Originally posted by junkkri
View Post
autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2
Collapse
X
-
Kuten edellä todettiin, niin sä et ole palauttamassa osia, vaan käytät niitä. Vaikka se (ehkä) oli Aeron virhe, niin ne väärät pitää palauttaa. Ja kun olet noi ottanut käyttöön, niin voi olla ettei Aero sulle hyvitä uusia. Tämä on ihan normaali käytäntö, joka koskee muutakin kuin auton osia (vaikka vaatteita, kenkiä tai kodinkoneita). Kun tulee väärät osat, niin niitä EI käytetä vaan palautetaan ne ja odotetaan paluupostissa uusia. Tai sitten hyväksytään ne väärät osat, eikä valiteta asiasta.
-
Täh? Ei kai käytettyä osaa voi sitten palauttaa, sitä väärää bensapumppua esimerkiksi.Originally posted by junkkri View Post
Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne
Aerolle pisteet, aina tullut oikeat osat, hyvään hintaan ja nopeasti!
Leave a comment:
-
Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jneOriginally posted by Laku View Post
Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?
Leave a comment:
-
Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?Originally posted by junkkri View Post
Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!? Olen lähettänyt heille kuvat vääristä.
Leave a comment:
-
Onko jotakin estettä toimia kuten myyjä pyytää?Originally posted by junkkri View Post
Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!?
Leave a comment:
-
Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!? Olen lähettänyt heille kuvat vääristä.Originally posted by Shatter View PostAerolta tullut tilailtu läjäpäin osia eri autoihin vuosien saatossa ja aina on ollut sitä mitä piti, nyt hiljattain tuli laturin vapaakytkimen sijasta jostain syystä yksi stefa
Mukisematta kyllä antoivat rahat takaisin ja hoitivat nopeasti kuriirin väärälle osalle, itse tarvi vain paketoida lähetys. 
Myös toimivasta asiakaspalvelusta tykkään kovasti, monet kerrat joutunut lisäämään jotain jo sisässä olevaan tilaukseen. Hoituu nopeasti ja lisälasku kilahtaa postiin.
Leave a comment:
-
Ja takuukin toimii, vaikka rahojen saannissa välillä kestää, mutta ei tarvi dokumentteja ja viestejä lähetellä moneen kertaan. Myös palautuksesta koituvat kulut ovat maksaneet.
Leave a comment:
-
Aerolta tullut tilailtu läjäpäin osia eri autoihin vuosien saatossa ja aina on ollut sitä mitä piti, nyt hiljattain tuli laturin vapaakytkimen sijasta jostain syystä yksi stefa
Mukisematta kyllä antoivat rahat takaisin ja hoitivat nopeasti kuriirin väärälle osalle, itse tarvi vain paketoida lähetys. 
Myös toimivasta asiakaspalvelusta tykkään kovasti, monet kerrat joutunut lisäämään jotain jo sisässä olevaan tilaukseen. Hoituu nopeasti ja lisälasku kilahtaa postiin.
Leave a comment:
-
Autodoc asiakaspalautus ja takuu on jo surullisen kuuluisa, lisäksi hintojen alepropsentit.. ei ihme että mielummin ostaa jostain säädyllisemmästä paikasta.
Leave a comment:
-
Omaan takuukeissiin tuli Autodocilla nyt päätös. 4kk meni, noin 8 eri dokumenttia taisin lähettää, osan näistä jopa kolme kertaa uudestaan.
Laskin nopeesti sähköpostista niin eri meilikeskusteluissa yhteensä 31 sähköpostia. Toisessa päässä henkilö aina vaihtuu niin homma alkaa ns. alusta. Sitten väliin lähettelevät noita "Haluamme muistuttaa sinua toimittamaan puuttuvat tiedot tilauksestasi takuuvaatimuksen jatkokäsittelyä varten." -viestejä, joissa ei kerrota mitä asia koskee. Vaan tätä täytyy tiedustella erikseen. Sähköpostin aspa ei näytä aina edes tietävän mitä nämä tarkoittaa.
Tykkäsin myös näistä koijauksista, että on muka lähetetty joku dokumentti x päivänä ja omassa sähköpostissa ei näy mitään (roskikset ja spammit tarkistettu).
Sähköpostin kautta sain lopulta Matkahuollon lapun, jolla lähettää tuote takaisin. Tässä kohtaa en saanut edes mitään takuulomaketta vaan löysin sähköpostista vanhan lomakkeen, josta lunttasin kaikki vaaditut dokumentit.
Jossain kohtaa tajusin siirtyä käyttämään sivuston chattia ja homma alko toimimaan paljon paremmin. Esim chatista sain suorat raportit takuuosastolta. Nuo lähettämäni lomakkeet ei tottakai vielä riittäneet vaan chatista löyty vielä yksi lomake joka piti täytellä. Chatissa ei vaikuttanut olevan edes havaintoa noista sähköpostiin lähetetyistä taikka paketin mukana lähettämistäni dokkareista. Vaan homman selvitys alkoi sielläkin alusta.
Osa korvauksistakin evättiin, enempää ei jaksa vääntää niin näillä mennään.
Leave a comment:
-
vahva suositus tuolle motointegrator.de-sivulle. Oon useita tilauksia sieltä tehnyt ja kaikki tulleet OK ja suht nopeasti. VAT-prosentti näyttää olevan 24%. Hintaeroa on aika paljon sivujen välillä, joten postikulut tulee helposti kuitattua.Originally posted by ///Joonas View Postmotoitegratorilla on tuo niiden Saksan sivu, josta 14,90€ posteilla pystyy ainakin tilata vielä Suomeen. Olisiko verottaja soitellut, että Suomen verolisä pitäisi maksaa, kun ovat perustaneet .fi päättyisen nettisivun. Sieltä näytti saavan ilmaisilla posteilla yli 160e tilauksen, mutta verolisä tuotteiden hinnoissa päälle versus Saksan sivu. Mietin isompi tilaus, niin mielummin maksaisi postit vain ilman verolisää :think tietenkään tuota verolisää ei suoraan ole kirjoitettu, mistä hintojen muutos koostuu sivujen välillä, mutta laskennallisesti viittaisi siihen. Ajattelin kokeilla vielä Saksan sivun kautta laittaa tilauksen, katsotaan tuleeko buberangina takaisin.
Aerollahan on tämä ollut jo pitkään, .ee sivulla tuotteet halvempia kun ei ole Suomen +4% verolisää hinnoissa. Sieltähän Suomeen ei pysty tilaamaan. Toki jos Virossa kun osia tilaa säästää noudettuna tuota kautta kun tilailee.
Edit. Suomen sivulla taitaa olla vasta murto-osa Saksan sivun tarjonnasta
Näköjään .de ja .fi hinnoissa on osissa tuotteita isommatkin erot vertailuksi, vaikka yhdet keraamiset palat

Leave a comment:
-
käytä forward2me tai vastaavaa edelleenlähetyspalvelua?
"Vastikkeita ei saatavina"; kerrankin hyvä mieli Autodoc-tilausta odotellessa
.
tilatessa oli kaksi pumppua varastossa, mutta ehti vielä viikonloppu väliin ennen lähetystä,
eikä "yleinen vapaapäivä"-johdosta ollut tietoa sainko niistä toisen, vai en.
nyt oli kyllä aerollekin yksi pumppu ilmestynyt, mutta hintaa yli 2x sen mitä itse maksoin
.
Leave a comment:
-
motoitegratorilla on tuo niiden Saksan sivu, josta 14,90€ posteilla pystyy ainakin tilata vielä Suomeen. Olisiko verottaja soitellut, että Suomen verolisä pitäisi maksaa, kun ovat perustaneet .fi päättyisen nettisivun. Sieltä näytti saavan ilmaisilla posteilla yli 160e tilauksen, mutta verolisä tuotteiden hinnoissa päälle versus Saksan sivu. Mietin isompi tilaus, niin mielummin maksaisi postit vain ilman verolisää :think tietenkään tuota verolisää ei suoraan ole kirjoitettu, mistä hintojen muutos koostuu sivujen välillä, mutta laskennallisesti viittaisi siihen. Ajattelin kokeilla vielä Saksan sivun kautta laittaa tilauksen, katsotaan tuleeko buberangina takaisin.
Aerollahan on tämä ollut jo pitkään, .ee sivulla tuotteet halvempia kun ei ole Suomen +4% verolisää hinnoissa. Sieltähän Suomeen ei pysty tilaamaan. Toki jos Virossa kun osia tilaa säästää noudettuna tuota kautta kun tilailee.
Edit. Suomen sivulla taitaa olla vasta murto-osa Saksan sivun tarjonnasta
Näköjään .de ja .fi hinnoissa on osissa tuotteita isommatkin erot vertailuksi, vaikka yhdet keraamiset palat
Last edited by ///Joonas; 12-09-2023, 16:05.
Leave a comment:
-
Ei, koska en niitä edes vaatinut. Alun perin itse tilasin osan väärin, joten mielestäni lähetyskulut eivät nyt tässä tapauksessa kuulu liikkeen maksettavaksi. En ostanut osaa automallin perusteella, vaan puhtaasti osanumerolla, joka oli kyllä oikea, mutta samalla osanumerolla löytyikin useampi kompura ja luulin tilaavani oikean. Olisi vain pitänyt vielä lisäksi tarkistaa sen osan kohdalta, että siinä vastaavat ajoneuvot-luettelossa olisi ollut oma autoni, mitä ei tietysti ollutkaan. Tilasin liian hätäsesti.Originally posted by pablo View PostMulla on homma vieläkin vaiheessa.. Hyvitettiinkö myös lähetyskulut mitkä tuli palautuksesta?
-Anssi
Leave a comment:
Leave a comment: