Originally posted by BMW525Xda
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei liity aiheeseen,mutta kännyköitä ei suositella ladattavan koko yötä. Ehjällä laitteella ja akulla ei ongelmia. Mutta puhelimen,laturin tai akun vikaantuessa on aina tulipalo riski. Näistä "syttymisistä" on satunnaisesti mediassa ollut juttua. Itse ainakaan en koskaan jätä luuria piuhaan yöksi,kun sen saa ladattua illallakin.
-
Joo sama juttu. En minkään laitteen (vaikka kuinka olisi älylaturit ym muuta skeidaa) laturia jätä päälle koko yöksi vartioimatta. Sen verran paljon näitä tosiaan palaa...ja ylilataus myös tuhoaa akut aika nopsaan.Originally posted by Heguli 31 View PostEi liity aiheeseen,mutta kännyköitä ei suositella ladattavan koko yötä. Ehjällä laitteella ja akulla ei ongelmia. Mutta puhelimen,laturin tai akun vikaantuessa on aina tulipalo riski. Näistä "syttymisistä" on satunnaisesti mediassa ollut juttua. Itse ainakaan en koskaan jätä luuria piuhaan yöksi,kun sen saa ladattua illallakin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
i5 Touringina maistuis paatuneimmallekin sähköautojen vihaajalle. Mutta ennenkuin sellasen saa käytettynä alle kymppitonnilla niin mennään veekasilla
sigpic
Comment
-
Joo tuo on mukavan perinteisen näköinen eikä yritä olla mitään mukayyberfuturistista äklötystä.
Toivottavasti sisätiloissa jatkuisi sama perinteisyys ja olisi muutama nappikin jätetty eikä pelkästään mikään idioottimainen kosketusnäyttöhirvitys.
Täytyy sanoa että kiinnostavalta vaikuttaa kyllä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Facebookin sähköautot nyt-ryhmässä kommentteja tyyliin lähdetty vajaalla akulla likkeelle.Originally posted by BMW525Xda View Post
Comment
-
En harrasta yölatausta, mutta Applen kännyt taitaa ladata ensin 80% ja loput 20% vähän ennen heräämistä. Ja eiköhän nämä osaa lopettaa latauksen kun akku täynnä jottei tule ylilatausta. Mä tykkään ladata mieluummin 5w kuin pikalaturilla.Originally posted by Heguli 31 View PostEi liity aiheeseen,mutta kännyköitä ei suositella ladattavan koko yötä. Ehjällä laitteella ja akulla ei ongelmia. Mutta puhelimen,laturin tai akun vikaantuessa on aina tulipalo riski. Näistä "syttymisistä" on satunnaisesti mediassa ollut juttua. Itse ainakaan en koskaan jätä luuria piuhaan yöksi,kun sen saa ladattua illallakin.
Comment
-
Kirjoittelinkin tuossa,että ongelmat tulee yleensä silloin,kun tulee johonkin osatekijään joku vika. Siis laturiin,akkuun tai itse puhelimeen. Eli jos siellä älykkään latauksen puhelimessa meneekin bitti vinoon,niin... Harvassa nämäkin,mutta omalle kohdalle ei tule yö aikaan noin käymään,kun en yöllä lataile. Mutta ei tästä enempää.Originally posted by jani73 View PostEn harrasta yölatausta, mutta Applen kännyt taitaa ladata ensin 80% ja loput 20% vähän ennen heräämistä. Ja eiköhän nämä osaa lopettaa latauksen kun akku täynnä jottei tule ylilatausta. Mä tykkään ladata mieluummin 5w kuin pikalaturilla.
Melkoisen varma asia lienee myös se,että kun (topiikin aiheena olevat) sähköautot lisääntyy reilusti,niin palovauriot "tällä osastolla" myös lisääntyy. Eli itse autopalot tai vikaantuneen latauslaitteen aihettamat tulipalot. Toki puhutaan tosi "pienistä promilleista",jos sitäkään. Mutta kuitenkin. Ja niin kauan on asiat hyvin,kun se oman auton latauslaite ei sytytä sitä oman rakennuksen nurkkaa tuleen. Tätä odotellessa.
Comment
-
-
Pari pointtia;Originally posted by Heguli 31 View PostMelkoisen varma asia lienee myös se,että kun (topiikin aiheena olevat) sähköautot lisääntyy reilusti,niin palovauriot "tällä osastolla" myös lisääntyy. Eli itse autopalot tai vikaantuneen latauslaitteen aihettamat tulipalot. Toki puhutaan tosi "pienistä promilleista",jos sitäkään. Mutta kuitenkin. Ja niin kauan on asiat hyvin,kun se oman auton latauslaite ei sytytä sitä oman rakennuksen nurkkaa tuleen. Tätä odotellessa.
1) Polttiksen starttiakun lataus, lohkolämppärin käyttäminen tai sähköauton käyttöakun lataus kannattaa tehdä ulkona jos haluaa pelata varman päälle.
2) Sähköauton akun hankala sammutettavuushan liittyy ns. thermal runaway-ilmiöön. Se on käytännössä mahdollinen LiMn & LiCo - pohjaisilla akkukemioilla.
Esimerkiksi Tesla Model 3 SR+ MIC (ja moni muu valmistaja tulevaisuudessa) käyttää LiFePO4-kennoja, joissa tämän ilmiön todennäköisyys on hyvin pieni.
Teknisten vikojen vuoksi autoja tulee palamaan vähäisissä määrin nyt ja tulevaisuudessa, mutta en näe sähköautojen lisääntymisen tuovan tähän tilastoon merkittävää piikkiä.
Comment
-
Sähköautot ovat keskimäärin paljon polttomoottoriautoja paloturvallisempia. Teslassa tulipaloriski on 11 kertaa pienempi keskivertopolttikseen verrattuna.Originally posted by gnz View PostPari pointtia;
1) Polttiksen starttiakun lataus, lohkolämppärin käyttäminen tai sähköauton käyttöakun lataus kannattaa tehdä ulkona jos haluaa pelata varman päälle.
2) Sähköauton akun hankala sammutettavuushan liittyy ns. thermal runaway-ilmiöön. Se on käytännössä mahdollinen LiMn & LiCo - pohjaisilla akkukemioilla.
Esimerkiksi Tesla Model 3 SR+ MIC (ja moni muu valmistaja tulevaisuudessa) käyttää LiFePO4-kennoja, joissa tämän ilmiön todennäköisyys on hyvin pieni.
Teknisten vikojen vuoksi autoja tulee palamaan vähäisissä määrin nyt ja tulevaisuudessa, mutta en näe sähköautojen lisääntymisen tuovan tähän tilastoon merkittävää piikkiä.
Nyt: E46 M3 + E93 335i
Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...
Comment
-
^onko tässä verrattu uusia autoja? Mutuna näkisin että sähköautoissa ikääntyminen voi lisätä palamisriskiä. Taitaa suomessa palaa vuodessa uudehkoja bemareita enemmän kuin koko maailmassa sähköautoja?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Oli koeajokiertue Turussa niin kävin tänään testaamassa. Kaikin puolin ok, pari huomiota tein. Latausta ei taida saada ajastettua auton päästä jos sellaista kaipaa. Tänään oli puuskittainen tuuli vaikuttiko sitten se vai onko ihan ominaisuus niin motarilla oli auton sisällä välillä hentona samanlainen "jumputus" kuin jos ajaa autolla sivuikkuna auki. Johtuikohan isosta panoraamasta tai mistä, ei ollut voimakas ja oli sen tuntuinen että johtui aerodynamiikasta.Originally posted by peLoGo? View PostKaikki oli ajossa miellyttäviä kavereita. Polestar 2 jäi erityisesti mieleen, hinta tehoihin nähden linjassa? ja ainakin näillä varusteilla ja renkailla tuntui hyvältä. Onko muut käyneet koittamassa Polestaria? Millasia ajatuksia herättää?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Teslan sovelluksessa oli ongelmia, joten autoa ei pystynyt käyttämään. Miksi kaikki pitää viedä noihin sovelluksiin. Tai ilmeisesti Tesloissa jokin muukin keino ottaa ne käyttöön, mutta se mulla auki.
Comment
-
Ymmärsin tuon jutun niin, että Teslan mobile app ei toiminut autoon pääsemiseksi käytettäessä kännykkää avaimena. Avainkortti, jota monet kantaa kait mukana vaikka puhelin avaimena onkin, toimii ja toimi kai tuossakin, jos oli mukana.Originally posted by jani73 View PostTeslan sovelluksessa oli ongelmia, joten autoa ei pystynyt käyttämään. Miksi kaikki pitää viedä noihin sovelluksiin. Tai ilmeisesti Tesloissa jokin muukin keino ottaa ne käyttöön, mutta se mulla auki.
https://bbc.in/3DDxhsj?fbclid=IwAR3w...ob7UDKQzkIcZ30
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
Comment