Originally posted by protoni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by PNM2; 17-03-2022, 14:27.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Kevättä ilmassa. Kokeilin hieman miten alhaisilla kulutuksilla i3s menee, kun lämmitystä ei juuri tarvita. Comfort ja pyynti +16 (matalin). 10,5kwh/100km keskinopeudella 25km/h meni 8 km tuollainen maalaiskaupunkimatka, eli ei juuri valoissa olemista. Kesää odotellessa...noilla kulutuksilla kaupunkiajo taitaa maksaa tällöin 1-1,5€/100km. +18 pyynnin nosto nosti kulutusta melkein heti 13kwh ja sinne 13-14 tienoille jäikin.
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMä luulen, että aikalailla hybrideillä nämä joka päivä lataamiset. Itse ajan 95% nurkka-ajoa ja tähän riittää keskimäärin kerran viikossa kotitolpasta lataus. Talvella ehkä hieman harvemmin ja kesällä hieman useammin. Hybridi sen sijaan seisoo pihassa about koko ajan piuha kiinni.
Comment
-
-
Aika vaikea olisi perustella talouden toiseksi käyttöautoksi jotain muuta kuin pienempää täyssähköautoa.
Ykkösautona joku isompi hybridi on vielä perusteltavissa pidempien matkojen sujuvuuden ja tilojen takia.
Jos niitä pitkiä ajoja on vain pari kertaa vuodessa, niin tosiaan sama sitten vuokrata haluamansa polttomoottori alle.
Vaikka päivittäin tökkisi yöksi autoa Wallbox-kotilaturiin, niin siinä on vähemmän vaivaa kuin tankkauksissa.
Harrasteautoa sitten tarvittaessa ajofiilistä hakemaan.
Jos ei halua pääomia sijoittaa tai ottaa akkuriskiä itselle, niin yksityisleasing diilejä saa ajoittain ihan hyvillä hinnoilla.
Ainakin kotilatausmahdollisuudella säästää ison osan leasing maksuista käyttökuluissa. Esim. i4 on saanut alkaen 499 EUR / kk.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Meillä talouden kakkosauto ainakin painii sellaisessa hintaluokassa, että sillä ei sähköautoa saa. Niin kyllä painii ykkösautokin. Ajoakin molemmilla on suht vähän. Jos metrejä ei kartu, niin eipä sähköautoa seisottaessa säästöjäkään synny. Kenties joku kaunis päivä jos/kun hinnat putoavat lompakkoystävälliselle tasolle. Jos uutta autoa olisin nyt ostamassa, niin akkuauto olisi selviö.
Comment
-
-
Originally posted by protoni View Postsitten pikkupatteriset täyssähköt liiffi, up, mii, golf jne.
Tuo 'pikkupatterinen' auto on aika pieni ja kevyt ja näillä keleillä range on 200 km tienoilla (reilu 36 kWh akku) ja latausta tarvitaan sen mukaan muutaman tunnin per vko (7,2 kWh vauhdilla), riippuu tietenkin millaisia päiväsuoritteita ajetaan.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Sähköautojen määrä laskee Nettiautossa.
12.3. 2081kpl (illalla)
18.3. 1795kpl (aamusta)
Samaan aikaan dieseleiden määrä kasvanut 32095kpl -> 33402kpl.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by -TPI- View PostVihdoin omaan makuun sopiva sähköauto https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...-pysahtymatta/!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostNo ei ole kyllä noin.
Tuo 'pikkupatterinen' auto on aika pieni ja kevyt ja näillä keleillä range on 200 km tienoilla (reilu 36 kWh akku) ja latausta tarvitaan sen mukaan muutaman tunnin per vko (7,2 kWh vauhdilla), riippuu tietenkin millaisia päiväsuoritteita ajetaan.
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostSähköautojen määrä laskee Nettiautossa.
12.3. 2081kpl (illalla)
18.3. 1795kpl (aamusta)
Samaan aikaan dieseleiden määrä kasvanut 32095kpl -> 33402kpl.
Tesla model 3 sit taas tulee päivittäin useita uusia myyntiin. Taidetaan tuoda kaikki maailmalla myynnissä olevat Teslat Suomeen tällä hetkellä :thinkKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostKaveri sai juuri 1gen liiffin tilalle 2gen. Hänen mukaansa ihan yhtä surkea range molemmissa. Korostuu tietenkin talviaikaan. Voihan sitä tietenkin tehdä elämästä jännittävää ja ajella aina akun kuivaksi. Ja sitten on tekosyykin valmiina vaimolle miksi ei voi kotimatkalla poiketa Prismaan hakemaan paahtoleipää. Akussa ei yksinkertaisesti ole puhtia ylimääräisiin lenkkeihin.
Comment
-
-
^Meillä kans vaihtui aikoinaan Leaf 30kwh Gen1->40kwh Gen2. Kapaa tuli noin 10kwh lisää eli kelistä riippuen 50-100km lisää rangea. Vaimo lataa talvella täyteen joka toinen päivä ja kesällä 3-4. päivä. Ihan turha pihistellä lataamisen kanssa jos se kotipihassa onnistuu.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment