autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ///Joonas
    replied
    Noniin Aeromotors laittanut Triscanin jarruletkut, vaikka ATE tilauksessa. Toiseksi alkaa nyppimään aerossa se, että sähköosissa ja jakopään osissa tullut epäsäännöllisen säännöllisesti paikalla sovitettuja osia.

    ​​​​​​Suosin Ate jarruosia ja olen valmis jousista maksamaan 4x hinnan merkin takia. Nämä jouset taas näyttää sille, että puolet paketin jousista ihan muuta kun Ate tekeleitä.
    Last edited by ///Joonas; 25-02-2024, 13:56.

    Leave a comment:


  • ///Joonas
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Minäkin AK24 tilailin, mutta kun tuo maksuton toimitus nousi 490 euroon niin ei ole tullut sieltä tilattua kuin kerran sen jälkeen. Eli takaisin Aerolla ensisijaisena..
    miten noiden nettisivujen visuaalinen muotoilu voi olla vielä noin vanhanaikainen. Vaikka sen ei niin väliä, mutta jos aerosta on hankala löytää välillä nippeliosia osanumeroilla, niin tuolta ehkä vielä vaikeampi. Kyseisestä yrityksestä, en ole tilannut mitään, koska en ole jaksanut miettiä pakettien painoja tms, kun hyvät kilpailijat tarjoaa suoraan kiinteitä posteja.

    Viron oma aeromotors.ee testissä. Laitoin Tallinnan pakettiautomaattiin ja osoitetietoihin kyseisen DPD automaatin osoitteen. Saa nähdä onko paketti ensi viikolla odottelemassa

    Aero kun myy noita As-pl latureita ja startteja. Kerron nyt, jos joku innostunut noita itse kasaamaan. Otetaan laturi esimerkiksi, mallinumero Aeron hakuun (ei bmw varaosanumero) löydät suoraan suurimmaksi osaksi laturin varaosat. As-pl kotisivuilta saat listan kuvien/mittojen kanssa laturin osista. Vaikka myyvät bulkki tavaraa, myös saatavilla laadukkailta brändeiltä laakerit, liukurenkaat yms. Vaikka nyt laakerit laturiin murto-osa suomen hinnasta.

    motointegrator.de sen verran loppuun, ainakin yli 1000e tilaukseen varaosissa saa -3% alennuskoodin kysymällä chatistä. Käytännössä ilmaiset postikulut sillä ja muutama talliolut kotia päin
    Last edited by ///Joonas; 16-02-2024, 16:47.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Aerolta vaihteeksi laitettu huolto osaa tilaukseen. Muualta edes katsonut kun tähän asti kaikki osat tullut nopeasti ja eikä ongelmia oo ollu.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Minäkin AK24 tilailin, mutta kun tuo maksuton toimitus nousi 490 euroon niin ei ole tullut sieltä tilattua kuin kerran sen jälkeen. Eli takaisin Aerolla ensisijaisena..

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Kardaania en uskaltaisi ostaa Febest -merkkisenä, hyvät oppirahat tuosta.

    Tuli huomattua, että AK24 nosti toimituksen hintoja (perus osalaatikko 350e = 30e toimitus) sen verran, että muutamien osien osalta kalliimpi Aeromotors oli lopulta halvempi, kun yli 160e tilaukset tulevat toimituskuluitta.

    Leave a comment:


  • ///Joonas
    replied
    Nostellaan tätä ketjua. Kertokaas joku asiasta tietävä mikä tämä ruutu on joka tuolta tulee ruudulle tilatessa? Olen olettanut, että saat jonkin ostaja-turvan 100e asti, jos tavarat vahingoittuu matkalla, kun arvostelet sivuston.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Jarger View Post


    En tiedä ymmärränkö jotain väärin, mutta eikö se auto toimisi ilman konepellin kaasujousiakin? En ole kyllä kokeillut,mutta näin loogisesti ajatellen.
    Loogisesti ajatellen olet hauska. että naurattaa!!

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
    Kiitos ja kuulemiin.

    En tiedä ymmärränkö jotain väärin, mutta eikö se auto toimisi ilman konepellin kaasujousiakin? En ole kyllä kokeillut,mutta näin loogisesti ajatellen.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
    Kiitos ja kuulemiin.
    Älä nyt vielä luovuta. Olivatko nämä sylinterit jossain tehtaan laittamassa paketissa ja se paketti aeron pakkaamassa paketissa? Anteeksi, mutta tuo sinun selostus ei ihan auennut mulle. Haluan siis tarkentaa, että oliko pakkausvirhe tullut jo niitä kaasupumppuja valmistavalla tehtaalla vai aerolla?

    Niinhän se kyllä menee, että asiakkaan pitäisi tarkistaa ja verrata saamaansa osaa vanhaan. Jos numerot ja mitat itse osassa täsmää ja silti kolahtelee, niin vika on tuotteessa. pumppuja valmistavalla tehtaalla on tullut pakkausvirhe ja tuotteessa ja paketissa on eri numerot, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Silloin vastuu siirtyy asiakkaalta aeron kautta valmistajalle. Aero myös haluaa valmistajalta omansa pois kuten asiakas haluaa aerolta.Jos taasen virhe on tehty aerolla ja toinen siinä, ettei asiakas ole tarkistanut kunnolla saamaansa tuotetta ja on jo käyttänyt sitä ,niin aina kannattaa tulla asiakkaan siinä tilanteessa vastaan, myöntää virheensä ja kysyä vaikka kompensaatiota tms alennusta uudesta tuotteesta, koska myyjäkin oli tehnyt virheen.

    Lähikaupasta ostettaessa suurempaan hintaan kuuluu "takuu" tällaisia tapauksia varten. Naamatusten on helpompi vääntää varsinkin kun molemmat puhuvat samaa kieltä. Tämä seikka jää meiltä köyhiltä pennin venyttäjiltä yleensä huomaamatta tai sitten vain luotetaan siihen, ettei takkua synny. Itse olen selvinnyt kohtuu helpolla tähän asti eikä mitään suurempia vääntöjä ole minkään firman kanssa joutunut käymään. Aerolta olen tilannut varmasti tuhansien eurojen arvosta tavaraa näiden vuosien aikana. Myös Sparetoa, Alvadia sekä Mister Autoa olen käyttänyt. Autodocia en kertaakaan.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.

    Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.
    Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
    Kiitos ja kuulemiin.
    Last edited by junkkri; 15-12-2023, 10:42.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
    Noin se vaan menee juu. Tän takia yleensä onkin helpompi ostaa suoraan lähimmältä tiskiltä, niin välttyy näiltä
    Looginen silti tuo järjestys miten toimivat, varmasti muuten tulisi enemmän liikkeelle kakkaa niskaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
    Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.

    Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by junkkri View Post

    Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
    kyllä se on niin, että juuri vääriä osia asentavien takia järjestys on mikä on. ei siinä auta kuin ottaa virheestä opiksi.
    ja näkisin myös vastuunkantona järjestää palautus ilman kuluja. mikä käsittääkseni heillä näissä heidän virheissä on tapana.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
    Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
    Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe

    Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.
    Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
    Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
    Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
    Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe

    Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.

    Leave a comment:

Working...
X