Originally posted by azlakki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2
Collapse
X
-
-
-
Aerolta on tullut tilailtua kaikenlaista koska hinnat ok, asiakaspalvelu/toimitus vikkelää ja kaikki on vastannut mitä tilattu.
Tänään tuli 2 kpl Boschin O2-sensoreita ja pakettien sinetit oli avattu eli laatikot avattu. Kysyin mitäs tämä tällainen kun tilaan uuden osan niin saan epämääräisen avatun paketin.
Nythän en voi tietää onko osa käytetty, kunnostettu, asiakaspalautus vai uusi. Hirvee selitys tietysti etteivät he avaa paketteja vaan olisiko toimittaja näin tehnyt.
Itseä ei kauheesti kiinnosta kuka avannut vaan että toimitetaan avaamattomia.
Miten mahtaa Aeron toimitusketju mennä. Ovatko vaan välitysmyyjiä (ei varastoa) ja varsinainen toimittaja lähettää paketit Aeron nimellä.
Näin oletan koska jos toimittaja lähettäisi ensin Aerolle ja he tilaajalle niin toimitusajat olisivat paljon pidempiä.
Tämä menee toistaiseksi sormien läpi, seuraava ei. Jatkossa laitan tilauksen lisätietoihin etten vastaanota avattuja varaosia.
Niin ja hyvä tehdä tripla tarkistus osista muiden myyjien saiteilta. Aerolta löytänyt muutamia virheitä ettei osan kuva tai nimi vastaa originaalia ja kerran tullut väärä osa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aae30 View Postmitä vastasivat reklamaatioon?
itselle tuli juuri ATE:a aerolta niinkuin pitikin, mutta letkuissa oli ATE-lisää niin, että itse valitsin Corteco:t, ja mäntiä ei ATE:na edes ollut.
Tuo heidän takuu anna heille VIN numero saat oikeat osat ja ilmaisen palautuksen jos osat eivät käy autoonne. Siis ihan ok konsepti, mutta käytännössä sen toimiminen en tiedä nykypvänä. Kerran yhden lasinnostimen kanssa tilasin sen ja annoin VIN numerot kun tarjolla oli vain merkittömiä merkkejä. Puoli päivää väänsin sen nostajan kanssa ja totesin kyllä se käy autoon mutta niin löysä, että ei jaksa nostaa ikkunaa kokonaan ylös. En alkanut hakemaan tästä rahoja takaisin, mutta kysyin aspasta mitkä käyvät autooni (kun oem numerot tarjosi x merkkejä). Sain listan lasinnostimia joista puolet eivät olleet mitenkään kyseiseen Audiin sopivia.
Edit: sain vastauksen Aerolta, kuulema jousia ei itse ATE valmista. Miten se pois sulkee sen, että paskaa laatua vaihdettu ATE tilalle ja ainut ate tekele pahvilätkä pussissa? Sanoin toki, että voin asian heille ATEn kautta varmistaa, että eivät ole heidän jousia nämä.
jarruletkuista sain tälläisen vastauksen:
"Jarruletkuissa toimittaja on tehnyt vaihdon Triscaniin, he tekevät vaihdon, jos heillä ei ole joskus oikeaa osaa.
Tämä osa on sopiva korvaamiseen.
Yleensä ilmoitamme myös asiakkaille, tässä tapauksessa pahoittelut, jos ilmoitusta ei lähetetty sinulle."
Siis markkinoiden surkein tarvikeosamerkki korvaa ATE tekeleen?!
Last edited by ///Joonas; 29-02-2024, 14:41.
Leave a comment:
-
-
No sehän on hyvä.
Itsellekin tuli juuri paketti Aerolta. Lesjöforssin jouset, TRW:n alapallo ja "joku" pakoputken kannake emännän Relluun (Huom! Iso alkukirjain = auto) sekä Elringin pakosarjan tiiviste isännän m43:een.Kaikki oli juuri sitä mitä pitikin ja toimitus tapahtui nopeammin mitä aluksi veikkaus oli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Freak View Post
Älä nyt vielä luovuta. Olivatko nämä sylinterit jossain tehtaan laittamassa paketissa ja se paketti aeron pakkaamassa paketissa? Anteeksi, mutta tuo sinun selostus ei ihan auennut mulle. Haluan siis tarkentaa, että oliko pakkausvirhe tullut jo niitä kaasupumppuja valmistavalla tehtaalla vai aerolla?
Niinhän se kyllä menee, että asiakkaan pitäisi tarkistaa ja verrata saamaansa osaa vanhaan. Jos numerot ja mitat itse osassa täsmää ja silti kolahtelee, niin vika on tuotteessa. pumppuja valmistavalla tehtaalla on tullut pakkausvirhe ja tuotteessa ja paketissa on eri numerot, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Silloin vastuu siirtyy asiakkaalta aeron kautta valmistajalle. Aero myös haluaa valmistajalta omansa pois kuten asiakas haluaa aerolta.Jos taasen virhe on tehty aerolla ja toinen siinä, ettei asiakas ole tarkistanut kunnolla saamaansa tuotetta ja on jo käyttänyt sitä ,niin aina kannattaa tulla asiakkaan siinä tilanteessa vastaan, myöntää virheensä ja kysyä vaikka kompensaatiota tms alennusta uudesta tuotteesta, koska myyjäkin oli tehnyt virheen.
Lähikaupasta ostettaessa suurempaan hintaan kuuluu "takuu" tällaisia tapauksia varten. Naamatusten on helpompi vääntää varsinkin kun molemmat puhuvat samaa kieltä. Tämä seikka jää meiltä köyhiltä pennin venyttäjiltä yleensä huomaamatta tai sitten vain luotetaan siihen, ettei takkua synny. Itse olen selvinnyt kohtuu helpolla tähän asti eikä mitään suurempia vääntöjä ole minkään firman kanssa joutunut käymään. Aerolta olen tilannut varmasti tuhansien eurojen arvosta tavaraa näiden vuosien aikana. Myös Sparetoa, Alvadia sekä Mister Autoa olen käyttänyt. Autodocia en kertaakaan.
Leave a comment:
-
-
mitä vastasivat reklamaatioon?
itselle tuli juuri ATE:a aerolta niinkuin pitikin, mutta letkuissa oli ATE-lisää niin, että itse valitsin Corteco:t, ja mäntiä ei ATE:na edes ollut.
Leave a comment:
-
-
Noniin Aeromotors laittanut Triscanin jarruletkut, vaikka ATE tilauksessa. Toiseksi alkaa nyppimään aerossa se, että sähköosissa ja jakopään osissa tullut epäsäännöllisen säännöllisesti paikalla sovitettuja osia.
Suosin Ate jarruosia ja olen valmis jousista maksamaan 4x hinnan merkin takia. Nämä jouset taas näyttää sille, että puolet paketin jousista ihan muuta kun Ate tekeleitä.
Last edited by ///Joonas; 25-02-2024, 12:56.
-
😀 1
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostMinäkin AK24 tilailin, mutta kun tuo maksuton toimitus nousi 490 euroon niin ei ole tullut sieltä tilattua kuin kerran sen jälkeen. Eli takaisin Aerolla ensisijaisena..
Viron oma aeromotors.ee testissä. Laitoin Tallinnan pakettiautomaattiin ja osoitetietoihin kyseisen DPD automaatin osoitteen. Saa nähdä onko paketti ensi viikolla odottelemassa
Aero kun myy noita As-pl latureita ja startteja. Kerron nyt, jos joku innostunut noita itse kasaamaan. Otetaan laturi esimerkiksi, mallinumero Aeron hakuun (ei bmw varaosanumero) löydät suoraan suurimmaksi osaksi laturin varaosat. As-pl kotisivuilta saat listan kuvien/mittojen kanssa laturin osista. Vaikka myyvät bulkki tavaraa, myös saatavilla laadukkailta brändeiltä laakerit, liukurenkaat yms. Vaikka nyt laakerit laturiin murto-osa suomen hinnasta.
motointegrator.de sen verran loppuun, ainakin yli 1000e tilaukseen varaosissa saa -3% alennuskoodin kysymällä chatistä. Käytännössä ilmaiset postikulut sillä ja muutama talliolut kotia päin
Last edited by ///Joonas; 16-02-2024, 15:47.
Leave a comment:
-
-
Aerolta vaihteeksi laitettu huolto osaa tilaukseen. Muualta edes katsonut kun tähän asti kaikki osat tullut nopeasti ja eikä ongelmia oo ollu.
Leave a comment:
-
-
Minäkin AK24 tilailin, mutta kun tuo maksuton toimitus nousi 490 euroon niin ei ole tullut sieltä tilattua kuin kerran sen jälkeen. Eli takaisin Aerolla ensisijaisena..
Leave a comment:
-
-
Kardaania en uskaltaisi ostaa Febest -merkkisenä, hyvät oppirahat tuosta.
Tuli huomattua, että AK24 nosti toimituksen hintoja (perus osalaatikko 350e = 30e toimitus) sen verran, että muutamien osien osalta kalliimpi Aeromotors oli lopulta halvempi, kun yli 160e tilaukset tulevat toimituskuluitta.
Leave a comment:
-
-
Nostellaan tätä ketjua. Kertokaas joku asiasta tietävä mikä tämä ruutu on joka tuolta tulee ruudulle tilatessa? Olen olettanut, että saat jonkin ostaja-turvan 100e asti, jos tavarat vahingoittuu matkalla, kun arvostelet sivuston.1 Photo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by junkkri View Post
Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
Kiitos ja kuulemiin.
En tiedä ymmärränkö jotain väärin, mutta eikö se auto toimisi ilman konepellin kaasujousiakin? En ole kyllä kokeillut,mutta näin loogisesti ajatellen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by junkkri View Post
Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
Kiitos ja kuulemiin.
Niinhän se kyllä menee, että asiakkaan pitäisi tarkistaa ja verrata saamaansa osaa vanhaan. Jos numerot ja mitat itse osassa täsmää ja silti kolahtelee, niin vika on tuotteessa. pumppuja valmistavalla tehtaalla on tullut pakkausvirhe ja tuotteessa ja paketissa on eri numerot, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Silloin vastuu siirtyy asiakkaalta aeron kautta valmistajalle. Aero myös haluaa valmistajalta omansa pois kuten asiakas haluaa aerolta.Jos taasen virhe on tehty aerolla ja toinen siinä, ettei asiakas ole tarkistanut kunnolla saamaansa tuotetta ja on jo käyttänyt sitä ,niin aina kannattaa tulla asiakkaan siinä tilanteessa vastaan, myöntää virheensä ja kysyä vaikka kompensaatiota tms alennusta uudesta tuotteesta, koska myyjäkin oli tehnyt virheen.
Lähikaupasta ostettaessa suurempaan hintaan kuuluu "takuu" tällaisia tapauksia varten. Naamatusten on helpompi vääntää varsinkin kun molemmat puhuvat samaa kieltä. Tämä seikka jää meiltä köyhiltä pennin venyttäjiltä yleensä huomaamatta tai sitten vain luotetaan siihen, ettei takkua synny. Itse olen selvinnyt kohtuu helpolla tähän asti eikä mitään suurempia vääntöjä ole minkään firman kanssa joutunut käymään. Aerolta olen tilannut varmasti tuhansien eurojen arvosta tavaraa näiden vuosien aikana. Myös Sparetoa, Alvadia sekä Mister Autoa olen käyttänyt. Autodocia en kertaakaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: