Announcement
Collapse
No announcement yet.
autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2
Collapse
X
-
Aeromotorsin kanssa reklamaatio toimi hyvin. Ilmoitin että tehostajan letku vuotaa prässäyksestä. Tein juuri uutta tilausta joten samalla tilasin uuden letkun ja vaihdoin. Postilla menemään vuotava takaisin. Kuukauden päivät otti, mutta nyt oli hyvitys tulossa. Ainoa miinus, että luvattua hyvitystä posti kuluista ei tullut. Laitoin siitä kyselyä vielä perään.
-
-
Originally posted by duuk View PostOnpahan tässä saanut tutustua autodoc.fi bisnesmalliin. Osaa yritin aluksi ostaa muualta, mutta autodoc oli ainoa jolla ko osa löytyi hyllystä niin tilasin sen sitten sieltä. VIRHE!
Todettakoon heti alkuun että en syytä heitä siitä että heidän myymä era-benelux merkkinen ohjausvaihde oli paska. Osahan oli välyksellisempi kuin 250tkm ajettu ohjausvaihde, välyksen lisäksi se vuosi kannen välistä runsaasti öljyä. Mutta autodocia voinee hyvällä syyllä syyttää todella huonosta asiakaspalvelusta josta paljastuu ensimmäisten viestien jälkeen ns väsytystaktiikka.
- Ostin autodoc.fi era benelux ohjausvaihteen 26.5.2021.
- Ohjausvaihde asennettiin ja todettiin välykselliseksi sekä öljyä vuotavaksi
asennuksen jälkeen auton koeajolla. Eli tuote oli viallinen sekä rikki!
- Saatuani tiedon korjaamolta rikkinäisestä osasta, reklamoisin autodoc.fi
12.6.2021 asiakaspalvelun chatissa josta minut ohjattiin ottamaan
yhteyttä sähköpostitse, jonka tein maanantaina 14.6.2021.
- Autodoc.fi todella huonon asiakaspalvelun kanssa jouduin käymään samasta asiasta lukuisia sähköposti keskusteluja mm todella erikoisine ja lisääntyvine vaatimuksineen. Ehkä mieleenpainuvin oli sähköisen palautuslomakkeen tulo bumerangina takaisin kun siitä puuttui käsin kirjoitettu allekirjoitus. 2vko jälkeen ja useiden spostien he suostuivat viimein edes vastaanottamaan takaisin viallisen tuotteen 28.6.2021 jolloin myös tuotteen heille lähetin.
- 7.7.2021 Autodoc.fi ilmoitti vastaanottaneen viallisen ohjausvaihteen ja samalla ilmoittivat osan tarkastuksen kestävän kohtuuttomasti 6-8 viikkoa.
- 24.8.2021 Kyselin palautuksen perään.
- 1.9.2021 oli kulunut 8 viikkoa siitä kun he ilmoitittivat vastaanottaneensa viallisen ohjausvaihteen. -> Kyselin rahojeni perään
- 6.9.2021 Kyselin rahojeni perään sain vastauksen että asia siirretty takuuosastolle.
- 6.9.2021 Autodoc.fi ilmoitti palauttavansa rahat, mutta eivät ilmoittaneet palautettavaa summaa
- 8.9.2021 Autodoc.fi palautti minulle 195€ perusteettomasti. Mitään ilmoittamatta suoraan tililleni ilman mitään tositetra Oikea palautussumma olisi ainakin minun maalaisjärjellä ollut minimissään osan ostohinta. Otin yhteyttä ecc.fi joka on eurooppalainen kuluttajasuoja, hommasta tekee haasteellisen mm se että autodocin lähettämät sähköpostit tulevat eri osoitteista ja pilkkoontuvat lukuisiin eri keskusteluihin gmailissa. Tähän paloi taas toista tuntia aikaa.
- 8.9.2021 Illalla tulee paypal ilmoitus että autodoc.com hyvittää minulle 544,07€ summa ei täsmää osan hintaan -> lähetän viestiä ecc.fi että älkää vielä tehkö mitään.
- 10.9.2021 saan paypal palautuksena aiemmin ilmoitetun summan ja ecc.fi vastaa näin:
Saksalaisesta Autodocista on tullut meille tuttu toimija moninaisten kuluttajavalitusten myötä, eikä sovittelu ole aina onnistunut Autodocin ollessa haluton ottamaan siihen osaa. Toivotaan, että sinun asiasi selviää ilman väliintuloamme.
- 21.9.2021 autodoc lähettää minulle email viestin:
Thank you for your email.
We are sorry for the created inconveniences.
We have refunded you 544.07 EUR via PayPal and 195.00 EUR for additional costs via bank transfer, please check it again.
Tarkistin heille lähettämäni kuitit. 195€ on osan purkutyöstä kuitti. Turhan asennustyön he jättivät maksamatta josta kuitenkin halusivat aivan ensimmäiseksi kuitin. Osasta palautettu summa ei täsmää ostohintaan, se on jopa hieman yläkanttiin.
Kaiken kaikkiaan tähän ruljassiin paloi aikaa ja hermoja siinä määrin että poistin heidän sovelluksen ja lupaan itselleni pyhästi etten koskaan tilaa sieltä mitään. Olisin aluksi ollut aivan tyytyväinen jos olisin vaan saanut palauttaa rikkinäisen osan saanut ehjän tilalle tai osan hinnan palautuksena tilille. Mutta se ei heille käynyt vaan aivan ensimmäiseksi alettiin vaatimaan kuittia asennustyöstä sitten purkutyöstä jne jne jne.
Vittu mitä paskaa
Leave a comment:
-
-
Autodoc on paska
Onpahan tässä saanut tutustua autodoc.fi bisnesmalliin. Osaa yritin aluksi ostaa muualta, mutta autodoc oli ainoa jolla ko osa löytyi hyllystä niin tilasin sen sitten sieltä. VIRHE!
Todettakoon heti alkuun että en syytä heitä siitä että heidän myymä era-benelux merkkinen ohjausvaihde oli paska. Osahan oli välyksellisempi kuin 250tkm ajettu ohjausvaihde, välyksen lisäksi se vuosi kannen välistä runsaasti öljyä. Mutta autodocia voinee hyvällä syyllä syyttää todella huonosta asiakaspalvelusta josta paljastuu ensimmäisten viestien jälkeen ns väsytystaktiikka.
- Ostin autodoc.fi era benelux ohjausvaihteen 26.5.2021.
- Ohjausvaihde asennettiin ja todettiin välykselliseksi sekä öljyä vuotavaksi
asennuksen jälkeen auton koeajolla. Eli tuote oli viallinen sekä rikki!
- Saatuani tiedon korjaamolta rikkinäisestä osasta, reklamoisin autodoc.fi
12.6.2021 asiakaspalvelun chatissa josta minut ohjattiin ottamaan
yhteyttä sähköpostitse, jonka tein maanantaina 14.6.2021.
- Autodoc.fi todella huonon asiakaspalvelun kanssa jouduin käymään samasta asiasta lukuisia sähköposti keskusteluja mm todella erikoisine ja lisääntyvine vaatimuksineen. Ehkä mieleenpainuvin oli sähköisen palautuslomakkeen tulo bumerangina takaisin kun siitä puuttui käsin kirjoitettu allekirjoitus. 2vko jälkeen ja useiden spostien he suostuivat viimein edes vastaanottamaan takaisin viallisen tuotteen 28.6.2021 jolloin myös tuotteen heille lähetin.
- 7.7.2021 Autodoc.fi ilmoitti vastaanottaneen viallisen ohjausvaihteen ja samalla ilmoittivat osan tarkastuksen kestävän kohtuuttomasti 6-8 viikkoa.
- 24.8.2021 Kyselin palautuksen perään.
- 1.9.2021 oli kulunut 8 viikkoa siitä kun he ilmoitittivat vastaanottaneensa viallisen ohjausvaihteen. -> Kyselin rahojeni perään
- 6.9.2021 Kyselin rahojeni perään sain vastauksen että asia siirretty takuuosastolle.
- 6.9.2021 Autodoc.fi ilmoitti palauttavansa rahat, mutta eivät ilmoittaneet palautettavaa summaa
- 8.9.2021 Autodoc.fi palautti minulle 195€ perusteettomasti. Mitään ilmoittamatta suoraan tililleni ilman mitään tositetra Oikea palautussumma olisi ainakin minun maalaisjärjellä ollut minimissään osan ostohinta. Otin yhteyttä ecc.fi joka on eurooppalainen kuluttajasuoja, hommasta tekee haasteellisen mm se että autodocin lähettämät sähköpostit tulevat eri osoitteista ja pilkkoontuvat lukuisiin eri keskusteluihin gmailissa. Tähän paloi taas toista tuntia aikaa.
- 8.9.2021 Illalla tulee paypal ilmoitus että autodoc.com hyvittää minulle 544,07€ summa ei täsmää osan hintaan -> lähetän viestiä ecc.fi että älkää vielä tehkö mitään.
- 10.9.2021 saan paypal palautuksena aiemmin ilmoitetun summan ja ecc.fi vastaa näin:
Saksalaisesta Autodocista on tullut meille tuttu toimija moninaisten kuluttajavalitusten myötä, eikä sovittelu ole aina onnistunut Autodocin ollessa haluton ottamaan siihen osaa. Toivotaan, että sinun asiasi selviää ilman väliintuloamme.
- 21.9.2021 autodoc lähettää minulle email viestin:
Thank you for your email.
We are sorry for the created inconveniences.
We have refunded you 544.07 EUR via PayPal and 195.00 EUR for additional costs via bank transfer, please check it again.
Tarkistin heille lähettämäni kuitit. 195€ on osan purkutyöstä kuitti. Turhan asennustyön he jättivät maksamatta josta kuitenkin halusivat aivan ensimmäiseksi kuitin. Osasta palautettu summa ei täsmää ostohintaan, se on jopa hieman yläkanttiin.
Kaiken kaikkiaan tähän ruljassiin paloi aikaa ja hermoja siinä määrin että poistin heidän sovelluksen ja lupaan itselleni pyhästi etten koskaan tilaa sieltä mitään. Olisin aluksi ollut aivan tyytyväinen jos olisin vaan saanut palauttaa rikkinäisen osan saanut ehjän tilalle tai osan hinnan palautuksena tilille. Mutta se ei heille käynyt vaan aivan ensimmäiseksi alettiin vaatimaan kuittia asennustyöstä sitten purkutyöstä jne jne jne.
Vittu mitä paskaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hjenkka View Postonko tuo etukardaanin porsiminen yleinenkin ongelma ja koskeeko f11 koppasia? ja onko näihin joku tarkastus kamppis? :think
F1x korisissa taitaa olla ihan yksittäistapauksia missä kardaani on porsinut ja niissä taitaa mennä etupäästä eli lyö moottorin oljypohjaan reiän, ei laatikon...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSaas nähdä miten Aeromotorsin takuut / vastuut toimii,
vaihdettiin X5 40d 2010:iin etukardaani ja vaihdelaatikko maaliskuussa
kun vanha kardaani katkesi ja löi laatikkoon reiän.
Nyt 15 tkm ajon ja 5 kk jälkeen uusi tarvikekardaani (Febest) teki saman ajossa, karaani poikki ristikossa, laatikon kyljessä pari halkeamaa, öljyt tuli pihalle...
Kyllähän se vähän sylettää toista kertaa vaihtaa samaan autoon laatikko puolen vuoden sisään...
B2B kaupassa tosin on huonommat "suojat" ostajalla kuin B2P...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJaa-a. Pakkohan se on olla materiaalivirhe jo 5 kk ja vajaassa 15 km menee *askaksi.
Alkuperäinen kardaani kesti 237 tkm ennen kuin poiki. Sille olis ollut kamppanja jossa marmori olisi sen tarkistanut ja vaihtanut, tosin vain kertaalleen, ts. jos autoa olisi merkkihuollettu siihen olisi jossain vaiheessa vaihdettu kardaani jos silloin siinä olisi ollut välystä.
Käytetyn laatikon löysin viimeksi Latviasta halvalla, 620€ posteineen. Toista ei taida siihen hintaa löytyä. Tosin tänään kävi hitsari katsomassa, ei siinä laatikossa ole kuin kaksi halkeamaa ja ne saadaan paikallaan hitsattua kun otetaan öljypohja ja mekatroniikka/venttilipöytä pois edestä. Lisäksi öljypohjassa reikä mutta sehän ei nyt juuri mitään maksa.
Onhan se liki parin päivän homma vaihtaa laatikko kaikkine oheissäätöineen...
OEM kardaani maksaa halvimmillaankin noin tonnin, tarvikkeet murto-osan siitä. Katsotaan miten Aeromotors reagoi reklamaatioon ja kuka maksaa kulut, jos he korvaavat kulut kuten pitäisi niin varmaan ehkä uskaltaa tarvikkeen laittaa uudelleenkin, jos ei niin täytyy jostain ostaa mikä antaa sellaisen takuun että maksavat jatkossa kulut jos poikii ennen aikojaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostOlen ymmärtänyt että hoitavat takuuseen jos on korjaamo asentanut. Ja sit taas yksityisen kanssa ei oikein takuut toimi. Tämä koskee kylläkin kaikkia varaosamyyjiä.
Leave a comment:
-
-
Olen ymmärtänyt että hoitavat takuuseen jos on korjaamo asentanut. Ja sit taas yksityisen kanssa ei oikein takuut toimi. Tämä koskee kylläkin kaikkia varaosamyyjiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Bäri_ View Post
Ihan mielenkiinnosta mitä kardaani ja vaihteisto tuli maksamaan? Ja mikä sen rikkoo?
Alkuperäinen kardaani kesti 237 tkm ennen kuin poiki. Sille olis ollut kamppanja jossa marmori olisi sen tarkistanut ja vaihtanut, tosin vain kertaalleen, ts. jos autoa olisi merkkihuollettu siihen olisi jossain vaiheessa vaihdettu kardaani jos silloin siinä olisi ollut välystä.
Käytetyn laatikon löysin viimeksi Latviasta halvalla, 620€ posteineen. Toista ei taida siihen hintaa löytyä. Tosin tänään kävi hitsari katsomassa, ei siinä laatikossa ole kuin kaksi halkeamaa ja ne saadaan paikallaan hitsattua kun otetaan öljypohja ja mekatroniikka/venttilipöytä pois edestä. Lisäksi öljypohjassa reikä mutta sehän ei nyt juuri mitään maksa.
Onhan se liki parin päivän homma vaihtaa laatikko kaikkine oheissäätöineen...
OEM kardaani maksaa halvimmillaankin noin tonnin, tarvikkeet murto-osan siitä. Katsotaan miten Aeromotors reagoi reklamaatioon ja kuka maksaa kulut, jos he korvaavat kulut kuten pitäisi niin varmaan ehkä uskaltaa tarvikkeen laittaa uudelleenkin, jos ei niin täytyy jostain ostaa mikä antaa sellaisen takuun että maksavat jatkossa kulut jos poikii ennen aikojaan...
Leave a comment:
-
-
Välillä oon kokeillut halvempia merkkejä, lähinnä jarrupaloja. Muuten en osta kuin alkuperäisiä merkkejä.
Juuri tuon takia. Ei jaksa alustan osia uusia joka katsastukseen sen takia että säästi 10€ tai 20€. Toki välillä erot on isommat, ja silloin sitä itsekkin sortuu miettii josko kumminkin.
Mutta nuo laatumerkit on silti huomattavasti halvempia ulkomailta tilatessa kun suomessa.
Ihan mielenkiinnosta mitä kardaani ja vaihteisto tuli maksamaan? Ja mikä sen rikkoo?
Leave a comment:
-
-
Nyt pitää tähän väliin sanoa, että Febest, Topran ja Mapco on niitä merkkejä joita en itse koskaan ostaisi. Koska tuollaisen laittamalla joutuu tekemään saman kohta uudestaan, näistä siis henkilökohtaiset kokemukset.
Ja ei tähän voi muuta sanoa kuin että feel youNää on näitä
Leave a comment:
-
-
Saas nähdä miten Aeromotorsin takuut / vastuut toimii,
vaihdettiin X5 40d 2010:iin etukardaani ja vaihdelaatikko maaliskuussa
kun vanha kardaani katkesi ja löi laatikkoon reiän.
Nyt 15 tkm ajon ja 5 kk jälkeen uusi tarvikekardaani (Febest) teki saman ajossa, karaani poikki ristikossa, laatikon kyljessä pari halkeamaa, öljyt tuli pihalle...
Kyllähän se vähän sylettää toista kertaa vaihtaa samaan autoon laatikko puolen vuoden sisään...
B2B kaupassa tosin on huonommat "suojat" ostajalla kuin B2P...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostAikasemmin ihmettelin ongelmaa Aeron maksuissa. Paytrail toimii ihan normaalisti. Mutta se "pankkilinkki", ei. Luulin aikaisemmin käyttäneeni paytrailia, mutta se olikin se pankkilinkki.
Maksut menee perille vaikka tulee virhe että peruttu pankin puolelta.
En ollut edes huomannut että rahat oli lähtenyt pari kertaa tililtä (kaksi tilausta kävi näin), ja sitten palautettu, kun maksoin paypal:n kautta ja toisen suoraan tilille. Laittovat viestiä Aerolta, että pariin kertaan tulee maksut multa. Kerta riittää...
Nyt eilen maksoin taas sen linkin kautta ja virhe tuli, että peruttu pankin puolelta. Kävin kattomassa tililtä, niin rahat oli lähtenyt.
Äsken tuli seurantalinkki, saas nähdä kerkeekö vielä tälle viikolle tänne keskiseen suomeen.
Vahva yläpeukku Aeromotorssille kaikin puolin.
Eikö se pankkilinkki oo just Paytrail? Ainakin itsellä näkyy tilaushistoriassa, että Paytrailin kautta maksoin viimeks.
Leave a comment:
-
-
Aikasemmin ihmettelin ongelmaa Aeron maksuissa. Paytrail toimii ihan normaalisti. Mutta se "pankkilinkki", ei. Luulin aikaisemmin käyttäneeni paytrailia, mutta se olikin se pankkilinkki.
Maksut menee perille vaikka tulee virhe että peruttu pankin puolelta.
En ollut edes huomannut että rahat oli lähtenyt pari kertaa tililtä (kaksi tilausta kävi näin), ja sitten palautettu, kun maksoin paypal:n kautta ja toisen suoraan tilille. Laittovat viestiä Aerolta, että pariin kertaan tulee maksut multa. Kerta riittää...
Nyt eilen maksoin taas sen linkin kautta ja virhe tuli, että peruttu pankin puolelta. Kävin kattomassa tililtä, niin rahat oli lähtenyt.
Äsken tuli seurantalinkki, saas nähdä kerkeekö vielä tälle viikolle tänne keskiseen suomeen.
Vahva yläpeukku Aeromotorssille kaikin puolin.Last edited by bemmeri; 31-08-2021, 15:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MPV View PostTilasin Aeromotorsilta E46:seen takajouset poikki menneen tilalle. Ostoskoriin klikkailin laatuluokitukseltaan "valioksi" luokitellun Kilen-merkkiset jouset. Paketti tuli muutamassa päivässä kotiovelle, mutta sisältä löytyvissä jousissa ei ollut mitään mainintaa merkistä "Kilen". Jouset ovat mustissa pahvilaatikoisssa, joissa lukee harmaalla "NF Parts Genuine Parts from Mercantile Group"
Paketin tuotekoodi 51022 kyllä viittaa siihen, jolla Kilen-jousienkin piti olla... tosin laatikossa lukee sopivuus 318TD/320TD/325TI Compact, kun Coupeenhan nämä on tulossa. Aeron sivut väittää sopivuuden coupeenkin.
Onkohan mulla nyt sitten kuitenkin väärät jouset? Joko väärän merkkiset tilaamini nähden, tai väärään autoon sopivat - mahdollisesti jopa molempia.
Siis orkkiksena ainakin, saattaahan tarvikeosa "sopia" molempiin (toiseen jäykkä, toiseen löysä).
Leave a comment:
-
Leave a comment: