Originally posted by 205/65-15H
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos sähköauton osto on lähellä niin kannattaa latausasema ostella nyt BF viikolla, just tilasin Wallbox Pulsar Plusan Gigantista 499 + 3€ toimituskulut...
Vai olisko jostain muualta saanut 22 kW laturin type2 johdolla parempaan hintaan :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos sähköauton osto on lähellä niin kannattaa latausasema ostella nyt BF viikolla, just tilasin Wallbox Pulsar Plusan Gigantista 499 + 3€ toimituskulut...
Vai olisko jostain muualta saanut 22 kW laturin type2 johdolla parempaan hintaan :think
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Tyhmä kysymys: miksi pitää olla kiinteä kaapeli?
Itse näkisin että kaapeli on taipuva ja ns kuluva osa. Mahillista että kaapeli hajoaa.
Eikö sähkisten mukana tule gen2 kaapelia vai mitä?
Meillä töissä latureita tehdään nykyään myös kiinteällä kaapelilla kun asiakkaat sen perään kyselleet kovasti.
Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen. Eikö ole helpompi käyttää irtokaapelia kotona ja muualla, missä sitten ikinä lataakaan? :thinkNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmä kysymys: miksi pitää olla kiinteä kaapeli?
Itse näkisin että kaapeli on taipuva ja ns kuluva osa. Mahillista että kaapeli hajoaa.
Eikö sähkisten mukana tule gen2 kaapelia vai mitä?
Meillä töissä latureita tehdään nykyään myös kiinteällä kaapelilla kun asiakkaat sen perään kyselleet kovasti.
Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen. Eikö ole helpompi käyttää irtokaapelia kotona ja muualla, missä sitten ikinä lataakaan? :think
Monet haluaa kiinteän kaapelin kotiin ihan käytön helpoouden vuoksi. Irtokaapeli voi kulkea taka-/etuluukussa mukana ja himassa kiinteä kaapeli on helposti käyttövalmiina, sen kun kytkee kiinni.
Samasta syystä varmaan porukka jättää niitä lämppärin johtoja roikkumaan tolppiin.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmä kysymys: miksi pitää olla kiinteä kaapeli?
Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen. Eikö ole helpompi käyttää irtokaapelia kotona ja muualla, missä sitten ikinä lataakaan? :think
Ja sitten se vaatii vielä sen yhden ylimääräisen tökkäyksen pistokkeeseen yhden tökkäyksen sijaan.
Kun tätä rumbaa sitten toistaa joka päivä niin alkaa se kiinteä kaapeli tuntumaan ihan kivalta idealta.
E: GameOver ehtikin ensin
Comment
-
-
Juuripa sen takia että kaapelia ei tarvitse ottaa talteen, sen kun voi joku varastaa jos sen jättää irtokaapelin laturiin paikalleen.
Sitäpaitsi näillä keleillä kaapelia konttiin / frunkkiin laittaessa kaapeli likaantuu tai auto helposti naarmuuntuu kun kuitenkaan aina sitä kaapelia ei kaikki laittaisi riittävän pienelle rullalle,
ja siilloinhan sitäpaitsi se kaapeli kuluu enemmän...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kiintellä kaapelilla auton lataukseen laitto on kännykän lataamiseen verrattavissa oleva yhden käden nopea toimenpide. Ja jos latausaseman saa lähelle latausporttia, tullaan toimeen lyhyellä näkyvällä johdolla (ylimääräiset kiepillä esim. Webasto Pure ympärillä) jolloin johto ei yllä missään vaiheessa maahan.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostVielä kun tekisivät latauskaapelit kunnon kumikaapelista eikä mistään nätin värisestä muoviseoksesta, joka vetää ihan rautakangeksi talvipakkasilla. Mukava yrittää taivutella kaapelia latauksen jälkeen autoon.
Vähän, mutta ei mitenkään häiritsevästi että sitä tulisi etes ajateltua.
Kaapelin pituus varmaan 5m ja mun tapauksessa just riittävä. Pitempi pyörisi maassa.
Näin vuoden sähköllä normiajot ajellut ja aika kova kynnys siirtyä pois. Käyny myös pitkiä reissuja ongelmitta kunhan oppi hieman miettii matkoja.
Esim. Jns-tre-jns reissu rahallisesti maksoi 6.4e.
Kotona täyteen, jkl seppä kauppakeskuksessa ilmasta sähköä vähän ostosten lomassa, tre koulutuspaikassa ilmasella täyteen ja kotimatkalla ruokailun ajan vitun kalliista laturista virtaa..
Ei ihan pysähtymättä pääse tuota reissua. 420km/suunta ja auton keskiarvo mun ajoilla kesällä 380km
Comment
-
Comment