autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Näin minäkin oletan. Jopa Kirkkonummi on alihankkijoilla pk-seudulla.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    PostNord vai sen alihankkija?
    Niin, enpä osaa sanoa, kun aina tullut paketit automaattiin tai noutopisteeseen. Tekstarit tulee ainakin PostNordin nimissä. Oletettavasti silti paikalliset alihankkijat noita täällä kuskaa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Kuopiossa myös toimii PostNord loistavasti.

    Aerolla nopeaa toimintaa, alle viikossa tuli tilatut osat noutopisteeseen.
    PostNord vai sen alihankkija?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Samoin täällä Lapua-Seinäjoki -akselilla Postnord on toiminut moitteetta. Tänään tilasin Relluun pääsylinterin. Pientä sekoilua tilauksen kanssa, mutta vika löytyi nopeasti peliin katsomalla. Katsotaan mitä sieltä tulee. 6.10. ennakoitu laskeutumisaika. Yleensä aina ostanut paremman merkkisiä osia, mutta nyt tulee jotain nevöhöödiä.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Kuopiossa myös toimii PostNord loistavasti.

    Aerolla nopeaa toimintaa, alle viikossa tuli tilatut osat noutopisteeseen.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Postnord toimii aivan loistavasti Jyväskylän lähistöllä.
    Aina paketti ajoissa ja jätetty sinne mihin pyydetty, jos ei itse ole päässyt kuittaamaan. Karjalaisen Rahti toimittaa postnordin rahdin täällä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Aerolla homma toiminut omien ostosten kanssa hyvin, nytkin lähti ahdistimet ja jäähdyttimet päivässä liikkeelle, ja sitten ne onkin maannut ”afrikan tasangolla” lentokentän kupeessa viikon, jälleen kerran on lähtenyt zulukuski ilman ajo-ohjeita ja päässyt melkein perille…ja vasta kaksi kertaa. Taas on tilassa ”pysäytetty, odottaa sopimista vastaanottajan kanssa”.

    Ja kuten aikaisemminkin olen laittanut aerolle ehdotusta vaihtaa suomen pään kuljetusliikettä.
    Pääkaupungin Postnordille jos annetaan kuljetettavaksi kultaharkko, on se määräpäässä norsunpaskaa.
    Last edited by BMW525Xda; 30-09-2021, 18:04.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Kyllä minulla joskus kesti kuukausikaupalla saada rahoja takaisin Aeromotorsilta kun oli puhaltimen moottori toimiva, mutta epätasapainoinen.
    Tosin, lienee valmistajasta kiinni enemmän nämä, oletan.
    Aeromotorsista ei muuten löydy kuin hyvää sanottavaa, yleensä sieltä tulee ostettua nykyään. Autodoc tulee vältettyä jo tuon hintojen muuntumisen vuoksi, ja joskus viallisen osan kanssa ollut hankalaa myös.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Nyt taitaa olla Aeromotorsilla ruuhkaa, kun ei lähtenytkään aamupäivällä tehty tilaus heti samana päivänä ovesta pihalle, vaan vasta seuraavana. Pakko sanoa, että PostNord on ainakin näiden pakettiautomattitoimitusten kanssa skarpannut melkoisesti.

    Jälleen pisteet Aeromotorsille!

    Duukin tarina vain tuo lisää perusteita sille, että voi skipata tuon Autodocin jatkossakin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Aeromotorsin kanssa reklamaatio toimi hyvin. Ilmoitin että tehostajan letku vuotaa prässäyksestä. Tein juuri uutta tilausta joten samalla tilasin uuden letkun ja vaihdoin. Postilla menemään vuotava takaisin. Kuukauden päivät otti, mutta nyt oli hyvitys tulossa. Ainoa miinus, että luvattua hyvitystä posti kuluista ei tullut. Laitoin siitä kyselyä vielä perään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Onpahan tässä saanut tutustua autodoc.fi bisnesmalliin. Osaa yritin aluksi ostaa muualta, mutta autodoc oli ainoa jolla ko osa löytyi hyllystä niin tilasin sen sitten sieltä. VIRHE!

    Todettakoon heti alkuun että en syytä heitä siitä että heidän myymä era-benelux merkkinen ohjausvaihde oli paska. Osahan oli välyksellisempi kuin 250tkm ajettu ohjausvaihde, välyksen lisäksi se vuosi kannen välistä runsaasti öljyä. Mutta autodocia voinee hyvällä syyllä syyttää todella huonosta asiakaspalvelusta josta paljastuu ensimmäisten viestien jälkeen ns väsytystaktiikka.

    - Ostin autodoc.fi era benelux ohjausvaihteen 26.5.2021.

    - Ohjausvaihde asennettiin ja todettiin välykselliseksi sekä öljyä vuotavaksi
    asennuksen jälkeen auton koeajolla. Eli tuote oli viallinen sekä rikki!

    - Saatuani tiedon korjaamolta rikkinäisestä osasta, reklamoisin autodoc.fi
    12.6.2021 asiakaspalvelun chatissa josta minut ohjattiin ottamaan
    yhteyttä sähköpostitse, jonka tein maanantaina 14.6.2021.

    - Autodoc.fi todella huonon asiakaspalvelun kanssa jouduin käymään samasta asiasta lukuisia sähköposti keskusteluja mm todella erikoisine ja lisääntyvine vaatimuksineen. Ehkä mieleenpainuvin oli sähköisen palautuslomakkeen tulo bumerangina takaisin kun siitä puuttui käsin kirjoitettu allekirjoitus. 2vko jälkeen ja useiden spostien he suostuivat viimein edes vastaanottamaan takaisin viallisen tuotteen 28.6.2021 jolloin myös tuotteen heille lähetin.

    - 7.7.2021 Autodoc.fi ilmoitti vastaanottaneen viallisen ohjausvaihteen ja samalla ilmoittivat osan tarkastuksen kestävän kohtuuttomasti 6-8 viikkoa.

    - 24.8.2021 Kyselin palautuksen perään.

    - 1.9.2021 oli kulunut 8 viikkoa siitä kun he ilmoitittivat vastaanottaneensa viallisen ohjausvaihteen. -> Kyselin rahojeni perään

    - 6.9.2021 Kyselin rahojeni perään sain vastauksen että asia siirretty takuuosastolle.

    - 6.9.2021 Autodoc.fi ilmoitti palauttavansa rahat, mutta eivät ilmoittaneet palautettavaa summaa

    - 8.9.2021 Autodoc.fi palautti minulle 195€ perusteettomasti. Mitään ilmoittamatta suoraan tililleni ilman mitään tositetra Oikea palautussumma olisi ainakin minun maalaisjärjellä ollut minimissään osan ostohinta. Otin yhteyttä ecc.fi joka on eurooppalainen kuluttajasuoja, hommasta tekee haasteellisen mm se että autodocin lähettämät sähköpostit tulevat eri osoitteista ja pilkkoontuvat lukuisiin eri keskusteluihin gmailissa. Tähän paloi taas toista tuntia aikaa.

    - 8.9.2021 Illalla tulee paypal ilmoitus että autodoc.com hyvittää minulle 544,07€ summa ei täsmää osan hintaan -> lähetän viestiä ecc.fi että älkää vielä tehkö mitään.

    - 10.9.2021 saan paypal palautuksena aiemmin ilmoitetun summan ja ecc.fi vastaa näin:
    Saksalaisesta Autodocista on tullut meille tuttu toimija moninaisten kuluttajavalitusten myötä, eikä sovittelu ole aina onnistunut Autodocin ollessa haluton ottamaan siihen osaa. Toivotaan, että sinun asiasi selviää ilman väliintuloamme.

    - 21.9.2021 autodoc lähettää minulle email viestin:

    Thank you for your email.
    We are sorry for the created inconveniences.

    We have refunded you 544.07 EUR via PayPal and 195.00 EUR for additional costs via bank transfer, please check it again.
    Tarkistin heille lähettämäni kuitit. 195€ on osan purkutyöstä kuitti. Turhan asennustyön he jättivät maksamatta josta kuitenkin halusivat aivan ensimmäiseksi kuitin. Osasta palautettu summa ei täsmää ostohintaan, se on jopa hieman yläkanttiin.

    Kaiken kaikkiaan tähän ruljassiin paloi aikaa ja hermoja siinä määrin että poistin heidän sovelluksen ja lupaan itselleni pyhästi etten koskaan tilaa sieltä mitään. Olisin aluksi ollut aivan tyytyväinen jos olisin vaan saanut palauttaa rikkinäisen osan saanut ehjän tilalle tai osan hinnan palautuksena tilille. Mutta se ei heille käynyt vaan aivan ensimmäiseksi alettiin vaatimaan kuittia asennustyöstä sitten purkutyöstä jne jne jne.


    Vittu mitä paskaa
    Kyllähän tuo melkoista on, tosin valitettavasti monilla liikkeillä on väsytystaktiikka alasta riippumatta käytössä. Monet ei jaksa noin pitkään taistella, joten tuolla minimoivat kulunsa.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Autodoc on paska

    Onpahan tässä saanut tutustua autodoc.fi bisnesmalliin. Osaa yritin aluksi ostaa muualta, mutta autodoc oli ainoa jolla ko osa löytyi hyllystä niin tilasin sen sitten sieltä. VIRHE!

    Todettakoon heti alkuun että en syytä heitä siitä että heidän myymä era-benelux merkkinen ohjausvaihde oli paska. Osahan oli välyksellisempi kuin 250tkm ajettu ohjausvaihde, välyksen lisäksi se vuosi kannen välistä runsaasti öljyä. Mutta autodocia voinee hyvällä syyllä syyttää todella huonosta asiakaspalvelusta josta paljastuu ensimmäisten viestien jälkeen ns väsytystaktiikka.

    - Ostin autodoc.fi era benelux ohjausvaihteen 26.5.2021.

    - Ohjausvaihde asennettiin ja todettiin välykselliseksi sekä öljyä vuotavaksi
    asennuksen jälkeen auton koeajolla. Eli tuote oli viallinen sekä rikki!

    - Saatuani tiedon korjaamolta rikkinäisestä osasta, reklamoisin autodoc.fi
    12.6.2021 asiakaspalvelun chatissa josta minut ohjattiin ottamaan
    yhteyttä sähköpostitse, jonka tein maanantaina 14.6.2021.

    - Autodoc.fi todella huonon asiakaspalvelun kanssa jouduin käymään samasta asiasta lukuisia sähköposti keskusteluja mm todella erikoisine ja lisääntyvine vaatimuksineen. Ehkä mieleenpainuvin oli sähköisen palautuslomakkeen tulo bumerangina takaisin kun siitä puuttui käsin kirjoitettu allekirjoitus. 2vko jälkeen ja useiden spostien he suostuivat viimein edes vastaanottamaan takaisin viallisen tuotteen 28.6.2021 jolloin myös tuotteen heille lähetin.

    - 7.7.2021 Autodoc.fi ilmoitti vastaanottaneen viallisen ohjausvaihteen ja samalla ilmoittivat osan tarkastuksen kestävän kohtuuttomasti 6-8 viikkoa.

    - 24.8.2021 Kyselin palautuksen perään.

    - 1.9.2021 oli kulunut 8 viikkoa siitä kun he ilmoitittivat vastaanottaneensa viallisen ohjausvaihteen. -> Kyselin rahojeni perään

    - 6.9.2021 Kyselin rahojeni perään sain vastauksen että asia siirretty takuuosastolle.

    - 6.9.2021 Autodoc.fi ilmoitti palauttavansa rahat, mutta eivät ilmoittaneet palautettavaa summaa

    - 8.9.2021 Autodoc.fi palautti minulle 195€ perusteettomasti. Mitään ilmoittamatta suoraan tililleni ilman mitään tositetra Oikea palautussumma olisi ainakin minun maalaisjärjellä ollut minimissään osan ostohinta. Otin yhteyttä ecc.fi joka on eurooppalainen kuluttajasuoja, hommasta tekee haasteellisen mm se että autodocin lähettämät sähköpostit tulevat eri osoitteista ja pilkkoontuvat lukuisiin eri keskusteluihin gmailissa. Tähän paloi taas toista tuntia aikaa.

    - 8.9.2021 Illalla tulee paypal ilmoitus että autodoc.com hyvittää minulle 544,07€ summa ei täsmää osan hintaan -> lähetän viestiä ecc.fi että älkää vielä tehkö mitään.

    - 10.9.2021 saan paypal palautuksena aiemmin ilmoitetun summan ja ecc.fi vastaa näin:
    Saksalaisesta Autodocista on tullut meille tuttu toimija moninaisten kuluttajavalitusten myötä, eikä sovittelu ole aina onnistunut Autodocin ollessa haluton ottamaan siihen osaa. Toivotaan, että sinun asiasi selviää ilman väliintuloamme.

    - 21.9.2021 autodoc lähettää minulle email viestin:

    Thank you for your email.
    We are sorry for the created inconveniences.

    We have refunded you 544.07 EUR via PayPal and 195.00 EUR for additional costs via bank transfer, please check it again.
    Tarkistin heille lähettämäni kuitit. 195€ on osan purkutyöstä kuitti. Turhan asennustyön he jättivät maksamatta josta kuitenkin halusivat aivan ensimmäiseksi kuitin. Osasta palautettu summa ei täsmää ostohintaan, se on jopa hieman yläkanttiin.

    Kaiken kaikkiaan tähän ruljassiin paloi aikaa ja hermoja siinä määrin että poistin heidän sovelluksen ja lupaan itselleni pyhästi etten koskaan tilaa sieltä mitään. Olisin aluksi ollut aivan tyytyväinen jos olisin vaan saanut palauttaa rikkinäisen osan saanut ehjän tilalle tai osan hinnan palautuksena tilille. Mutta se ei heille käynyt vaan aivan ensimmäiseksi alettiin vaatimaan kuittia asennustyöstä sitten purkutyöstä jne jne jne.


    Vittu mitä paskaa

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by hjenkka View Post
    onko tuo etukardaanin porsiminen yleinenkin ongelma ja koskeeko f11 koppasia? ja onko näihin joku tarkastus kamppis? :think
    X5 LCI malleja alkupäästä se kamppanja koskee, ei muita.

    F1x korisissa taitaa olla ihan yksittäistapauksia missä kardaani on porsinut ja niissä taitaa mennä etupäästä eli lyö moottorin oljypohjaan reiän, ei laatikon...

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Saas nähdä miten Aeromotorsin takuut / vastuut toimii,
    vaihdettiin X5 40d 2010:iin etukardaani ja vaihdelaatikko maaliskuussa
    kun vanha kardaani katkesi ja löi laatikkoon reiän.

    Nyt 15 tkm ajon ja 5 kk jälkeen uusi tarvikekardaani (Febest) teki saman ajossa, karaani poikki ristikossa, laatikon kyljessä pari halkeamaa, öljyt tuli pihalle...

    Kyllähän se vähän sylettää toista kertaa vaihtaa samaan autoon laatikko puolen vuoden sisään...

    B2B kaupassa tosin on huonommat "suojat" ostajalla kuin B2P...
    Veikkaan että huonosti toimii. Vaativat varmaankin kuriirilla toimittamaan osan heille liikkeeseen, reiluina tarjoavat mahdollisuutta tuoda osa myös itse. Sitten vedotaan diy:ssa tapahtuneeseen asennusvirheeseen. Itse kyllä vaatisin jonkinlaisen dokumentin että myyjä on lähettänyt viallisen osan valmistajalle tutkittavaksi oikeasti. Toivottavasti menee veikkausta paremmin.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jaa-a. Pakkohan se on olla materiaalivirhe jo 5 kk ja vajaassa 15 km menee *askaksi.

    Alkuperäinen kardaani kesti 237 tkm ennen kuin poiki. Sille olis ollut kamppanja jossa marmori olisi sen tarkistanut ja vaihtanut, tosin vain kertaalleen, ts. jos autoa olisi merkkihuollettu siihen olisi jossain vaiheessa vaihdettu kardaani jos silloin siinä olisi ollut välystä.

    Käytetyn laatikon löysin viimeksi Latviasta halvalla, 620€ posteineen. Toista ei taida siihen hintaa löytyä. Tosin tänään kävi hitsari katsomassa, ei siinä laatikossa ole kuin kaksi halkeamaa ja ne saadaan paikallaan hitsattua kun otetaan öljypohja ja mekatroniikka/venttilipöytä pois edestä. Lisäksi öljypohjassa reikä mutta sehän ei nyt juuri mitään maksa.

    Onhan se liki parin päivän homma vaihtaa laatikko kaikkine oheissäätöineen...

    OEM kardaani maksaa halvimmillaankin noin tonnin, tarvikkeet murto-osan siitä. Katsotaan miten Aeromotors reagoi reklamaatioon ja kuka maksaa kulut, jos he korvaavat kulut kuten pitäisi niin varmaan ehkä uskaltaa tarvikkeen laittaa uudelleenkin, jos ei niin täytyy jostain ostaa mikä antaa sellaisen takuun että maksavat jatkossa kulut jos poikii ennen aikojaan...
    onko tuo etukardaanin porsiminen yleinenkin ongelma ja koskeeko f11 koppasia? ja onko näihin joku tarkastus kamppis? :think

    Leave a comment:

Working...
X