autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2
Collapse
X
-
Joo autodocci se oli, niillähän osien hinnat elää niinku bensan hinta
Sovelluksessa on eri ”lappuhinnat” kun verkkosivuilla, ihme säätöä…mutta silti sitä kautta tilaamalla sai vielä noin 50€ alennusta verrattuna siihen jos olis netin kautta tilannut. Sovelluksen poistin jo kun se ei ollut enään tarpeen ja soi kännykän akkua turhaan
-
kannattais varmaan kertoa joka postauksessa, että mikä firma kyseessä kun ei tämä yhden yrityksen topikki ole
.
mutta tässä tapauksessa tuommoisesta muka-alennuskampanjasta kyllä autodocin haistaa ja pitkälle
.
Leave a comment:
-
No ei loppujen lopuksi paha eli tasan 14vrk tilauksen jättämisestä tavarat perillä ja paketissa oli sitä mitä pitikin ja kaikki osat made in germany jopa, kelpaa asennella paikalleenOriginally posted by naikou View PostEipä omalla kohdalla ole ollut ihan noin nopeeta kun edellisellä, viimeviikon ke tuli ilmoitus että ovat saaneet rahat tililleen, siitä 6päivää kesti kerätä kamat pakettiin ja tänää vasta kamat on Saksassa jokin kuriirin kyydissä…no jospa ensviikolla olis perillä
Niin paljon lokaa kuullut ulkomaan tilauksista miten on käyny niin kyllä itsekin välttelen aika paljon ja otin tällä kertaa vain siksi riskin kun oli vähän isompi tilaus kyseessä ja olihan nuo hinnat 46% alennuskampanjan aikana tosi halpoja, jotain 2/3 suomihintoihin verrattuna
Leave a comment:
-
Tämä muistutuksena autodocista.Originally posted by duuk View PostOnpahan tässä saanut tutustua autodoc.fi bisnesmalliin. Osaa yritin aluksi ostaa muualta, mutta autodoc oli ainoa jolla ko osa löytyi hyllystä niin tilasin sen sitten sieltä. VIRHE!
Todettakoon heti alkuun että en syytä heitä siitä että heidän myymä era-benelux merkkinen ohjausvaihde oli paska. Osahan oli välyksellisempi kuin 250tkm ajettu ohjausvaihde, välyksen lisäksi se vuosi kannen välistä runsaasti öljyä. Mutta autodocia voinee hyvällä syyllä syyttää todella huonosta asiakaspalvelusta josta paljastuu ensimmäisten viestien jälkeen ns väsytystaktiikka.
- Ostin autodoc.fi era benelux ohjausvaihteen 26.5.2021.
- Ohjausvaihde asennettiin ja todettiin välykselliseksi sekä öljyä vuotavaksi
asennuksen jälkeen auton koeajolla. Eli tuote oli viallinen sekä rikki!
- Saatuani tiedon korjaamolta rikkinäisestä osasta, reklamoisin autodoc.fi
12.6.2021 asiakaspalvelun chatissa josta minut ohjattiin ottamaan
yhteyttä sähköpostitse, jonka tein maanantaina 14.6.2021.
- Autodoc.fi todella huonon asiakaspalvelun kanssa jouduin käymään samasta asiasta lukuisia sähköposti keskusteluja mm todella erikoisine ja lisääntyvine vaatimuksineen. Ehkä mieleenpainuvin oli sähköisen palautuslomakkeen tulo bumerangina takaisin kun siitä puuttui käsin kirjoitettu allekirjoitus. 2vko jälkeen ja useiden spostien he suostuivat viimein edes vastaanottamaan takaisin viallisen tuotteen 28.6.2021 jolloin myös tuotteen heille lähetin.
- 7.7.2021 Autodoc.fi ilmoitti vastaanottaneen viallisen ohjausvaihteen ja samalla ilmoittivat osan tarkastuksen kestävän kohtuuttomasti 6-8 viikkoa.
- 24.8.2021 Kyselin palautuksen perään.
- 1.9.2021 oli kulunut 8 viikkoa siitä kun he ilmoitittivat vastaanottaneensa viallisen ohjausvaihteen. -> Kyselin rahojeni perään
- 6.9.2021 Kyselin rahojeni perään sain vastauksen että asia siirretty takuuosastolle.
- 6.9.2021 Autodoc.fi ilmoitti palauttavansa rahat, mutta eivät ilmoittaneet palautettavaa summaa
- 8.9.2021 Autodoc.fi palautti minulle 195€ perusteettomasti. Mitään ilmoittamatta suoraan tililleni ilman mitään tositetra Oikea palautussumma olisi ainakin minun maalaisjärjellä ollut minimissään osan ostohinta. Otin yhteyttä ecc.fi joka on eurooppalainen kuluttajasuoja, hommasta tekee haasteellisen mm se että autodocin lähettämät sähköpostit tulevat eri osoitteista ja pilkkoontuvat lukuisiin eri keskusteluihin gmailissa. Tähän paloi taas toista tuntia aikaa.
- 8.9.2021 Illalla tulee paypal ilmoitus että autodoc.com hyvittää minulle 544,07€ summa ei täsmää osan hintaan -> lähetän viestiä ecc.fi että älkää vielä tehkö mitään.
- 10.9.2021 saan paypal palautuksena aiemmin ilmoitetun summan ja ecc.fi vastaa näin:
Saksalaisesta Autodocista on tullut meille tuttu toimija moninaisten kuluttajavalitusten myötä, eikä sovittelu ole aina onnistunut Autodocin ollessa haluton ottamaan siihen osaa. Toivotaan, että sinun asiasi selviää ilman väliintuloamme.
- 21.9.2021 autodoc lähettää minulle email viestin:
Thank you for your email.
We are sorry for the created inconveniences.
We have refunded you 544.07 EUR via PayPal and 195.00 EUR for additional costs via bank transfer, please check it again.
Tarkistin heille lähettämäni kuitit. 195€ on osan purkutyöstä kuitti. Turhan asennustyön he jättivät maksamatta josta kuitenkin halusivat aivan ensimmäiseksi kuitin. Osasta palautettu summa ei täsmää ostohintaan, se on jopa hieman yläkanttiin.
Kaiken kaikkiaan tähän ruljassiin paloi aikaa ja hermoja siinä määrin että poistin heidän sovelluksen ja lupaan itselleni pyhästi etten koskaan tilaa sieltä mitään. Olisin aluksi ollut aivan tyytyväinen jos olisin vaan saanut palauttaa rikkinäisen osan saanut ehjän tilalle tai osan hinnan palautuksena tilille. Mutta se ei heille käynyt vaan aivan ensimmäiseksi alettiin vaatimaan kuittia asennustyöstä sitten purkutyöstä jne jne jne.
Vittu mitä paskaa
En koskaan ikinä tilaa sieltä mitään.
Leave a comment:
-
Joo aika pitkä toimitusaika oli itselläkin tällä kertaa, no tänään viimein tuli paketti. Vähän oli matkalla ottanut loota osumaa mutta kaikki kuitenkin tallella ja ehjää. Ja ihan oli Hellaa ja Lemförderiä niin kuin pitikin, Made in Germany vieläpä.
Leave a comment:
-
Eipä omalla kohdalla ole ollut ihan noin nopeeta kun edellisellä, viimeviikon ke tuli ilmoitus että ovat saaneet rahat tililleen, siitä 6päivää kesti kerätä kamat pakettiin ja tänää vasta kamat on Saksassa jokin kuriirin kyydissä…no jospa ensviikolla olis perillä
Leave a comment:
-
Viime viikolla tiistaina tilaus autodocille ja eilen oli kamat noudettavissa.
Vertailun vuoksi välillä katselen kyllä aeromotorsiltakin tuotteita mutta ei ole omalla kohdalla oikein se puoli lähtenyt vetämään ja mielestäni ainakin mobiililaitteella käytettäessä aeron verkkokauppa hankalampi kuin autodocin.
Leave a comment:
-
Sunnuntaina laitoin tilauksen Aeromotorsille ja tänään heti kahdeksan jälkeen lähetti soitti ovikelloa. Aeromotorsin kanssa on hommat toimineen nopeasti ja asiallisesti.
Leave a comment:
-
Mä kans väänsin kertaalleen Autodoc kanssa takuuasioista.
Hyvin sain lopulta 24kk takuulla olevien osien hinnan takaisin kokonaisuudessaan ja vanhoja osia ei tarvinnut lähettää mihinkään.
Tottakai asiakaspalvelu pelasi väsytystaktiikkaa ja kyseli täysin epäolennaisia tietoja ja tottakai vielä väärällä kielellä. Sitten kun laitoin saman lorun uusiksi saksaksi niin vielä piti täysin sama laittaa lomakkeeseen, jonka ihan vittuilun vuoksi pyysin välissä englanninkielisenä versiona.
Sitten tuli yllättävän nopeasti palautus tilille osien hinnasta, mutta korjaamokulujen osuus menikin sitten vittuiluksi. Jatkoin vääntämistä ja laitoin hyvin kohtuullisen pyynnön välittömistä asennuskuluista mitä minulle oli tullut, mutta kun ei ollut (tietenkään) korjaamon yksityiskohtaista kuittia esittää (varmaan sekin olisi pitänyt olla saksaksi), ei kuluja korvattaisi. Meni jopa niin pitkälle että joku "Miikka" soitteli mulle. Oli ihan ok tyyppi, ymmärsi kyllä yskän mutta "kun ei ne pysty tekee mitään, mutta mä juttelen vielä esimiehelleni". Lopulta laittoi maililla pahoittelun että ei natsaa, mutta tässä -10% alennus seuraavasta ostoksestasi.
Jatkossakin asioin vanhan tutun Aeromotorsin kanssa. Kuuleman mukaan Spareto saattaisi olla vielä naksun parempi.
Leave a comment:
-
Ai niin. Autodoc joskus tilattiin kaverin kanssa yhdessä osia, postikuluminimi. Se meni kyllä vääntämiseksi, kun myöhemmin vasta oikean osan pakkauksesta avaamalla paljastuikin valmistusvikainen suodatin sisältä.. Sitä sai niille jankata kauan, onneksi ei itse tarvinnut hoitaa. Eivät tulleet vastaan, mutta valmistajaan suoraan yhteyttä ottamalla kaveri sai hoidettua sen kuntoon.
Mutta onhan tuollainen melko kamalaa asiakaspalvelua sinällään.
Leave a comment:
-
Onko noista autovaraosat24.fi myymistä tarvikemerkeistä mihinkään esim. Bugiad (saksalainen??) ja ERA (italialainen??) Tuuristahan se on kiinni mikä kestää kauankin, joissain osissa hintaero on vain noin kolminkertainen alkuperäisosaan verrattuna. :thinkLast edited by Zeta; 03-03-2023, 07:34.
Leave a comment:
-
Aeromotorsille olen tehnyt 2 takuupalautusta ja ongelmitta ovat sujuneet.
Viallisen tuotteen vaihdossa sama juttu. Asiakaspalvelu vastaa kysymyksiin asiallisesti.
Autodoc harrastaa uskomatonta venkoilua, kysymyksiin ei vastata ja tuntuu olevan myös kovasti tiedon puutetta, ehkä tarkoituksellista, joka kuitataan diipadaapalla.
Liian vaikeaan tai kiusalliseen kysymykseen vastataan diipadaapaa englanniksi
tai lähetetään takuuehtolausekkeet luettavaksi.
Viallisen osan osuttua omalle kohdalle vääntö meni ihan pelleilyksi, ja yhdessä viestissä heiltä lipsahti etten voi palauttaa osaa koska se on jälleenmyyntikelvoton seuraavalle asiakkaalle. Heillä ei myöskään ollut mitään tietoa millä todentaisivat osan viallisuuden koska tehdas ei anna speksejä. Kyseinen osa on nyt korjattuna koska palauttaminen olisi ollut aika turhaa, jos eivät edes ymmärrä että osassa on vikaa.
Edellisen kerran ostin autodocista osia 3-4 vuotta sitten ja se meni stark-pelleilyksi valheiden kera.
Ei ikinä enää.Last edited by mortimer; 02-03-2023, 15:22.
Leave a comment:
-
Sama homma. Sain pitää periaatteessa yhteensopivan osan (raitisilmasuodatin), mutta väärillä ominaisuuksilla (oli sanomalehti eikä aktiivifiilis). Ominaisuudet oli listattu väärin heidän sivuillaan, mutta samoin näytti lopulta olleen kilpailijoillakin kun tarkistin. Laitoin viestin, takaisin kerrottiin välittömästi että valitse mitä haluat tilalle ja saat pitää "väärän" osan. Valitsin toki parhaan korvaavan merkin tuotteen ja sellainen osa sitten saapuikin alle 72h tilauksesta.Originally posted by MPV View PostItellä on ainoastaan yhden kerran tullut väärä osa Aerolta, ja silloinkin virhe oli katalogissa, joten sama väärä osa olisi varmaan tullut paikalliseen liikkeeseenkin tilaamalla. Auto ei tosin ollut kuukautta purettuna, vaan korvaava, oikea, osa tuli muutamassa päivässä.
Ei tarvinnut lähteä itkemään varaosaliikkeen rasvasta likaantuneelle tiskille ja vääntämään miksi se oli "väärä".
Leave a comment:
-
Itse olen saanut katalogi virheen takia kivijalkaliikkeestä väärän osan kun kahdella maahantuojalla oli katalogissa virhe. Tajusin kyllä virheen jo tiskillä ja osan nähtyäni sanoin ettei se käy autoon. Kolmannen maahantuojan katalogista sitten löytyi sopiva osa auton tiedoilla. Aerolta on tullut se mitä on tilattu.Originally posted by MPV View PostAika monesti se nopeuskin jää aika ohueksi käsitteeksi, ainakin jos haluaa ns. laatuosaa. Monesti paikallisessa myymälässä hyllyssä on vain sitä halpaa osaa, ja hyvä pitää tilata, jolloin se on sama tilata itse. Varsinkin, kun itse tilaamalla sen hyvän osan saa yleensä paikallisen liikkeen halpaa edullisemmin.
Itellä on ainoastaan yhden kerran tullut väärä osa Aerolta, ja silloinkin virhe oli katalogissa, joten sama väärä osa olisi varmaan tullut paikalliseen liikkeeseenkin tilaamalla. Auto ei tosin ollut kuukautta purettuna, vaan korvaava, oikea, osa tuli muutamassa päivässä.Last edited by HTK12; 02-03-2023, 15:03.
Leave a comment:
-
Aika monesti se nopeuskin jää aika ohueksi käsitteeksi, ainakin jos haluaa ns. laatuosaa. Monesti paikallisessa myymälässä hyllyssä on vain sitä halpaa osaa, ja hyvä pitää tilata, jolloin se on sama tilata itse. Varsinkin, kun itse tilaamalla sen hyvän osan saa yleensä paikallisen liikkeen halpaa edullisemmin.Originally posted by Flamen View PostEi varmaankaan tule halvemmaksi, mutta nopeampaa se on ostaa suomesta. Projektiautoihin on hyvä tilailla ja kiireettömiin korjauksiin, mutta jos on järkyttävä kiire ja auto purettuna nosturilla niin parempi on varmaan kaivaa kuvetta ja maksaa mukisematta (jopa) 4-5 kertanen hinta suomalaisesta kaupasta.
Itelläni pelkästään hyviä kokemuksia Aeromotorsista, sekä Motorintegratorista. Tilasin bensapumput Integratorilta, tunti tilauksen jälkeen tuli seurantakoodi ja pari tuntia siitä oli paketti jo otettu kuljetukseen. Aeromotorsilta tilasin kytkinpaketin ja muuta hilpettä saabbiin, ja osat lähti nopeammin kuin mitä oli luvattu
Itellä on ainoastaan yhden kerran tullut väärä osa Aerolta, ja silloinkin virhe oli katalogissa, joten sama väärä osa olisi varmaan tullut paikalliseen liikkeeseenkin tilaamalla. Auto ei tosin ollut kuukautta purettuna, vaan korvaava, oikea, osa tuli muutamassa päivässä.
Leave a comment:
Leave a comment: