^Sähköautoissa kuten kaikissa uusissa autoissa suurin menoerä on pääomakulu. Eli niiden omistaminen kalleinta autoilua. Meillä dieseliä ja sähköä verotetaan bensaa kevyemmin, siksi niillä on käyttövoimavero.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tähän käyttömaksujen nousuun lisättynä sähköautojen listahinnan nousu, ei autoveron poistolla ollut minkäänlaista vaikutusta. Toki psykologinen jotta osa ostaa vain koska ei autoveroa :thinkAjaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostTähän käyttömaksujen nousuun lisättynä sähköautojen listahinnan nousu, ei autoveron poistolla ollut minkäänlaista vaikutusta. Toki psykologinen jotta osa ostaa vain koska ei autoveroa :think
Comment
-
-
Originally posted by MikaLaaksonen View PostItse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroa
Nyt ollaan suurien rahojen äärellä.
Täyssähköautojen autovero on 2,7 prosenttia auton hinnasta. Täyssähköautojen autovero on henkilöautoilla keskimäärin noin 1 500 euroa.
Muistan elävästi kun parturiliikkeiltä pienennettiin alvia, hinnat suorastaan romahtivat ja kaljutkin kävi parturissa kun se oli niin halpaa..Last edited by BMW525Xda; 31-10-2021, 09:19.
Comment
-
-
Originally posted by MikaLaaksonen View PostItse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroa
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
^kiinasta näyttää tulevan eurooppaan pikkuTesloja hyvin, nytkin uuden toimitus joulukuulle. S&X on eri kuvio jos niitä halajaa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by MikaLaaksonen View PostItse ainakin ajattelin kohta tuoda itselleni sähköauton Saksasta, koska ei autoveroaAjaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostTähän käyttömaksujen nousuun lisättynä sähköautojen listahinnan nousu, ei autoveron poistolla ollut minkäänlaista vaikutusta. Toki psykologinen jotta osa ostaa vain koska ei autoveroa :think-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Kävin uteliaisuudesta ajelemassa uusia ladattavia.
Plugareista 530e xDrive ja X3 30e.
Sähkäreistä Audi Q4 e-tron quattro, Audi e-tron GT ja Polestar 2 Performance Packilla.
Kaikki oli ajossa miellyttäviä kavereita. Polestar 2 jäi erityisesti mieleen, hinta tehoihin nähden linjassa? ja ainakin näillä varusteilla ja renkailla tuntui hyvältä. Onko muut käyneet koittamassa Polestaria? Millasia ajatuksia herättää?
Aiemmin vertailupohjaa haettu myös Enyaqilla ja i3:sella.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostKaikki oli ajossa miellyttäviä kavereita. Polestar 2 jäi erityisesti mieleen, hinta tehoihin nähden linjassa? ja ainakin näillä varusteilla ja renkailla tuntui hyvältä. Onko muut käyneet koittamassa Polestaria? Millasia ajatuksia herättää?F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Originally posted by Vmatti View PostKävin myös ajamassa Polestar 2:n ja mielestäni se oli erittäin hyvä kokonaisuus hintaluokassaan. Mikään ei suorastaan "tökänny" ja istui käteen heti ensi metristä alkaen. Ja ensi vuoden malliin tulee ilmalämpöpumppu mukaan niin toikin korjaantuu.
Takaluukusta ei oikein ensivilkaisulla muodostunut mielipidettä, pitäisi koittaa lastata itselle tarpeellisiä objekteja kyytiin ja katsoa millä tetriksellä sopiiBMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Vinkeää on tuo Tesla informaatio, sekä konfiguraattorimuutokset: viime yönä tupsahti SR+:aan range 491km (oli 448km) ja kiihtyvyys 0-100 6.1sek (oli 5.6sek). Paljonkos on paino noussut, teho lienee 280hv paikkeilla ja olettaen sen pysyneen samana?
Ja jos joku harmittelee vetokoukun poistumista konfiksista, sen saa kyllä kun tesla myyntiin ilmoittelee, SR+ ja LR, P:hen ei saa. Joten se käytettyjen vetokoukullisten myyntiargumentti ja ylihinnoittelu meni siinä
Model 3 siis.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Tässä on ollut parin vuoden tauko oikeastaan millään sähköautolla ajamisesta. Nyt otin eilen töistä Mustang Mach-E:n pariksi päiväksi yhden työkeissin takia. Nelivetoinen First Edition. Pakko sanoa, että akku piisaa kyllä omiin tarpeisiin vaikkei tuo mikään rangekuningas olekaan nykyajan mittapuulla.
Eilinen reissu Koivuhaka-Siuntio-Lohja (pojan röntgen)-Koivuhaka (hakemaan unohtunut läppäri)-Siuntio oli pituudeltaan vähän vajaat 200km maantietä ja moottoritietä. Ja siihen kului vähän alle puolet akun varauksesta. Meidän tarpeet on sinänsä vaatimattomia, koska meillä ei ole oikeastaan koskaan tarvetta käydä Poria pidemmällä. Tuo riittäisi melkein edestakaiseen reissuun.
Ainoa vaan, että kolmen lapsen kanssa (joista kaksi vielä penkeissä) kävisi takapenkki liian ahtaaksi. Eikä tuommoiseen vielä rahallisesti edes ylety. Yhtä kaikki, ihan muikea kiesi.Last edited by GameOver; 03-11-2021, 12:11.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostVinkeää on tuo Tesla informaatio, sekä konfiguraattorimuutokset: viime yönä tupsahti SR+:aan range 491km (oli 448km) ja kiihtyvyys 0-100 6.1sek (oli 5.6sek). Paljonkos on paino noussut, teho lienee 280hv paikkeilla ja olettaen sen pysyneen samana?
Ja jos joku harmittelee vetokoukun poistumista konfiksista, sen saa kyllä kun tesla myyntiin ilmoittelee, SR+ ja LR, P:hen ei saa. Joten se käytettyjen vetokoukullisten myyntiargumentti ja ylihinnoittelu meni siinä
Model 3 siis.
Siis sitä koukkua ei saa kolmoseen vai ymmärsinkö jotenkin nyt väärin? Eihän suomalaiset osta Autoa ne ostaa koukkua sen hinta vaan vaihtelee :think
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View PostSiis sitä koukkua ei saa kolmoseen vai ymmärsinkö jotenkin nyt väärin? Eihän suomalaiset osta Autoa ne ostaa koukkua sen hinta vaan vaihtelee :think
Voihan se näinkin olla, mutta vetokoukku on itselleni pakollinen varuste. Pakettiautoa en halua ostaa enkä halua vuokrata. Ja toisaalta pitkä puutavara ei kulje pakettiautossakaan.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment