memebuy23buy

autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atsu
    replied
    Omaan takuukeissiin tuli Autodocilla nyt päätös. 4kk meni, noin 8 eri dokumenttia taisin lähettää, osan näistä jopa kolme kertaa uudestaan.

    Laskin nopeesti sähköpostista niin eri meilikeskusteluissa yhteensä 31 sähköpostia. Toisessa päässä henkilö aina vaihtuu niin homma alkaa ns. alusta. Sitten väliin lähettelevät noita "Haluamme muistuttaa sinua toimittamaan puuttuvat tiedot tilauksestasi takuuvaatimuksen jatkokäsittelyä varten." -viestejä, joissa ei kerrota mitä asia koskee. Vaan tätä täytyy tiedustella erikseen. Sähköpostin aspa ei näytä aina edes tietävän mitä nämä tarkoittaa.
    Tykkäsin myös näistä koijauksista, että on muka lähetetty joku dokumentti x päivänä ja omassa sähköpostissa ei näy mitään (roskikset ja spammit tarkistettu).

    Sähköpostin kautta sain lopulta Matkahuollon lapun, jolla lähettää tuote takaisin. Tässä kohtaa en saanut edes mitään takuulomaketta vaan löysin sähköpostista vanhan lomakkeen, josta lunttasin kaikki vaaditut dokumentit.​

    Jossain kohtaa tajusin siirtyä käyttämään sivuston chattia ja homma alko toimimaan paljon paremmin. Esim chatista sain suorat raportit takuuosastolta. Nuo lähettämäni lomakkeet ei tottakai vielä riittäneet vaan chatista löyty vielä yksi lomake joka piti täytellä. Chatissa ei vaikuttanut olevan edes havaintoa noista sähköpostiin lähetetyistä taikka paketin mukana lähettämistäni dokkareista. Vaan homman selvitys alkoi sielläkin alusta.

    Osa korvauksistakin evättiin, enempää ei jaksa vääntää niin näillä mennään.

    Leave a comment:


  • ark28
    replied
    Originally posted by ///Joonas View Post
    motoitegratorilla on tuo niiden Saksan sivu, josta 14,90€ posteilla pystyy ainakin tilata vielä Suomeen. Olisiko verottaja soitellut, että Suomen verolisä pitäisi maksaa, kun ovat perustaneet .fi päättyisen nettisivun. Sieltä näytti saavan ilmaisilla posteilla yli 160e tilauksen, mutta verolisä tuotteiden hinnoissa päälle versus Saksan sivu. Mietin isompi tilaus, niin mielummin maksaisi postit vain ilman verolisää :think tietenkään tuota verolisää ei suoraan ole kirjoitettu, mistä hintojen muutos koostuu sivujen välillä, mutta laskennallisesti viittaisi siihen. Ajattelin kokeilla vielä Saksan sivun kautta laittaa tilauksen, katsotaan tuleeko buberangina takaisin.

    Aerollahan on tämä ollut jo pitkään, .ee sivulla tuotteet halvempia kun ei ole Suomen +4% verolisää hinnoissa. Sieltähän Suomeen ei pysty tilaamaan. Toki jos Virossa kun osia tilaa säästää noudettuna tuota kautta kun tilailee.

    Edit. Suomen sivulla taitaa olla vasta murto-osa Saksan sivun tarjonnasta

    Näköjään .de ja .fi hinnoissa on osissa tuotteita isommatkin erot vertailuksi, vaikka yhdet keraamiset palat
    vahva suositus tuolle motointegrator.de-sivulle. Oon useita tilauksia sieltä tehnyt ja kaikki tulleet OK ja suht nopeasti. VAT-prosentti näyttää olevan 24%. Hintaeroa on aika paljon sivujen välillä, joten postikulut tulee helposti kuitattua.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    käytä forward2me tai vastaavaa edelleenlähetyspalvelua?


    "Vastikkeita ei saatavina"; kerrankin hyvä mieli Autodoc-tilausta odotellessa.
    tilatessa oli kaksi pumppua varastossa, mutta ehti vielä viikonloppu väliin ennen lähetystä,
    eikä "yleinen vapaapäivä"-johdosta ollut tietoa sainko niistä toisen, vai en.

    nyt oli kyllä aerollekin yksi pumppu ilmestynyt, mutta hintaa yli 2x sen mitä itse maksoin.

    Leave a comment:


  • ///Joonas
    replied
    motoitegratorilla on tuo niiden Saksan sivu, josta 14,90€ posteilla pystyy ainakin tilata vielä Suomeen. Olisiko verottaja soitellut, että Suomen verolisä pitäisi maksaa, kun ovat perustaneet .fi päättyisen nettisivun. Sieltä näytti saavan ilmaisilla posteilla yli 160e tilauksen, mutta verolisä tuotteiden hinnoissa päälle versus Saksan sivu. Mietin isompi tilaus, niin mielummin maksaisi postit vain ilman verolisää :think tietenkään tuota verolisää ei suoraan ole kirjoitettu, mistä hintojen muutos koostuu sivujen välillä, mutta laskennallisesti viittaisi siihen. Ajattelin kokeilla vielä Saksan sivun kautta laittaa tilauksen, katsotaan tuleeko buberangina takaisin.

    Aerollahan on tämä ollut jo pitkään, .ee sivulla tuotteet halvempia kun ei ole Suomen +4% verolisää hinnoissa. Sieltähän Suomeen ei pysty tilaamaan. Toki jos Virossa kun osia tilaa säästää noudettuna tuota kautta kun tilailee.

    Edit. Suomen sivulla taitaa olla vasta murto-osa Saksan sivun tarjonnasta

    Näköjään .de ja .fi hinnoissa on osissa tuotteita isommatkin erot vertailuksi, vaikka yhdet keraamiset palat
    Last edited by ///Joonas; 12-09-2023, 15:05.

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Hyvityslasku tuli tänään mullekki..

    -Anssi

    Leave a comment:


  • jeepitus
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Mulla on homma vieläkin vaiheessa.. Hyvitettiinkö myös lähetyskulut mitkä tuli palautuksesta?

    -Anssi
    Ei, koska en niitä edes vaatinut. Alun perin itse tilasin osan väärin, joten mielestäni lähetyskulut eivät nyt tässä tapauksessa kuulu liikkeen maksettavaksi. En ostanut osaa automallin perusteella, vaan puhtaasti osanumerolla, joka oli kyllä oikea, mutta samalla osanumerolla löytyikin useampi kompura ja luulin tilaavani oikean. Olisi vain pitänyt vielä lisäksi tarkistaa sen osan kohdalta, että siinä vastaavat ajoneuvot-luettelossa olisi ollut oma autoni, mitä ei tietysti ollutkaan. Tilasin liian hätäsesti.

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Originally posted by jeepitus View Post
    Hieman päivitystä: tänään kilahti Aeromotorsilta ihan yhtäkkoä hyvityslasku sähköpostiin koko osan hinnasta, joten tulikin aiheeseen yllättävä, joskin mieluinen käänne

    Eli ei tässä nyt lopulta tarvinnutkaan pahemmin vääntää tuon palautuksen osalta, vaan varmuuden vuoksi halusivat ilmeisesti tarkistaa tuon osan. Onhan se nyt sinänsä vähän kyseenalaisen näköinenkin noiden syöpymien osalta ja varmasti asiakkaat kusevat linssiin näissä, minkä kerkiävät mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

    Uskallan siis jatkossakin suositella Aeromotorsia varaosien hankintaa varten, mutta ehkä aivan pienin varauksin tiettyjen osien suhteen =).

    Mulla on homma vieläkin vaiheessa.. Hyvitettiinkö myös lähetyskulut mitkä tuli palautuksesta?

    -Anssi

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Reilussa viikossa tuli juuri Autodocilta osat ja oli sitä mitä tilattukin. Hinnat murto-osa siitä mitä Suomessa olisi tarvikkeena maksanut ja kuitenkin merkkiosia SKF, Mahle ja Febi Bilstein

    Leave a comment:


  • jeepitus
    replied
    Hieman päivitystä: tänään kilahti Aeromotorsilta ihan yhtäkkoä hyvityslasku sähköpostiin koko osan hinnasta, joten tulikin aiheeseen yllättävä, joskin mieluinen käänne

    Eli ei tässä nyt lopulta tarvinnutkaan pahemmin vääntää tuon palautuksen osalta, vaan varmuuden vuoksi halusivat ilmeisesti tarkistaa tuon osan. Onhan se nyt sinänsä vähän kyseenalaisen näköinenkin noiden syöpymien osalta ja varmasti asiakkaat kusevat linssiin näissä, minkä kerkiävät mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

    Uskallan siis jatkossakin suositella Aeromotorsia varaosien hankintaa varten, mutta ehkä aivan pienin varauksin tiettyjen osien suhteen =).
    Last edited by jeepitus; 09-08-2023, 22:01. Reason: Ääkköset menivät jotenkin oudoiksi

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by jeepitus View Post
    Totta, en edes tajunnut ajatella, että näitäkin kunnostavat, kuten kaikkea muutakin . Katsoin tuotteen tuotetiedoista, niin ei missään ole mainintaa asiasta, mutta eipä siellä tosin lue että kyseessä olisi tehdasuusi osakaan. En tiedä voiko 280 euron hinnasta päätellä, että osa on kunnostettu? Merkkihän on tosiaan Mahle. .
    Tulee mieleen tosta hinnasta että kunnostettu, tosiaan en sitten tiedä missä hinnoissa kyseisen auton ja mallin kompurat yleensä menee

    Leave a comment:


  • jeepitus
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Onko tuo kompura ns. kunnostettu?
    Jos on kunnostettuja, vika todennäköisesti on ollut valmistaessa, tai siis nuo jäljet.

    Hidasta noiden kans on vääntää, mutta on se aina toiminut sitten joskus kuukausien päästä..

    Jos haluaa että toimii heti, nää kotimaan puljut on hyviä, ei tartte ootella mutta on toki tyyriimpää.
    Totta, en edes tajunnut ajatella, että näitäkin kunnostavat, kuten kaikkea muutakin . Katsoin tuotteen tuotetiedoista, niin ei missään ole mainintaa asiasta, mutta eipä siellä tosin lue että kyseessä olisi tehdasuusi osakaan. En tiedä voiko 280 euron hinnasta päätellä, että osa on kunnostettu? Merkkihän on tosiaan Mahle.

    Kiitoksia havainnoista, aioin käyttää niitä seuraavassa viestissäni Aeromotorsin suuntaan. Aivan totta tuokin, että Suomesta voi hakea osia ja palauttaa niitä vähemmällä vaivalla, mutta saa sitä Suomessakin vääntää takuuasioissa.

    Jos tässä asiassa hommalle tulee kannaltani hyvä lopputulos, niin kyllä jatkossakin aion tilata noita perusjuttuja Aeromotorsilta, on kuitenkin muilta osin niin hyvät kokemukset ko. puljusta. Osat tulleet nopeasti ja ollut hinnat kohdillaan.

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Ettei ois joku kommunikaatio-ongelma? Jälkikäteen pitää olla nuo vailla takaisin https://aeromotors.fi/sivu/8-tuotteen-palauttaminen

    "3.3. Aero Motors OÜ suorittaa em. palautusmaksut, käyttämällä samaa maksutapaa, jolla Kuluttaja on maksanut omat suorituksensa, paitsi jos Kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käytettävän toisenlaista maksutapaa.

    3.4. Tuote palautetaan Aero Motors OÜ:lle alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä (pakkauksen avaaminen hyväksytään, mutta pakkaus ei saa olla rikottu, käytetty tai teipattu) ja alkuperäisessä kokoonpanossa (mukana kaikki tuotteen pakkaukseen kuuluvat osat). Vaurioitettuja tuotteita ei hyväksytä palauttavaksi.

    3.5. Esineen palauttamisen välittömät kulut maksaa Kuluttaja.

    Mikä kommunikaatio ongelma? Joillekki on tässä makseltu kuluja takas, mut mullekki esim vastattiin et kulut hoitaa lähettäjä🤔. Ton viimesen lauseen tossa palautusohjeessa voi tulkita niinkin et lähettäjä maksaa ehdottomasti, ettei lkukaan lähetä niin et vastaanottaja maksaa. Hyvityksistä ei mainita.

    Mä voin ottaa noi kulut takkiin, mut kytkinsetistä ois kiva saada rahat takasin.

    -Anssi

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by jeepitus View Post
    Tässä alla kuvat kuvat, jotka ovat minulle todisteina lähettäneet.
    Tuo kompura näyttää että olisi kunnostettu kompura, kun tuollaisia "syöpymiä" voi tulla ajankanssa kompuraan, ihan uudessa ei ole tuollaisia jälkiä. Noita kunnostettuja on muutama tullut pyöritettyä kädessä, niin näkee että on ollut käytössä, jos vertaa ihan tehdas uuteen osaan, missä koneistuksen jäljet ovat koskemattomia

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Ompas kirjavaa settiä aeron suhteen

    Just palauttelin kytkinpaketin mikä ei sopinut autoon levyn boorin takia. Plalautin sen matkahuollolla, kun ajattelin et se tuotiin postnordilla ja on lähimpänä vissiin sitä. Paketti oli revitty ja raadeltu auki jo saadessa, mut aattelin ettei se kait haittaa, kun olin varma sopivuudesta.

    Palautin ja maksoin kulut. Kysyin sähköpostilla maksavatko kulut takaisin, niin kuulemma lähettäjä maksaa🙄. Lisäks alko viipyä yhteydenotto niin siellä kuulemma tarkkariosasto puntaroi asiaa, kun heidän mielestään osia on yritetty asentaa. Saa nähä tuleeko reilu 200e takkiin vai miten käy.

    -Anssi
    Ettei ois joku kommunikaatio-ongelma? Jälkikäteen pitää olla nuo vailla takaisin https://aeromotors.fi/sivu/8-tuotteen-palauttaminen

    "3.3. Aero Motors OÜ suorittaa em. palautusmaksut, käyttämällä samaa maksutapaa, jolla Kuluttaja on maksanut omat suorituksensa, paitsi jos Kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käytettävän toisenlaista maksutapaa.

    3.4. Tuote palautetaan Aero Motors OÜ:lle alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä (pakkauksen avaaminen hyväksytään, mutta pakkaus ei saa olla rikottu, käytetty tai teipattu) ja alkuperäisessä kokoonpanossa (mukana kaikki tuotteen pakkaukseen kuuluvat osat). Vaurioitettuja tuotteita ei hyväksytä palauttavaksi.

    3.5. Esineen palauttamisen välittömät kulut maksaa Kuluttaja.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jaahas, tässä tilauslistaa kasannut tuonne, mutta näköjään pitää korostetusti tuoda esille että vain se tuotemerkki mikä valittu ja muuta EI saa lähettää.

    Leave a comment:

Working...
X