autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pablo
    replied
    Originally posted by jeepitus View Post
    Hieman päivitystä: tänään kilahti Aeromotorsilta ihan yhtäkkoä hyvityslasku sähköpostiin koko osan hinnasta, joten tulikin aiheeseen yllättävä, joskin mieluinen käänne

    Eli ei tässä nyt lopulta tarvinnutkaan pahemmin vääntää tuon palautuksen osalta, vaan varmuuden vuoksi halusivat ilmeisesti tarkistaa tuon osan. Onhan se nyt sinänsä vähän kyseenalaisen näköinenkin noiden syöpymien osalta ja varmasti asiakkaat kusevat linssiin näissä, minkä kerkiävät mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

    Uskallan siis jatkossakin suositella Aeromotorsia varaosien hankintaa varten, mutta ehkä aivan pienin varauksin tiettyjen osien suhteen =).

    Mulla on homma vieläkin vaiheessa.. Hyvitettiinkö myös lähetyskulut mitkä tuli palautuksesta?

    -Anssi

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Reilussa viikossa tuli juuri Autodocilta osat ja oli sitä mitä tilattukin. Hinnat murto-osa siitä mitä Suomessa olisi tarvikkeena maksanut ja kuitenkin merkkiosia SKF, Mahle ja Febi Bilstein

    Leave a comment:


  • jeepitus
    replied
    Hieman päivitystä: tänään kilahti Aeromotorsilta ihan yhtäkkoä hyvityslasku sähköpostiin koko osan hinnasta, joten tulikin aiheeseen yllättävä, joskin mieluinen käänne

    Eli ei tässä nyt lopulta tarvinnutkaan pahemmin vääntää tuon palautuksen osalta, vaan varmuuden vuoksi halusivat ilmeisesti tarkistaa tuon osan. Onhan se nyt sinänsä vähän kyseenalaisen näköinenkin noiden syöpymien osalta ja varmasti asiakkaat kusevat linssiin näissä, minkä kerkiävät mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

    Uskallan siis jatkossakin suositella Aeromotorsia varaosien hankintaa varten, mutta ehkä aivan pienin varauksin tiettyjen osien suhteen =).
    Last edited by jeepitus; 09-08-2023, 23:01. Reason: Ääkköset menivät jotenkin oudoiksi

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by jeepitus View Post
    Totta, en edes tajunnut ajatella, että näitäkin kunnostavat, kuten kaikkea muutakin . Katsoin tuotteen tuotetiedoista, niin ei missään ole mainintaa asiasta, mutta eipä siellä tosin lue että kyseessä olisi tehdasuusi osakaan. En tiedä voiko 280 euron hinnasta päätellä, että osa on kunnostettu? Merkkihän on tosiaan Mahle. .
    Tulee mieleen tosta hinnasta että kunnostettu, tosiaan en sitten tiedä missä hinnoissa kyseisen auton ja mallin kompurat yleensä menee

    Leave a comment:


  • jeepitus
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Onko tuo kompura ns. kunnostettu?
    Jos on kunnostettuja, vika todennäköisesti on ollut valmistaessa, tai siis nuo jäljet.

    Hidasta noiden kans on vääntää, mutta on se aina toiminut sitten joskus kuukausien päästä..

    Jos haluaa että toimii heti, nää kotimaan puljut on hyviä, ei tartte ootella mutta on toki tyyriimpää.
    Totta, en edes tajunnut ajatella, että näitäkin kunnostavat, kuten kaikkea muutakin . Katsoin tuotteen tuotetiedoista, niin ei missään ole mainintaa asiasta, mutta eipä siellä tosin lue että kyseessä olisi tehdasuusi osakaan. En tiedä voiko 280 euron hinnasta päätellä, että osa on kunnostettu? Merkkihän on tosiaan Mahle.

    Kiitoksia havainnoista, aioin käyttää niitä seuraavassa viestissäni Aeromotorsin suuntaan. Aivan totta tuokin, että Suomesta voi hakea osia ja palauttaa niitä vähemmällä vaivalla, mutta saa sitä Suomessakin vääntää takuuasioissa.

    Jos tässä asiassa hommalle tulee kannaltani hyvä lopputulos, niin kyllä jatkossakin aion tilata noita perusjuttuja Aeromotorsilta, on kuitenkin muilta osin niin hyvät kokemukset ko. puljusta. Osat tulleet nopeasti ja ollut hinnat kohdillaan.

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Ettei ois joku kommunikaatio-ongelma? Jälkikäteen pitää olla nuo vailla takaisin https://aeromotors.fi/sivu/8-tuotteen-palauttaminen

    "3.3. Aero Motors OÜ suorittaa em. palautusmaksut, käyttämällä samaa maksutapaa, jolla Kuluttaja on maksanut omat suorituksensa, paitsi jos Kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käytettävän toisenlaista maksutapaa.

    3.4. Tuote palautetaan Aero Motors OÜ:lle alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä (pakkauksen avaaminen hyväksytään, mutta pakkaus ei saa olla rikottu, käytetty tai teipattu) ja alkuperäisessä kokoonpanossa (mukana kaikki tuotteen pakkaukseen kuuluvat osat). Vaurioitettuja tuotteita ei hyväksytä palauttavaksi.

    3.5. Esineen palauttamisen välittömät kulut maksaa Kuluttaja.

    Mikä kommunikaatio ongelma? Joillekki on tässä makseltu kuluja takas, mut mullekki esim vastattiin et kulut hoitaa lähettäjä🤔. Ton viimesen lauseen tossa palautusohjeessa voi tulkita niinkin et lähettäjä maksaa ehdottomasti, ettei lkukaan lähetä niin et vastaanottaja maksaa. Hyvityksistä ei mainita.

    Mä voin ottaa noi kulut takkiin, mut kytkinsetistä ois kiva saada rahat takasin.

    -Anssi

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by jeepitus View Post
    Tässä alla kuvat kuvat, jotka ovat minulle todisteina lähettäneet.
    Tuo kompura näyttää että olisi kunnostettu kompura, kun tuollaisia "syöpymiä" voi tulla ajankanssa kompuraan, ihan uudessa ei ole tuollaisia jälkiä. Noita kunnostettuja on muutama tullut pyöritettyä kädessä, niin näkee että on ollut käytössä, jos vertaa ihan tehdas uuteen osaan, missä koneistuksen jäljet ovat koskemattomia

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Ompas kirjavaa settiä aeron suhteen

    Just palauttelin kytkinpaketin mikä ei sopinut autoon levyn boorin takia. Plalautin sen matkahuollolla, kun ajattelin et se tuotiin postnordilla ja on lähimpänä vissiin sitä. Paketti oli revitty ja raadeltu auki jo saadessa, mut aattelin ettei se kait haittaa, kun olin varma sopivuudesta.

    Palautin ja maksoin kulut. Kysyin sähköpostilla maksavatko kulut takaisin, niin kuulemma lähettäjä maksaa🙄. Lisäks alko viipyä yhteydenotto niin siellä kuulemma tarkkariosasto puntaroi asiaa, kun heidän mielestään osia on yritetty asentaa. Saa nähä tuleeko reilu 200e takkiin vai miten käy.

    -Anssi
    Ettei ois joku kommunikaatio-ongelma? Jälkikäteen pitää olla nuo vailla takaisin https://aeromotors.fi/sivu/8-tuotteen-palauttaminen

    "3.3. Aero Motors OÜ suorittaa em. palautusmaksut, käyttämällä samaa maksutapaa, jolla Kuluttaja on maksanut omat suorituksensa, paitsi jos Kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käytettävän toisenlaista maksutapaa.

    3.4. Tuote palautetaan Aero Motors OÜ:lle alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä (pakkauksen avaaminen hyväksytään, mutta pakkaus ei saa olla rikottu, käytetty tai teipattu) ja alkuperäisessä kokoonpanossa (mukana kaikki tuotteen pakkaukseen kuuluvat osat). Vaurioitettuja tuotteita ei hyväksytä palauttavaksi.

    3.5. Esineen palauttamisen välittömät kulut maksaa Kuluttaja.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jaahas, tässä tilauslistaa kasannut tuonne, mutta näköjään pitää korostetusti tuoda esille että vain se tuotemerkki mikä valittu ja muuta EI saa lähettää.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Onko tuo kompura ns. kunnostettu?
    Jos on kunnostettuja, vika todennäköisesti on ollut valmistaessa, tai siis nuo jäljet.

    Hidasta noiden kans on vääntää, mutta on se aina toiminut sitten joskus kuukausien päästä..

    Jos haluaa että toimii heti, nää kotimaan puljut on hyviä, ei tartte ootella mutta on toki tyyriimpää.

    Leave a comment:


  • jeepitus
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Ompas kirjavaa settiä aeron suhteen

    Just palauttelin kytkinpaketin mikä ei sopinut autoon levyn boorin takia. Plalautin sen matkahuollolla, kun ajattelin et se tuotiin postnordilla ja on lähimpänä vissiin sitä. Paketti oli revitty ja raadeltu auki jo saadessa, mut aattelin ettei se kait haittaa, kun olin varma sopivuudesta.

    Palautin ja maksoin kulut. Kysyin sähköpostilla maksavatko kulut takaisin, niin kuulemma lähettäjä maksaa🙄. Lisäks alko viipyä yhteydenotto niin siellä kuulemma tarkkariosasto puntaroi asiaa, kun heidän mielestään osia on yritetty asentaa. Saa nähä tuleeko reilu 200e takkiin vai miten käy.

    -Anssi
    Minulla tismalleen samanlainen vääntö menossa Aeromotorsin kanssa. Tilasin ilmastoinnin kompuran autooni, jonka havaitsin olevan väärä osa autooni nähden. Tilasin sen räjäytyskuvista selvittämälläni osanumerolla ja tosin erääseen muun merkkiseen autoon, kuin BMW. Minun olisi pitänyt vielä hoksata tarkistaa, että ko. auton malli olisi löytynyt sieltä "vastaavat ajoneuvot" -luettelosta Aeromotorsin sivuilta, eikä sitä tietystikään sieltä löytynytkään, eli minun moka siltä osin. Tiesin siis osan minulle jo saapuessa sen olevan väärä ja vielä osan käteeni saatuani kuitenkin asian tarkistin, että ei varmasti tule sopimaan autooni. Eli avasin minulle saapuneen Aeromotorsin paketin, pyörittelin sitä pari minuuttia kätösissäni ja totesin myös silmämääräisesti, ettei tule autooni sopimaan, paketoin lähetyksen uudelleen ja laitoin menemään matkahuollon kautta aeromotorsille takas ja tietysti minä vastasin lähetyskuluista (n. 30e). Olin henkisesti valmistautunut ottamaan noiden lähetyskulujen verran oman mokan vuoksi takkiin asiassa.

    Aloin nyt tänään kyselemään tuon hyvityksen tilaa, kun sitä ei tunnu kuuluvan ja vastauksena sain, että he ovat nyt yllätys yllätys havainneet, että olisi merkkejjä siitä, että olisin yrittänyt asentaa osaa autooni ja liittäneet 3 kuvaa todisteeksi asiasta ja ovat ilmeisesti osien toimittajalle nyt lähettäneet kompuran jotain jatkotutkimuksia varten sen osalta, onko sitä yritetty asentaa vai ei. Tästäkään en mitään tietoa etukäteen saanut, että osa on toimittajalle lähetetty vaan tiedon sain kun aloin itse asiasta kyselemään muutaman viikon viiveen jälkeen paketin palauttamisesta lukien..

    Tietystikään en itse tajunnut kuvia ottaa osasta vaan kylmiltään laitoin sen heti seuraavana aamuna siitä lukien menemään takas viroon kun se oli minulle saapunut.

    Tässä alla kuvat kuvat, jotka ovat minulle todisteina lähettäneet:

    1.
    2.
    3.

    Kyllähän minäkin maallikkona noista jotain jälkiä näen, mutta siitä olen 100% varma, että minä niitä en ainakaan ole aiheuttanut sillä, että olen osaa kädessäni pari minuuttia pitänyt. Mikäli tuo on sama osa kuin minä olen heille palauttanut, niin mistä minä voin siitä päästä takuuseen, ettei tuokin ole käynyt ensin jollain muulla asiakkaalla, joka osaa on koittanut asentaa ja nyt koittavat minua laittaa sitten vastuuseen siitä asiasta. Kyllä ottaa pannuun, että en tajunnut itsekin ottaa kuvia ennen palautusta osasta, vaan mitäpä nekään asiassa olisi auttaneet kun varmaan ihan samalla tavalla tuosta hyvityksestä olisi saanut vääntää, vaikka kuinka minulla omia todisteita asiasta olisi. Harmittaa kyllä, kun tähän asti n. 10 tilauksen verran minulla ei ole ollut muuta kuin positiivista ko. firmasta sanottavaa, mutta kun ensimmäinen palautus tulee kyseeseen, niin siitäpä ne vaikeudet alkaa. Enpä enää ikinä aio kompuraa lähteä ulkomailta ostamaan ja katsotaanpa vielä jatkot tämän liikkeen kanssa asioinnin kanssa, kun saadaan tuon osien toimittajan kanta asiaan, jonka nyt tyhmempikin osaa jo etukäteen arvata ja laittavat varmasti asiakkaan piikkiin asian.

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Ompas kirjavaa settiä aeron suhteen

    Just palauttelin kytkinpaketin mikä ei sopinut autoon levyn boorin takia. Plalautin sen matkahuollolla, kun ajattelin et se tuotiin postnordilla ja on lähimpänä vissiin sitä. Paketti oli revitty ja raadeltu auki jo saadessa, mut aattelin ettei se kait haittaa, kun olin varma sopivuudesta.

    Palautin ja maksoin kulut. Kysyin sähköpostilla maksavatko kulut takaisin, niin kuulemma lähettäjä maksaa🙄. Lisäks alko viipyä yhteydenotto niin siellä kuulemma tarkkariosasto puntaroi asiaa, kun heidän mielestään osia on yritetty asentaa. Saa nähä tuleeko reilu 200e takkiin vai miten käy.

    -Anssi

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Tekno View Post
    Ennen palautusta kysyin aspasta että miten se palautus tehdään niin muuta ei kerrottu kuin postiosoite mihin lähetetään.

    Niiden sivuilla lukee:

    No jos olis ollu joku 0€ euroa maksava (ts. just tollanen hakupalvelu) niin sittenhän se käy järkeen että lähetyskuluja ei hyvitetäkkään. Mutta voi luoja, pitäähän tuosta nyt kertoa sitten aspassa kysyttäessä, jos sen palautuksen voikin tehdä noin.

    Kaiken huippuna, kun aspalta kyselen niiden LÄHETYSKULUJEN palautusta, niin tivaavat vieläkin rekisteritunnuksen perään. Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä...
    Ok, sitten toi on mennyt eri tavalla kuin muinoin minulla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Itse olen palautuskulut maksanut ja korvauksen saanuy aeromotorsilta, mutta seon monesti pitänyt erikseen vielä kysyä sähköpostilla, kun tahtoo muuten unohtua.

    Leave a comment:


  • Tekno
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Eikös tuossa olisi pitänyt pyytää heitä järjestämään haku?

    Ainakin minulla sen ainoan kerran kun on palautus pitänyt tehdä, niin Aeromotors järjesti kuljetuksen.

    Voi olla että heidän ehdoissaan on just tuo, että eivät hyvitä muiden järjestämiä kuljetuksia?

    Ennen palautusta kysyin aspasta että miten se palautus tehdään niin muuta ei kerrottu kuin postiosoite mihin lähetetään.

    Niiden sivuilla lukee:
    Aero Motors OÜ palauttaa tuotteen palauttamisen (kauppasopimuksesta vetäytymisen) tapauksessa Kuluttajalle kaikki hänen maksamansa kauppasopimuksenmukaiset maksusuoritukset, mm. toimituskulut (paitsi lisäkustannukset, jotka johtuvat Kuluttajan valitsemasta toimitustavasta, joka poikkeaa Aero Motors OÜ:n ehdottamasta kaikkein edullisemmasta toimitustavasta) viipymättä, mutta viimeistään 30 päivän kuluttua päivästä, jolloin tuote on toimitettu Kuluttajalle.
    No jos olis ollu joku 0€ euroa maksava (ts. just tollanen hakupalvelu) niin sittenhän se käy järkeen että lähetyskuluja ei hyvitetäkkään. Mutta voi luoja, pitäähän tuosta nyt kertoa sitten aspassa kysyttäessä, jos sen palautuksen voikin tehdä noin.

    Ja kun aspalta kyselen niiden LÄHETYSKULUJEN palautusta, niin tivaavat vieläkin rekisteritunnuksen perään. Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä...
    Last edited by Tekno; 02-08-2023, 14:04. Reason: lisäys2

    Leave a comment:

Working...
X