Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #46
    ^itse olen ajatellut asian näin:

    1.paljon ääntä, vähän tehoa on säälittävää (HD:t, mopot ja muut pakoputkiviritykset)
    2. paljon ääntä ja paljon tehoa on OK (jos äänen ja tehon suhde järkevä).
    3. ei lainkaan ääntä ja huima teho on epätodellista ja siksi niin kiehtovaa.

    Tuo 2. kohta oli vielä ”se” kovin juttu 8 vuotta sitten. Kun Tesla ModelS P tuli niin ainakin oma suhtautuminen äänen ja tehon suhteeseen muuttui peruuttamattomasti.
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 900
      • Kymenlaakso

      #47
      Näinköhän iX3:sta tuli jonkinlainen väliinputoaja BMW:n sähköautotarjonnassa. Mahtaako kauppa kummoisesti käydä ja facelift tulee aika nopeaan. Takavetoisuus lienee este monille, kun xDriveä ei saa. Ja onhan tuo hinnaltaankin aika premium. Pärjääköhän tuommoisella Suomen lumisessa talvessa...

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        #48
        Se voi olla, että iX3:n potentiaalinen ostajakunta kaipaisi sitä nelivetoa. Toki aika paljon VW:n ID4, ja Skodan Enyaqia myydään ihan vaan takavetoisena. Mustangiakin jonkin verran.

        Mutta tossa hintaluokassa nekin alkavat olemaan kyllä nelikkoja.
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #49
          Auton lämmittimen päästöt.

          Last edited by jani73; 24-10-2021, 09:41.

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            #50
            Originally posted by isolohko View Post
            Näinköhän iX3:sta tuli jonkinlainen väliinputoaja BMW:n sähköautotarjonnassa. Mahtaako kauppa kummoisesti käydä ja facelift tulee aika nopeaan. Takavetoisuus lienee este monille, kun xDriveä ei saa. Ja onhan tuo hinnaltaankin aika premium. Pärjääköhän tuommoisella Suomen lumisessa talvessa...
            iX3 spekseiltään vaikutti jotenkin BMW:n hätähuudolta, vaikka varmaan kelpo peli monelle, niin teknisesti ei leveile. Tollainen citymaasturisegementti, johon nyt Model Y:kin tuli, lienee kuumaa markkinoilla ja jotain piti tuutata.
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #51
              Originally posted by jani73 View Post
              En ymmärrä näkökulmaa, nuo lämppärit ovat puhtaasti polttisten juttuja, ja etenkin dieselien.

              Miksi haluaisin esilämmittää sähköautoani jollain muulla kuin sähköllä? Se kuluttaa akkua lopulta todella vähän.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                #52
                ^sähköauton vetäminen mukaan juttuun tuplaa/triplaa klikkien määrän. Johonkin pikkuakkuiseen jakeluautoon Siperiassa Webasto voisi olla perusteltua.
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 900
                  • Kymenlaakso

                  #53
                  Mikäs juttu, kun Teslan Model Y Performancen kohdalta puuttuu talvirenkaat Teslan konfiguraattorista? Vai olisiko se, ettei ole Nokialaista 255/35R21 koossa, joka lienee eturenkaan koko, takarengas taitaa olla 275/35R21, jota Nokialta löytyy EV silent nastoituksella.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 900
                    • Kymenlaakso

                    #54
                    Originally posted by isolohko View Post
                    Mikäs juttu, kun Teslan Model Y Performancen kohdalta puuttuu talvirenkaat Teslan konfiguraattorista? Vai olisiko se, ettei ole Nokialaista 255/35R21 koossa, joka lienee eturenkaan koko, takarengas taitaa olla 275/35R21, jota Nokialta löytyy EV silent nastoituksella.
                    Oli Vantaan Tesla myyjät kiireisiä, jotta olisi puheisiin päässyt, mutta myymälässä oli esillä valkoinen Model 3 ja sininen Model Y, molemmat mustalla sisustalla.

                    Tykkäsin pelkistetystä kojelaudasta, jopa ehkä liikaakin, kertakaikkiaan piristävän simppeli! Ajoasento mainio kylmätyyppien perusteella. Itselleni Y ei anna mitään sellaista lisäarvoa, että voisin itselleni sen lisähinnan perustella, siis edelleen kylmätyyppien kokemuksella ja vain etupenkki. Takatiloilla ei ole minulle mitään merkitystä.

                    Range ja suorituskyky on siis optimaalisin 3 Long Rangessa. Koeajoja sai marraskuun puolelta, saapa nähdä.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • karikunn
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 98
                      • Porvoo

                      #55
                      Originally posted by isolohko View Post
                      Oli Vantaan Tesla myyjät kiireisiä, jotta olisi puheisiin päässyt, mutta myymälässä oli esillä valkoinen Model 3 ja sininen Model Y, molemmat mustalla sisustalla.

                      Tykkäsin pelkistetystä kojelaudasta, jopa ehkä liikaakin, kertakaikkiaan piristävän simppeli! Ajoasento mainio kylmätyyppien perusteella. Itselleni Y ei anna mitään sellaista lisäarvoa, että voisin itselleni sen lisähinnan perustella, siis edelleen kylmätyyppien kokemuksella ja vain etupenkki. Takatiloilla ei ole minulle mitään merkitystä.

                      Range ja suorituskyky on siis optimaalisin 3 Long Rangessa. Koeajoja sai marraskuun puolelta, saapa nähdä.
                      Melkein uusia Model 3:ia on liikkeet täynnä, kun keski-euroopan maiden tukemia autoja on tuotu todella paljon suomeen, joten koeajomahdollisuuksia löytyy hyvin. Kannattaa myös kokeilla Model 3 Performance koska ei ole kuin vähän kalliimpi. Jämäkämpi alusta ja voimalinja aika mahtava. Lopulta itse päädyin 2016 Model S 90D:n. Omaan makuun vähemmän minimalistinen ja enemmän perinteinen. Kaikin puolin hyvä auto ja vanhempien laatuongelmat on aikalailla korjattu - itselle vaikutelma lähellä 5 bemaria ja E meseä.
                      Nyt: E46 M3 + E93 335i
                      Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
                      M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2084
                        • Naantali

                        #56
                        Nettiauto tosiaan näyttää olevan nykyään pullollaan noita vähän ajettuja Model 3 malleja. Alkuvuodesta ei vielä ihan niin ollut kun teimme kauppaa 2020 mallisesta 10tkm ajetusta long range mallista ja niiden hinnat silloin pyöri 60-62 t€ paikkeilla. Nyt näyttäis saavan 53-55t€ samanlaisia :think. No rouvalle ei kelvannut Model 3 sen kammottavan kojelaudan takia ja päädyimme toiseen vaihtoehtoon.
                        Penkki oli minusta todella hyvä istua ja auto tuntui ihan hyvältä ja kokoluokka meille 2 hengelle sopivalta. Rengasmelu oli hiukan häiritsevää vaikka alla oli kitkat, no kaikissa tämän kokoluokan autoissa tuota rengasmelua varmasti löytyy, minusta silti positiivinen yllätys kun koeajolla oltiin.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 900
                          • Kymenlaakso

                          #57
                          MY21 nettiautossa olevat nelivetoiset eli tämä lämpöpumpulla, akustiikkaetulaseilla ja sähkötakaluukulla varustettu facelift versio, ovat pyynnit uuden luokkaa. Autovero taitaa hieman vaikuttaa tuossa.

                          Hauskaa, kun mainostetaan nahkapenkkejä, eikös ne ole keinomateriaalia.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #58
                            1869kpl sähköautoja, joista liikkeillä 1812kpl myynnissä.
                            Joista tesloja 383kpl.

                            Veikkaan että sähköauto on tällä hetkellä helpoin harmaatuotava suomeen, verotuksen kannalta. Tuojan ei tarvitse jännittää tuleeko arvasta 1500 vai 15000 lasku.
                            Last edited by BMW525Xda; 30-10-2021, 10:55.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #60
                              Ihan hyvä suunta, ei autoilun, edes sähköautoilun tule ilmaista olla. Mutta se jos joku olisi tasapuolista köyhälle ja rikkaalle että kaikkien autojen käyttövoimavero olisi sama, ja ihan hyvin voitaisiin mennä dieselin maksuperusteilla alkava sata kiloa vai kuinka se nyt menikään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎