autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarger
    replied
    Joskus sain Aerolta muoviosat jotka tuli vaan kelmuteltuna mukana ja oli paskana, mutta reklamoin ja hyvittivät heti, eli voi noita tulla. Varmaan tuollakin on joskus uusia työntekijöitä tai työharjoittelijoita töissä.
    Yleisesti on ihan hyvä pitää kamera likellä availlessa jos tulee ongelmia. Varsinkin jos paketeissa heiluu jotain tai on jotain jälkeä päälle päin. Pieni vaiva kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Perunakeisari View Post
    Aerolla ei tarvitse itse enää asioida. Viimeksi jarrulevyt oli murjonu muoviklipsit jauhoksi kun kaikki pyöri jostain syystä vapaana ilman tätä kauheaa kasaa ilmapusseja.
    Alkuviikosta katselin alatukivarsia, enkä löytänyt kun toiselle puolelle ja ajattelin chatissa kysyä saatavuutta.
    Kuulostaapa oudolta. Mulla on jarrulevyt tullu aina erillisessä paketissa just ettei murjois mitään muuta sököksi. Todella monet levyt oon tilannu ja aina on tullu erillisellä paketilla. Samoten tuli tässä pari viikkoa sitten, kun edelliset tilasin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    En kyllä kurasta alkais 5 euroa maksaan+pk + tulleja. Nuo osat on niitä mitä aina pitää välttää jos vaan pystyy.

    "Viimeksi jarrulevyt oli murjonu muoviklipsit jauhoksi kun kaikki pyöri jostain syystä vapaana ilman tätä kauheaa kasaa ilmapusseja."
    En tiedä onko tulkinnassani vikaa mutta tuosta lauseesta saa sen kuvan ettei mikään passaa

    Suomesta ostamalla ehkä maksaa enemmän, mutta säästyy paljolta yleensä, siis firmojen kanssa tekemisissä ollessaan. Yksityiset taas, jos on vähänkään kieliongelmaa tai tavaraa ei voi kunnolla tarkastaa, niin vältän, kokemuksella Välillä on kyllä hyviä pyyntejä yksityillä, yleensä toimii jos kertoo mistä saa halvemmalla, hinta voi kohtuullistua tai sitten vastaukseksi tulee "no osta sitten sieltä"

    Oon pari kertaa ulkomaisilta myyntifoorumeilta jotain ostanut, niiden kanssa on kyllä melkoiset jännäkakat housussa vaikka kuin varmistelisi luotettavuutta ennalta. Vaikka EU:sta ostaisi, niin kannattaa pitää mielessä kuinka noissa tavaroissa ei välttämättä ole palautusoikeutta kuten Suomessa kuluttajansuoja toimii, jos ei sitä erikseen mainita.

    Leave a comment:


  • Perunakeisari
    replied
    Aerolla ei tarvitse itse enää asioida. Viimeksi jarrulevyt oli murjonu muoviklipsit jauhoksi kun kaikki pyöri jostain syystä vapaana ilman tätä kauheaa kasaa ilmapusseja.
    Alkuviikosta katselin alatukivarsia, enkä löytänyt kun toiselle puolelle ja ajattelin chatissa kysyä saatavuutta. Ensimmäisenä kysyttiin VIN-numeroa ja kun olin kirjoittamassa vastausta tähän viestiin tuli toinen viesti "Ellei löydy sivuilta niin sitten sitä ei saa hyvää päivänjatkoa" ja keskustelu katkaistiin tuttuun tyyliin hinnatkin nousseet kilpailijoihin verrattuna ja se palvelu mistä on ollut valmis maksamaan on huonontunut.

    Sparetolle täytyy antaa erityismaininta, hankkivat minulle syylärin suoraan valmistajalta, kun kyseistä mallia ei kukaan tukkuri ollut ottanut edes valikoimiin.

    Autodocia piti myös kokeilla ensimmäistä kertaa varmaan vuosikymmeneen, kun oli ainoa paikka koko internetissä mistä osaa löytyi.
    Ilmainen kokeilujakso jotain jäsenyyttä ja rohkeasti muutakin tavaraa mukaan. Seuraavana päivänä soitti hieman huonoa englantia puhuva asiakaspalvelija ja kertoi ettei liukutappisarjaa ollut saatavana kuin 1kpl.
    Missään ei ollut edes tietoa osanumeron sisällöstä, edes valmistajan katalogissa. Yritin tiedustella josko olisi mahdollista saada selville tuleeko paketissa yhden vai kahden pyörän tarpeet niin kielimuuri tuli vastaan, ymmärsi kuitenkin "remove and refund" hienosti ja rahat tuli parin päivän päästä. Paketti tuli perille ja yhdessä jarrumännän kumissa ylimääräinen reikä. Otin chatissa yhteyden ja kerroin asian. Liiteeksi halusi valokuvan tuotteesta ja laatikosta missä näkyy osanumero ja viivakoodi jonka jälkeen ilmoitti teknikon palaavan asiaan. Muutenkin myöhässä olleet asennushommat siirtyivät taas ja ehkä hieman kärkevästi saatoin kysyä että montakohan viikkoa tässä menee, puolen tunnin päästä tuli sähköposti jossa ilmoitti teknikon vahvistaneen vian/käyttökelvottomuuden. Ratkaisuksi ehdotti tuotteen palautusta, mutta halusin käyttää männät sarjasta ja ehdotin jos hyvittävät toisen sarjan kokonaan, mikä sopi heille ja tämäkin palautus tuli parissa päivässä tilille.

    Hieman aiheen sivusta mitähän kimpaleita tuntuu yhä useampi torin purkuautomyyjä omistavan. Tehostimen öljysäiliö esimerkkinä: kiinasta 5€, orkkis japseista muiden romujen mukana 15€, ovokolla 8€+12€ rahti, torijobbarilla 40€ ja hyvä ettei pahvilaatikosta vielä paria euroa

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Itte oon joku +40 tilausta tehny aerolle ja vain yhden kanssa oli ongelmaa. Paketissa oli vähän heikosti teippiä ja se oli auennu ja pari pikku osaa oli tippunu pois. Lisäksi paria pakettia oli avattu ja niistä puuttu tavaraa. Mut chatin kautta sain aika nopeasti puuttuvat osat tilalle. Mitä oon jaksanu vertailla, niin aina on aero ollu halvin. Viimeistään ilmaisten postien jälkeen.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Sparetosta tullut paljon tilattua vuosien saatossa, aina ollut osat juuri sitä mitä tilannut. Aeromotorsista vain viimeaikoina. Hinnat taitaa nykyisin olla samaa luokkaa, aiemmin aeromotors oli ehkä halvempi. Käynyt vissiin tuuri kun aeromotrosista tilatut osat olleet juuri niitä mitä itse valinnut.

    Noista kahdesta valitsen aina Spareton ihan sen takia että pakkauksen laatu on todella paljon parempi.

    Olisikohan tuo avatut paketit asia jotenkin muuttunut viimeaikoina kun mielestäni Spareto / Aeromotorsista viime tilauksissa ollut sen näköisiä paketteja että ne on jo kerran käyneet asiakkaalla. Tarkan tarkastelunkaan jälkeen osissa ei kyllä ollut mitään jälkiä tai huomautettavaa muuta kuin avattu pakkaus.

    Voi vaan kuvitella kuinka paljon noita osia lähetetään edestakaisin kun täysin kokemattomat henkilöt niitä tilaavat.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    hyvin selkeäähän se on, että muidenkin varastoista myyvät kun hinnatkin erittelevät samaan näkymään päivän kanssa milloin ko. toimittajalta pystyvät toimittamaan.

    viime tilaukseeni löysin tuotteen, jota piti olla yks saatavilla, mutta eipä sitten seuraavana päivänä tilausta käsitellessä enää ollutkaan.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by azlakki View Post
    A
    Miten mahtaa Aeron toimitusketju mennä. Ovatko vaan välitysmyyjiä (ei varastoa) ja varsinainen toimittaja lähettää paketit Aeron nimellä.
    Näin oletan koska jos toimittaja lähettäisi ensin Aerolle ja he tilaajalle niin toimitusajat olisivat paljon pidempiä.
    Myyvät kyllä varmasti eri tukkureiden valikoimaa, mutta uskoisin että pakataan keskitetysti Aerolla kyllä - itsekin tilasin varmaan 15kpl eri nimikettä alustan osia, oven kahvaa yms ja oli jaettu vain kahteen pakettiin - luulisi että jos olisi ns. drop shipping niin huonolla tuurilla nuo voisi tulla eri varastoilta vaikka kuinka monena eri pakettina ja homma menisi äkkiä melko farssiksi. Myöskin tuo heidän ilmaiset postit yli 160€ tilauksiin ei kävisi järkeen jos he eivät yhtään tiedä onko tuo 160€+ tilaus lähdössä 7 eri lähetyksenä vai yhtenä. Aika useinhan myös tarjoavat lähetyspäiväksi osille nimenomaan seuraavia arkipäiviä eikä samaa päivää - liittynee siihen että heille tulee isot kuljetukset päivän tilauksia tukkurilta sitten joka ilta/aamu.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Chatin kautta tuntuu saavan paremmin yhteyden.

    Leave a comment:


  • grz
    replied
    Originally posted by azlakki View Post
    Aerolta on tullut tilailtua kaikenlaista koska hinnat ok, asiakaspalvelu/toimitus vikkelää ja kaikki on vastannut mitä tilattu.

    Tänään tuli 2 kpl Boschin O2-sensoreita ja pakettien sinetit oli avattu eli laatikot avattu. Kysyin mitäs tämä tällainen kun tilaan uuden osan niin saan epämääräisen avatun paketin.
    Nythän en voi tietää onko osa käytetty, kunnostettu, asiakaspalautus vai uusi. Hirvee selitys tietysti etteivät he avaa paketteja vaan olisiko toimittaja näin tehnyt.
    Itseä ei kauheesti kiinnosta kuka avannut vaan että toimitetaan avaamattomia.

    Miten mahtaa Aeron toimitusketju mennä. Ovatko vaan välitysmyyjiä (ei varastoa) ja varsinainen toimittaja lähettää paketit Aeron nimellä.
    Näin oletan koska jos toimittaja lähettäisi ensin Aerolle ja he tilaajalle niin toimitusajat olisivat paljon pidempiä.

    Tämä menee toistaiseksi sormien läpi, seuraava ei. Jatkossa laitan tilauksen lisätietoihin etten vastaanota avattuja varaosia.

    Niin ja hyvä tehdä tripla tarkistus osista muiden myyjien saiteilta. Aerolta löytänyt muutamia virheitä ettei osan kuva tai nimi vastaa originaalia ja kerran tullut väärä osa.​
    Täällä sama homma Aeron kanssa. Tilasin Boschin bensasuuttimia, 1 paketti oli avattu. Kysyin asiasta, eivät vastanneet postiin.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Aerolta on tullut tilailtua kaikenlaista koska hinnat ok, asiakaspalvelu/toimitus vikkelää ja kaikki on vastannut mitä tilattu.

    Tänään tuli 2 kpl Boschin O2-sensoreita ja pakettien sinetit oli avattu eli laatikot avattu. Kysyin mitäs tämä tällainen kun tilaan uuden osan niin saan epämääräisen avatun paketin.
    Nythän en voi tietää onko osa käytetty, kunnostettu, asiakaspalautus vai uusi. Hirvee selitys tietysti etteivät he avaa paketteja vaan olisiko toimittaja näin tehnyt.
    Itseä ei kauheesti kiinnosta kuka avannut vaan että toimitetaan avaamattomia.

    Miten mahtaa Aeron toimitusketju mennä. Ovatko vaan välitysmyyjiä (ei varastoa) ja varsinainen toimittaja lähettää paketit Aeron nimellä.
    Näin oletan koska jos toimittaja lähettäisi ensin Aerolle ja he tilaajalle niin toimitusajat olisivat paljon pidempiä.

    Tämä menee toistaiseksi sormien läpi, seuraava ei. Jatkossa laitan tilauksen lisätietoihin etten vastaanota avattuja varaosia.

    Niin ja hyvä tehdä tripla tarkistus osista muiden myyjien saiteilta. Aerolta löytänyt muutamia virheitä ettei osan kuva tai nimi vastaa originaalia ja kerran tullut väärä osa.​

    Leave a comment:


  • ///Joonas
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    mitä vastasivat reklamaatioon?

    itselle tuli juuri ATE:a aerolta niinkuin pitikin, mutta letkuissa oli ATE-lisää niin, että itse valitsin Corteco:t, ja mäntiä ei ATE:na edes ollut.
    Pistin vasta asiasta reklamaation näistä väärän merkkisistä ja vaihdetuista jousista. Mitenhän jonnekkin tukkurille joku on saanut edes palautettua jousipaketin vaihtamalla tilalle jotkin merkittömät jouset, sen verta noita ATE jousia pyöritellyt käsissä ne eivät ole noin pakattukaan tai samaa laatua. Ei mene tällainen kusetus läpi. Noista paikallaan sovitetuista sähköosista tai jakopään osista olen miettinyt valittavani, mutta olen todennut niiden kanssa ei lyö leivälle tapella Virolaisen asiakaspalvelun kanssa asian kanssa. Kerran olen takuusta odotellut 2kk rahoja lauhduttajasta, joita todennäköisesti en olisi koskaan saanut jos en olisi heitä asiasta muistuttanut. Heidän lupaamat postikulut jäi itselle maksettavaksi ja luovutin tässä vaiheessa niiden suhteen koska asiakaspalvelu oli mitä oli. Näiden jälkeen suosittelen kaikille maksamaan ainoastaan PayPalin kautta, myyjä maksaa komissiot heille ja otan suoraan PayPaliin yhteyttä tässä asiassa vaikka ei monesta kympistä ole kysymys, koska en jaksa tyhjänpäiväsiin viesteihin kuluttaa aikaa Aeron kanssa.

    Tuo heidän takuu anna heille VIN numero saat oikeat osat ja ilmaisen palautuksen jos osat eivät käy autoonne. Siis ihan ok konsepti, mutta käytännössä sen toimiminen en tiedä nykypvänä. Kerran yhden lasinnostimen kanssa tilasin sen ja annoin VIN numerot kun tarjolla oli vain merkittömiä merkkejä. Puoli päivää väänsin sen nostajan kanssa ja totesin kyllä se käy autoon mutta niin löysä, että ei jaksa nostaa ikkunaa kokonaan ylös. En alkanut hakemaan tästä rahoja takaisin, mutta kysyin aspasta mitkä käyvät autooni (kun oem numerot tarjosi x merkkejä). Sain listan lasinnostimia joista puolet eivät olleet mitenkään kyseiseen Audiin sopivia.


    Edit: sain vastauksen Aerolta, kuulema jousia ei itse ATE valmista. Miten se pois sulkee sen, että paskaa laatua vaihdettu ATE tilalle ja ainut ate tekele pahvilätkä pussissa? Sanoin toki, että voin asian heille ATEn kautta varmistaa, että eivät ole heidän jousia nämä.

    jarruletkuista sain tälläisen vastauksen:

    "Jarruletkuissa toimittaja on tehnyt vaihdon Triscaniin, he tekevät vaihdon, jos heillä ei ole joskus oikeaa osaa.

    Tämä osa on sopiva korvaamiseen.

    Yleensä ilmoitamme myös asiakkaille, tässä tapauksessa pahoittelut, jos ilmoitusta ei lähetetty sinulle."

    Siis markkinoiden surkein tarvikeosamerkki korvaa ATE tekeleen?!
    Last edited by ///Joonas; 29-02-2024, 15:41.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    No sehän on hyvä.

    Itsellekin tuli juuri paketti Aerolta. Lesjöforssin jouset, TRW:n alapallo ja "joku" pakoputken kannake emännän Relluun (Huom! Iso alkukirjain = auto) sekä Elringin pakosarjan tiiviste isännän m43:een. Kaikki oli juuri sitä mitä pitikin ja toimitus tapahtui nopeammin mitä aluksi veikkaus oli.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Freak View Post

    Älä nyt vielä luovuta. Olivatko nämä sylinterit jossain tehtaan laittamassa paketissa ja se paketti aeron pakkaamassa paketissa? Anteeksi, mutta tuo sinun selostus ei ihan auennut mulle. Haluan siis tarkentaa, että oliko pakkausvirhe tullut jo niitä kaasupumppuja valmistavalla tehtaalla vai aerolla?

    Niinhän se kyllä menee, että asiakkaan pitäisi tarkistaa ja verrata saamaansa osaa vanhaan. Jos numerot ja mitat itse osassa täsmää ja silti kolahtelee, niin vika on tuotteessa. pumppuja valmistavalla tehtaalla on tullut pakkausvirhe ja tuotteessa ja paketissa on eri numerot, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Silloin vastuu siirtyy asiakkaalta aeron kautta valmistajalle. Aero myös haluaa valmistajalta omansa pois kuten asiakas haluaa aerolta.Jos taasen virhe on tehty aerolla ja toinen siinä, ettei asiakas ole tarkistanut kunnolla saamaansa tuotetta ja on jo käyttänyt sitä ,niin aina kannattaa tulla asiakkaan siinä tilanteessa vastaan, myöntää virheensä ja kysyä vaikka kompensaatiota tms alennusta uudesta tuotteesta, koska myyjäkin oli tehnyt virheen.

    Lähikaupasta ostettaessa suurempaan hintaan kuuluu "takuu" tällaisia tapauksia varten. Naamatusten on helpompi vääntää varsinkin kun molemmat puhuvat samaa kieltä. Tämä seikka jää meiltä köyhiltä pennin venyttäjiltä yleensä huomaamatta tai sitten vain luotetaan siihen, ettei takkua synny. Itse olen selvinnyt kohtuu helpolla tähän asti eikä mitään suurempia vääntöjä ole minkään firman kanssa joutunut käymään. Aerolta olen tilannut varmasti tuhansien eurojen arvosta tavaraa näiden vuosien aikana. Myös Sparetoa, Alvadia sekä Mister Autoa olen käyttänyt. Autodocia en kertaakaan.
    Kaikille TIETÄJILLE tiedoksi: Sain rahat takaisin ja PITÄÄ väärät osat. Että silleen n.2kk sitten ilmoittivat ko "palautuksen"!

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    mitä vastasivat reklamaatioon?

    itselle tuli juuri ATE:a aerolta niinkuin pitikin, mutta letkuissa oli ATE-lisää niin, että itse valitsin Corteco:t, ja mäntiä ei ATE:na edes ollut.

    Leave a comment:

Working...
X