kun se ohjelmointi menisi samassa tehonlisäys ohjelmoinnin kanssa. Vaikutus sama kuin emulaattorillakin, mitä nyt olen jotain ketjuja asiasta lukenut.
Siksi kun se ohjelmointi menisi samassa tehonlisäys ohjelmoinnin kanssa. Vaikutus sama kuin emulaattorillakin, mitä nyt olen jotain ketjuja asiasta lukenut.
Joo mulla kans ohjelmoitiin ja se oli kyllä todella hyvä muutos Ymmärtääkseni NOXEMilla edelleen toimisi se laihaseosmoodi, sehän tuossa on erona(?). Noh eipä tuo hirveästi syönyt vaikkei se laihaseos ei toiminutkaan, muistelen että maantiellä sellaista 6.5-7l pintaan. Foorumin myötätuuli-alamäkiajajat väittivät että noxemilla menisi 5 alkavia lukuja. En kyllä itse siihen usko.
Comment